Webshop SEO: Ezekre figyelj, ha webáruházad van

Miről fogsz olvasni?

A webshopok sikérnek az egyik legfontosabb eleme, hogy hónapról-hónapra kiszámítható és releváns forgalmat tudjanak generálni az áruházuk felületére. A keresőből érkező látogatók kiemelt prioritást élveznek egy webshop tulajdonos számára, hiszen ezek a potenciális vásárlók pontosan azzal problémával küzdenek, amire az adott webáruház termékei nyújtanak megoldást.

Mindemellett ma már a vásárlások közel 90%-a online kereséssel kezdődik és az online bonyolított forgalom több, mint 70%-a keresőoldalakon keresztül áramlik.

Azonban, ahhoz, hogy a Google keresőben a Te webáruházad is felfedezhető legyen és ezáltal előkelő helyezéseket érj el a számodra fontos keresőkifejezésekre elengedhetetlen, hogy az oldalad megfeleljen a Google elvárásainak.

Ezek a legfontosabb SEO faktorok

A Search Engine Optimization (SEO) vagy magyarul keresőoptimalizálás segítségével a nem fizetett találatok között, azaz organikus forrásból tudsz látogatókat szerezni.

A keresőoptimalizálásnak három fő elemét különböztetjük meg:

  • Technikai SEO – az oldal technikai felépítéséért felel 
  • On-Page SEO – az oldal tartalmi felépítéséért felel
  • Off-Page SEO – az oldal hitelességéért felel
Legfontosabb SEO faktorok

Technikai SEO

Ahogy a fenti ábra is mutatja a Technikai SEO az alapja a keresőoptimalizálásnak. Ha a webáruházad nem felel meg a Google által elvárt feltételeknek, például az oldalad elérhetősége, indexálhatósága akadályozva van, akkor a kereső sem tudja megfelelően feltérképezni, sem rangsorolni az oldalad a keresési találatok között.

A legtöbb webshop tulajdonos azonban nincs tisztában azzal, hogy az oldala milyen fontosabb technikai hibákkal rendelkezik, és azok milyen mértékben befolyásolják az oldal növekedését. Ezek a hibák szerencsére ma már tökéletesen feltárhatók egy részletes Technikai SEO Audit alkalmával.

Milyen technikai szempontokra kell nagyon figyelned?

HTTPS protokoll használata

A HTTPS protokoll fele a potenciális vásárlóid biztonságáért, ezzel tudod biztosítani, hogy a vásárlóid által megadott bizalmas adatok ne kerülhessenek illetéktelenek kezébe és ezáltal biztonságosan eljussanak az adott célcerverhez. A HTTPS elérést egy SSL tanúsítvány biztosítja, amely tárhelyszolgáltatónként eltérő összegű lehet, azonban éves szinten mindössze pár ezer forintnak felel meg.

Logikus URL struktúra és értelmezhető, rövid URL-ek

A webáruházad URL struktúrájának kialakításánál arra kell törekedned, hogy minél egyszerűbb, minél könnyebben átlátható legyen, mind a látogatók, mind a keresőrobotok számára.

Rossz URL struktúra Pl.

Főoldal – https://webshop.hu/fooldal/

Kategória oldal – https://webshop.hu/category15?45#!63

Termék oldal – https://webshop.hu/category15?45#!63/termek/twinings/fekete-tea5-large#4

Jó URL struktúra Pl.

Főoldal – https://webshop.hu/

Kategória oldal – https://webshop.hu/twinings

Termék oldal – https://webshop.hu/twinings/fekete-tea

Oldalcím (title tag)

A title tag meghatározó SEO szempontból, hiszen ez jelzi a kereső számára, hogy miről fog szólni az adott aloldal. Az oldal címek kialakításnál több SEO szempontból fontos tényezőre is figyelni kell, melyek között szerepel a cím hossza, a kulcsszavak elhelyezkedése és sorrendje, valamint az oldalanként eltérő egyedi title tag felépítése.

