Mit értünk keresőoptimalizálás alatt? Hogyan érhetjük el, hogy weboldalunk minél előrébb kerüljön a keresési találatok között? Cikkünkben a keresőoptimalizálás alapjai mellett a SEO-tól várható reális eredményekről és a SEO marketingen belüli helyéről is írunk.
Érdekel egy lépésről lépésre dokumentált SEO útmutató? Igyekszünk megválaszolni a leggyakoribb SEO kérdéseket, miközben gyakorlati tippekkel is szolgálunk.
Keresőoptimalizálás (angolul Search Engine Optimization, SEO) alatt weboldalak különböző keresők organikus találatai között elért helyezéseinek javítását, optimalizációját értjük.
A keresőoptimalizálás tehát azt a folyamatot jelenti, amikor egy weboldalon olyan fejlesztéseket eszközölünk, aminek köszönhetően több látogató érkezik a weboldalra keresőoldalakon (mint például a Google) keresztül. A keresőből érkező látogatókat organikus látogatóknak nevezzük.
Az organikus forgalomért nem kell fizetnie a weboldalak tulajdonosainak, a kattintásalapú (PPC) hirdetésekkel ellentétben.
Itthon a legnépszerűbb keresőoldal a Google, így a keresőoptimalizálás Magyarországon elsősorban a Google által támasztott minőségi irányvonalak betartására összpontosít.
A vásárlások közel 90%-a online kereséssel kezdődik.
Több, mint 6 milliárd keresés történik naponta a világon.
Az online bonyolított forgalom több, mint 70%-a keresőoldalakon keresztül áramlik.
A fenti statisztikák mentén kijelenthetjük, hogy a keresőoldalak által közvetített forgalom elképesztő méreteket ölt. Azon weboldal tulajdonosok, akik megfelelő hangsúlyt fektetnek a SEO-ra – és ezáltal direkt kiadás nélkül tudnak forgalmat szerezni – hatalmas üzleti előnyre tehetnek szert.
A keresőoptimalizálás az online marketingen belül a Search Engine Marketing (SEM), azaz a keresőmarketing egyik fontos eleme – a Pay Per Click (PPC), azaz a fizetett hirdetések mellett.
Az internetes kereséseket több kategóriába sorolhatjuk az ügyfél életciklus alapján:
A keresőoptimalizálás az ügyfél életciklus minden lépését tudja támogatni a weboldal tartalmi optimalizálása és a megfelelő kulcsszavak kiválasztása segítségével.
A keresőoptimalizálásnak három fő területét különböztetjük meg:
Technikai SEO
On-page SEO
Off- page SEO
A weboldal keresőrobotok általi elérhetőségét, indexálhatóságát és értelmezhetőségét szolgálja a technikai SEO.
A megfelelő technikai beállítások jelentik a keresőoptimalizálási feladatok első lépését, mivel a technikai feltételek megteremtése nélkül sem az On-Page, sem az Off-Page SEO javítások nem képesek maximális hatásukat kifejteni.
A technikai SEO az alábbi főbb szempontokat tartalmazza:
Az On-page SEO, azaz a tartalmi SEO a weboldal tartalmának fejlesztésére irányul.
A tartalmi SEO audit során kiderül, hogy a weboldal milyen kulcsszavakra és mennyire jól van optimalizálva. Kulcsszókutatás segítségével lehet feltérképezni azokat a kifejezéseket, amire potenciális vásárlóid keresnek, illetve amire versenytársaid optimalizálnak.
A kulcsszókutatás alapján lehet kiválasztani a megfelelő szavakat, amire szolgáltatás vagy termék oldalakat érdemes optimalizálni, illetve olyan kifejezéseket, amit egy céges blogra érdemes beépíteni.
A weboldal hitelességét az arra mutató linkek minősége és mennyisége határozza meg. A weboldal hitelességének növelését az Off-page SEO, azaz a linképítés segíti.
Amíg 5-10 éve a linkek mennyisége határozta meg inkább egy weboldal hitelességét, az elmúlt években egyre felértékelődött a minőségi linkek használata. A linképítési technikák közé sorolható többek között a vendégblogolás, illetve az online PR.
