SEO szövegírás

Hogyan kerülhetsz versenytársaid elé? Ha a Google egy adott kifejezésre a Te márkádat listázza az első helyek egyikén, az már jelentős fegyverténynek számít. És ezt, hogyan lehet elérni? Többek között SEO szövegírással.

Szeretnél többet megtudni a SEO szövegírásról? Lentebb összefoglaltuk Neked!

logók

A BP Digital egy SEO fókuszú online marketing ügynökség. Szolgáltatásainkkal a keresőoptimalizálás minden területét lefedjük és a SEO szövegírás sok esetben projektjeink sikerének egy elengedhetetlen eszköze.

Cikkünkben bevezetünk a keresőoptimalizált szövegírás rejtelmeibe, azonban ha nem értesz a SEO-hoz, vagy idő szűkében inkább másra bíznád a szövegírást, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Mi az a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás célja, hogy a keresők organikus találatai között minél jobb helyezést érjen el terméked, szolgáltatásod, webshopod. Vagyis, ha valaki rákeres egy hozzád kapcsolódó kulcsszóra, fogalomra, akkor a weboldalad a dobogó első fokain, de minimum az első oldalon legyen megtalálható a találati listában. 

A keresőoptimalizálásnak három fő területe van:

Legfontosabb SEO faktorok

Technikai SEO

A technikai SEO a weboldalad technikai alapja, amely biztosítja, hogy oldalad felfedezhető, a keresőrobotok által indexálható és a Google által támasztott technikai követelményeknek megfelelő.

On-page SEO

Az on-page SEO az, amiről most bővebben szó lesz, vagyis, hogy milyen hiteles, releváns és SEO szempontból jól optimalizált tartalmak, szövegek találhatók az oldaladon.

Off-page SEO

Az off-page SEO pedig az oldaladra mutató linkekről szól. A keresőmotorok részben a külső hivatkozások segítségével határozzák meg weboldalad hitelességét és témaköri relevanciáját, amelyen linképítéssel lehet javítani.

A szövegírás egyértelműen az on-page SEO területéhez tartozik, hiszen itt kerülnek kidolgozásra azok a tartalmak, amik közvetlenül befolyásolják a weboldal rangsorolását. A jól megírt, releváns, kulcsszavakra optimalizált szövegek jelentősen hozzájárulnak a jobb keresési helyezésekhez, hiszen nemcsak a látogatók számára teszik érdekessé az oldalt, hanem a keresőmotoroknak is segít értelmezni, hogy miről is szól az adott tartalom, illetve hogyan kapcsolódik a felhasználók keresési szándékaihoz

Mit jelent a SEO szövegírás?

A SEO szövegírás, vagy keresőoptimalizált szövegírás egy olyan módszer, amelynek célja a weboldalak tartalmának optimalizálása a keresőmotorokban való jobb rangsorolás érdekében.

Ahhoz, hogy tartalmaid könnyebben eljussanak a megfelelő fogyasztókhoz és akár éveken keresztül organikus forgalmat generáljanak, sok esetben elengedhetetlen a SEO szövegírás.

Amikor SEO optimalizált tartalmakról beszélünk, olyan tartalomtípusokra gondolunk, amik nemcsak a látogatóknak készülnek, de a keresőmotorok számára is vonzóvá teszik az oldalt. Az ilyen tartalmak célja, – a látogatók igényeinek kiszolgálása mellett, – hogy a weboldal a keresési találatok között is minél előkelőbb helyen szerepeljen, hatékonyan növelve ezzel az organikus forgalmat.

Miben különbözik egy keresőoptimalizált szöveg egy „normál” tartalomtól?

Képzeljünk el két hasonló cikket. Az egyik egy érdekes, de SEO szempontból nem jól optimalizált szövegrészlet egy kávézó blogján:

Nem optimalizált tartalom:
„A kávé egy fantasztikus ital, amit világszerte sokan szeretnek. Népszerűsége évszázadokra nyúlik vissza és sok kultúrában fontos szerepet játszik. Néhányan tejjel fogyasztják, míg mások feketén, kerülhet bele cukor, de akár édesítés nélkül is készíthető.” 

