Az inbound marketing az a folyamat, amely során a potenciális ügyfelek figyelmét számukra releváns tartalmakkal igyekszünk megragadni. Újdonsága leginkább abban rejlik, hogy a hagyományos, megszakításon alapuló marketing csatornáktól eltérően az inbound marketing nem közvetlenül az ügyfelek figyelmét célozza meg, hanem jó minőségű és értékes tartalommal igyekszik kiérdemelni a célcsoportja idejét.
Számos eszköz áll rendelkezésünkre, amelyek használatával sikeres kampányok építhetőek fel. Fontos megjegyezni, hogy habár ezekkel a módszerekkel külön-külön is érhetőek el eredmények, azonban együttes alkalmazásukkal számottevő változást hozhatunk oldalunk életébe.
A keresőoptimalizálás az inbound marketing szerves részét képezi. Egy alapos kulcsszókutatáson alapuló, felhasználóbarát oldalstruktúrával rendelkező és más egyéb, bevált SEO gyakorlattal könnyen a találati listák élén találhatjuk magunkat.
Egy megfelelően optimalizált oldal segítségével nemcsak értékes tartalmat juttathatunk el olvasóink, látogatóink felé, hanem akár új ügyfeleket, vagy követőket is szerezhetünk, így mindenképp érdemes figyelmet fordítani weblapunk rendbetételére.
A tartalommarketinaz egyik legelterjedtebb inbound marketing forma. Az érdekes, informatív tartalmak írásával, oldalunk forgalmának növelése mellett, elősegítjük az olvasó vásárlóvá/ügyféllé való konvertálását. Egy blog továbbá emberivé varázsolja weblapunkat, megmutatja hogyan gondolnak a cikkek írói és kapcsolatot teremt az olvasó és a cég között.
Ezen kívül a tartalommarketing egy nagyszerű eleme lehet marketing mixünknek, hiszen formai sajátosságainak hála, üzeneteink könnyen és hatékonyan közvetíthetőek általa.
A social média életünk szinte minden részére hatással van, így az online szociális hálókon való jelenlét gyakorlatilag létszükségletté vált. A közösségi média a marketing egyik leghatékonyabb, legeredményesebb és talán legköltséghatékonyabb része, amely egyedülálló lehetőséget kínál a marketing szakembereknek a követőkkel, vagy az ügyfelekkel való kapcsolattartásra, új érdeklődők megszólítására
A megfelelő közösségi platformok kiválasztásával könnyen célba juttathatjuk az olvasóink számára releváns és érdekes tartalmakat. Egy jó közösségi médiastratégia továbbá nagy segítséget nyújthat a vásárlói életciklus végigkísérésébenés ezáltal megnövelheti bevételeinket is.
Vásárlóink és partnereink figyelmének, valamint bizalmának megszerzésére nem minden esetben elég, ha csak az olcsó és gyors marketing technikákat alkalmazzuk. Egy olyan marketingstratégia egyveleg, amely az esemény alapú marketinget is magába foglalja kulcsfontosságú lehet azon ügyfelek elérésében, akiket más csatornán eddig nem, vagy csak kis mértékben sikerült megfognunk. Ne sajnáljuk befektetni az időt és az energiát ebbe a módszerbe, hiszen egy kulcsfontosságú partner megszerzésével, akár többszörösen is megtérülhet a munkánk.
A webináriumok a legtöbb B2B marketing stratégia szerves részét képezik. Segítségükkel új ügyfeleket szerezhetünk, vagy a már meglévő partnereinkben tovább növelhetjük a belénk fektetett bizalmat. Az általunk promotált webináriumok továbbá kimagasló marketing értéket is képviselnek és ha még szponzort is sikerül 1-1 előadásunkhoz kerítenünk, úgy egy mindenki számára előnyös helyzet jöhet létre.
A videók gyártását azonban ne vegyük félvállról. Közönségünk két legértékesebb erőforrását, idejét és figyelmét fordítja ránk, így fontos hogy számukra értékes tartalmat kapjanak ezért cserébe.
Az eszközök áttekintése után, nézzük meg, hogyan működik mindez a gyakorlatban. Milyen stratégiával, hogyan tudjuk elérni, hogy minél több ügyfelet vonzzunkbe tartalmainkkal?
