Top helyezések

Versenytárselemzés segítségével

Zavar, hogy versenytársaid megelőznek a találati listában?

Megmutatjuk, hogyan tudod felvenni a versenyt, hogy téged találjanak meg az elsők között!

Komplex versenytárselemzéssel megmutatjuk, mi teszi a konkurenciáidat sikeressé az online térben.

Szerezz új ötleteket!

Megmutatjuk, hogy milyen új kulcsszavakat és technikákat tudsz átvenni versenytársaidtól.

Növeld a forgalmadat!

Megvizsgáljuk, miért nő a versenytársaid organikus forgalma, ami alapján te is növekedni tudsz.

Juss a találati lista élére!

Azonosítjuk a versenytársaid gyenge pontjait, hogy könnyebben fel tudd venni velük a versenyt.

Legyél sikeresebb!

Kiderítjük, mit csinál rosszul a konkurenica, és megmutatjuk, hogyan lehetsz jobb náluk.

Versenytárselemzés a BP Digitallal

1

Technikai optimalizáltság

Megvizsgáljuk, hogy a technikai beállítások hogyan befolyásolják a versenytársaid és a saját weboldalad teljesítményét, sebességét. Megmutatjuk, milyen lehetőségeid vannak az optimalizálásra, hogy a rossz beállítások ne okozzák az organikus forgalmad csökkenését.

2

Organikus forgalom vizsgálata

Összehasonlítjuk az organikus forrásból származó látogatószámokat, hogy a keresőoptimalizálás elkezdése előtt reális képet kapj arról, hogy hol helyezkedsz el a versenytársaidhoz képest.

3

Rangsoroló kulcsszavak száma és elemzése

Megnézzük, hogy hány kulcsszóra jelentek meg, és melyek azok a keresőkifejezések, amelyekre a versenytársaid rangsorolnak, de Te nem. Az elemzés után tudni fogod, hogy milyen keresőkifejezésekkel kell bővítened a kulcsszavaid listáját.

4

Backlinkek áttekintése

Kielemezzük, hogy milyen hivatkozások mutatnak a versenytársaid weboldalára, hogy lásd, mennyire erősek SEO szempontból. A konkurencia hivatkozásainak elemzésével tudni fogod, hogyan tervezd meg a saját linképítési stratégiádat.

5

Legjobban teljesítő tartalmak elemzése

Megmutatjuk, hogy versenytársaid milyen tartalmakat gyártanak. A legjobban teljesítő tartalmak elemzéséből ötleteket tudsz majd meríteni, hogyan építsd fel a sikeres tartalomstartégiádat.

Miért fontos a versenytárselemzés?

A piackutatás egyik legfontosabb lépése a versenytárs elemzés.

A különbség a piackutatás és a versenytárselemzés között, hogy amíg a piackutatás során azt szeretnénk kideríteni, hogy mire van kereslet, addig a versenytárselemzésnél a kínálatot vizsgáljuk meg.

A versenytárselemzés segít a stratégiai célok meghatározásában: megtudod, milyen irányba fejleszd a vállalkozásodat, valamint azt is, hogy milyen megoldásokkal tudsz fejlődni.

A legtöbb cég nem látja át azt a piacot, ahol a legerősebb szereplő szeretne lenni, nem ismeri a konkurenciáját és a konkurenciáinak lépéseit, így a marketing stratégiája a szerencsétől függ. Hiszen hogyan lehetünk jobbak másoknál, ha nem ismerjük az erősségeiket és a gyengeségeiket?

Az általános versenytárselemzésnek négy fő célja van:

  • beazonosítani a versenytársakat,
  • megtudni a veszélyeket és növekedései lehetőségeket (SWOT analízis),
  • adatot gyűjteni a konkurenciától az összehasonlításhoz,
  • inspirációt gyűjteni másoktól.

Mikor és kinek van szüksége versenytárselemzésre?

Versenytárselemzést bármikor készíthetsz, amikor úgy érzed, hogy szükséged van arra, hogy megismerd a piacot, vagy amikor növekedni vagy fejlődni szeretnél. Ha új piacra szeretnél belépni, elakadtál a növekedésben, vagy nem jönnek a megfelelő eredmények, akkor elengedhetetlen a konkurencia elemzése.