A SEO 3 pillérét szándékosan piramis formában ábrázoljuk – ugyanis logikailag is ebben a sorrendben épül fel. Nem megfelelő technikai alapokra nem lehet jelentős organikus forgalmat építeni. Egy általános SEO projekt az alábbiak szerint épül fel:
Technikai SEO Audit és konzultáció
Kulcsszókutatás
Tartalmi Audit és Tartalommarketing Stratégia
Tartalommenedzsment
Linképítés
Minden weboldal legfontosabb célja az érdeklődők, vásárlók szándékának kielégítése.
A Google célja a saját algoritmusának fejlesztése során, hogy a felhasználói egyre jobb élményt és számukra releváns keresési találatokat kapjanak. Ha a Google szereti a weboldalad (és előre sorol emiatt), akkor ez azt is jelenti, hogy a vásárlóid számukra hasznos és releváns információkat találnak a weboldaladon. Ehhez nélkülözhetetlen, hogy tartalmaiddal kielégítsd az adott kifejezés mögött álló keresési szándékot.
Tehát ezen elvi megfontolások mentén érdemes SEO-val foglalkoznod.
Számos üzleti-gazdasági szempont is alátámasztja, hogy érdemes keresőoptimalizálással foglalkoznia a weboldalak tulajdonosainak.
A SEO és a Tartalommarketing részben átfedésben állnak egymással. A SEO célja, hogy a keresőoldalakról organikus látogatókat tereljen a weboldaladra.
A tartalommarketing célja, hogy minél több potenciális vásárlóhoz jusson el márkád létezése és terméked vagy szolgáltatásod híre. A két marketing eszköz közötti átfedés abban áll, hogy mindkettőt a minőségi tartalom élteti. Nem lehet jó tartalommarketinget csinálni kiváló tartalom nélkül. Ugyanez igaz a SEO-ra is, nem lehet jó helyezéseket elérni egy kulcsszóra magas minőségű tartalom nélkül.
A tartalommarketinget érdemes SEO szemlélettel (is) csinálni. A 2000-es években számos cég napi akár több blog bejegyzést hozott létre különösebb minőségi követelmények nélkül és ért el ezzel magas látogatottságot.
Napjainkra sokkal fontosabb a minőségi tartalom. A mai felgyorsult világban és marketing zajban inkább ritkábban, de minőségibb, a felhasználó számára valóban értékes tartalmat érdemes készíteni. Emellett a SEO szempontok érvényesítése egy cikkben nem kell, hogy lemondással vagy kompromisszummal járjon a tartalommarketing szempontjából, így a két marketing eszköz egymást erősítve tud tartós látogatókat hozni weboldaladra.
Egy SEO szakértő kiválasztása során a legfontosabb szempont a szakértelmének megítélése, amit legjobban az elért eredményei mentén lehet megítélni.
Magyarországon is számos szakember áll rendelkezésre, hogy segítse weboldalak tulajdonosait jobb organikus helyezések elérésében, ugyanakkor viszonylag kevés szakértő tud valós példákat és eredményeket felmutatni SEO terén. Alább mutatunk néhány grafikont, hogy a BP Digitalnál mi milyen eredményeket értünk már el:
300%-os forgalomnövekedés egy Technikai SEO Audit után az Akadémiai Kiadónál:
120.000+ organikus látogató tartalommarketinggel (11 hónap alatt) az E.ON Magyarország Komforzóna projektjén:
120.000 organikus látogató (12 hónap alatt), 580.000 organikus látogató (20 hónap alatt) egy pénzügyi oldalnál:
Az eredmények mellett persze fontos a szakértelem (és annak frissen tartása), a rugalmasság, jelenlét, eredményorientált hozzáállás és persze a kémia.
Szakértelmünk kapcsán olvass nyugodtan utána esettanulmányainknak vagy keress utánunk a Forbes vagy Piac és Profit magazinokban vagy találkozzunk a nagyobb marketing konferenciák egyikén. 😉
Ha meggyőződtél róla, hogy érdemes keresőoptimalizálással foglalkoznod és az ország egyik legjobb SEO ügynökségére bíznád a feladatot, akkor keress minket bizalommal.
A kitöltés kötelezettségmentes.