Négyszeres forgalomnövekedés 10 hónapon belül? Lehetséges!

Miről fogsz olvasni?

Valljuk, hogy az átgondolt és alapos tervezésnek mindig megvan az eredménye és nincs ez másként a keresőoptimalizálás esetében sem. Ha rászánod a kellő időt és energiát az alapos tervezésre, garantáltan érkezni fognak a látogatók a weboldaldra.

Az alábbi sikertörténet is nagyszerűen mutatja, hogy milyen potenciál van a jól megtervezett SEO stratégiában. Az ügyfél rövid időn belül több üzletileg releváns head kulcsszóra is a TOP 3 organikus pozícióba került, így kevesebb, mint 10 hónapra volt szükségünk, hogy négyszeres forgalomnövekedést érjünk el.
Hogyan értük el mindezt? Az alábbiakban kiderül!

A projekttel elnyertük a Magyar Marketing Szövetség Marketinggyémánt-díját is.

Marketing Diamond díjat nyert a BP Digital a Borindex projekttel

Az alábbi tanulmány a Borindex projekttel 2022-ben elért eredményeinket mutatja be.

Miről szólt a projekt?

A Borindex egy átfogó borturisztikai weboldal, melynek elsődleges célja a magyarországi borvidékek és pincészetek bemutatása, valamint a tudatos és kalandvágyó borkedvelők körének szélesítése.

Az együttműködést 2022 februárjában kezdtük, amelynek elsődleges célja volt, hogy a lehető legnagyobb számú releváns organikus forgalmat tereljük a borindex.hu oldalára, a customer journey széles körű lefedése segítségével. Ezt elsősorban tartalommarketing segítségével értük el, amelynek köszönhetően az általunk optimalizált szöveges tartalmak rövid időn belül az organikus találati listák top pozícióiba kerültek, és azóta is folyamatos forgalmat generálnak.

Mindennek az alapja, a technikai SEO

Az együttműködésünket 2022 februárjában, egy részletes technikai SEO audittal kezdtük, aminek következtében feltártuk a weboldal felépítésének azon technikai hiányosságait és lehetőségeit, melyek a tartalommarketingben rejlő teljes potenciál kiaknázásának útjában álltak. A Borindex fejlesztői csapatával történő konzultáció során a hibák kijavítását SEO szempontból támogattuk.

Következő lépés, a stratégia megalkotása

A technikai SEO auditot követően a tartalommarketing nulladik lépéseként részletes kulcsszókutatást végeztünk, amely során megvizsgáltuk, melyek a legnépszerűbb, legaktuálisabb kulcsszavak és témakörök az iparágban. 

A kulcsszókutatás során meghatároztuk azokat az üzletileg releváns kulcsszavakat, amelyekkel potenciálisan a legjobb eredményeket tudjuk elérni, és a meghatározott kulcsszavak alapján oldalstruktúra-javaslatot készítettünk, valamint összeállítottunk egy hosszú távú, átfogó tartalomstratégiát.

A kulcsszókutatásra támaszkodva, az oldalstruktúra-javaslat kialakítása közben kezdeményeztük a SEO szempontból optimalizálási lehetőségeket rejtő URL-ek és oldalcímek módosítását, valamint a keresési mennyiségek alapján új alkategória létrehozását.

Figyelembe vettük a vásárlói útvonalat is

A tartalomstratégia kidolgozásánál nagy hangsúlyt fektettünk arra, hogy a customer journey minél szélesebb skáláját lefedjük, kezdve a figyelemfelkeltéstől és edukációtól, a specifikusabb érdeklődők döntéstámogatásán keresztül, egészen a határozott vásárlási szándékkal rendelkező látogatók eléréséig. Ennek megfelelően kiemelt figyelmet szenteltünk a kiválasztott kulcsszavak keresési szándékának, és hogy annak megfelelő tartalommal szolgáljuk ki az olvasókat.


