Versenytárselemzés

Az adatalapú marketing döntések első lépése az információgyűjtés. Ez az online marketing területén sincs másképp. Mielőtt belevágnánk az optimalizálásba, elkezdenénk kulcsszavakon gondolkozni, tartalmat gyártani, valamint az oldalunkra linkeket építeni, érdemes elemezni a kiszemelt piacon évek óta jelenlévő versenytársakat.

Hiszen hogyan tudnánk jobban teljesíteni másoknál, ha nem ismerjük a módszereiket, vagy ha nem vagyunk tisztában termékeikkel és érték ajánlatukkal?    

Versenytárs elemzés a gyakorlatban

Versenytárselemzés szolgáltatásunk pontosan ezekre a kérdésekre nyújt választ. Egy komplex versenytárs elemzés során hozzájuthatunk azokhoz az információkhoz, amelyek konkurenciánkat sikeressé teszik az online térben.

Ötleteket meríthetünk tőlük, megnézhetjük melyek azok a technikák amelyek segítségével a találati listák élére kerültek. Van egy jól működő blogjuk, ami folyamatosan nagyszámú organikus forgalmat generál számukra? Esetleg jó minőségű linkjeik vannak? Milyen oldalaktól szereztek linkeket?

Gyűjtsük be a lehető legtöbb számunkra hasznos információt a versenytársaktól és nézzük meg mit tudunk mi jobban csinálni közülük.

Ugyanakkor tanulhatunk a hibáikból is. Egy technikailag félresikerült oldal átalakítás után csökkent a látogatóik száma? Frissült a Google algoritmusa és hátrébb kerültek a találati listán? Mit csináltak rosszul és mi hogyan kerülhetjük el ezeket a hibákat?

Elengedhetetlen tehát, hogy ne csak konkurenciánk sikereivel, hanem esetleges ballépéseivel is tisztában legyünk.

Továbbá fontos, hogy el tudjuk helyezni a saját oldalunkat is a térképen. Miben vagyunk erősek, vagy gyengébbek a többiekhez képest? Hogyan tudunk ezen javítani?

Mindezek alapján versenytárselemzés a következő három modulból épül fel:

  • Versenytársak beazonosítása
  • Kulcsszó elemzés és tartalmi áttekintés
  • Backlink profilok elemzése 

Hogyan találjuk meg versenytársainkat?

Ahhoz, hogy el tudjuk végezni az elemzést első körben meg kell határoznunk a versenytársainkat. Ez a lépés elsőre egyértelműnek tűnhet, hisz ki ne lenne  tisztában a saját piacán lévő versenytársaival? Az online térben azonban ez a folyamat jóval komplexebb.

Amikor digitális marketingről és legfőképp keresőoptimalizálásról beszélünk, fontos tisztába lennünk azzal a ténnyel, hogy legtöbbször nem ugyanazokkal versenyzünk online, mint akikkel offline. Ennek számtalan oka van.

A találati listát nagyban befolyásolja a keresési szándék, tehát gyakran előfordulhat, hogy bizonyos kulcsszavak beírásakor egyáltalán nem azok a találatok jönnek fel elsőként amire mi számítottunk. Az internet működéséből fakadóan rengeteg olyan információt nyújtó oldal, vagy szolgáltatás szerepelhet a találatok között, amelyek üzletileg egyáltalán nem, azonban SEO szempontból mégis a vetélytársaink (beszállítók, magazinok…).

Egy gyakorlati példán keresztül szemléltetve a folyamatot, tegyük fel hogy vállalkozásunk csomagolóanyagok gyártásával foglalkozik. A “csomagolás” kifejezés így számunkra egy fontos kulcsszó, azonban a Google-be beírva nem csak különböző csomagolással foglalkozó üzletek és cégek jelennek meg, hanem a wikipédia oldala és több “csináld magad” típusú cikk is olyan weblapoktól, amelyekre nem tekintettünk konkurenciaként. 

Az organikus találatok között azonban ezekkel az oldalakkal is versenyzünk, hiszen a találati listán való előrébb jutáshoz őket is meg kell előznünk.

A versenytársak meghatározása és a piac feltérképezése tehát egy többrétű folyamat, azonban az alapjait bárki elvégezheti. 

