WEBSHOP SEO

Szuper termékeid vannak, mégsem jönnek a látogatók? Szeretnéd növelni a webáruházad forgalmát?
A webshop-keresőoptimalizálás segítségével mindezt hirdetések nélkül, organikusan érheted el!
Mutatjuk, hogyan!

Webshop SEO grafika
logók

A BP Digital csapata többéves SEO tapasztalattal segíti ügyfeleit a webáruház-keresőoptimalizálás területén is.
Az alábbiakban bemutatjuk a webshop SEO legfontosabb elemeit és adunk pár módszertani tanácsot is.

Ha nincs sok tapasztalatod vagy időd a keresőoptimalizálásra, de professzionális, személyre szabott SEO-ra lenne szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot.

A webáruház-keresőoptimalizálás előnyei

A webshopok sikérnek egyik legfontosabb eleme, hogy hónapról hónapra kiszámítható és releváns forgalmat tudjanak generálni az áruházuk felületére. A keresőből érkező látogatók kiemelt prioritást élveznek egy webshoptulajdonos számára, hiszen ezek a potenciális vásárlók pontosan azzal a problémával küzdenek, amire az adott webáruház termékei nyújtanak megoldást.

Mindemellett ma már a vásárlások közel 90%-a online kereséssel kezdődik és az online bonyolított forgalom több mint 70%-a keresőoldalakon keresztül történik.

Éppen ezért nagyon fontos, hogy a webáruházad minél előrébb helyezkedjen el a Google találati listáján, hiszen ezzel nemcsak a versenytársakat előzheted meg, de a potenciális vásárlók számára is jól láthatóvá válsz.

 A keresőoldalak találatai között böngészve a felhasználók csak nagyon ritkán lapoznak a lista második oldalára, az átkattintások döntő többsége az első oldalon történik. Így a top 10-ben szereplő oldalak nemcsak versenyelőnyre tesznek szert az alacsonyabb pozícióban rangsoroló versenytársakhoz képest, de a konverzió jelentős része is náluk realizálódik. A magasabb helyezések ráadásul az oldal hitelessége mellett a vásárlók bizalmát is növelik.

Ahhoz azonban, hogy a Google keresőjében a te webáruházad is felfedezhető legyen, és ezáltal előkelő helyezéseket érj el a számodra fontos keresőkifejezésekre, elengedhetetlen, hogy az oldalad meg is feleljen a legnagyobb keresőmotor elvárásainak.

Ezek a legfontosabb SEO-faktorok

A Search Engine Optimization (SEO) vagy magyarul keresőoptimalizálás segítségével a nem fizetett, azaz organikus forrásból tudsz látogatókat szerezni.

A keresőoptimalizálásnak három fő elemét különböztetjük meg:

Technikai SEO

A technikai SEO a weboldalad technikai alapja, amely biztosítja, hogy oldalad feltérképezhető, indexálható és megfelel a Google által támasztott követelményeknek.

On-page SEO

Az on-page SEO-val érjük el, hogy az oldalon hiteles, releváns és SEO szempontból jól optimalizált tartalmak, szövegek legyenek.

Off-page SEO

Az off- page SEO pedig az oldaladra mutató linkekről szól, melyek nagyban meghatározzák weboldalad hitelességét és témaköri relevanciáját a Google szemében.

Legfontosabb SEO faktorok- webshop seo

Technikai SEO

Ahogy a fenti ábra is mutatja, a keresőoptimalizálás alapját a technikai SEO adja. Ha a webáruházad nem felel meg a Google által elvárt feltételeknek, például az oldalad elérhetősége, indexálhatósága akadályozva van, akkor a kereső sem tudja megfelelően feltérképezni, sem rangsorolni az oldaladat a keresési találatok között.

A legtöbb webshoptulajdonos tisztában sincs azzal, hogy az oldala milyen fontosabb technikai hibákkal rendelkezik, és hogy azok milyen mértékben befolyásolják az oldal növekedését. Ezek a hibák szerencsére ma már tökéletesen feltárhatók egy részletes technikai SEO-audit alkalmával.

Milyen technikai szempontokra kell nagyon figyelned?

Fontosabb SEO elemek- webáruház SEO

HTTPS-protokoll használata

A HTTPS-protokoll felel a potenciális vásárlóid biztonságáért. Ezzel tudod biztosítani, hogy az általuk megadott bizalmas adatok ne kerülhessenek illetéktelenek kezébe és ezáltal biztonságosan eljussanak az adott célszerverhez. A HTTPS elérést egy SSL-tanúsítvány biztosítja, ami tárhelyszolgáltatónként ugyan eltérő összegű lehet, éves szinten azonban mindössze pár ezer forintnak felel meg.

