Háromszoros forgalomnövekedés három hónap alatt – MeRSZ

A MeRSZ a magyarul elérhető legnagyobb online okoskönyvtár, amely több száz magyar nyelvű kézikönyvet, szakkönyvet, és felsőoktatási tankönyvet tartalmaz a legkülönbözőbb tudományterületekről. A felületen a belépést követően a művek teljes szövege elérhető, amelyekből a felhasználók akár egyedi jegyzeteket is készíthetnek.

A SEO projekt indítását megelőzően a mersz.hu napi átlagos organikus forgalma 100-200 között mozgott. Az elsődleges cél ennek növelése volt, melynek köszönhetően állandó “ingyenes” forgalom terelhető a honlapra.

A SEO projekt eredményei

A SEO javaslatok és azok megvalósítása már egy hónap után szép eredményeket hoztak, de egyértelműen látványos javulás a harmadik hónap elejére rajzolódott ki.

A https://mersz.hu/ weboldal organikus forgalmának változása

organikus forgalom-mersz

A januári átlagos 100-120-as organikus forgalom márciusra már napi 500-550-re növekedett. A teljes projekt ezen szakaszában még csupán a Technikai SEO audit került megvalósításra.

Új felhasználók számának alakulása

mersz-új felhasználók száma

Ugyanezen időszak alatt a keresőkből érkező új felhasználók száma több mint 290%-kal növekedett az október-decemberi időszakhoz képest.

Hogyan épült fel a SEO projekt?

A projekt legelején a technikai SEO audit keretein belül olyan javaslatok fogalmazódtak meg, melyek segítségével a MeRSZ weboldala a keresők aktuális követelményeinek megfelelővé vált.

Az alábbi javaslatok kerültek javításra*:

Oldaltérkép optimalizációja

A Sitemap.xml, azaz a weboldalról generált térkép tartalmazza az összes URL-t a keresők indexáláshoz, továbbá magába foglalhat kiegészítő információkat is az URL-lel kapcsolatban. A MeRSZ esetében az oldaltérképben felsorolt oldalak és az indexált oldalak között különbség mutatkozott, melyek javításra szorultak.

Kiadvány oldalak On-page optimalizálása

A kiadványok oldalai az ideális On-page követelménynek nem feleltek meg. Az audit után azonban ezeket korrigáltuk. Többek között a megfelelő helyre kerültek a H1 címsorok és a képek ALT texteket kaptak.

Blogoldal megfelelő implementálása

A blog aloldal létrehozása a tartalommarketing alapkövetelménye. A MeRSZ esetében éppen az új blogoldal implementálásának tervezése zajlott, melynek folyamatába SEO tanácsadóként csatlakoztunk be.

A kezdeti ötlet alapján a blog bekötése aldomainként – https://blog.mersz.hu – valósult volna meg. Az aldomain alkalmazása miatt azonban a blog nem részesült volna a https://mersz.hu -ra irányuló linkek erejéből. Ennek következtében végül a SEO szempontból jóval előnyösebb https://mersz.hu/blog almappa valósult meg.

Canonical tag beállítása

A canonical tag jelzést ad a keresőrobotok felé, hogy az interneten fellelhető tartalmak közül melyik az eredeti és melyik indexált (Google). Továbbá a canonical tagek megfelelő elhelyezésével kizárjuk a duplikált tartalmak veszélyét.

A javaslat megfogalmazása után szerkezeti szinten is használjuk a canonical taget a MeRSZ weboldalán, ezzel jelezve a már meglévő és újonnan publikált tartalmak eredetiségét és egyediségét.

*A felsorolás nem a teljes javítási listát tükrözi.

További SEO tevékenységek

A Technikai auditot a kulcsszókutatás követte, melynek célja olyan üzletileg releváns kifejezések azonosítása, amelyek a későbbi tartalomgyártás alapját képezik. A tartalomgyártás áprilisban indult, így annak eredményeiről a későbbiekben számolunk be.

Hasonló tartalmak

Affiliate marketing útmutató kezdőknek

Az affiliate marketing egy olyan pénzkereseti lehetőség, amely során közvetítőként, más termékeit ajánlva, online marketinges képességeidre alapozva tehetsz szert bevételekre. Egy affiliate együttműködésben két szereplő érdekelt; a kereskedő és a közvetítő. Cikkünkben az affiliate marketing cukormáz nélküli helyzetét szeretnénk bemutatni, és konkrét, a magyar piacon is működő tippeket adni, ha te is kipróbálnád az affiliate marketinget.

Olvass tovább »

Piackutatás és versenytárselemzés (SWOT, PESTEL, STEEP elemzés)

Egy piackutatás elvégzése időigényes és összetett folyamat. Szerencsére számtalan eszköz és módszer közül választhatsz, amelyek segítenek leendő, vagy már meglévő vállalkozásod és termékeid elhelyezését a térképen. Ebben a rövid útmutatóban megtalálhatod azokat a piackutatási módszereket, amelyek mentén egy átfogó kép rajzolható versenytársaid-, és céged jelenlegi helyzetéről.

Olvass tovább »

Keresőbarát weboldal készítés – 7 tipp a SEO sikerért

Ki ne akarna a Google első találatai között szerepelni, és napi több száz vagy akár több ezer látogatót szerezni organikus forrásból, teljesen ingyen?! Nagyon jól hangzik, ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Vannak olyan kompetitív kulcsszavak és piacok, ahol akár évek munkája során sikerül csak első oldalra, vagy első helyre kerülni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.