Forgalomszerzési tippek induló vállalkozások számára

Miről fogsz olvasni?

Az újonnan induló weboldalak számára kulcsfontosságú cél, hogy rövid időn belül minél több forgalmat tudjanak terelni az oldalra. Lehet szó webáruházról, ügyvédi irodáról vagy tematikus blogról, felhasználók és megfelelő tartalom nélkül lényegében észrevehetetlenek maradnak az internet szerteágazó világában.

Neked ajánljuk ezt a cikket akkor is, ha újonnan induló weblapod van, de akkor is, ha már egy ideje él az oldal, viszont a forgalommal nem vagy elégedett. Összeszedtünk néhány alapvető forgalomszerzési módszert és tippet, amelyek segíthetnek weboldalad látogatottságának növelésében.

Legyél aktív a közösségi médiában!

Az aktív közösségimédia-jelenlét napjainkban már alapvető elvárás gyakorlatilag minden vállalkozás számára. A közösségimédia-platformok hatalmas felhasználói körrel rendelkeznek, így mindenki megtalálja rajtuk a saját célközönségét.

Amellett, hogy információkat, tartalmakat oszthatsz meg, lehetőséged van közvetlen kapcsolatot kialakítani a követőiddel, ezáltal hűséges ügyfél- és látogatóbázist kialakítani. Nem utolsósorban pedig kiváló eszköz a márkanépszerűség, márkaismertség növelésére is a platform.

Ezek ráadásul viszonylag egyszerűen kezelhető felületek, így egy induló weboldal social mediájához nem feltétlen szükséges szakember segítsége. Ugyanakkor a későbbiekben, amikor már érzed, hogy nem tudod hatékonyan működtetni az oldalakat, hasznos lehet egy közösségimédia-menedzserre bízni az itt történő kommunikációt

Minden felületnek megvannak a sajátosságai, amiket érdemes figyelembe venni, mielőtt tartalomgyártásba kezdenél. A továbbiakban röviden összefoglaljuk a különböző platformok jellemzőit, így segítünk kiválasztani a weboldaladhoz leginkább passzoló felület(ek)et.

Hatékony forgalomszerzési eszközök

Facebook

A maga 3,05 milliárd felhasználójával a Facebook a világ legnagyobb közösségimédia-platformja, jóformán minden korosztály aktívan használja. A magyar felhasználók száma 2023 szeptemberében 7,12 millió volt, tehát bizonyosan jelen van rajta a te célközönséged is. Sokoldalú felhasználhatósága vonzóvá teszi mind a felhasználók, mind pedig a vállalkozások számára, hiszen kiválóan alkalmas a mindennapi kapcsolattartásra, információátadásra, szórakozásra és edukációra is. 

Egy felmérés szerint a felhasználók 54,9%-a utánanéz Facebookon egy terméknek vagy szolgáltatásnak, mielőtt elköteleződne. Ilyen tekintetben egyedül az Instagram előzi meg, ahol ez az arány 62,3%. Ez tökéletesen mutatja, hogy akár potenciális vásárlókat is veszíthetünk aktív jelenlét nélkül.

Pár éve már egyre erősödik a tendencia, miszerint fizetett hirdetésekkel lehet eredményeket elérni a Facebookon, ugyanis organikusan nagyon kevés felhasználónak mutatja meg a posztokat az algoritmus. 2023 második félévében pedig robbant a bomba: havidíj ellenében hirdetésmentes lehet a Facebook-feedünk. Egyelőre nem tudni, ez milyen hatással lesz a vállalkozói Facebook-jelenlétre, viszont arra számíthatunk, hogy ennek nyomán tovább erősödik a TikTok- és a LinkedIn-aktivitás.

Ám az biztos, hogy jelenleg a Facebook az elsődleges közösségimédia-platform, és már annyira hozzászoktak az emberek a használatához, hogy valószínűleg még jó ideig az is marad.

Felmerülhet a kérdés: hogyan használd forgalomterelésre? Nos, úgy, hogy a tartalomnaptáradba betervezel heti 2-3 posztot, melyben az aloldalaidra tereled a látogatókat.

Tipp: érdemes a linkedet kommentben elhelyezni, mert a Facebooknak nem érdeke, hogy a felhasználó elkattintson, ezért azokat a posztokat, amelyben link is szerepel, kevésbé mutatja a felhasználóknak.

Instagram

Egy kutatás szerint az Instagram a világ második leginkább kedvelt közösségimédia-platformja. Több mint 2 milliárd felhasználója van szerte a világban, Magyarországon pedig közel 3 millióan élnek vele. Jellemzően a 16 és 34 év közötti korosztály preferálja, így ezt a szegmenst Instagramon tudod legjobban aktivizálni. 