Logikus URL-struktúra és értelmezhető, rövid URL-ek

A webáruházad URL-struktúrájának kialakításánál arra kell törekedned, hogy minél egyszerűbb, minél könnyebben átlátható legyen, mind a látogatók, mind a keresőrobotok számára.

Rossz URL-struktúra:
Főoldal – https://webshop.hu/fooldal/
Kategóriaoldal – https://webshop.hu/category15?45#!63
Termékoldal – https://webshop.hu/category15?45#!63/termek/twinings/fekete-tea5-large#4

Jó URL-struktúra:
Főoldal – https://webshop.hu/
Kategóriaoldal – https://webshop.hu/twinings
Termékoldal – https://webshop.hu/twinings/fekete-tea

Az URL-ek kapcsán érdemes kiemelt figyelmet fordítanod a duplikáció elkerülésére is. Webáruházak esetén tipikus hiba, hogy a termékek rendezése során vagy több termékvariáns esetén az új linkek létrehozása duplikációhoz vezet. 

Ha egy link többszörösen is megtalálható az oldalon, az SEO-szempontból nem túl szerencsés, hiszen így a keresőmotorok nem tudják eldönteni, melyiket rangsorolják előre, ami által a linkek egymást gyengítik. A megoldás ilyenkor a kanonikus URL-ek használata lehet, amivel jelezheted a weboldalon a keresőmotorok számára, hogy melyiket tekintsék a fő URL-nek, így csak ezt rangsorolják majd.

Oldalcím (title tag)

A title tag meghatározó SEO-szempontból, hiszen ez jelzi a kereső számára, hogy miről fog szólni az adott aloldal. Az oldalcímek kialakításnál több fontos tényezőre is figyelni kell, melyek között szerepel a cím hossza, a kulcsszavak elhelyezkedése és sorrendje, valamint az oldalanként eltérő egyedi title tag felépítése.

Metaleírás

Bár a metaleírás közvetlenül nincs hatással a helyezéseidre, egy kattintásra buzdító leírással nagymértékben tudod növelni az oldaladra történő átkattintás esélyét – ez pedig hosszú távon befolyásolja a helyezéseidet is. Fontos, hogy az oldal rövid leírása ne haladja meg a maximális karakterszámot, tartalmazza a megfelelő kifejezéseket, és mindeközben figyelemfelkeltő és megragadó legyen a felhasználók számára.

Címsorok használata (H1, H2, H3, …)

A page title mellett a címsorok sem elhanyagolhatók, hiszen ezek adják az oldal vázát, felépítését és az oldalon található szövegtömbök struktúráját. Lényeges, hogy minden oldal tartalmazzon H1 címsort, illetve akár több H2 és H3 headinget is, annak megfelelően, hogy az adott oldalon mennyire szükséges az egyes szövegrészek további tagolása.

Képek (méret, alt text)

Egy webshop betöltési sebességét a képek mérete, felbontása és elrendezése nagyban befolyásolja, mely faktorok kiemelt prioritást élveznek egy webáruház optimalizálása során. 2021 márciusától a Core Web Vitals vagy magyarul oldalélmény-mutatókra is jelentős hatással lehet egy-egy kép nem megfelelő kiszolgálása. Mindemellett a képek alternatív szövege sem elhanyagolható, hiszen a Google algoritmusa önmagában még nem képes felismerni, hogy az adott kép pontosan miről is szól.

Válaszkódok

A webáruház-keresőoptimalizálás során nagyon fontos, hogy az elérni kívánt termékoldalak rendeltetésszerűen működjenek. De mi a helyzet akkor, ha egy adott termék megszűnik, vagy éppen átmenetileg nem elérhető? Nagyon fontos, hogy semmiképp se töröld az oldalt!

Attól ugyanis, hogy te megszabadultál tőle, a keresőmotorok adatbázisából még nem törlődik automatikusan az eltárolt URL. Mi több, ugyanúgy indexelik, mintha mi sem történt volna. Ilyenkor az oldal 404-es hibakóddal válaszol, ami SEO-szempontból nem a legszerencsésebb.