Válasszunk ki a vállalkozásunk szempontjából releváns öt-tíz kulcsszót, és vizsgáljuk meg, hogy a találati listán milyen eredmények szerepelnek az első tíz helyen. A találatok között előfordulhatnak olyan oldalak amelyek akár többször is megjelennek a különböző keresések során, így a továbbiakban érdemes ezen weblapokra kiemelt figyelmet fordítani.

Csapatunk szakértői számtalan iparágban és piacon segítették ügyfeleinket organikus forgalmuk növelésében, így a lehető legkörültekintőbb módon segítünk téged is a versenytársaid felderítésében. 

Segítségünkkel elhelyezheted szolgáltatásod, vagy vállalkozásod az online keresések térképén.

Lépj velünk kapcsolatba!

Szakértői csapatunkkal a keresőoptimalizálás minden területén tudunk segíteni.

hello@bpdigital.hu
+36 20 319 1702

Gyűjtsünk róluk minél több információt!

Miután meghatároztuk, hogy pontosan kikkel és milyen oldalakkal versenyzünk SEO szempontból, vessünk egy közelebbi pillantást rájuk. Az elemzés következő részeként próbáljunk minél több számunkra releváns információt gyűjteni a kapott oldalakról.

Ennek az egyik legegyszerűbb és legátfogóbb módja az, ha SEO mérőszámok mentén megnézzük versenytársaink hogyan szerepelnek. Többek között az Ahrefs nevű SEO eszköz nagy segítségünkre lehet ebben a fázisban hiszen a program használatával egyszerre több oldalt is gyorsan meg tudunk vizsgálni és több, mint elegendő információt nyerhetünk ki belőle. 

Az elemzés során a következő adatokra érdemes jobban figyelnünk: 

Organikus forgalom

Az organikus forgalom az Ahrefs szerint becsült, havi organikus forrásból származó látogatószámot mutatja meg. A magas látogatószám általában jó indoka annak, hogy egy oldal jól teljesít a találati listán is, így érdemes ezt kiemelt figyelemmel vizsgálni.

Kulcsszavak száma

Ez a szám azt mutatja meg, hogy egy adott oldal hány kulcsszóra jelenik meg a találati listákon. Ha ez a szám valamelyik oldalnál kimagasló ajánlott mélyebb elemzést végezni rajta.

Domain Rating

A Domain Rating az Ahrefs saját jelzőszáma. Azt mutatja meg, hogy egy weblap milyen erős backlink profillal bír egy nullától százig terjedő skálán. A backlink profil az oldalunkra mutató linkek hitelességének összegét mutatja. 

Linkek száma és az oldalunkat hivatkozó domainek száma

A backlinkek száma az oldalunkra mutató linkek mennyiségét jeleníti meg. A hivatkozó domainek száma pedig azon oldalakat számszerűsíti akiktől a linkjeink származnak.

Ezen információk mentén így már képesek vagyunk nagyvonalakban meghatározni, hogy a versenytársak SEO szempontból mennyire erősek, illetve hogy a mi honlapunk hol helyezkedik el hozzájuk képest a versenyben. 

Habár az elemzés egy megfelelő kiindulópontot biztosíthat egy vállalkozás számára, a mélyebb szintű értelmezéshez és az adatok stratégiává történő alakításához érdemes egy SEO ügynökség segítségét kérni.  

Kulcsszavak és tartalom

A versenytárselemzés következő lépéseként nézzük meg, hogy versenytársaink milyen kulcsszavakra milyen pozícióban rangsorolnak, illetve hogy milyen típusú tartalmakat gyártanak. 

Kulcsszavak

Válasszuk ki  a számunkra legfontosabb négy-öt kulcsszót és egy elemző szoftver (akár a fentebb már említett Ahrefs, vagy az ugyancsak népszerű SEMrush) segítségével nézzük meg, hogy versenytársaink hogyan szerepelnek rá. 

Hasonlítsuk össze saját pozíciónkat a versenytársakéval. A helyezések egymáshoz való viszonya sok mindent elárulhat mind rólunk, mind a versenytársainkról. 

Versenytársaink kulcsszavainak vizsgálatával azonban nem csak a versenyben betöltött szerepükre következtethetünk, hanem ötleteket is meríthetünk, illetve felfedezhetünk olyan új számunkra értékkel bíró szavakat, vagy szóösszetételeket amelyeket új tartalmak gyártása során hasznosíthatunk.      