Bár a szöveg érdekes lehet, hiányoznak belőle a kulcsszókutatás alapján kiválasztott, célzott kulcsszavak, illetve nincsenek benne olyan releváns kifejezések sem, amik arra ösztönöznék a keresőmotorokat, hogy a találati listán előnyben részesítsék a tartalmat más hasonló szövegekkel szemben.

Most pedig nézzük meg, hogyan nézne ki ugyanaz a szöveg, ha a SEO optimalizálás részeként a releváns, a keresési szándékot kielékítő és megfelelő keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavakkal lenne kiegészítve:

SEO optimalizált tartalom:
„Az igazi rajongók pontosan tudják, milyen fantasztikus élményt nyújthat egy csésze minőségi alapanyagokból készült, frissen főzött kávé. Legyen szó eszpresszóról vagy habos cappuccinóról, őrölt-, szemes- vagy koffeinmentes kávéról, mindenki megtalálhatja a kedvencét. Gondoltad volna, hogy a kávé eredete több mint ezer évre nyúlik vissza, és mára az egyik legnépszerűbb ital lett a világon? Tudd meg, hogyan készítheted el otthon is a tökéletes kávét!”

Ebben a változatban már konkrét, keresett kulcsszavakat használtunk, mint például: „koffeinmentes kávé”, „eszpresszó”, vagy „kávé eredete”. A tartalom így nemcsak a felhasználók számára releváns, de a keresőmotorok is könnyebben azonosítják, hogy miről is szól a szöveg, így a megfelelő kulcsszóra és pozícióba tudják rangsorolni a találati listán. Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden tartalmat úgy írjunk meg, hogy az mindkét fél számára értékes legyen.

A fenti példában csak a megfelelő kulcsszavak használatának fontosságára hívtuk fel a figyelmedet. Ezen kívül számos szempontot figyelembe kell venned, ha a tartalmaidat a keresőoptimalizált szövegírás szabályai szerint kívánod írni.

Hogy mik ezek a szabályok? A továbbiakban ezekre is fény derül! 🙂

A keresőoptimalizált szöveg előnyei

A keresőoptimalizált szövegekkel nemcsak a weboldalad látogatottságát javíthatod, de számos egyéb előnyre szert tehetsz általuk. Nézzük meg, miért fontos, és milyen eredmények várhatók, ha ilyen remek szövegeket írsz az oldaladra.

Jobb helyezés a keresőkben

Egy jól optimalizált szöveg segít abban, hogy a weboldalad előkelőbb helyen jelenjen meg a Google és más keresők találati listáján, így több potenciális látogatót érhetsz el.

Növekvő organikus forgalom

Ahogy javul a helyezésed, egyre többen találják meg az oldalad, ami fellendítheti a weboldalad, webshopod forgalmát.

Hitelesség és szakértelem növelése

Avagy épül és erősödik a branded. A jól megírt és releváns tartalom segít abban, hogy a felhasználók egyre inkább megjegyezzék a márkanevet, és hiteles, megbízható forrásként tekintsenek az oldaladra.

Csökken a visszafordulási arány

Az átlátható, jól strukturált szöveg megkönnyíti a felhasználók számára a tartalom fogyasztását, ami növelheti az oldalon eltöltött időt és csökkentheti a visszafordulási arányt.

Hosszú távú eredmények

Míg a fizetett hirdetések csak addig működnek, amíg pénzt költesz rájuk, a keresőbarát szövegek hosszú távon is stabilan szállíthatják a forgalmat.

A SEO szövegírás lépései - hogyan csináld?