Ezesetben érdemesebb feltüntetni az oldalon, hogy az adott termék „nem elérhető”, esetleg „átmeneti készlethiány” lépett fel vagy 301-es átirányítással egy, a hozzá legközelebb álló termékoldalra irányítani a forgalmat.

Néhány technikai SEO-beállításban a bérelhető webshoprendszerek is nagy segítségedre lehetnek. Nagy előnyük, hogy viszonylag alacsony költséggel üzemeltethetők, és számos olyan rendszerszintű beállításra adnak lehetőséget, mint például a metacímek és -leírások megadása, az URL-ek formázása, vagy a képaláírások kezelése. Ezek mind hasznos, ugyanakkor limitált lehetőségek. A komplexebb technikai SEO-beállításokhoz érdemes szakértő segítségét igénybe venni.

ON- PAGE SEO

Az on-page vagy magyarul tartalmi SEO felel azért, hogy a webáruházad tartalmi elemei is kiszolgálják a látogatók, valamint a keresőalgoritmusok igényeit. Ezek legfőbb célja ugyanis, hogy a lehető legrelevánsabb tartalmakkal lássák el a felhasználókat.
Éppen ezért, ha a weboldalad rendelkezik az adott keresési kulcsszóra optimalizált szöveges tartalommal – legyen az termékkategória vagy szolgáltatás oldal, esetleg blogcikk –, azt jó eséllyel a Google is szívesen meg fogja mutatni a találati listában.

Hogyan kezdj bele a tartalomgyártásba?

A tartalmak létrehozásának és optimalizálásának nulladik lépése az adott webáruház üzleti céljainak meghatározása, a konkurencia feltérképezése, valamint az üzleti szempontból legfontosabb kulcsszavak átgondolása.

Az on-page SEO folyamata

Kutatás

Ezt követően egy részletes kulcsszókutatás következik, ami rávilágít minden olyan keresőkifejezésre, amire például a te iparágadban jelenleg is keresnek az emberek. A kulcsszókutatás legnagyobb előnye, hogy a kifejezések mellett pontosan látszik, havonta hányan keresnek rájuk, mekkora potenciál rejlik bennünk, illetve hogy a korábban megjelölt versenytársak milyen helyezéseket érnek el ezekre a kulcsszavakra.

Stratégia

A releváns kulcsszavak felkutatása és kiértékelése után a tartalomstratégia kidolgozása a legizgalmasabb feladat. Itt fog összeállni, hogy pontosan melyik kulcsszóra, milyen típusú tartalmat érdemes létrehozni ahhoz, hogy a legjobb üzleti eredményeket érjük el az adott webshop számára. Nem mindegy ugyanis, hogy egy adott kulcsszóra információszerzési vagy vásárlási céllal keres az illető.

Ha például teákat árulsz, érdemes megfontolnod, hogy a „tea” kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezésekre, milyen aloldalt hozz létre (blogcikk/kategóriaoldal/termékoldal), hiszen könnyen lehet, hogy a keresési szándék teljesen más felépítést kíván meg, mint amire elsőre gondolnál.

Példa az egyes kulcsszavakhoz tartozó tartalomtípusra:

  • fekete tea elkészítése → blogcikk
  • twinings tea → kategóriaoldal
  • twinings Earl Grey fekete tea → termékoldal

Kivitelezés

Az utolsó fázis az maga a kivitelezés, amit a tartalomstratégiában foglaltak alapján célszerű elkészíteni. A tartalmak kidolgozását a fókuszkulcsszóra jelenleg is rangsoroló oldalak alapján javasolt felépíteni, hiszen így az 100%-ban meg fog felelni a keresési szándéknak. A tartalmak előállítása során érdemes a keresőoptimalizált szövegírás követelményeit figyelembe venned!

Kategóriaoldalak

A webáruházak számára a legnagyobb kihívást az szokta jelenteni, hogy adott esetben ezernyi termékkel és hosszú kategórialistával rendelkeznek. Kezdjük az utóbbival!

Egy már működő webshop esetében ezt persze nagyon nehéz egyik napról a másikra megvalósítani. Ezért érdemes átgondolnod, hogy a kulcsszókutatás alapján mely termékkategóriáidra érkezik a legtöbb keresés és hogy melyek azok, amelyek üzletileg a legjobban profitálnak. Elsődlegesen ezekkel célszerű kezdened a keresőoptimalizálást. A tartalomgyártás során ne feledkezz meg az adott kulcsszó esetleges long tail verzióiról sem, hiszen ezek is mind a fő kulcsszó rangsorolását segítik elő.