A cél az, hogy megtaláljuk és oldalunkra tereljük azokat a potenciális ügyfeleket, akik egy problémára megoldást keresnek, vagy valamilyen szolgáltatást szeretnének igénybe venni. Ők lesznek a célközönségünk, vagyis az ügyfél “persona”, amire marketingstratégiánkat építjük.
A personák elérése érdekében hozzunk létre és osszunk meg olyan tartalmakat, amelyek értéket képviselnek célközönségünk számára. Ilyen értékteremtő tartalom típus lehet például egy blogbejegyzés, cikk, vagy egy közösségi média poszt. Ami magát a tartalmat illeti, itt is rengeteg lehetőségünk van: készíthetünk egy útmutatót az egyik termékünk használatához, írhatunk cikket amely megoldási javaslatokat nyújthat egy-egy problémára, megoszthatunk vevőinktől származó beszámolókat, illetve meghirdethetünk különféle promóciókat vagy kedvezményeket
Ahhoz, hogy tartalmaink több szinten is célba érjenek használjuk a SEO eszközök széles tárházát. Egy jó tartalomstratégia létrehozásával meg tudjuk határozni a releváns kulcsszavakat, amik mentén eredményes kampányt építhetünk fel.
A találati listák élén való szerepléssel pedig nagyobb eséllyel talál majd meg minket egy olyan leendő ügyfél, akinek segítséget tudunk nyújtani már tartalmainkkal is.
Miután megragadtuk ügyfeleink figyelmét, győződjünk meg arról, hogy a megfelelő módon kommunikálunk velük. Célunk, hogy arra “késztessük” leendő partnereinket, hogy hosszútávú kapcsolatot akarjanak kiépíteni velünk. Ehhez segítségül hívhatjuk a gondosan előkészített landing oldalainkat és a cselekvésre buzdító felhívásainkat.
Továbbá a kommunikáció során lássuk el partnereinket a számukra lényeges információkkal és emeljük ki azokat az értékeket, amelyeket cégünk kínál számukra.
Tartsuk be azt a szemléletmódot, miszerint nem terméket, hanem megoldást kínálunk ügyfeleink számára, így olyan kölcsönösen előnyös együttműködések jöhetnek létre, amelyek mindkét fél számára értékteremtő erővel bírnak.
Miután létrejött a partnerség a célunk az, hogy ez a kapcsolat minél tovább fennmaradjon és ügyfeleink akár kapcsolatunk végével is elégedettek legyenek. Ennek a stratégiának szerves részét képezzük mi magunk, illetve csapatunk többi tagja is, hiszen itt a legfontosabb, hogy partnereinknek bármikor segítséget tudjunk nyújtani egy esetleges probléma esetéebn is.
Ebben segítségünkre lehetnek a jól átgondolt és megfelelően időzített chatbotok és elégedettség mérő felületek. A csevegőbotok például segíthetnek a jelenlegi ügyfeleknek egy új funkció, vagy termék felfedezésében. Ügyfeleinket utó is követhetjük, ennek legnépszerűbb módja, ha felvesszük velük a kapcsolatot és visszajelzést kérünk tőlük a termékeinket, vagy a szolgáltatásainkat illetően.
A közösségi média figyelése szintén egy olyan technika, amelyet érdemes lehet kiaknázni. Ezeken a csatornákon rengeteg visszajelzés, kérés, vagy kérdés érkezhet az ügyfeleinktől, így válaszoljunk ezekre olyan információkkal, amelyek segítik, támogatják és bátorítják őket – ez azt mutatja, hogy halljuk és törődünk velük.
Végezetül, minden helyzetben segítsük és támogassuk az ügyfeleket, függetlenül attól, hogy vállalkozásunk hasznot húz-e belőle. Ne feledjük, hogy az elégedett ügyfelek tovább építhetik márkánkat és ajánlhatják termékeinket másoknak is. Tehát minden ügyféllel történő interakció számít, legyen az akár kicsi, akár nagy.
Szerző:
Kádár Sándor
A legkülönfélébb SEO praktikák lelkes követője, legyen szó kreativitást igénylő tartalmak előállításról, vagy elemzések készítéséről. A monitorokat hátrahagyva szívesen tölti idejét otthoni kertje gondozásával, vagy a nagyvárosi kulturális élet feltérképezésével.
A kitöltés kötelezettségmentes.