Meta leírás

Bár a meta leírás közvetlenül nincs kihatással a helyezéseidre, azonban egy átkattintásra buzdító leírással nagymértékben tudod növelni az oldaladra kattintás esélyét, ami hosszú távon kihat a helyezéseidre is. Fontos, hogy az oldal rövid leírása ne haladja meg a maximális karakterszámot, tartalmazza a megfelelő kifejezéseket, és mindeközben figyelemfelkeltő és megragadó legyen a felhasználók számára.

Címsorok használata (H1, H2, H3, …)

A page title mellett a címsorok sem elhanyagolhatók, hiszen ez adja az oldal vázát, felépítését és az oldalon található szövegtömbök struktúráját. Lényeges, hogy minden oldal tartalmazzon H1 címsort, illetve akár több H2 és H3 headinget is, annak megfelelően, hogy az adott oldalon mennyire szükséges a egyes szövegrészek tovább tagolása.

Képek (méret, alt text)

Egy webshop betöltési sebességét elsősorban a képek mérete, felbontása, és elrendezés befolyásolja, éppen ezért ez egy kiemelt prioritást élvező faktor egy webáruház optimalizálása során. 2021 márciusától a Core Web Vitals vagy magyarul Oldal-élmény mutatókra is jelentős kihatással lehet egy-egy kép nem megfelelő kiszolgálása. Mindemellett a képek alternatív szövege sem elhanyagolható, hiszen a Google algoritmusa önmagában még nem képes felismerni, hogy az adott kép pontosan miről is szól.

On-page SEO

Az On-page vagy magyarul tartalmi SEO felel azért, hogy a webáruházad tartalmi elemei is kiszolgálják a látogatók, illetve kereső algoritmus igényeit.

Hogyan kezdj bele a tartalomgyártásba?

Ötletelés

A tartalmak létrehozásának és optimalizálásának a nulladik lépése az adott webáruház üzleti céljainak meghatározása, a konkurencia felderítése, illetve a biznisz szempontjából legfontosabb kulcsszavak átgondolása.

On-page seo folyamatok

Kutatás

Ezt követően egy részletes kulcsszókutatás következik, amely rávilágít minden olyan keresőkifejezésre, amire például a Te iparágakban jelenleg is keresnek az emberek. A kulcsszókutatás legnagyobb előnye, hogy a kifejezések mellett pontosan látszik, hogy havonta hányan keresnek rá, mekkora potenciál rejlik benne, illetve, hogy a korábban megjelölt versenytársak milyen helyezéseket érnek el ezekre a kulcsszavakra.

Stratégia

A releváns kulcsszavak felkutatása és kiértékelése után a tartalomstratégia kidolgozása sem elhanyagolható feladat. Itt fog összeállni, hogy pontosan melyik kulcsszóra, milyen típusú tartalmat érdemes létrehozni, ahhoz, hogy a legjobb üzleti eredményeket érjük el az adott webshop számára.

Ha például teákat árulsz nem mindegy, hogy a ‘tea” kulcsszóhoz kapcsolódó kifejezésekre, milyen aloldalt hozol létre (blog cikk / kategória oldal / termék oldal), hiszen könnyen lehet a keresési szándék teljesen más felépítést kíván meg, mint amire elsőre gondolnál.

Pl. fekete tea elkészítése → blog cikk

twinings tea → kategória oldal

twinings Earl Grey fekete tea → termék oldal

Kivitelezés

Az utolsó fázis az maga a kivitelezés, amit a tartalomstratégiában foglaltak alapján célszerű elkészíteni. A tartalmak kidolgozását a fókusz kulcsszóra jelenleg is rankelő oldalak alapján javasolt felépíteni, hiszen így, az 100%-ban meg fog felelni a keresési szándéknak.

Milyen a jó tartalom, avagy milyen szövegeket szeret a Google?