Termékleírások

Az online piactér nagy hátránya, hogy a felhasználókat érdeklő termékeket vásárlás előtt se megfogni, se kipróbálni nem lehet, a fizikai kontakt lehetősége egyszerűen nem létezik. Ebben a környezetben az egyedüli tényező, ami segítheti a vásárlókat a döntés meghozatalában, az a hozzáadott szöveges információ, avagy a termékleírás. Jól konvertáló termékleírást készíteni nem egyszerű feladat, ugyanakkor nem is lehetetlen. 

Érdemes végiggondolni, hogy laikusként te mire lennél kíváncsi az adott termékkel kapcsolatban, és a tartalomgyártás során pedig törekedni a feltett kérdések megválaszolására. Minél részletesebb, annál jobb! Ha több száz vagy ezer terméked van, itt is kezdd a keresőoptimalizálást a legjobban profitáló és releváns keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavakkal.

Értékelések

A felhasználók kérdéseinek megválaszolásában nemcsak a termékleírások, de az értékelések is nagy segítségedre lehetnek. Éppen ezért biztosíts lehetőséget számukra arra, hogy visszajelzést, értékelést adhassanak a megvásárolt termékkel kapcsolatban, ami által a későbbi vevőid is könnyebben hozhatnak döntést a vásárlásról.

Mindemellett a kapott értékelések nemcsak a felhasználók számára, de neked is értékesek lehetnek, amikből fontos következtetéseket vonhatsz le. Ha például egy adott termékhez az átlagosnál is több pozitív visszajelzés érkezik, az egyértelműen arra utal, hogy népszerű a vásárlók körében és érdemes lehet rá nagyobb marketing hangsúlyt fektetni. Ráadásul az ellenkező esetekből is sokat tanulhatsz, a kevésbé jó értékelések alapján ugyanis könnyen megszűrheted, melyik termék esetében lehet szükség fejlesztésre vagy esetleg kivezetésre. Bármilyen visszajelzés is érkezik tehát a vásárlóidtól, mindenképp értékes útmutatást adnak számodra.

Blogtartalmak

Mivel a webáruházak számára a fő fókusz a vásárlások számán van, ezért a tulajdonosok sok esetben nem értik, miért lehet létjogosultsága például egy blognak az oldalon.

Pedig egy webshop longform-tartalmai legalább annyira szolgálják a vásárlások számának növelését, mint egy SEO-optimalizált termék vagy kategóriaoldal.

Mi több, a segítségükkel olyan további, piaci szempontból releváns kulcsszavakat is felhasználhatsz, amikre konkrét termékkel vagy termék kategóriával nem, vagy csak nagyon nehezen tudnál célozni. A „blog”, „tudástár”, „jó, ha tudod” típusú tartalmakat épp ezért semmiképp sem érdemes kihagyni a stratégiából.

A jó tartalom összetevői, avagy milyen szövegeket szeret a Google?

6 lépéses checklist, amivel te is könnyedén elkezdheted a tartalmi optimalizálást

Cím

Használj minden oldalon egyedi és kulcsszóval ellátott címet!

Például: Twinings fekete tea – Webshop neve

URL

Törekedj a rövid, jól áttekinthető URL-szerkezetre és használd itt is a fókuszkulcsszót ékezetek nélkül, kötőjellel elválasztva!

Például: /fekete-tea

Metaleírás

Figyelj a karakterlimitre, használd a fókuszkulcsszót, és írj figyelemfelkeltő leírásokat!

Pl. Próbáld ki Te is a Twinings fekete tea jótékony hatásait, amely nemcsak…

Címsorok (Headingek)

Tagold az oldal felépítését H1-H2- H3 címsorokkal, és ne használd kétszer ugyanazt a headinget!

Például:
        H1 – Fekete tea elkészítése lépésről lépésre
            H2 – Filteres tea elkészítése
                H3 – Figyelj a víz hőfokára

Kapcsolódó kulcsszavak

Ahhoz, hogy a cikked még relevánsabb legyen, elengedhetetlen, hogy használj kapcsolódó kifejezéseket is a tartalom felépítésénél.

Pl. szív- és érrendszeri, élénkítő hatással, csökken a fogszuvasodás, stb.

Képek (mérete, elnevezése)

Tömörítsd a képeket feltöltés előtt és mindig használj releváns elnevezést és alt textet!