A keresési szándékon kívül az alábbi paramétereket vettük figyelembe a stratégia összeállításánál:

  • Adott kulcsszóra jutó havi átlagos keresések száma
  • A téma üzleti relevanciája
  • Potenciál a témakörben
  • Témaköri hitelesség növelése
  • A téma nehézsége SEO szempontból

SEO fókuszú tartalmak létrehozása

A stratégia összeállítását a tartalommenedzsment és SEO szövegírás követte 2022 áprilisától kezdve. Első lépésben SEO szakértőink és szövegíróink keresőoptimalizálási javaslatokat készítettek wireframe-ek (vázlat) formájában. 

A wireframe-ek konkrét javaslatot tartalmaztak a kulcsszóra és annak megfelelő használatára vonatkozóan, ezen felül pedig meghatároztuk a tartalmi és SEO szempontból egyaránt megfelelő címet, címsorokat, URL-t, metaadatokat és szószámot is. 

A wireframe-ek készítése közben kiemelt figyelemmel vizsgáltuk a kulcsszóra top pozíciókban rangsoroló versenytársak tartalmait is, hogy átfogóbb képet kapjunk az aktuális trendekről és a Google rangsorolási szempontjairól a megcélzott kulcsszó vonatkozásában.

Ezután a tartalmakat belsős szakmai szövegíróink véglegesítették, így a cikkek egységes stílusbeli irányelveket követnek, melyet a projekt elején a Borindex csapatával közösen határoztunk meg.

A tartalommenedzsmentet 2022 áprilisában kezdtük és 7 keresőoptimalizált blogbejegyzést, valamint 15 kategóriaoldal szöveget adtunk át az ügyfélnek. Emellett egy egyedi kategóriaoldal templatet és ahhoz tartozó iránymutatást is készítettünk, amely segítségével a későbbiekben feltöltésre kerülő pincészetek kategóriaoldal szövegei, akár ügynökségi segítség nélkül is könnyedén optimalizálhatók lesznek.

Milyen eredményekkel zárult a projekt?

A borindex.hu organikus forgalma a  projekt kezdetén a SEO szempontból jelentősebb versenytársakhoz viszonyítva elenyésző volt: 2022 februárjában 840 látogató érkezett a weboldalra a Google organikus találati listáiból. Az év végére ezt az eredményt több mint négyszeresére növeltük, jelentősen növelve a weboldalon található kategóriaoldalak, valamint blogcikkek elérését és kattintásait.

Organikus forgalom alakulása 2022-ben – borindex.hu
forrás: Google Search Console

A projekt másik fontos célja volt, hogy növeljük a rangsoroló kulcsszavak számát, illetve javítsuk a magas keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavak helyezéseit.

Az átfogó stratégiának köszönhetően a Borindex oldala olyan üzletileg is releváns kulcsszavakra került stabil TOP 3 organikus pozícióba, mint például:

  • borkóstoló
  • pincészet
  • tokaj borkóstoló
  • borkóstoló Budapest
  • eger borászat
  • legjobb villányi borok
  • tokaji hárslevelű
  • stb

A “borkóstoló” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása – borindex.hu
forrás: Google Search Console

Az Ahrefs adatai alapján, a projekt 2022 februári indulását, 2022 decemberéhez viszonyítva a(z):

  • TOP 3 pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma több mint háromszorosára,  12-ről 38-ra nőtt.
  • Organikus találati lista első oldalán rangsoroló kulcsszavak száma több mint négyszeresére, 44-ről 188-ra nőtt.
  • Rangsoroló kulcsszavak száma közel duplájára, 630-ról 1203-ra nőtt.
Borindex.hu -TOP 3 organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma 2022-ben

TOP 3 organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma 2022-ben – borindex.hu
forrás: ahrefs.com

4-10 közötti organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma - borindex.hu

4-10 közötti organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma – borindex.hu
forrás: ahrefs.com

Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszó 2022-ben - borindex.hu

Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszó 2022-ben – borindex.hu
forrás: ahrefs.com

Látható eredmények néhány hónapon belül

Sokszor hangsúlyozzuk, hogy a SEO hosszútávú befektetés, az eredmények nem azonnal lesznek láthatóak. Azt azonban ennél a projektnél ismét megtapasztaltuk, hogy megfelelő technikai alapokon nyugvó honlapon publikált, SEO irányelveknek megfelelő tartalmak már néhány hónap után is látványos eredményt hozhatnak, akár erős verseny mellett is.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

Ezeket olvastad már?