Versenytársak elemzésének lépései

Gondold át, mit szeretnél megtudni a versenytárselemzésből és határozd meg a céljaidat. Érdekel, hogy a konkurencia melyik termékével vagy szolgáltatásával tudod legkönnyebben felvenni a versenyt? Átfogó képet szeretnél kapni a piacról? Ötleteket szeretnél gyűjteni a marketing stratégiádhoz?

A versenytárselemzésből számos kérdésre választ kaphat, de ahhoz, hogy céltudatosan fel is tudd használni az adatokat, szükség van a konkrét célok meghatározására. Egy versenytárselemzés tökéletes arra, hogy megtudd például:

  • Kik a versenytársaid célközönsége és vásárlói
  • Milyen forrásból szerzik a legtöbb vásárlójukat (SEO, PPC, social stb.)
  • Milyen csatornákon keresztül és hogyan kommunikálnak a célközönséggel (közösségi média, hírlevél, weboldal, konferenciák stb.)
  • Milyen termékeket vagy szolgáltatásokat kínálnak
  • Milyen árakon dolgoznak
  • Milyen marketing taktitkákat használnak (rendszeres leértékelések, kuponok, közösségépítés stb.)

 

A fenti információk alapján sokkal tisztább képet kaphatsz a jelenlegi piacról és versenytársaidról, aminek segítségével a saját stratégiádat is finomíthatod a további növekedés érdekében.

A versenytársakat két kategóriába sorolhatjuk: közvetlen és közvetett versenytársak.

közvetlen versenytársakkal ugyanaz a célcsoportotok, ugyanarra a problémára adtok megoldást ugyanazzal vagy hasonló eszközzel.

közvetett versenytársak esetében előfordulhat, hogy:

  • ugyanaz a célcsoportotok és a megoldásotok is hasonló, de más a probléma,
  • ugyanarra a problémára, ugyanannak a célcsoportnak kívántok megoldást nyújtani, de más módon,
  • másik célcsoportnak próbáljátok hasonló módon, ugyanazt a problémáját megoldani.

Fontos, hogy a versenytársak meghatározásánál ne csak a két legismertebb, piacvezető versenytársadat add meg, hanem minél változatosabb listát állíts össze: legyenek benne közvetett és közvetlen versenytársak, valamint kicsi és nagyobb vállalkozások is.

 

TIPP: Ahhoz, hogy megtudd, hogy a Google találati listákban kik a versenytársaid, írd be a keresőbe a főbb, releváns kulcsszavaidat, így olyan konkurensek is képbe kerülhetnek, akikre eddig nem is gondoltál.

Ha meghatároztad a versenytársaidat, és hogy milyen adatokra vagy kíváncsi, a következő lépés az elemzés elkészítése. Ehhez célszerű egy táblázatot készítened, ahol egy helyen tudod elemezni a versenytársak mutatóit és összehasonlítani a sajátoddal.

Az árak elemzését tűzted ki célul? Próbáld meg az azonos termékeitek vagy szolgáltatásotok árait összehasonlítani. Lehet, hogy túl olcsón dolgozol azonos minőség mellett, vagy pont ellenkezőleg.

Mindenhol a versenytársaid hirdetéseit látod és te is ott hirdetnél ahol a célközönséged mozog? Vizsgáld meg, hogy azonos-e a célközönségetek és ha igen, akkor milyen platformokon és hogyan hirdetnek.

A termékportfóliódon bővítenél? Vizsgáld meg milyen termékeket szolgálnak a versenytársaid, amiket te nem.

A legfontosabb kulcsszavakra előtted jelennek meg a versenytársak a Google találati listájában? Készíts egy részletes SEO versenytárselemzést.

 

 

Ha az organikus forgalmadon növélnél, töltsd le ingyenes SEO versenytárselemzés templateünket!

