Állandó és egyre kiélezettebb a verseny az online térben. Egy termék, bolt, vállalkozás vagy vállalkozó nem korlátozhatja magát csak az offline csatornákra, mivel az lesz a nyerő, aki az online platformokon is dobogós helyeket csíp meg magának.
Hogyan kerülhetünk versenytársaink elé? Ha a Google egy adott keresési kifejezésre a mi márkánkat listázza az első helyek egyikén, az már jelentős fegyverténynek számít. És ezt, hogyan lehet elérni?
Erről szól a SEO szövegírás.
A keresőoptimalizálás lényege, hogy a keresők organikus találatai között minél jobb helyezést érjen el termékünk, szolgáltatásunk, webshopunk, vagyis, ha valaki keres egy hozzánk kapcsolódó kulcsszóra, fogalomra a Google-n, akkor a mi termékünk a dobogó első fokain, de minimum az első oldalon megtalálható legyen a találati listában.
A keresőoptimalizálás, vagyis a SEO ebben segít. A SEO-nak három nagy területe van, amelyből az egyik maga a tartalom és a tartalomgyártás. Az organikus keresési eredményeket általában szöveges tartalmak uralják, így a legtöbb esetben a tartalomgyártás SEO-barát szövegírást jelent. De lehet tartalom egy videó is természetesen, ami ha felkerül az online térbe, szintén jó, ha felfedezhető. A BP Digital egy SEO fókuszú online marketing ügynökség. A keresőoptimalizálás minden területét lefedjük szolgáltatásainkkal, így a keresőbarát szövegírásban is tudunk segíteni.
Neked nem kell értened a SEO-hoz, mi azért vagyunk, hogy számodra érthetővé és elérhetővé tegyük a legjobb szolgáltatást, ezáltal jól szerepelj a keresőkben, hiszen így fognak látogatóid gyorsan megtalálni és rád kattintani.
A keresőoptimalizálásnak három fő területe van:
A technika SEO tulajdonképpen az oldalad technikai háttere, amely biztosítja, hogy oldalad felfedezhető, a keresőrobotok által indexálható és a Google által támasztott technikai követelményeknek (mobilbarát weboldal, gyors oldalbetöltés…) megfelelő legyen.
Az on-page SEO az, amiről most bővebben szó lesz, vagyis, hogy milyen hiteles, releváns, és SEO szempontból jól optimalizált cikkek, szövegek vannak az oldaladon.
Az off-page SEO pedig az oldaladra mutató linkekről szól. A külső hivatkozások segítségével dönti el a Google weboldalunk hitelességét és témaköri relevanciáját, amelyet linképítéssel lehet javítani.
A mai trendek és fogyasztói szokások miatt egy jó tartalom nem biztos, hogy olyan, mint pár évvel ezelőtt.
Az olvasók gyorsfogyasztók lettek, egyrészt szeretnék minél gyorsabban megtalálni a számukra hasznos információt, másrészt a lehető legrövidebb idő alatt akarják azt elolvasni, átlátni, és, ha szükségük van valamire, azt minél gyorsabban meg akarják kapni.
A jó tartalomnak emiatt nemcsak szakmailag helytállónak, érdekesnek, hitelesnek, informatívnak kell lennie, hanem jól fogyaszthatónak is. Ezalatt azt értjük, hogy legyen jól felépített, megfelelően tagolt, szép a külleme, dizájnja.
Egy jó tartalom vigye magával az olvasót, legyen meg a flow-ja, és a végére az olvasó kapja meg azt az értéket, amiért kattintott, vagyis tudással, infóval gyarapodjon.
A tartalom készítőjének szemszögéből nézve pedig, ha mindezek megvannak, akkor jó a tartalom, ha amiatt az olvasó ezt a tartalmat tovább ajánlja, megosztja, valamilyen cselekvést hajt végre, pl.vásárol.
Ahhoz, hogy ez a jó tartalom könnyebben eljusson a megfelelő fogyasztókhoz, könnyebben rátaláljanak, és organikus forgalmat generáljon a felületeidre, szükség van a SEO-ra, vagyis a tartalmak keresőbaráttá tételére is.
