SEO Blog

Munkánk során számos olyan problémával és hiányossággal találkozunk, amelyek rontják egy weboldal teljesítményét. Szerencsére a rendelkezésünkre álló SEO eszközök segítségével ezek kivétel nélkül orvosolhatók.

Az alábbiakban betekintést nyújtunk korábbi projektjeinkbe és a keresőoptimalizálás rejtelmeibe.

Márka építés

Brandépítés tartalommarketing eszközökkel

Hogyan lehet egy márka tekintélyét felépíteni? A tartalommarketing szuper eszköz a tarsolyodban az elismertség megszerzéséhez: cikkünkben bemutatjuk, mit jelent az authority content kifejezés és márkaépítés tippeket is adunk, amelyeket te is beépíthetsz a tartalom stratégiádba.

Ezekre a kifejezésekre kerestek a magyarok legtöbbször 2020-ban

A Google immár 20 éve minden év elején közzéteszi azoknak a kifejezéseknek a listáját, amelyek az adott évben a legnépszerűbbek voltak az internetezők körében. A keresési trendekből egyértelműen kiderül, hogy témakörönként mi jellemzi a magyar internetezők keresési szokásait. Mutatjuk, hogy hányan, mikor és mire kerestünk online 2020-ban!

Új Google rangsorolási faktor érkezik: Core Web Vitals mutatók

A Google még 2020 májusában a hivatalos Webmasters Central blogján jelentette be, hogy 2021-ben új algoritmus frissítés érkezik, aminek a Page Experience nevet adták. A keresőóriás nagyon ritkán jelenti be előre, hogy milyen változások fognak érkezni, épp ezért érdemes most komolyabban foglalkoznunk ezzel a témával.

Keresési szándék jelentősége

Miért fontos SEO szempontból a keresési szándék?

A Google kereső hatalmas változásokon ment keresztül az elmúlt években, aminek a középpontjában egyértelműen a felhasználók és a hozzájuk kapcsolható keresési szándék (search intent) maximális kiszolgálása állt. A keresőóriás célja, hogy a keresett kifejezésekre minél relevánsabb találatokat rangsololjon, és ezáltal a felhasználók a lehető leggyorsabban hozzájussanak az információkhoz.

duplikált tartalom

Duplikált tartalom: minden, amit tudni érdemes a duplikációról

Sokáig az asztali számítógépek és a laptopok biztosították a webes böngészés alapját, ezért a kereső algoritmus is ezeket az eszközöket vette figyelembe az oldalak feltérképezéséhez, indexeléséhez és rangsorolásához. Az okostelefonok rohamos terjedésével azonban a Google-nek is tartania kellett a lépést, ezért 2011 végén elindította a mobilos tartalmak feltérképezésére szolgáló keresőrobotokat.

Mi az a Mobile-First Indexing és miért fontos?

Sokáig az asztali számítógépek és a laptopok biztosították a webes böngészés alapját, ezért a kereső algoritmus is ezeket az eszközöket vette figyelembe az oldalak feltérképezéséhez, indexeléséhez és rangsorolásához. Az okostelefonok rohamos terjedésével azonban a Google-nek is tartania kellett a lépést, ezért 2011 végén elindította a mobilos tartalmak feltérképezésére szolgáló keresőrobotokat.

301-es átirányítás használata

Átirányítás kisokos: 302-es vagy a 301-es átirányítás a jobb?

A weboldalhoz kapcsolódó URL szintű változásokat átirányításokkal tudjuk kezelni. Azaz, manuálisan át tudunk irányítani egy régi URL-t egy új URL-re. Mikor fordulhat elő ilyen helyzet, vagyis mikor van szükségünk átirányítások alkalmazására?
Az átirányítások fajtája nagymértékben függ attól, hogy milyen problémát kell orvosolni és mennyi ideig fog tartani az URL változás.

SSL tanúsítvány

Figyelj a látogatóid biztonságára! – SSL tanúsítvány útmutató

A Google egyre nagyobb figyelmet fordít arra, hogy a keresőben megjelenő weboldalak biztonságosan kezeljék a látogatók személyes adatait. Éppen ezért 2014-től már a rangsorolás kialakításában is szerepet játszik, hogy egy weboldal rendelkezik-e a megfelelő biztonsági tanúsítvánnyal vagy sem. Emellett 2017-ben a Google szigorításokat vezetett be a Chrome böngészőben is. Vagyis minden olyan oldalnál figyelmeztető üzenetet jelenít meg, ahol veszélybe kerülhetnek a személyes és pénzügyi adataink.

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.