AI a keresőoptimalizálásban: Mit hoz a jövő azoknak, akik nem akarnak lemaradni a találati lista éléről?

Miről fogsz olvasni?

Weboldal tulajdonosként ma már elengedhetetlen, hogy ismerd a keresőoptimalizálás alapjait, ha szeretnél láthatóvá válni a keresőben. A mesterséges intelligencia térhódítása pedig a SEO világát sem kerülte el, így egyre nagyobb szerepet tölt be a keresőoptimalizálási folyamatokban is. Előbb utóbb tehát elkerülhetetlen, hogy a mindennapjaink részévé váljon az AI használata az élet számos területén.

Cikkünkben áttekintjük az AI kialakulását, felhasználási lehetőségeit, a SEO alapfogalmait, a két terület egymásra hatását és hozunk néhány gyakorlati tippet is számodra.

Kevesebb mint két év alatt hódította meg a világot az AI

Az elmúlt évtizedekben a mesterséges intelligencia (AI) robbanásszerű térhódítása szinte minden szempontból megváltoztatta a világunkat. Ennek oka, hogy az AI nem csupán egy technológiai fejlesztés, hanem egy átívelő paradigmaváltás, amelynek hatásai szinte minden iparágban érezhetőek. Nem meglepő módon a keresőoptimalizálásban és az online marketingben is. Mára szinte mindenkinek megvan róla a véleménye attól függetlenül, hogy használja-e aktívan, vagy sem.

Mi az a mesterséges intelligencia?

A mesterséges intelligencia, vagyis AI az emberi intelligenciát utánzó számítógépes rendszerek gyűjtőneve. Ezek a rendszerek képesek felismerni mintákat, tanulni, döntéseket hozni és problémákat megoldani. Az AI alapvetően három fő kategóriára oszlik: szűk AI, általános AI és szuperintelligencia. A szűk AI konkrét feladatokra korlátozódik, míg az általános AI emberi szintű intelligenciát hivatott utánozni. A szuperintelligencia pedig az emberi intelligenciát meghaladó szintet képvisel.

Hétköznapi tevékenységeinkhez többnyire általános AI-t használunk, azon belül is a legelterjedtebbek az úgynevezett nagy nyelvi modellek. Ilyen a Chat GPT is, amit ma már a szövegírástól kezdve a programozáson keresztül az analitikáig szinte bármire használhatsz. Persze ehhez jól kell briefelni. A legtöbben pedig épp itt akadnak el vele. 

Hirtelen térhódítását épp sokszínűségének köszönheti, de nem lett volna lehetséges ez a széleskörű terjedés, az adatok mennyiségének és elérhetőségének robbanásszerű növekedése nélkül. A nagyobb adatmennyiség lehetővé teszi a hatékonyabb tanulási folyamatokat és a pontosabb modellek létrehozását. Emellett az AI algoritmusok és számítási erőforrások elérhetősége és fejlesztése is hatalmas lökést adott az AI térnyerésének. Elég csak egy pillantást vetni a Chat GPT kezdeti szárnypróbálgatásaira mai állapotához képest. 

Nem meglepő tehát, hogy épp azokon a területeken a legelterjedtebb a használata, ahol nagyobb adatmennyiségekkel kell dolgozni. Vagy épp monoton feladatokat kell ellátni. Az online marketing, a programozás, adatelemzés és a keresőoptimalizálás is ide sorolható.

Miért alakítja át a keresőoptimalizálást?

A SEO-ban különösen a gépi tanulás és a természetes nyelvfeldolgozás terén van nagy szerepe az AI-nak. A keresőmotorok algoritmusainak fejlődése lehetővé teszi számukra, hogy egyre jobban megértsék és értelmezzék a felhasználók kereséseit. A mesterséges intelligencia például nemcsak a megadott kulcsszavakat ismeri fel, hanem kontextus alapján a pontosabb keresési szándékot is. A korábbi keresések és érdeklődési körök ismeretében pedig személyre szabott találati listát tud adni. 

Ezekhez a változásokhoz a tartalomkészítőknek és a webhely tulajdonosoknak is alkalmazkodniuk kell. Mostmár nem feltétlenül elég, hogy a cikkedben szerepel a megfelelő kulcsszó. A szövegnek valamilyen kérdésre is választ kell adnia, aminek köszönhetően hasznosnak és érdekesnek találják az olvasók és az AI is. 