A minőségi és megfelelően optimalizált tartalmak előállítása rengeteg időt felemészt, és lehet, hogy kényszernek is érzed, mert szívesebben foglalkoznál a vállalkozásod fejlesztésével, ügyfélszerzéssel. 

Ebben az esetben nagy terhet tud levenni a lábadról egy profi SEO szövegíró.

Azonban ha mégis magad vágnál bele a SEO szövegírásba, a továbbiakban adunk néhány hasznos tanácsot, illetve pár hibára is felhívjuk a figyelmedet, amit mindenképp érdemes elkerülnöd.

1. Kulcsszókutatás és kulcsszó meghatározás

Egy SEO szempontból megfelelően optimalizált tartalom megírása előtt minden esetben készíts egy részletes kulcsszókutatást. A kulcsszókutatás segít kijelölni és priorizálni az üzletileg is megtérülő, reálisan megcélozható kulcsszavakat. Ezután pontosítsd, melyik kulcsszóra akarod felépíteni a keresőbarát szöveget és ezt végig tartsd szem előtt. A fókusz kulcsszó behatárolja és adja a témát, illetve megszabja a kiegészítő kulcsszavakat is.

Régebben bevett szokás volt a marketingesek körében, hogy a szövegeket “telepakolták” a megcélzott kulcsszóval és így érték el, hogy a tartalmuk jó pozícióban rangsoroljanak. A keresőmotorok hajnalán ez egy működőképes elv volt, azonban manapság a kulcsszóhalmozás inkább káros, mint előnyös.

Az olvasói élményre nem ügyelő szöveget a felhasználó nem szívesen olvassa, sok esetben értelmetlennek is érezheti és be fogja zárni az oldalt. Az ilyen felhasználói viselkedést és magas visszafordulási aránnyal rendelkező oldalt pedig megjegyzi a Google, és nem fogja előnyben részesíteni a rangsor kialakítása során. Tehát ha jól használod a kulcsszavakat, és nem halmozod őket, a keresőmotorok előrébb fognak sorolni. 

2. Készíts egy vázlatot!

Mi SEO wireframe-nek, brief-nek hívjuk azt a vázat, ami a szövegírásnál sokat fog segíteni. Ha tájékozódtál a témádról, lesz egy struktúra a fejedben, hogy milyen témaköröket érdemes kisebb-nagyobb hangsúllyal tárgyalni, milyen legyen a tartalom felépítése és ki számít a témában hiteles forrásnak.

Ebben a lépésben érdemes meghatároznod a célcsoportodat és a tartalom stílusbeli irányelveit is.

3. Szövegírás

A lényegi rész, ami egy jól elkészített SEO wireframe segítségével nem is lesz olyan nehéz. Viszont biztosan szükséged lesz kiváló fogalmazási készségre, kitűnő helyesírásra és kreatív megoldásokra.

Ugyanakkor felmerülhet a kérdés, hogy egyáltalán milyen szövegeket lehet keresőbaráttá tenni?

Lényegében bármilyen online publikált szöveg vagy tartalom lehet keresőoptimalizált. Néhány példa, a teljesség igénye nélkül:

  • honlapok törzsszövegei
  • landing page szövegek 
  • kategóriaoldalak 
  • termékleírások 
  • szakmai cikkek
  • blogbejegyzések
  • leíró tartalmak
  • termék összehasonlítások
  • interjúk

A SEO szövegírás eszköztára kiváló lehetőséget kínál arra, hogy weboldalad előkelő pozícióban jelenjen meg a Google találati listáján.

Megfelelő kezekben az olvasók számára jó minőségű, hiteles, a keresőmotorok számára pedig jól optimalizált tartalmaid lesznek. Ennek eredményeképpen több látogatód, végső soron pedig több konverziód, megkeresésed, vásárlásod lesz.