 

Ha kész a versenytárselemzés, szánj elég időt arra, hogy részletesen kielemezd, majd vondd le a tanulságokat! Amiben jobb vagy versenytársaidnál, azt erősítsd tovább és bátran kommunikáld is, amiben viszont a konkurencia jobb, azt építsd bele az új stratégiádba!

NÉZD MEG, HOGY NÉZ KI EGY VERSENYTÁRSELEMZÉS A GYAKORLATBAN!

NÉZD MEG, HOGY NÉZ KI EGY VERSENYTÁRSELEMZÉS A GYAKORLATBAN!

Milyen eredményt érünk el?

Az együttműködés során stratégiailag kiemelkedő, fontos területeken értünk el komoly fejlődést. A kimagasló SEO eredményeket a BP Digital szakmai támogatása, gördülékeny projektmenedzsmentje és kapcsolattartása tette lehetővé.

ratkai-akos-progilkep

Rátkai Ákos

Mersz Kiadó Zrt.

0
HÓNAP ALATT
0 %
ÚJ FELHASZNÁLÓ
0 %
FORGALOM NÖVEKEDÉS

Miért jó velünk dolgozni?

Marketing diamond díj 2020

Mindenre tudjuk a választ.

Legyen szó projektmenedzserekről vagy szövegírókról, csapatunk minden tagja nagyon erős SEO tudással rendelkezik.

Mindig elérsz minket.

Alapszabály, hogy minden kérdésre egy napon belül válaszolunk.

Kézben tartjuk a projektet.

Folyamatosan hozzuk az eredményeket, és proaktívan keressük a javítható területeket.

Miért jó velünk dolgozni?

Mindenre tudjuk a választ.

Összegyűjtjük az építő, semleges és káros bejövő linkeket.

Mindig elérsz minket.

Alapszabály, hogy minden kérdésre egy napon belül válaszolunk.

Kézben tartjuk a projektet.

Folyamatosan hozzuk az eredményeket, és proaktívan keressük a javítható területeket.

Mi történik az ajánlatkérés után?

1

2

3

MEGÉRTJÜK

Felvesszük Veled a kapcsolatot és egyeztetünk üzleti és SEO céljaid kapcsán.

MEGVIZSGÁLJUK

Készítünk egy átfogó elemzést, aminek segítségével objektíven látni fogjuk, hogy milyen potenciál van a projektedben SEO szempontból.

MEGOLDJUK

Az ajánlatunk elfogadása után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsa organikus forgalmad.

1

MEGÉRTJÜK

Felvesszük Veled a kapcsolatot és egyeztetünk üzleti és SEO céljaid kapcsán.

2

MEGVIZSGÁLJUK

Készítünk egy átfogó elemzést, aminek segítségével objektíven látni fogjuk, hogy milyen potenciál van a projektedben SEO szempontból.

3

MEGOLDJUK

Az ajánlatunk elfogadása után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsa organikus forgalmad.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!

Ujhelyi Georgina

Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

Minden kérdésedre válaszolunk

Mit jelent az, hogy versenytárs?

Versenytársunk az, aki ugyanazzal a termékkel vagy szolgáltatással ugyanarra a célcsoporta céloz. Sok esetben, ha célcsoportunk a versenytársunktól vásárol, tőlünk feltehetőleg már nem fog.

A keresőoptimalizálásban azonban a versenytársak meghatározása ennél összetettebb folyamat, ugyanis a Google találati listát a keresési szándék is befolyásolja – tehát nem csak a közvetlen, üzleti versenytársaid lehetnek a találatok között, hanem egyéb, a szolgáltatáshoz vagy termékhez információt nyújtó oldalakkal is versenybe kell szállnod a top helyezés elérése érdekében.

Szeretnék keresőoptimalizásába kezdeni, hogy nagyobb legyen az organikus forgalmam. Miért van ehhez szükségem versenytárselemzésre?

A versenytárselemzés azért fontos, mert az adatalapú marketing döntések első lépése az információgyűjtés, és ez az online marketing területén sincs másképp. Mielőtt belevágnál az optimalizálásba, elkezdenél kulcsszavakon gondolkozni, tartalmat gyártani, valamint az oldaladra minőségi linkeket építeni, mindenképp érdemes elemezni a kiszemelt piacon évek óta jelenlévő versenytársaidat.