Szerencsére oda-vissza működik a dolog. A mesterséges intelligencia ugyanis egyre ügyesebb a tartalomkészítésben is. Ráadásul rögtön saját szempontjainak megfelelően állíthatja elő azokat. Még mindig erős szupervíziót igényel ugyan a folyamat, de a szövegírók és kreatív tartalomgyártók már aktívan használják az AI segítségét munkájukhoz. Ez azt jelenti, hogy ha elzárkózol előle, könnyen lemaradhatsz a konkurenciától.

Most még fontosabb a keresőoptimalizálás, mint valaha

Az AI által vezérelt keresési viselkedés változása azt eredményezi, hogy a felhasználók egyre specifikusabb kereséseket végeznek, és egyre inkább elvárják a számukra személyre szabott tartalmakat és válaszokat.

A keresőoptimalizálás már nemcsak a kulcsszavakra és a linkekre épül, nyugodtan kijelenthetjük, hogy a tartalom minősége és relevanciája most még fontosabb, mint valaha.

Bevezetés a SEO-ba

Miután átnéztük a mesterséges intelligencia fejlődését és jelentőségét, ejtsünk néhány szót a SEO-ról is. A SEO (Search Engine Optimization), vagy magyarul keresőoptimalizálás a weboldalak és tartalmak optimalizálása a keresőmotorokban való jobb rangsorolás érdekében.

„Mi a legjobb hely a bizonyíték eltüntetésére? A Google 2. oldala, mert soha senki nem megy oda.”

„Mi a legjobb hely a bizonyíték eltüntetésére?
A Google 2. oldala, mert soha senki nem megy oda.”

Joggal merülhet fel benned a kérdés, hogy egyáltalán miért is van SEO-ra szükség? Van weboldalad, hirdetsz a Google-ben, a közösségi oldalakon, esetleg a jelenlegi kapacitásaidat kiaknázó ügyfélkörrel rendelkezel.
Ahhoz, hogy vállalkozásod skálázható legyen, ezáltal nagyobb bevételt, vagy nagyobb anyagi biztonságot érhess el, stabil vagy folyamatosan növekvő ügyfélkörrel, elengedhetetlen, hogy foglalkozz a keresőoptimalizálással is. 

A hirdetésekkel ellentétben ráadásul a SEO hosszú távon sokkal stabilabb és olcsóbb megoldást biztosít. A hasznos, jól optimalizált tartalmak, felhasználóbarát weboldalak hirdetés nélkül is előre sorolódnak a találati listákon. Az organikusan érkező látogatók pedig általában hűségesebbek, nagyobb eséllyel térnek vissza és költenek hosszú távon többet vállalkozásodban.

A SEO alapelemei

A keresőoptimalizálás három nagy területre bontható, amik aztán tovább tagolhatóak részterületekre. Ezek a technikai SEO, az On-page SEO és az Off-page SEO, amelyeket az alábbiakban röviden áttekintünk.

Legfontosabb SEO faktorok- webshop seo

A technikai SEO fogalma és eszközei

Ez a SEO piramis alappillére, amire minden más épülhet. Ha nincsenek rendben a weboldalad technikai SEO-beállításai, hiába szánod rá a drága idődet kiemelkedő tartalmak készítésére, vagy bízol meg profi szövegírót. Kisebb előrelépéseket tapasztalhatsz, de ezek általában messze elmaradnak az oldalad valódi potenciáljától. 

A technikai SEO tehát azoknak a folyamatoknak és gyakorlatoknak az összessége, amelyek célja a weboldal technikai infrastruktúrájának optimalizálása. Erre pedig azért van szükség, hogy a keresőmotorok megfelelően indexálhassák és rangsorolhassák őket a találati listákon.

Ha bizonytalan vagy az oldaladat illetően, egy alapos technikai SEO audittal fényt deríthetünk a legapróbb hibákra is!

A technikai SEO legfontosabb részei:

  • a webhely sebesség optimalizálása, 
  • a mobilbarát kialakítás, 
  • a meta adatok megfelelő használata, 
  • a strukturált adatok beállításai, 
  • az URL struktúra optimalizálása, 
  • a robots.txt és az XML-sitemap kezelése
  • az URL struktúra kialakítása.