A platform sajátossága, hogy elsősorban vizuálisan elégíti ki a felhasználói igényeket, ezért nagyon fontos a képek és videók minősége a tartalomgyártásban. Az Instagram térnyerésével az influenszermarketing is egyre nagyobb népszerűségnek örvend, sok cég működik együtt véleményvezérekkel annak érdekében, hogy a lehető legtöbb emberhez eljusson a termékük vagy szolgáltatásuk.

Az Instagram-posztokban sajnos nem tudsz linkeket elhelyezni semmilyen formában, így nehezedik a forgalomterelés. Nem árt ugyanakkor tudni, hogy ha feltöltesz egy történetet (story), ott megadhatsz linket, illetve az adatlapodon lévő leírásban (bio) is van erre lehetőséged. Az opció tehát adott, csak némi leleményességre lesz szükséged. Az alapkoncepció pedig itt is ugyanaz: rendszeresen oszd meg a weboldalad tartalmait a követőiddel. Lehetőleg minden történeten legyen link, az adatlapodon pedig aktualizáld gyakran a linket.

TikTok

A Tiktok eleinte csak a fiatalabb korosztály figyelmét keltette fel, és jobbára csak egy egyszerű szórakoztató felület volt, ahova zenés-táncos videókat töltöttek fel a felhasználók. 2023-ban azonban a felhasználók száma elérte a 1,5 milliárdot, és az összetételük is jelentősen megváltozott. Korábban nem feltétlenül volt indokolt egy vállalkozásnak TikTok-on is jelen lenni, mivel a fizetőképes korosztály máshol volt megtalálható. Mostanra ez megváltozott, akár orvosok, mérnökök, írók vagy KKV-k is örömmel gyártanak tartalmat, így te miért lógnál ki a sorból?

A tiktokozók gyakran keresnek termékajánlásokat és véleményeket, szeretnek naprakészek lenni a kedvenc márkáikkal kapcsolatban, ezt pedig a forgalomtereléssel te is kihasználhatod. A kisvideók készítése nem igényel profi eszközöket, akár egy telefonnal is lehet szuper tartalmakat gyártani, szerkesztésre pedig egyre több felhasználóbarát program áll a rendelkezésedre.

Ennek köszönheti a platform hirtelen jött sikerét is, hiszen mindenki kiélheti a kreativitását, miközben az érdeklődéséhez passzoló közösségek tagja lehet. 

Készíts te is érdekes, edukatív videókat a célközönséged számára és helyezd el a linkjeidet a videókban és a leírásodban (bio) is.

X – korábban Twitter

A Twitter, ami ma már az X nevet viseli, Magyarországon nem rendelkezik nagy felhasználói bázissal, azonban bizonyos niche közönségeknél egy kiváló platform lehet a kapcsolattartásra. Ha külföldi vásárlókat vagy partnereket szeretnél bevonzani, mindenképp érdemes az X csatorna menedzselésére is időt szánni.

Az X-en megoszthatod a linkjeidet a posztokban, kommentekben és az adatlapodon is a forgalomterelés érdekében. Használd következetesen, kövesd a számodra fontos #-eket és légy aktív felhasználó te magad is!

Pinterest

A Pinterest magyar felhasználószáma közel 1,5 millió, saját közlésük szerint a felhasználók 90%-a arra használja a platformot, hogy ötleteket, inspirációkat gyűjtsön vásárlásaihoz és a mindennapjaihoz. A legtöbben receptötleteket gyűjtenek, de nagyon népszerű téma a lakberendezés vagy a kertészkedés is. A felhasználók 60%-át nők teszik ki, többnyire 25 és 34 éves kor között.

Ami a forgalomterelést illeti, amellett, hogy a Pinteresten belül létrehozol táblákat és pineket – melyekben elhelyezed a linkjeidet –, a weboldaladhoz is add hozzá a platformot, hogy az olvasók könnyen „pinelni” tudják a tartalmaidat. A Pinterest működése eltér a „hagyományos” közösségimédia-oldalaktól, viszont hatékonyan használható forgalomterelésre. Vizsgáld meg, hogy vajon ez a platform nyerő-e számodra!

A Pinterest működése eltér a „hagyományos” közösségimédia-oldalaktól, viszont hatékonyan használható forgalomterelésre. Vizsgáld meg, hogy vajon ez a platform nyerő-e számodra!

LinkedIn

A LinkedIn leginkább B2B termékeket vagy szolgáltatásokat nyújtó vállalkozások esetében fontos. Gyakran a vállalkozások Facebookjának is nevezik, mert igen hasonló a két platform működése, ám mégis teljesen más kommunikációt és tartalommarketinget igényel. Magyarországon 1,2 millió felhasználóval rendelkezett 2022 elején, és ez a szám évről évre növekvő tendenciát mutat. A LinkedIn számos lehetőséget kínál a felhasználóknak az üzletszerzésre és leadgenerálásra. Ezért ha többnyire a vállalati szférának értékesítesz, akkor a LinkedIn a te platformod!