  1. Kiszolgálja a keresési szándékot → SERP elemzés
  2. Keresett → átlagos havi keresési mennyiség
  3. Elérhető → kulcsszónehézség vizsgálata
  4. Releváns → kulcsszóra optimalizálás
  5. Organikus forgalmat hoz → optimalizált on-page elemek

6 lépéses checklist amivel te is könnyedén elkezdheted az optimalizálást

  • Cím – Használj minden oldalon egyedi és kulcsszóval ellátott címet. Pl. Twinings fekete tea – Webshop név
  • Url – Törekedj a rövid, jól áttekinthető URL szerkezetre és használd itt is a fókusz kulcsszót ékezetek nélkül, kötőjellel elválasztva. Pl. /fekete-tea
  • Meta leírás – Figyelj a karakter limitre, használd a fókusz kulcsszót, és írj figyelemfelkeltő leírásokat. Pl. Próbáld ki Te is a Twinings fekete tea jótékony hatásait, amely nemcsak..
  • Címsorok (Headingek) – Tagold az oldal felépítését H1-H2- H3 címsorokkal, és ne használd kétszer ugyanazt a headinget. Pl.

        H1 – Fekete tea elkészítése lépésről lépésre

          H2 – Filteres tea elkészítése

            H3 – Figyelj a víz hőfokára!

  • Kapcsolódó kulcsszavak – Ahhoz, hogy a cikked még relevánsabb legyen, elengedhetetlen, hogy használj kapcsolódó kifejezéseket is a tartalom felépítésénél. Pl. szív és érrendszeri, élénkítő hatással, csökken a fogszuvasodás, stb.
  • Képek (mérete, elnevezése) – Tömörítsd a képeket feltöltés, előtt és mindig használj releváns elnevezést és alt textet. Pl. a képek mérete ne haladja meg a 100 kb-ot. Pl. Kép név: fekete-tea, kép alt text: Fekete Tea elkészítése

Off-page SEO

A SEO utolsó eleme az Off-page vagy magyarul linképítés, ami a webáruházad hitelességét jelenti az adott iparágban. Az oldalad hitelességének növelésére több jól bevált linképítési technika is létezik, ilyen például a prémium linképítés, vendég cikk írás, link beillesztés, vagy akár a legújabb már itthon is elérhető Non-profit linképítés is.

Kutasd fel a versenytársaid linkjeit

Ahhoz, hogy tudd milyen hitelességi mutatóra van szükséged, meg kell vizsgálni a legfőbb versenytársaid backlink hálózatát. Az elemzés többek között rávilágít arra, hogy milyen Domain Rating (DR) – domain hitelességi mutatóval, hány külső hivatkozással, illetve, hogy pontosan hány hivatkozó domainnel rendelkeznek a keresőben elhelyezkedő TOP találatok.,

Backlink profil vizsgálat

Milyen egy rossz link?

  • Technikailag hibás az oldal
  • Hitelességben gagyi (Domain Authority <20)
  • Spammy (Spam Score >15)
  • Nem releváns témában 
  • Tipikus példák rossz linkekre:
    • Linkfarmok / katalógus oldalak 
    • Private Blog Network (PBN) oldalak
    • Kontextus nélküli keresztlinkelés
    • Közösségi média (no-follow link)
    • Szuper-extra-prémium ≠ 5.000 forint 20 link.

Ha túl könnyű megszerezni egy linket, akkor az értéke is várhatóan alacsony lesz.

Milyen egy jó link?

  • Technikailag helyes kialakítás
  • Hiteles (DA20+), nem spammy (SS<15)
  • Releváns neked
  • Jó példák:
Prémium linkek

Fontos, hogy rossz linket semmiképp ne vegyél. Inkább ne vegyél egyáltalán linket. Ahogy a tartalomgyártásnál úgy itt is a minőség sokkal fontosabb, mint a mennyiség.

Egy webshop keresőoptimalizálása tehát nem egyszerű feladat, azonban a Google szabályainak betartásával, hosszú távon jelentős előnyre tehetsz szert a versenytársaiddal szemben.

A BP Digitalnál nap, mint nap azon dolgozunk, hogy ügyfeleink számára a lehető legtöbb értéket nyújtsuk. Ha szeretnéd Te is stabil és releváns forgalmat generálni a Google kereső által vedd fel velünk a kapcsolatot, és a te webáruházad számára is kínálunk egy megoldást!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.