4. Finomhangolás

A szövegírást követően ne feledkezz meg a meta címről és leírásról sem. Ezen felül figyelj a címsorok formázására (H1, H2, H3 stb.), a belső linkelésre, és érdemes a szöveget képekkel, videókkal, infografikákkal is színesíteni. Továbbá ne felejtsd el elhelyezni a szöveg fókusz kulcsszavát az URL-ben sem!

5. Ellenőrizz le mindent!

Még egyszer olvasd át a kész tartalmat és ellenőrizd le, hogy:

  • A megfelelő kulcsszóra építetted fel és optimalizáltad a cikket?
  • A kulcsszó szerepel a megfelelő helyeken (cím, URL, meta leírás, címsorok)?
  • Nem halmoztad a fókusz kulcsszót?
  • Érdekes, figyelemfelkeltő címet adtál?
  • A formázás és helyesírás is rendben van?
  • Megfelelőek a belső linkek és horgonyszövegek?
  • Megjelölted a forrást, ahol szükséges?
  • Helyeztél el képeket, grafikonokat és szükség esetén ezek forrását is megjelölted? 

6. Rendszeres időközönként frissítsd a tartalmaidat!

Végül, de nem utolsósorban, ne hagyd, hogy elévüljön a tartalom. A versenytől függően, rendszeres időközönként érdemes felülvizsgálnod a régi tartalmaidat, szükség esetén kiegészítened, esetleg összevonnod vagy szétbontanod azokat.

Ezekre figyelj SEO szövegírás közben

A SEO szövegírás közben számos tényezőre kell odafigyelni, hogy a tartalom valóban hatékonyan működjön a keresőkben és az olvasók számára is értékes legyen. Az alábbi checklist segítségével te is könnyen leellenőrizheted, hogy a tartalom, amit készítettél, megfelel-e a legfontosabb SEO kritériumoknak.

Olvasmányos tartalom, élvezhető szöveg

A szöveged legyen hiteles, minőségi és élvezhető az olvasók számára. Ne feledd, hogy bár a keresőrobotoknak optimalizálsz, az embereknek írsz.

Eredeti gondolatokat, korrekt hivatkozásokat tartalmaz

A keresőbarát, hiteles cikk nem plagizál, ellenben hivatkozik a forrásokra, és a szövegen túl képeket, videókat vagy infografikákat is tartalmaz. A látványelemeknél szintén tilos “lopni”, mindig használj jogtiszta képeket, vagy tüntesd fel a forrást.

A kulcsszavak aránya megfelelő

A szövegben megfelelően elhelyezett kulcsszavak segítenek abban, hogy a keresőmotorok felismerjék, miről szól a tartalom és releváns találatként jelenítsék meg azt a keresések során. A kulcsszavak halmozása viszont kerülendő. Pontosan ismerni kell, hogy adott szegmensben, témakörnél és cikk típusnál milyen elsődleges és másodlagos kulcsszavakra lehet és kell építeni, amiben az előzetesen készített kulcsszókutatás lesz a segítségedre, de tartsd szem előtt az olvasói élményt. A szinonimák és kapcsolódó kifejezések használata szintén hozzájárulhat a tartalom előbbre sorolásához.

Nem áll fenn a kannibalizáció veszélye

Adott kulcsszóra csak egy aloldalt optimalizálj, különben egymással fognak versenyezni, amiből nem jöhetsz ki győztesen a találati listában.

Nincs benne duplikáció

Duplikált tartalomnak számít, ha egy ugyanolyan, vagy nagyrészt megegyező szöveget egy másik aloldalra vagy webhelyre illesztesz be, megfelelő technikai háttér nélkül. Ez SEO szempontból súlyos hibának számít, amit a keresőmotorok sem néznek jó szemmel.

Áttekinthető és jól tagolt, a megfelelő helyen kiemelésekkel

A tartalom legyen jól strukturált, világos és könnyen érthető. A szövegben érdemes kiemeléseket és inkább több kisebb bekezdést használnod. Az emberek nagy része “gyorsolvasó”, kiragad szövegrészeket, és csak átfutja a tartalmat, a kiemelésekkel azonban könnyen jelezheted nekik, hol találhatók az igazán lényeges információk.