A Google algoritmusai aszerint rangsorolnak egy tartalmat,, hogy az mennyire hasznos a felhasználóknak.
Az algoritmus lemodellezi a felhasználók viselkedését, figyeli a kulcsszavakat, érzékeny a plagizálásra, érti a szinonimákat, ragokat és összefüggéseket.
Tehát egy nagyon bonyolult mechanizmuson keresztül állítja fel a rangsort. Ezért kell a szövegnek minden szempontból jónak lennie, és jól optimalizáltnak is.
A keresőbarát tartalom nem elég, ha megfelel a keresőrobotoknak, vagy az algoritmusnak, és az sem elég, ha csak az emberi tényezőkre épít.
Mindkét oldalról megfelelőnek kell lennie.
Régebben bevett szokás volt, hogy a szövegeket telepakolták a marketingesek kulcsszavakkal, így akarták elérni, hogy jó helyen legyenek a rangsorban. Ez az elv azonban már idejétmúlt, manapság a kulcsszó halmozás inkább káros, mint előnyös.
A kulcsszó arányokra nem figyelő szöveget a felhasználó nem szívesen olvassa, akár értelmetlennek is érezheti, és gyorsan be fogja zárni az oldalt. Az ilyen felhasználói viselkedést pedig meg is jegyzi a Google, és nem fogja előnyben részesíteni a magas visszafordulási aránnyal rendelkező oldalt.
A kulcsszavak használata fontos, de nem mindegy, milyen arányban, hol és hogyan szerepelnek. A kulcsszavakkal történő optimalizálás által ugyanis a felhasználó egyszerűbben keres és talál rá a számára lényeges tartalomra, vagyis a keresőmotorok továbbra is jegyzik a kulcsszavakat, amelyekre keresnek az emberek.
TIPP
Ha jól használjuk a kulcsszavakat, és nem halmozzuk őket, a keresőmotorok előrébb fognak minket sorolni.
A keresőóriás mindig vizsgálja és jutalmazza a hozzáadott értéket, tehát fontos, hogy a szöveg valóban informatív, edukatív, hiteles és releváns legyen az olvasók számára.
Fontos, hogy kiemelkedjen a többi közül, meghaladja a többi szöveget tartalmában és akár felépítésében is. Ide tartozik, hogy a szöveg “visz magával”, nem felesleges szavakat halmoz, hogy terjengősebb legyen, értéket ad, edukál.
A felhasználói élmény tehát hangsúlyos a Google számára is, méri, hogy mennyi időt töltenek el egy cikkel az olvasók, milyen átkattintásokat generál, szívesen böngésznek-e tovább az oldal más tartalmaira stb. Ez mind befolyásolja a rangsort, és, hogy hányadik helyen fogunk rangsorolni a tartalmunkkal egy adott szegmensben. Ezt pedig befolyásolni lehet a SEO segítségével, mert így szövegeink tényleg minden szempontból megfelelőek lesznek.
Miből is áll egy keresőbarát tartalom?
A SEO-zott tartalom nem csupán a SEO szövegírást jelenti, illetve nem csak a kulcsszavakat tartalmazó, szakmailag helytálló, releváns törzsszövegből áll.
A SEO barát szövegírás érinti magát a cikket, blogoldalt, termékleírást, de vannak kiegészítő részek is, amire fontos odafigyelni. A SEO szövegírás kiterjed a meta leírásra is, ami a törzsszöveg 1-2 mondatos kivonata (max.160 karakter), és, ami a felhasználó számára megjelenik a keresőben, mindjárt a cím alatt. Természetesen az oldalcímnek is meg kell felelnie a SEO irányelveknek, csakúgy, mint a szöveg tördelésének, és címsorainak.
A keresőbarát szöveg továbbá tartalmaz linkeket, hiperhivatkozásokat, és jó esetben cselekvésre lehetőséget adó paneleket (“Vásárold meg itt”, “Iratkozz fel”, Bővebb tájékoztatás” stb.).