On-page SEO: más, mint a technikai SEO

Az on-page SEO, ahogy a neve is jelzi a saját weboldaladon végrehajtható SEO folyamatok összessége. Más, mint a technikai SEO, de vannak közöttük átfedések. Például a weboldal megfelelő technikai beállításai (megfelelő URL struktúra) alapvető elemei az on-page SEO folyamatának is.
Ahhoz, hogy egy aloldal tartalmát megfelelően hozd létre, a SEO szövegírás szabályait figyelembe kell venned.

Az on-page SEO eszközei között szerepelnek:

  1. Kulcsszókutatás és kulcsszavak beágyazása a címekbe, alcímekbe és szöveges tartalmakba.
  2. Egyedi és releváns meta címsorok és meta leírások készítése minden oldalhoz.
  3. A tartalom strukturálása, beleértve a témakör releváns tagolását, alcímek használatát és könnyen olvasható formátumot.
  4. A tartalom optimalizálása a keresőkre a megfelelő hosszúságú és releváns kulcsszavak használatával.
  5. A képek optimalizálása alt tagekkel és megfelelő fájlnevekkel.

 

Ez tehát sokkal inkább tartalmi fókuszú, mint a technikai SEO, de egyaránt fontos.

Off-page SEO: a piramis csúcsa

Ha már mindent megtettél, hogy a weboldalad vonzó legyen a potenciális vevők, ügyfelek és persze a keresőbotok számára, jöhet a piramis csúcsa, vagyis az off-page SEO. Jelentősége a webhely hitelességének és hivatkozottságának növelésében rejlik, amelyek szintén befolyásolják helyezésedet a találati listán.  Minél több minőségi hivatkozás (backlink) mutat egy weboldalra más hiteles és releváns weboldalakról, annál nagyobb valószínűséggel értékelik azt a keresőmotorok, és annál magasabbra rangsorolják a keresési eredmények között.

Nem véletlenül egy külön szakma a keresőoptimalizálás, ami nagy mértékben az ügyfél és a szakértő közötti bizalomra is épül. Szinte bárki építhet már linket, ráadásul olcsón, de nem mindegy, hogy milyen oldalakra. A rossz minőségű, hiteltelen forrásokból származó backlinkek akár ronthatják is oldalad megítélését és helyezését a találati listákon.  A linképítési technikák cikkünkben bővebben írtunk arról is, hogyan ne építs linkeket!

Az off-page SEO eszközei:

  1. Linképítés (link building): Az egyik legfontosabb off-page SEO eszköz, amely magában foglalja a minőségi és releváns hivatkozások szerzését más weboldalakról. A linképítés a korábban elvégzett kulcsszókutatásra épül és általában tartalmaz szövegírást, kapcsolattartást a média partnerekkel, a megjelenések ellenőrzését stilisztikai és SEO szempontok alapján. Törekedj minél több, prémium linkek építésére az oldaladon!
  2. Online PR: Ügynökségünknél van lehetőség PR cikkek megjelenésére is. Szintén hozzájárul a weboldalad hitelességének és ismertségének növeléséhez, de kicsit máshogy, mint a hagyományos linképítés. Míg a linképítéshez használt vendégcikkek egyedi megjelenések, amik csak a linképítés stratégiában szereplő honlapon jelennek meg, addig az online PR során több portálra is kikerülnek a sajtóközlemények. Ennek előnye, hogy szélesebb olvasóréteghez juthatnak el.
Teljesítmény növekedése Google Search Console alapján SEO kampány hatására

Teljesítmény növekedése Google Search Console alapján SEO kampány hatására

Honnan tudod, hogy segítségre van szükséged?

Egy kezdő vállalkozás esetében érthető, ha a tulajdonosok mindent igyekeznek házon belül megoldani. Mégis akár már induláskor érdemes lehet segítséget kérned egy megbízható SEO ügynökségtől vagy szakértőtől. Hosszú távon ugyanis nemcsak időt, de akár pénzt is spórolhatsz. 

Mikor van szükséged SEO szakértőre?

Hogyan találj megbízható SEO partnert?