Hiszen hogyan tudnál jobban teljesíteni másoknál, ha nem ismered a módszereiket, vagy ha nem vagy tisztában termékeikkel és érték ajánlatukkal?

A versenytárselemzésből nem csak pontos információt kapsz a jelenlegi helyzetedről, de új ötleteket is tudsz gyűjteni a stratégiád megtervezéséhez.

A versenytárselemzés hogyan segít megelőzni a konkurenciáimat?

Egy komplex versenytárs elemzés során hozzájutsz azokhoz az információkhoz, amelyek a konkurenciádat sikeressé teszik az online térben: megnézzük, melyek azok a technikák, amelyek segítségével az adott piacon a találati listák élére kerültek, hogy ötleteket tudj meríteni tőlük, de ugyanakkor rámutatunk a hibáikra is.

Versenytársunk weboldala átalakult, de technikailag félresikerült, ezért csökkent a látogatóik száma? Frissült a Google algoritmusa és hátrébb kerültek a találati listán? Mit csináltak rosszul, és te hogyan kerülheted el ezeket a hibákat? Elengedhetetlen, hogy ne csak a konkurenciád sikereivel, hanem esetleges ballépéseivel is tisztában legyél. Egy SEO versenytárselemzés során ezekre a kérdésekre is keressük a választ.

Az elemzéssel tehát versenytársaid sikeres technikáit és hibáit is megmutatjuk neked, amiből nem csak tanulni tudsz, de rengeteg olyan ötletet is kapsz, ami segít a saját stratégiád megtervezésében.

Tudom, hogy kik a versenytársaim, így is be kell azonosítani őket?

A SEO-s versenytársak beazonosítására mindenképp szükség van.

Amikor digitális marketingről és legfőképp keresőoptimalizálásról beszélünk, tisztába kell lennünk azzal a ténnyel, hogy legtöbbször nem ugyanazokkal versenyzel online, mint akikkel offline. Ennek számtalan oka van.

A találati listát nagyban befolyásolja a keresési szándék, tehát gyakran előfordulhat, hogy bizonyos kulcsszavak beírásakor egyáltalán nem azok a találatok jönnek fel elsőként, mint amire számítottál. Az internet működéséből fakadóan rengeteg olyan információt nyújtó oldal, vagy szolgáltatás szerepelhet a találatok között, amelyek üzletileg egyáltalán nem, azonban SEO szempontból mégis a vetélytársad.

Milyen versenytársaim lehetnek online, akikről én nem tudhatok?

Tegyük fel hogy vállalkozásod csomagolóanyagok gyártásával foglalkozik. A “csomagolás” kifejezés így számunkra egy fontos kulcsszó, azonban a Google-be beírva nem csak különböző csomagolással foglalkozó üzletek és cégek jelennek meg, hanem a wikipédia oldala és több “csináld magad” típusú cikk is olyan weblapoktól, amelyekre nem tekintettél konkurenciaként. 

Az organikus találatok között azonban ezekkel az oldalakkal is versenyzel, hiszen a találati listán való előrébb jutáshoz őket is meg kell előznnöd, így első lépésként meg kell tennünk a SEO versenytársak beazonosítását.

Mit jelent az elemzésben az "organikus fogalom"?

Az organikus forgalom az Ahrefs SEO szoftver szerint becsült, havi organikus forrásból származó látogatószámot mutatja meg. A magas látogatószám általában jó indoka annak, hogy egy oldal jól teljesít a találati listán is, így érdemes ezt kiemelt figyelemmel vizsgálni.

A SEO egyik előnye, hogy hosszabb távon olcsóbb és jobb megtérüléssel bír, mint a közösségi média hirdetési kampány: egy jó tartalom pár év múlva is ott lesz a weboldaladon, egyre jobban felértékelődik, így sokkal több organikus forgamat is generál az oldaladra. Ezzel ellentétben a fizetett hirdetésekre nap mint nap költened kellene.