Felmerülhet a kérdés, hogy egyáltalán milyen szövegeket lehet keresőbaráttá tenni, vagy, mik tartoznak ebbe a fogalomkörbe. Bármilyen online publikált szöveg vagy tartalom lehet SEO optimalizált.
A főbb fajták a honlapok törzsszövegei, vagyis a landing page szövegek, az aloldalak, kategóriaoldalak szövegei (például egy webáruházon belül a terméktípusok szövegei), az egyes termékleírások. De ide tartoznak a szakmai cikkek, leíró tartalmak, termék összehasonlítások, akár egy interjú valamilyen szakértővel vagy hírességgel.
A SEO szövegírás eszköztára kiváló lehetőséget kínál arra, hogy a meglévő tartalmakat, szövegeket optimalizáljuk, keresőbaráttá tegyük, így amellett, hogy a legjobb felhasználói élményt adják – mert értékesek és informatívak-, mellette a Google is jó helyezésben részesíti majd őket.
Segítünk hatékonyabbá tenni a blogodat, szakmai oldaladat; lehetsz akár orvos, jogász, magántanár, takarítási vállalkozó, étteremtulajdonos, szabadúszó grafikus, babysitter, patika lánc vagy egy hatalmas multicég, egyszóval, bármilyen profillal is akarj teret nyerni és dobogós lenni!
Ha minket és a SEO szövegírást választod, akkor az olvasók számára jó minőségű, hiteles, a keresőmotorok számára pedig jól optimalizált tartalmaid lesznek.
Ennek eredményeképpen jobb helyezéseket érhetsz el a megcélzott kulcsszavakra, több látogatód, végső soron pedig több konverziód (megkeresés, vásárlás, feliratkozás) lesz.
Az eddig leírtakból talán már ki is derült számodra, hogy a SEO szövegírás túlmutat a sales- vagy marketingfókuszú szövegíráson. Ez utóbbiak is a konverziót hivatottak elérni, ösztönöznek a vásárlásra, a hírlevél feliratkozásra, megosztásra, vagy bekövetére, de a SEO tartalmakkal ellentétben nincsenek kulcsszavakra optimalizálva.
A SEO-barát szöveg látogatót szerez oldaladra, a marketingszöveg pedig vásárlóvá konvertálja a látogatót.
A szövegek megírását, vagy SEO optimalizálását érdemes szakemberekre bízni, akik évek óta foglalkoznak jól teljesítő tartalmak írásával, hiszen nemcsak biztonságosabb, de hatékonyabb is ez a megoldás.
Néhány tippet azonban adunk, illetve pár hibára felhívjuk a figyelmedet, amit mindenképpen kerülj el, ha saját magad szeretnél belekóstolni a SEO szövegírásba.
Kulcsszókutatás és kulcsszó meghatározás. Vagyis tisztázzuk, melyik kulcsszavunkra akarjuk felépíteni a keresőbarát szöveget, és ezt végig tartsuk szem előtt. A kulcsszó behatárolja és adja a témát, illetve megszabja a kiegészítő kulcsszavakat is.
Mi wireframe-nek, brief-nek hívjuk azt a vázat, ami a megírásnál sokat fog segíteni. Ha tájékozódtál a témádról, lesz egy struktúra a fejedben, hogy miket érdemes kisebb-nagyobb hangsúllyal tárgyalni, mi után mi következzen, és ezeknek hol van hiteles forrása. Ezeket építheted be a vázlatodba. Határozd meg a célcsoportodat is, az írás stílusát, így biztosan nem lesz idegen számukra, amit olvasnak!
A lényegi rész, ami egy jól elkészített wireframe-mel nem is lesz olyan nehéz. De azért szükség van kiváló fogalmazási készségre, kitűnő helyesírásra, és ügyes, kreatív megoldásokra. Közben pedig tartsd észben a következő elveket:
Ha kész a szöveged, akkor rendbe kell tenni a külcsínt is, meg kell írni a meta adatokat, át kell nézni, hogy szép-e a tagolás, tördelés, nincsenek-e stilisztikai vagy helyesírási hibák. Be kell állítani a címsorokat (címek, alcímek: H1, H2, H3 – maximum 60 karakter), el kell helyezni a linkeket, és színesíteni érdemes a szöveget képekkel, videókkal, infografikákkal. Ez utóbbiaknak szintén leírás kell, hogy kerüljön a meta adatába (kép alt text). Ne felejtsük el az URL-t sem frissíteni, elhelyezni benne a kulcsszavunkat!