Természetesen a Google ebben az esetben is a jó barátod lehet. Keress rá arra például, hogy SEO ügynökség, és nézd meg, kik rangsorolnak. Egy jó SEO-s céget megtalálsz a találati lista elején. Nem érdemes azonban itt megállni. Nézz szét a honlapjukon, keress véleményeket az ügyfeleiktől, szakmai cikkeket, amik igazolják tudásukat és eredményeiket. Kérj be több helyről ajánlatot és mindig a szakmaiság, ne pedig az ár döntsön!

Mi a BP Digitalnál például a SEO piramis egészét lefedjük szolgáltatásainkkal, hiszen nálunk a SEO a fő fókusz, nem pedig üzletág. Felkészült SEO szakértőkből és account menedzserekből álló csapatunk minden felmerülő kérdésedre tudja a választ. Legyen szó kulcsszókutatásról, technikai SEO-ról, tartalomstratégia készítéséről, tartalomoptimalizálásról vagy linképítésről, ránk számíthatsz. Természetesen a webáruházak keresőoptimalizálása sem jelent akadályt!

Vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljük meg a részleteket!

AI a keresőoptimalizálásban: Hol és hogyan használható?

Miután röviden megnéztük, mi az az AI és a SEO, térjünk át arra, hogyan tudod hatékonyan használni a mesterséges intelligenciát az egyes SEO folyamatokban. Egyrészt számos előnyt hozott az AI elterjedése, ugyanakkor jelentős veszélyforrásokat is rejt annak alkalmazása, amelyek sokszor csak használat közben válnak egyértelművé. 

Az alábbi bekezdésben ezeket vesszük sorra, illetve néhány gyakorlati példát is mutatunk arról, mi hogyan használjuk az AI-t a munkánk során.

Az AI használatának előnyei

Gyorsabb, hatékonyabb folyamatok

Az AI-alapú eszközök és algoritmusok képesek gyorsan feldolgozni és elemezni a nagy adatmennyiségeket. Ez hozzájárul például a kulcsszókutatás hatékonyságának növeléséhez, de a technikai hibák felismerésében, elemzésében és megoldásában is segítséget nyújthat.

Automatizáció

A mesterséges intelligencia egyik legnagyobb előnye a folyamatok automatizálásában rejlik. Ehhez persze először meg kell rá tanítani az AI-t, hogy a megfelelő információk ismeretével megfelelő következtetéseket vonjon le. Az olyan időigényes és adatközpontú feladatok, mint a kulcsszókutatás és a tartalomstratégia készítés, sőt, akár a szövegírás is automatizálható AI segítségével. Ez azonban nem jelenti azt, hogy nincs szükség emberi szupervízióra.

Skálázhatóság

Az AI skálázható módon alkalmazható különböző méretű projektekhez, így egyaránt használhatják kisvállalkozások és nagyvállalatok is. A keresőoptimalizálásban például úgy járul hozzá a skálázhatósághoz, hogy időt és energiát spórol meg a SEO szakértőknek az automatizáció segítségével. Így olyan feladatokra fordíthatják figyelmüket, ami valóban emberi közreműködést igényel, például az ügyfélkezelésre vagy a stratégiaalkotásra.

Az AI használatának hátrányai, veszélyei

Elengedhetetlen a revízió

Az AI nem mindig tökéletes, ezért fontos a generált tartalmak és adatok áttekintése és revíziója, hogy biztos legyél azok pontosságában és relevanciájában. A mesterséges intelligencia tehát nem váltja ki a SEO szakértők munkáját, csak megkönnyíti azt. Ugyanúgy szükség van rá, hogy felülvizsgálják és szükség szerint módosítsák az AI javaslatait.

Adhat téves választ, adatokat

Az AI nem mindig képes helyesen értelmezni a kontextust vagy helytelen következtetéseket vonhat le. Ha használtál már Chat GPT-t vagy más nagy nyelvi modellt, már biztosan tapasztaltad, hogy milyen magabiztossággal képes valótlanságot állítani a számára elérhető fél- vagy téves információk alapján.

A helyes promptokat neked kell megadni

Az AI csak olyan jó, mint az általa kapott inputok, ezért fontos a megfelelő adatok és promptok megadása az optimális eredmények eléréséhez, ami további időt és erőfeszítést igényel a felhasználóktól. A keresőoptimalizáláshoz használt AI tehát csak akkor működik optimálisan, ha van egy SEO szakértőd, aki megtanítja és folyamatosan felül is vizsgálja eredményeit.