Az organikus forgalom vizsgálatára azért kerítünk sort a konkurencia elemzése során, hogy tudjuk, melyik oldal teljesít jól a találati listán, kit érdemes részletesebben megvizsgálni.

Milyen új információkat tudok meg a talált versenytársak kulcsszavainak számából?

Ez a szám azt mutatja meg, hogy egy adott oldalon hány kulcsszóra jelenik meg a találati listákon. Ha ez a szám valamelyik oldalnál kimagasló, ajánlott mélyebb elemzést végezni rajta.

Versenytársaid kulcsszavainak vizsgálatával azonban nem csak a versenyben betöltött szerepedre következtethetsz, de ötleteket is meríthetsz, illetve felfedezhetünk olyan új, számodra értékkel bíró szavakat, vagy szóösszetételeket amelyeket új tartalmak gyártása során hasznosíthatsz, és segítik a saját üzleti stratégiád megtervezését is.

Mi az a Domain Raiting (DR)?

A Domain Rating az Ahrefs SEO szoftver saját jelzőszáma. Azt mutatja meg, hogy egy domain mennyire hiteles egy nullától százig terjedő skálán.

Hogyan elemzitek a versenytársak szöveges tartalmait?

Egy versenytárs szöveges tartalmainak elemzése során több szempontot figyelembe vehetünk:

  • Megvizsgálhatjuk például, hogy mely landing oldalak, bejegyzések, cikkek generálták a legnagyobb forgalmat.
  • Melyik tartalmadat linkelik mások?
  • Hogy épül fel az oldaluk?
  • Van-e blogjuk?
  • Milyen gyakran posztolnak az adott oldalon?
  • Milyen hosszú átlagosan a jól rangsoroló oldaluk?
  • Illesztenek-e képeket a cikkeikbe?

Ezek mind-mind olyan kérdések, amelyek megválaszolásával te is közelebb kerülhetsz egy-egy jó minőségű tartalom gyártásához, épp ezért tartjuk fontosnak a versenytárselemzés során.

Mi a különbség a linkek száma és az oldaladra mutató domainek száma között?

A backlinkek száma az oldaladra mutató linkek mennyiségét jeleníti meg. A hivatkozó domainek száma pedig azon oldalakat számszerűsíti, akiktől a linkjeid származnak.

Ezen információk mentén így már képesek vagyunk nagyvonalakban meghatározni, hogy a versenytársaid SEO szempontból mennyire erősek, illetve hogy a honlapod hol helyezkedik el hozzájuk képest a versenyben.  

Hogyan lehetek jobb azzal, ha megvizsgáljátok a linkeket és az oldalamra mutató domaineket?

A legfontosabb célunk az, hogy megtaláljuk azokat az oldalakat, amelyek SEO szempontból értékesek és hivatkoznak a konkurenseidre.

Ha például egyik versenytársad rengeteg backlinkkel, de viszonylag alacsony Domain Ratinggel rendelkezik, akkor valószínűsíthető, hogy a hivatkozásai alacsony hitelességű oldalakról származnak.

A linkek elemzése segít a linképítési stratégiád megtervezésében, mert látni fogod, hogy versenytársaidnak milyen hiteles és releváns oldalakról vannak hivatkozásai, ugyanakkor profitálhatsz is a hibáikból, hiszen ha megvizsgáljuk a linkeket, tudni fogd azt is, ha rossz minőségű linkekkel rendelkeznek.

Milyen szempontok alapján vizsgáljátok meg a backlinkeket?

Az elemzés során összegyűjtjük versenytársaid backlinkjeit, majd elemezzük azokat részletekbe menően. A legfontosabb kérdések, amelyekre a választ keressük a vizsgálat során:

  • Hány linkelő domainnel bír az adott oldal?
  • Ebből hány olyan domain van amely linkel rád és a versenytársaidra is?
  • Hány olyan domain van, amely csak a konkurenciára hivatkozik? 
  • Milyen minőségűek ezek az oldalak?

Ezen kérdésekre kapott válaszokból már elég szilárd alapokat tudunk biztosítani egy linképítési stratégiának.

Nézd meg, hogy néz ki egy versenytárselemzés a gyakorlatban!