A mai trendek és fogyasztói szokások miatt egy jó tartalom nem biztos, hogy olyan, mint pár évvel ezelőtt. Az olvasók gyorsfogyasztók lettek, szeretnék minél gyorsabban megtalálni és a lehető legrövidebb idő alatt elfogyasztani a számukra hasznos tartalmat.
Egy értékes tartalomnak emiatt nemcsak szakmailag helytállónak, érdekesnek, hitelesnek, informatívnak és relevánsnak kell lennie, hanem jól fogyaszthatónak is. Ezalatt azt értjük, hogy legyen jól felépített, megfelelően tagolt, átlátható, legyen szép a külleme és töltsön be gyorsan. A tartalom elfogyasztása után pedig az olvasó kapja meg azt az értéket, amiért kattintott, vagyis tudással, hasznos információval gyarapodjon.
A tartalom készítőjének szemszögéből nézve pedig, a fentieken kívül, akkor teljesít jól a tartalom, ha az olvasó tovább ajánlja, megosztja és ideális esetben a vállalkozás szempontjából fontos cselekvést, azaz konverziót hajt végre, például vásárol.
Nem lehet eléggé hangsúlyozni, hogy a keresőóriás mindig vizsgálja és jutalmazza a hozzáadott értéket, tehát fontos, hogy a szöveg valóban hiteles és releváns legyen az olvasók számára és kiemelkedjen a versenytársak közül, azaz meghaladja a szöveget tartalmában és akár felépítésében is.
A Google többek között méri, hogy mennyi időt töltenek el egy cikkel az olvasók, milyen átkattintásokat generál, szívesen böngésznek-e tovább az oldal más tartalmaira, mekkora eséllyel találják meg a számításaikat az oldalon. Ez pedig mind befolyásolja, hogy hányadik helyen fog rangsorolni a tartalmad egy adott kulcsszóra, ezen pedig a SEO szövegírás segítségével lehet a leghatékonyabban fejleszteni.