Mesterséges Intelligencia a tech SEO-ban

Az AI lehetővé teszi a SEO szakértők számára a hatékonyabb, precízebb elemzések készítését és a webhely optimalizációt. Ennek oka, hogy a tech SEO igen adatközpontú, egy-egy webhelyen pedig általában több száz vagy akár ezer aloldalt is meg kell vizsgálni. Be kell azonosítani a hibás linkeket, a lassú betöltődést, az indexálás és a webhelyen történő navigáció hibáit. Manuálisan ez nemcsak monoton és unalmas feladat lenne egy embernek, hanem több tucat munkaórát is igénybe venne. 

A SEO szakértők ezért egyre gyakrabban hívják segítségül a mesterséges intelligenciát a webhelyelemzés és auditálás folyamatához, a strukturált adatok implementálásához és az indexelés optimalizálásához. Az AI azonban még a felhasználói élmény javításában is segíthet például testreszabott keresési eredményekkel és ajánlásokkal, amik szintén növelhetik oldalad forgalmát. 

Ha még csak ismerkedsz a keresőoptimalizálással, esetleg egy ügynökséggel együtt dolgozva szeretnél jobban képben lenni a fogalmakkal és a riportba kerülő adatokkal, szintén kérhetsz segítséget az AI-tól. Ehhez “fel kell programozni” a GPT-t, hogy SEO szakértői szemszögből válaszoljon a feltett kérdésekre. Egy tapasztalt szakértőt ugyan nem fog helyettesíteni, de laikus felhasználóként jó mankó lehet az induláshoz. Ha pedig biztonsági hálóként egy ügynökség is áll mögötte, akiknél rákérdezhetsz a bizonytalanságokra, jelentős segítséget nyújthat.

A Chat GPT használata, mint technikai support

A Chat GPT használata, mint technikai support

Hogyan használható az AI a tartalmi SEO-ban?

A szövegírást határozottan átalakította a mesterséges intelligencia megjelenése és elterjedése. Aki tartalomkészítéssel foglalkozik, akár szakmai szinten, akár saját weboldalára, valószínűleg már próbálta az elérhető AI eszközöket. Cikkünkben a Chat GPT-t emlegetjük a legtöbbször, mert ez a jelenleg legnépszerűbb változat, de attól függően, hogy szövegírásra, képgenerálásra vagy videókészítésre keresel megoldást, rengeteg lehetőség közül válogathatsz. Szövegírásra ott van a Jasper AI, a produktivitás növelésére a Notion AI, tartalomszerkesztésre a Hemingway app, influenszer marketingre az Influencity, kép generálására pedig például a Midjourney.

Tartalom stratégia összeállítása

A mesterséges intelligencia sokat segíthet a tartalomstratégia összeállításában. A megfelelő beállításokkal figyelembe veszi a kulcsszókutatás eredményeit, elemzi a versenytársak tevékenységét és a célközönség eredményeit. Ez persze még közel sem jelenti azt, hogy teljesen elengedhetjük a kezét és rábízhatjuk tartalommarketingünket, de jelentősen lerövidítheti a folyamatot, amit nekünk már csak felül kell vizsgálni és módosítani, ha szükséges.

Új tartalmak készítése

Az AI eszközök közül hétköznapi felhasználásban az úgynevezett nagy nyelvi modellek a legelterjedtebbek. Ilyen a Chat GPT is. Nem véletlen tehát, hogy használhatóak új szöveges tartalmak gyors és hatékony létrehozására.

A legújabb információk szerint a Google ugyan nem büntet a mesterséges intelligencia által generált tartalmak miatt, mégis fontos megemlítenünk, hogy emberi erőforrás nélkül ezek közel sem olyan színvonalasak, mint egy profi szövegíró munkája.

Saját tapasztalat alapján azt látjuk, hogy az AI által írt szövegek segíthetnek eljutni 0-ról 1-re, de a kereső TOP10 találata közé (főleg népszerűbb kulcsszavakra, kifejezésekre) egyedi tartalommal lehet csak eljutni. Az AI által írt tartalom pedig minden esetben már megjelent tartalmak “összeollózása”.