Ne felejtsd el visszaolvasni a kész tartalmat és pótolni, amit kell. Ezekre figyelj oda: A megfelelő kulcsszóra építetted fel és optimalizáltad a cikket? A kulcsszó szerepel a megfelelő helyeken (cím, URL, meta adatok, címsorok)? Érdekes, figyelemfelkeltő címet adtál? A formázás, a helyesírás rendben van? A linkek és horgonyszövegek kész vannak? Megjelölted a forrást, ahol szükséges? Elhelyezted a képeket, grafikonokat, és ezek forrását megjelölted?
Ne hagyd, hogy elévüljön a tartalom. Bizonyos idő eltelte után megéri felülvizsgálni, kiegészíteni, ismét a legjobbá tenni.
A sarokkő tartalom az a cikk, ami a legtöbb látogatót bevonzó kulcsszavad köré épül. A felhőkarcoló cikk lesz a legrelevánsabb tartalom az oldaladon, a fő gerinc a profilodon belül, vagyis nemcsak a saját tartalmaid között, de az egész piaci szegmensben ez a legfontosabb téma.
Ha ezt a szöveget sikerül úgy megírnod, hogy a legteljesebb, legérdekesebb és legjobban optimalizált legyen, akkor azt a Google is jutalmazni fog a keresési találatok között.
A fent leírt szövegírási irányelveken túl a sarokkő cikkre vonatkozó lényeges kritérium, hogy minimum 2500-3000 szó terjedelmű. Ám ez nem terjengősség, végig magas olvasói élményt kell, hogy adjon, fent kell, hogy tartsa a figyelmet, tehát meg kell lennie a flow élménynek! Emiatt itt különösen fontos a tagolás, a képek, ábrák megléte, az egyedi és kreatív fogalmazási stílus.
TIPP
Ne feledjük, az on-page SEO, azaz a SEO szövegírás csak egy részterülete a sikernek, fontos, hogy a megelőző folyamatok (technikai SEO), és a kiegészítő folyamatok (off-page SEO) is megfelelő súllyal szerepeljen a mixben.
A weboldalad szöveges tartalmaihoz keresőoptimalizálási javaslatokat biztosítunk: javaslatot teszünk a kulcsszóra és annak megfelelő használatára, címet, URL-t és alcímeket ajánlunk, valamint segítünk a meta adatok megfelelő kitöltésében.
SEO wireframe-ek (vázlatok) elkészítésével a szövegírást belsős munkatársaddal is végeztetheted.
Ha szeretnéd, hogy a szövegírás folyamatát teljes egészében menedzseljük, akkor választhatod szakmai szövegíróinkat, akik publikálásra kész optimalizált cikkeket adnak át neked.
A SEO szövegíráson kívül természetesen a teljes tartalommmarketing folyamatot le tudjuk fedni, biztosítjuk a kulcsszókutatást, a technikai auditot, a versenytárs elemzést, elkészítjük a tartalomstratégiát, és linképítésben is a segítségedre lehetünk.
Számos referenciánk és esettanulmányunk bizonyítja, hogy az évek során, szakmai profiltól függetlenül, milyen magas minőségű eredmények érhetőek el, ha a SEO csapat és a megbízó hatékonyan együttműködik.
Szerző:
BP Digital
A BP Digital egy Budapest központú SEO ügynökség. Nálunk a keresőoptimalizálás fókusz, nem pedig üzletág. Tíz fős csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy szakmailag megalapozott stratégiával és minőségi, értékteremtő tartalmakkal segítsünk jobb helyezéseket elérni ügyfeleinknek.
Ezeket olvastad már?
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.