Az online PR tevékenységgel azt kívánjuk elérni, hogy minél szélesebb körhöz és minél több weboldalra eljusson a tartalmunk. Tehát az országos lefedettségű, kevésbé szakmai oldalakon is megjelenjen, ahol a célközönség nem feltétlenül rendelkezik a vállalkozásoddal kapcsolatos ismeretekkel.
A online PR-kampány sikeressége ezért nagyban függ a témaválasztástól. Adott esetben egy PR-szakértő nagyon sokat tud segíteni abban, hogy milyen tartalmat érdemes készíteni, de akár az is elég lehet, ha barátokkal, rokonokkal beszélgetsz arról, hogy milyen témák érdekelhetik őket a vállalkozással kapcsolatban.
Csakis olyan témában küldj PR-cikket a szerkesztőknek, ami aktuálisan népszerű és érdekes lehet az átlagolvasó számára is. Kerülni kell a mély, szakmai tartalmakat.
A felkapott, érdekes témák mellett nagyszerű lehetőség egy PR-kampány arra is, hogy beszámolj céged újdonságairól, fejlődéséről. Ebben az esetben viszont érdemes átgondolni, hogy vajon valóban érdekelni fogja-e az olvasókat, amit közölni szeretnél velük.
Tehát nem mindegy, hogy a Coca-Cola jelenti be, hogy Magyarországon épít gyárat, vagy egy ismeretlen cég. (Ugye milyen fontos a márkaismertség? 🙂 )
A médiumok szerkesztőinek célja a magas kattintási arány és az oldalon töltött idő növelése. Tisztában vannak az olvasói szokásokkal; ha nem aktuálisan népszerű a téma, amivel foglalkozol, vagy ha nem kapják fel a fejüket rá, nem fognak kattintani. Ezért a szerkesztő meg sem fogja jeleníteni a PR-cikkedet, pláne nem linkkel.
Az adott médium céges előírásától függően előfordulhat, hogy eleve link nélkül publikálják a kapott PR cikket – jelentősen csökkentve annak SEO hozadékát. De azon sem kell meglepődni, ha a szerkesztők kedvük, vagy a megjelenési irányelvek szerint módosítják a tartalmadat. Ezért kell a minél jobb és szorosabb sajtókapcsolatokra törekedni, mert adott esetben akár versenyhátrányba is kerülhetsz egy olyan konkurenssel szemben, aki nagyobb hangsúlyt fektet erre.