Népszerű AI eszközök szövegírásra:

  • Chat GPT,
  • Jarvis AI,
  • Jasper AI, 
  • Copy.ai.

 

Érdemes tesztelni őket, ha szövegírással foglalkozol, de vedd figyelembe, hogy a magyar nyelv jelentős kihívást jelenthet ezeknek az eszközöknek, így általában intenzív utómunkát igényelnek az így készült tartalmak. Ha a nyelvtan esetleg rendben is van, a szövegekben közölt információkat még mindig érdemes felülvizsgálnod, ugyanis többször láthatunk bennük pontatlanságot, esetleg téves állítást. Arról nem is beszélve, hogy a mesterséges intelligencia írásaiból hiányzik a személyiség, nem egyedi a stílusa. 

További problémát okoz, hogy a keresőoptimalizált szöveget a SEO ügynökség mindig az optimálisan megfelelő hosszra írja. Ezzel szemben a különböző AI szövegíró szoftverek nem tudják ezt megfelelően tartani, még akkor sem, ha a promptban megfelelő hosszt adunk meg.

Meglévő tartalmak optimalizálása

Az AI segíthet a már létező tartalmak optimalizálásában is. Kimondottan erre a célra használható például az Surfer SEO vagy a Linkboss.io is. Ezek azon kívül, hogy auditálják a weboldaladon található tartalmakat, pontos instrukciókat adhatnak, hogyan optimalizálhatnád őket, hogy jobb eredményt érjenek el a keresőben. Meg tudják például mondani, hogy milyen kulcsszavakat érdemes még a tartalomhoz adni, hány extra bekezdésre, H2-re, képre van szükség, vagy segít abban, hogy melyik kulcsszót hova érdemes linkelni a saját oldaladon belül. A content menedzserek munkájához is jelentősen hozzá tudnak járulni, hiszen nem egy embernek kell átolvasnia a több ezer vagy tízezer szavas tartalmakat. Ezáltal jóval hatékonyabbá tehető a folyamat, de ahogy már korábban is említettük, nem szervezhető ki teljes egészében a mesterséges intelligenciának.

Az AI által generált szövegek detektálása

Manapság teljesen életszerű az az eset, hogy megbíztál egy szövegírót a tartalmaid előállítására és szeretnél biztosra menni, hogy tényleg humán kéz pötyögte a betűket, vagy netán a robotnak járna a fizetség.

Nos, az a helyzet, hogy van már AI detektáló AI is, tehát ideális esetben egy másik AI meg tudja állapítani neked, hogy a “saját fajtájából” íródott a tartalom, vagy ember által. Fontos azonban megjegyeznünk, hogy ezek sem képesek 100%-os eredményt nyújtani. 

Ilyen például:

Mesterséges intelligencia az adatelemzésben

Az előrejelzések kiemelkedő jelentőséggel bírnak a marketing és a SEO területén, mivel lehetővé teszik a hatékonyabb stratégiák kialakítását és a versenyelőny megszerzését. Hagyományos módon ez hosszas adatelemzést és ezek alapján következtetések levonását, stratégia felállítását jelenti. Ez pedig nemcsak hosszadalmas, de monoton folyamat is, amit kevés ember csinál szívesen.

Content gap meghatározása tartalomstratégiához.

Content gap meghatározása tartalomstratégiához.

Az AI az adatok hatékony feldolgozásával nagyban hozzájárulhat a stratégiafejlesztéshez a marketing és a SEO terén. Segítségével a vállalatok képesek pontosabb és részletesebb előrejelzéseket készíteni a piaci trendekről, a fogyasztói viselkedésről és a keresőmotorok működéséről. Ezáltal hatékonyabban tervezhetik és optimalizálhatják marketingstratégiáikat, és jobban kihasználhatják a lehetőségeket. Ennek külön neve is van, méghozzá prediktív AI, ami múltbéli trendek felismerésével és adatok elemzésével készít jövőbeli következtetéseket. 

A prediktív AI-t például a következőkben használhatod:

  • Marketingkampányok hatékonyságának előrejelzése és optimalizálása.
  • A keresőoptimalizálás teljesítményének előrejelzése és javítása.
  • Fogyasztói viselkedés előrejelzése és személyre szabott ajánlatok készítése.