Említettük, hogy a legtöbb social oldal nem szereti, ha a posztokban linket helyeznek el, javasoljuk, te se linkelj, amikor posztolsz! Ugyanakkor a posztoknál a kommentszekcióba, illetve az adatlapodra mindenképp menjen fel a link. Hasonlóan a többihez, a LinkedIn-re is érdemes heti 2-3 posztot tervezni, és aktívan építeni a követőtáborodat a hatékony forgalomterelés érdekében.

Gyors eredmények fizetett hirdetésekkel!

A forgalom növelésének kétségtelenül leggyorsabb, ám kevésbé költséghatékony módja az, ha fizetett hirdetéseken keresztül tereled a látogatókat a weboldalra. Az egyénre szabott, célzott hirdetések segítenek, hogy olyan felhasználókhoz jusson el az üzenet, akik a legnagyobb valószínűséggel hajtanak végre konverziót a weboldalon. Magyarországon a Google és a Meta a leggyakrabban használt hirdetési felület, így ezeket közelebbről is megnézzük.

Kategóriák

A fizetett hirdetések alapvetően két nagy kategóriába sorolhatók:

A megjelenés felülete

A hirdetéseket további kategóriákra is bonthatjuk, attól függően, hogy mely felületeken jelennek meg:

Google Ads

A Google hirdetések legnagyobb előnye, hogy itt a felhasználó irányából érkezik a szándék, ami egy keresőszó beírásában nyilvánul meg. Így te a kínálatoddal válaszolhatsz a keresletre. A Google keresőfelületein lehetőség van klasszikus szöveges hirdetések megjelenítésére, illetve webshopok esetén Shopping hirdetésekre, amik termékalapúak és árösszehasonlítóként is funkcionálnak. Ezen hirdetési típus nagy előnye, hogy a felhasználó szándéka alapján döntheted el, hogy mennyire értékes egy-egy keresőkifejezés.

A Google is kínál a közösségi médiához hasonlóan megjelenésalapon fizetendő, képes és videós hirdetési lehetőségeket. Ezek jellemzően a már fentebb említett display-hálózatot használják, valamint különböző telefonos applikációkban, YouTube-on, vagy éppen Google Maps-en jelennek meg. Fontos különbség, hogy ebben az esetben nem a felhasználó fejezi ki szándékát, hanem te mint hirdető jeleníted meg a hirdetésedet a felhasználónak, akkor is, ha éppen nem keres a te témádban.

Meta-hirdetések

A Meta magába foglalja többek között a Facebook és Instagram közösségimédia-platformokat. Ez a 2 platform összesen közel 5,5 milliárd aktív felhasználóval rendelkezik, nem véletlen tehát, hogy sokan választják ezeket hirdetési felületnek.

A Facebook és az Instagram hirdetéskezelője lehetővé teszi, hogy érdeklődési kör, lokáció vagy foglalkozás alapján olyan célközönséget állíts össze a vállalkozásod számára, amely nagy valószínűséggel affinis lesz a termékedre vagy szolgáltatásodra. A platformok legnagyobb előnye, hogy számos különböző formátumú hirdetést kínálnak: lapozható galériák, álló és fekvő tájolású képek, videók, vagy épp különböző termékkatalógusok segítségével léphetsz kapcsolatba a közönségeddel.

Vannak még alternatívák, ha hirdetésekben gondolkodsz: a Gmail, illetve a fent említetteken kívül más közösségimédia-platformok is kínálnak lehetőséget a weboldalad fizetett népszerűsítésére, azonban Magyarországon ezek nem olyan hatékonyak vagy elterjedtek.

Légy látható a keresőben SEO-val!

Habár valóban gyorsan lehet látogatókat terelni a weboldalakra fizetett hirdetésekkel, a legtöbb forgalom mégis organikusan, a keresőkből származik. Számszerint átlagosan a forgalom több mint 53%-a érkezik organikus forrásból.

Megfordítva a szót: a látogatóid több mint felétől eshetsz el, ha nem szerepelsz jól a találati listán!

Nem árt azonban tudni, hogy a legtöbb esetben kemény harc folyik ezekért a helyekért, és keresőoptimalizálás nélkül nemigen lehetsz eredményes.

Te hogyan állsz a Google-helyezésekkel? Derítsük ki egy ingyenes SEO-audittal, hogy miként lehetne növelni az organikus forgalmadat! Töltsd ki a lenti formot, és felvesszük veled a kapcsolatot!

Napjainkban sokan használják ki a SEO-ban rejlő potenciált, elképzelhető, hogy a versenytársaid is SEO-stratégiával támogatják a digitális jelenlétüket. Ezért ez már nem versenyelőny, hanem alapkövetelmény. Ne maradj le a konkurencia mögött! Mutatjuk, milyen SEO-technikákat érdemes bevetned a siker érdekében.