Például:
Kép név: fekete-tea
Kép alt text: Fekete tea elkészítése
A képek mérete ne haladja meg a 100 kb-ot!

OFF- PAGE SEO

A keresőoptimalizálás harmadik legfontosabb területe az off-page SEO, melynek egyik legfőbb eleme a linképítés.Megfelelően alkalmazva, nagyban növelheted webáruházad hitelességét a felhasználók és a Google szemében. Az oldalad hitelességének növelésére több jól bevált linképítési technika is létezik, ilyen például a prémium linképítés, vendégcikk írás, linkbeillesztés, vagy akár a legújabb, már itthon is elérhető non-profit linképítés is.

Kutasd fel a versenytársaid linkjeit!

Ahhoz, hogy tudd, milyen hitelességi mutatóra van szükséged, meg kell vizsgálni a legfőbb versenytársaid backlink-hálózatát. Az elemzés többek között rávilágít arra, hogy milyen Domain Ratinggel (DR), azaz domainhitelességi-mutatóval,  hány külső hivatkozással, illetve hogy pontosan hány hivatkozó domainnel rendelkeznek a keresőben elhelyezkedő top találatok.

Versenytársak backlink vizsgálata- Webshop SEO

Milyen egy rossz link?

  • Linkfarmok/katalógusoldalak 
  • Privát bloghálózat (Private Blog Network- PBN) oldalak
  • Kontextus nélküli keresztlinkelés
  • Közösségi média (no-follow link)
  • Szuper-extra-prémium ≠ 5.000 forint 20 link.

Ha túl könnyű megszerezni egy linket, akkor az értéke is várhatóan alacsony lesz.

Milyen egy jó link?

Prémium linkek

Fontos, hogy rossz linket semmiképp se vegyél. Inkább ne vegyél egyáltalán linket. Ahogy a tartalomgyártás esetében, úgy a mennyiség helyett itt is a minőség a fontosabb tényező.

Egy webshop keresőoptimalizálása tehát nem egyszerű feladat, azonban a Google szabályainak betartásával kialakított SEO-val hosszú távon jelentős előnyre tehetsz szert a versenytársaiddal szemben.

A webáruház keresőoptimalizálás megtérülése, avagy a SEO ROI

E-kereskedelmi szereplőként bizonyára mindent pontosan mérsz, így joggal merül fel benned a kérdés, hogy meg fog-e térülni a keresőoptimalizálás, s ha igen, mikor?
Sokszor hangsúlyoztuk már, hogy a SEO egy hosszú távú befektetés, az első eredményekre is hónapokat kell várni. (Ám, ha egy szekér beindul, onnantól nincs megállás. 🙂 )Azonban felismertük az igényt az ügyfeleink részéről, miszerint számokra van szükségük a biztosabb elköteleződés és a tervezhetőség érdekében. Így kidolgoztunk egy olyan metodológiát, amivel konkrétan meg tudjuk határozni, hogy a SEO-ra költött összeg, mikor térül meg és hosszú távon milyen bevétel növekedéssel járhat.

Webáruház keresőoptimalizálás megtérülésének a számításához szükséges adatok

Ahhoz, hogy a fenti számokat megkapjuk, mindössze egy jól beállított, és ecommerce adatokat pontosan mérő GA4 fiókra és Google Search Console adatokra lesz szükség. Minél régebb óta mérjük az adatokat, annál pontosabb képet kapunk a SEO ROI számításhoz.

Amennyiben minden adat összegyűlt, az alábbi modellnek megfelelően, automatikusan ki tudjuk számolni, hogy várhatóan milyen eredményekkel jár az egyes pozíciók elérése:

Webáruház SEO ROI számítása a gyakorlatban-táblázat

Természetesen ennél némileg bonyolultabb a metódus, viszont van egy jó hírünk! Mi már tudjuk, mit kell csinálni és szívesen kiszámoljuk neked is, hogy lásd mennyi idő alatt térül meg a SEO-ba fektet pénz és energia.

Segíthetünk?

A BP Digitalnál nap mint nap azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára a lehető legtöbb értéket nyújtsuk. Ha szeretnél te is stabil és releváns forgalmat generálni a Google által, vedd fel velünk a kapcsolatot, és a te webáruházad számára is kínálunk megoldást! Ne szalaszd el az organikus forgalomból érkező vásárlókat, hiszen sok lehet belőlük!

Ujhelyi Georgina

Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.