 

Az AI által nyújtott prediktív analitika lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy jobban megértsék a piacot és a fogyasztók igényeit, és időben reagálhassanak a változásokra, ezáltal növelve a hatékonyságot és a versenyképességet.

Hatékonyságnövelő tippek AI segítségével

A BP Digital szakértői is lelkes felhasználói az AI eszközöknek, hiszen értjük, hogy csak így maradhatunk a piac élén, illetve szeretjük is tesztelgetni. Nézzük, mire használhatod Te a mindennapjaidban!

Személyes e-mail asszisztens

Ha naponta több tucat, esetleg száz email érkezik a fiókodba, hálát fogsz adni egy személyes AI email asszistensnek. Beépülő modul segítségével címkézheted, priorizálhatod, téma szerint szortírozhatod üzeneteidet. Generative AI segítségével személyes stílusodban még a válaszadást is hatékonyabbá teheted. Ez nem jelenti azt, hogy soha többé nem kell ránézned az email fiókodra, csupán azt, hogy sokkal átláthatóbbá és kezelhetőbbé válik.

Kulcsszóelemzés

Az AI-alapú eszközök segítségével gyorsan és hatékonyan végezhetsz kulcsszóelemzést, hogy meghatározd a legfontosabb kulcsszavakat és kifejezéseket, mely nagy segítség lehet a SEO stratégia kialakítása során. Az AI képes nagy adatmennyiségek elemzésére és a trendek felismerésére, így segít a legrelevánsabb kulcsszavak kiválasztásában, ezzel hatékonyabbá téve a munkádat. A folyamatok egyszerűsítésével és az extra emberi szupervízióval ráadásul kiszűrhetőek az esetleges hibák, vagyis nemcsak gyorsabbá, hanem pontosabbá is válik a folyamat.

Oldalstruktúra készítés

Az AI képes analizálni a felhasználói viselkedést és a keresési trendeket, és ezek alapján javaslatokat tehet az oldalstruktúra optimalizálására. Ez plusz objektivitást visz a folyamatba, hiszen nemcsak a szakértő szépérzékére hagyatkozunk, hanem adatokkal alátámasztott eredményekre.

Tartalomstratégia alapja

A mesterséges intelligenciának a kulcsszókutatáson túl a tartalomstratégia alapjainak megalkotásában is nagy szerep jut. Segíti a célcsoportok megfelelő célzását és a releváns témák megtalálását. Az AI képes az adatok alapján azonosítani a trendeket és a felhasználói preferenciákat, így segít a tartalomstratégia hatékony kialakításában és végrehajtásában.

Ötletelés új tartalmak előállításához

Te is tapasztaltál már kreatív blokkot, ugye? Kifejezetten nem jó érzés. A mesterséges intelligencia segít abban, hogy egy számodra kevésbé ismert területről bővebb információkhoz juss, a sajátodnál eltérő nézőpontból vizsgáld azt meg és megtaláld a célcsoport számára legmegfelelőbb tartalmakat.

Tagek hozzárendelése megadott leíráshoz a Google Sheets-be beépülő GPT segítségével.

Tagek hozzárendelése megadott leíráshoz a Google Sheets-be beépülő GPT segítségével.

Használd az AI-t a keresőoptimalizálásban és az élet más területén is!

A mesterséges intelligencia digitális térben betöltött szerepe tehát vitathatatlan. Emiatt pedig a keresőoptimalizálásban is meghatározó fogalom, hiszen hozzájárul a folyamatok hatékonyságának növeléséhez, a szubjektív emberi tényező kiegyensúlyozásához és az adat alapú döntések elősegítéséhez. Semmiképp nem szabad tehát elzárkóznod tőle, ha így teszel, egy olyan eszköztől fosztod meg magadat, aminek a segítségével akár piacvezető szerepre is szert tehetnél. Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy mindenképp szükség lesz szakértői szupervízióra a használatához, hogy elkerüld a lehetséges hibákat.

A keresőoptimalizálás egy komplex, időigényes feladat, érthető ha elfoglalt üzletemberként erre nincs időd! Bízd ránk weboldalad keresőoptimalizálását és tudd biztos kezekben SEO stratégiádat!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.