Tartalom

A konkurens oldalak tartalmának tanulmányozásával is temérdek információhoz juthatunk. A tartalom elemzése során több szempontot figyelembe vehetünk. 

  • Megvizsgálhatjuk például, hogy mely landing oldalak, bejegyzések, cikkek generálták a legnagyobb forgalmat. 
  • Melyik tartalmukat linkelik mások? 
  • Hogy épül fel az oldaluk? 
  • Van-e blogjuk? 
  • Milyen gyakran posztolnak? 
  • Milyen hosszú átlagosan a jól rangsoroló oldaluk?? 
  • Illesztenek-e képeket a cikkeikbe? 

Ezek mind-mind olyan kérdések, amelyek megválaszolásával mi is közelebb kerülhetünk egy-egy jó minőségű tartalom gyártásához.

Az egyes szövegek áttekintésekor ajánlott mind a versenytársak, mind a saját oldalunkon megvizsgálni azt, hogy a különböző formai követelményeknek megfelelünk-e.

A Google előnyben részesíti a felhasználóbarát oldalakat és cikkeket, így kiemelten fontos az olyan olvasást és felhasználói élményt elősegítő tartalomhoz kötődő elemek helyes alkalmazása, mint a H1 és H2 címsorok használata, vagy a metaleírások megfelelő kezelése.

Linkek és Backlinkek

Az elemzés utolsó részeként pillantsunk rá versenytársaink backlink profiljára, azaz nézzük meg, hogy honnan, milyen oldalaktól származnak a linkjeik. 

Itt a legfontosabb célunk az, hogy megtaláljuk azokat az oldalakat, amelyek SEO szempontból értékesek és hivatkoznak a konkurenseinkre.

Mindenekelőtt azonban érdemes néhány összefüggést észben tartanunk. Ha például egyik versenytársunk rengeteg backlinkkel, de viszonylag alacsony Domain ratinggel rendelkezik, akkor valószínűsíthető, hogy a hivatkozásainak egy alacsony hitelességű oldalaktól származik.

Az alacsony hitelességű oldalak között találhatunk kifejezetten károd linkeket (például: PBN oldalak), ugyanis a Google algoritmusa a rangsorolásnál figyelembe veszi az oldal tartalmának minőségét, így az ilyen jellegű oldalakat (és a hivatkozó weblapokat is) hátrébb fogja sorolni.

Az elemzés során gyűjtsük össze versenytársaink backlinkjeit, majd elemezzük azokat részletekbe menően. A legfontosabb kérdések, amelyekre a választ keressük a vizsgálat során:

  • Hány linkelő domainnel bír az adott oldal?
  • Ebből hány olyan domain van amely linkel ránk és a versenytársunkra is?
  • Hány olyan domain van amely csak a konkurenciára hivatkozik? 
  • Milyen minőségűek ezek az oldalak?

Ezen kérdésekre kapott válaszokból már elég szilárd alapokat tudunk biztosítani egy linképítési stratégiának. Érdemes először azokról az oldalakról hivatkozásokat szereznünk, amely több versenytársunkra is hivatkozik, de ránk nem.

Jövőbeni linképítésnél fontos arra is ügyelni, hogy a megszerzett hivatkozások időben egyenletesen épüljenek, azaz ne legyen se hirtelen növekedés vagy csökkenés a hivatkozó domainek, illetve a backlinkek számában.

Amennyiben segítségre van szükséged, csapatunk a versenytárs backlink elemzéssel a versenytársak link profiljának elemzésén túl egy linkszerzési stratégiát is összeállít számodra. Ha a stratégia végrehajtásával is minket bíznál meg, akkor a linképítés során is számíthatsz segítségünkre.

Segíthetünk?

A versenytárselemzés egy időt és szakértelmet kívánó folyamat, amelyet, ha jól csinálsz akár teljesen megváltoztathatja vállalkozásod jövőjét.

A piacon belüli előrejutás, vagy az online torta egy újabb szeletének kihasítása úgy lehet a leghatékonyabb, ha tisztában vagyunk a saját, illetve a versenytársaink szerepével.

Az ehhez szükséges információ jelentős része a megfelelő technikák és eszközök alkalmazásával kinyerhető és elemezhető, amennyiben azt hozzáértő szakemberek végzik.  

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.