Meta címek és leírások is szerepelnek benne

Mindig gondoskodj arról, hogy minden oldal rendelkezzen megfelelően megírt meta címmel és leírással. Mindkét elem legyen figyelemfelkeltő és mindenképp tartalmazzák a fő kulcsszót is.

A képek helyesen vannak optimalizálva

Adj megfelelő fájlneveket és Alt szövegeket a képeknek, illetve úgy méretezd őket, hogy ne akadályozzák az oldal gyors betöltődését. Ez nemcsak a felhasználói élményt, de a SEO teljesítményt is javítja.

Lehetőséget nyújt a konvertálásra

A cselekvésre ösztönzés fontos, hiszen ez az egyik célod a tartalommal. Ennek egy egyszerű, de hatékony módja a CTA (Call To Action) gomb használata, például így:

Hogyan alakul a SEO szövegírás ára?

Mielőtt rátérünk a szövegírás áraira és megtérülésére, fontos kiemelni, hogy megkülönböztetünk hagyományos szövegírót és olyan szövegírót, aki egyben SEO szakember is. SEO ügynökségként mi az utóbbit tudjuk hitelesen bemutatni.

A hagyományos szövegíró általában karakter alapú díjazásban részesül, ellenben egy keresőoptimalizált tartalom előállítása jóval több időt vesz igénybe, hiszen a folyamat a szövegírás előtt már a kulcsszókutatással és a megfelelően kiválasztott kulcsszavakat tartalmazó tartalomstratégiával elkezdődik és a szöveg megírásán túl az előzőekben említett, SEO szakértelmet igénylő elemek optimalizálásával fejeződik be.

Éppen ezért a SEO szövegírás árát általában fix díjban határozzuk meg, amire tartalmanként 50.000-90.000 forint közötti összeggel érdemes kalkulálni.

Azonban fontos hangsúlyozni, hogy nem lehet pontos árat meghatározni anélkül, hogy egyeztetnénk a részleteket illetően. Az árakat nagyban befolyásolja többek között az előállítandó tartalom témája, hosszúsága, komplexitása és a piaci verseny. Éppen ezért a fenti árak csak hozzávetőleges információként szolgálnak.

Így térül meg a SEO szövegírásra fordított kiadásod

A fenti összegek a hagyományos szövegíráshoz viszonyítva magasnak tűnhetnek, azonban érdemes megvizsgálni, hogyan térül meg egy keresőoptimalizált szöveg. 

Ehhez vegyük alapul például a havi szinten, hozzávetőlegesen 900 kereséssel rendelkező “borkóstoló” kulcsszót.

SEO szövegírás borkóstoló kulcsszó találati lista 2024 augusztus

organikus találati lista a “borkóstoló” kulcsszóra
forrás: ahrefs.com

A fenti kép Traffic oszlopában látható, hogy a “borkóstoló” kulcsszóra jelenleg első pozícióban rangsoroló Borindex oldala hozzávetőlegesen 357 organikus látogatót realizál havi szinten. Átlagosnak tekinthető 3%-os konverziós aránnyal és 10.000 Forintos kosárértékkel számolva ez az aloldal havonta 107.100 Forint bevételt generál. Ráadásul egy megfelelően optimalizált oldal esetében ez a pozíció és organikus forgalom akár évekig is fenntartható. (Az említett Borindex oldal például évek óta a top 3 találat között rangsorol.)

Az előbbi példa mindössze egy kulcsszóra optimalizált tartalomra vonatkozik, több kulcsszó esetében a bevétel jelentősen nőhet. Továbbá a megtérülés mértéke nagyban függ az adott kulcsszó keresési volumenétől, és hogy mekkora a piaci verseny. 

