Háromszoros forgalomnövekedés három hónap alatt – MeRSZ

A MeRSZ a magyarul elérhető legnagyobb online okoskönyvtár, amely több száz magyar nyelvű kézikönyvet, szakkönyvet, és felsőoktatási tankönyvet tartalmaz a legkülönbözőbb tudományterületekről. A felületen a belépést követően a művek teljes szövege elérhető, amelyekből a felhasználók akár egyedi jegyzeteket is készíthetnek.

A SEO projekt indítását megelőzően a mersz.hu napi átlagos organikus forgalma 100-200 között mozgott. Az elsődleges cél ennek növelése volt, melynek köszönhetően állandó “ingyenes” forgalom terelhető a honlapra.

A SEO projekt eredményei

A SEO javaslatok és azok megvalósítása már egy hónap után szép eredményeket hoztak, de egyértelműen látványos javulás a harmadik hónap elejére rajzolódott ki.

A https://mersz.hu/ weboldal organikus forgalmának változása

organikus forgalom-mersz

A januári átlagos 100-120-as organikus forgalom márciusra már napi 500-550-re növekedett. A teljes projekt ezen szakaszában még csupán a Technikai SEO audit került megvalósításra.

Új felhasználók számának alakulása

mersz-új felhasználók száma

Ugyanezen időszak alatt a keresőkből érkező új felhasználók száma több mint 290%-kal növekedett az október-decemberi időszakhoz képest.

Hogyan épült fel a SEO projekt?

A projekt legelején a technikai SEO audit keretein belül olyan javaslatok fogalmazódtak meg, melyek segítségével a MeRSZ weboldala a keresők aktuális követelményeinek megfelelővé vált.

Az alábbi javaslatok kerültek javításra*:

Oldaltérkép optimalizációja

A Sitemap.xml, azaz a weboldalról generált térkép tartalmazza az összes URL-t a keresők indexáláshoz, továbbá magába foglalhat kiegészítő információkat is az URL-lel kapcsolatban. A MeRSZ esetében az oldaltérképben felsorolt oldalak és az indexált oldalak között különbség mutatkozott, melyek javításra szorultak.

Kiadvány oldalak On-page optimalizálása

A kiadványok oldalai az ideális On-page követelménynek nem feleltek meg. Az audit után azonban ezeket korrigáltuk. Többek között a megfelelő helyre kerültek a H1 címsorok és a képek ALT texteket kaptak.

Blogoldal megfelelő implementálása

A blog aloldal létrehozása a tartalommarketing alapkövetelménye. A MeRSZ esetében éppen az új blogoldal implementálásának tervezése zajlott, melynek folyamatába SEO tanácsadóként csatlakoztunk be.

A kezdeti ötlet alapján a blog bekötése aldomainként – https://blog.mersz.hu – valósult volna meg. Az aldomain alkalmazása miatt azonban a blog nem részesült volna a https://mersz.hu -ra irányuló linkek erejéből. Ennek következtében végül a SEO szempontból jóval előnyösebb https://mersz.hu/blog almappa valósult meg.

Canonical tag beállítása

A canonical tag jelzést ad a keresőrobotok felé, hogy az interneten fellelhető tartalmak közül melyik az eredeti és melyik indexált (Google). Továbbá a canonical tagek megfelelő elhelyezésével kizárjuk a duplikált tartalmak veszélyét.

A javaslat megfogalmazása után szerkezeti szinten is használjuk a canonical taget a MeRSZ weboldalán, ezzel jelezve a már meglévő és újonnan publikált tartalmak eredetiségét és egyediségét.

*A felsorolás nem a teljes javítási listát tükrözi.

További SEO tevékenységek

A Technikai auditot a kulcsszókutatás követte, melynek célja olyan üzletileg releváns kifejezések azonosítása, amelyek a későbbi tartalomgyártás alapját képezik. A tartalomgyártás áprilisban indult, így annak eredményeiről a későbbiekben számolunk be.

Hasonló tartalmak

Márka építés

Brandépítés tartalommarketing eszközökkel

Hogyan lehet egy márka tekintélyét felépíteni? A tartalommarketing szuper eszköz a tarsolyodban az elismertség megszerzéséhez: cikkünkben bemutatjuk, mit jelent az authority content kifejezés és márkaépítés tippeket is adunk, amelyeket te is beépíthetsz a tartalom stratégiádba.

Olvass tovább »

Ezekre a kifejezésekre kerestek a magyarok legtöbbször 2020-ban

A Google immár 20 éve minden év elején közzéteszi azoknak a kifejezéseknek a listáját, amelyek az adott évben a legnépszerűbbek voltak az internetezők körében. A keresési trendekből egyértelműen kiderül, hogy témakörönként mi jellemzi a magyar internetezők keresési szokásait. Mutatjuk, hogy hányan, mikor és mire kerestünk online 2020-ban!

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.