Ha a te iparágadra jellemző kulcsszavakra nagy a kereslet és kompetitív a piac, akkor jó eséllyel több milliós bevételt tudnak generálni a megfelelően optimalizált tartalmak. Vedd fel velünk a kapcsolatot, hogy kiderítsük!

A SEO szövegírás csak egy lépés az organikus forgalom növelése felé

A szövegírás akkor érheti el a maximális hatékonyságát, ha a másik két fontos SEO pillér, azaz a linképítés és a technikai SEO is megfelelően támogatja.

Utóbbi gondoskodik arról, hogy a weboldal technikai szempontból is jól működjön: például gyorsan betöltődjön, legyen mobilbarát és indexelhető a keresőrobotok számára. Hiába írsz tehát kiváló, keresőoptimalizált tartalmakat, ha az oldalad technikai hibái miatt a keresőmotorok nem tudják megfelelően értelmezni azokat. Ilyen esetekben az erőfeszítéseid könnyen hiábavalóvá válhatnak.

Emellett a linképítés, vagyis az oldaladra mutató minőségi külső hivatkozások gyűjtése is kulcsszerepet játszik. A keresőmotorok számára a külső link olyan, mint egy szavazat az oldalad hitelességére és relevanciájára. Ha jól megírt, SEO-barát tartalmakat publikálsz, de azok nem kapnak külső hivatkozásokat, előfordulhat, hogy az oldalad kevésbé előkelő helyen fog rangsorolni a találati listában például egy olyan versenytárssal szemben, aki nagyobb hangsúlyt fektet a linképítésre is.

Ha bármelyik elem hiányzik vagy gyenge, az a másik kettő hatékonyságát is csökkenti, így az egész SEO stratégia kevésbé lesz sikeres.

A legtöbb iparágban tehát a TOP pozíciók megszerzéséhez elengedhetetlen többek között a megfelelő technikai SEO alapozás, az alaposan megtervezett felhasználói útvonal és design, valamint sok esetben a linképítés is. Azonban számos olyan esettel is találkoztunk már, amikor a SEO szempontból megfelelően optimalizált szöveg már önmagában is áttörést tudott hozni.

Ha kíváncsi vagy milyen eszközök segítségével értük el, hogy a Borindex számos üzletileg is megtérülő kulcsszóra az organikus találati listák elejére kerüljön, olvasd el az alábbi esettanulmányunkat

Ha pedig szeretnéd, hogy a Te szövegeid is garantáltan keresőoptimalizáltak legyenek, vedd fel velünk a kapcsolatot.

Segíthetünk?

Számos referenciánk és esettanulmányunk bizonyítja, hogy legyen szó webáruházról, online szolgáltatásról, okoskönyvtárról, az E.ON vagy a Street Kitchen sikeréről, mi ott álltunk a háttérben és büszkék vagyunk a növekedésre, amit közösen értünk el.

És hogy szövegírás keretein belül miben tudjuk támogatni a Te sikereidet is?

SEO szövegírás

Ha szeretnéd, hogy a szövegírás folyamatát teljes egészében menedzseljük, akkor választhatod szakmai szövegíróinkat, akik publikálásra kész, keresőoptimalizált tartalmakat adnak át neked.

A SEO szövegíráson felül természetesen a teljes SEO folyamatot le tudjuk fedni, a kulcsszókutatástól kezdve, technikai SEO auditon keresztül, a linképítésig, bármilyen keresőoptimalizálással kapcsolatos problémára tudjuk a megoldást.

SEO szövegírás támogatása

A weboldalad szöveges tartalmaihoz keresőoptimalizálási javaslatokat biztosítunk. Javaslatot teszünk a fókusz kulcsszóra és annak megfelelő használatára, címet, URL-t és alcímeket ajánlunk, valamint segítünk a meta adatok meghatározásában.

SEO wireframe-ek (vázlatok) elkészítésével a szövegírást belsős munkatársaddal is végeztetheted.

A kitöltés kötelezettségmentes.