Legfontosabb SEO faktorok- webshop seo

Blogcikkek

Rengetegen olvasnak blogokat és véleményeket, mielőtt letennék a voksukat egy termék vagy szolgáltatás mellett. A cselekvés előtti információgyűjtés alapvetővé vált a felhasználók körében, ezért kiemelkedően fontos, hogy hiteles tartalom szerepeljen a weboldaladon.

A tartalommarketing amellett, hogy információt szolgáltat, segítségedre lehet a márkaismertség növelésében, az ügyféledukációban, a vevő- és márkahűség kialakításában. Ráadásul, ha a tartalmak előállítása során figyelembe veszed a SEO-szövegírás követelményeit, előkelőbb helyen rangsorolhatsz, ezáltal több látogató érkezhet organikusan a weboldaladra.

A tartalomgyártást mindig érdemes kulcsszókutatással kezdeni, hiszen így feltérképezheted azokat a kifejezéseket, amelyekre a célközönséged rákeres, és amelyek üzletileg relevánsak számodra. Sokan esnek abba a hibába, hogy nem a valós keresési igényeket elégítik ki, hanem a saját maguk által kigondolt kulcsszavakra optimalizálják a tartalmaikat. 

A következő lépés a tartalomstratégia összeállítása, amely a tartalomgyártás során az útmutatást fogja adni. A kulcsszókutatás során meghatározott kifejezéseket használd fel, és olyan tartalmakat készíts, amelyek a felhasználóid számára érdekesek, informatívak és megoldást nyújtanak a problémáikra. Ha mindezt ,,keresőbarát” módon teszed, a találati listán a versenytársaid elé kerülhetsz.

Linképítés

A keresőoptimalizálás egyik ága a linképítés, melynek során külső hivatkozásokat szerzel a weboldaladra. Ennek számos módja van: a 8 valóban működő linképítési technika című cikkünkben ezeket részletesen is kifejtettük.

A linképítés a keresőmotorok, leginkább a Google miatt játszik fontos szerepet egy weboldal életében. A domainhitelesség egy fontos mutató a SEO-ban, amit – egyebek mellett – az oldaladra mutató backlinkek mennyiségével és minőségével tudsz befolyásolni. Minél több, jó minőségű link hivatkozik a te oldaladra, annál nagyobb eséllyel fogja a Google a te tartalmaidat előrébb sorolni a találati listán. Tehát ahhoz, hogy jól szerepelj a keresőben, a jól optimalizált tartalmak mellett a prémium linképítéssel is foglalkoznod kell.

A jó link 3 alapvető tulajdonsággal rendelkezik:

Technikai felépítés

Lehet akármennyi linked vagy szuperül összerakott aloldalaid, ha technikailag gond van, akkor nem fogsz jó helyezéseket elérni a keresőben. A Google-nek és a felhasználóknak is vannak alapvető elvárásai egy weboldal technikai felépítését illetően. Egy lassú, rosszul összeállított oldal esetén nagyobb a visszafordulási arány, hiszen a felhasználó nem kapja meg kellően gyorsan a kívánt információkat. Egy weboldal technikai beállításai megalapozzák a SEO-stratégia működését, enélkül nem tud működni a rendszer.

A Top 10 legfontosabb technikai SEO-beállítás című bejegyzésünkben részletes segítséget nyújtunk abban, hogy milyen beállításokra érdemes figyelni, amikor egy weboldalt készítünk.

Ha bizonytalan vagy weboldalad technikai beállításait illetően, vedd fel velünk a kapcsolatot, és egy technikai SEO-audit keretén belül fény derül mindenre!

Küldj rendszeresen hírlevelet!

Az e-mail-marketing, ha jól csinálják, akkor egy jövedelmező forgalmi forrás lehet. Természetesen itt nem kell akkora számokra számítani, mint mondjuk egy hirdetés esetében, azonban fontos figyelembe venni, hogy itt olyan felhasználókkal veszed fel újra a kapcsolatot, akik már legalább egyszer elköteleződtek az irányodba.

Az e-mail-listák hátránya, hogy nem lehet rögtön ezzel az eszközzel kezdeni, hiszen előbb valamilyen forrásból meg kell szerezni azokat az ügyfeleket, akik megadják az e-mail-címüket. Éppen ezért érdemes minden felhasználódnak kínálni valamit azért cserébe, ha feliratkoznak a listádra. Ehhez használj valamilyen leadgeneráló technikát!

Ugyanakkor, ha már összegyűlt a megfelelő számú hírlevél-feliratkozó, könnyedén és hatékonyan használhatod forgalomterelésre. Küldj rendszeresen hírlevelet, melyben megosztod a legfrissebb tartalmaidat az olvasókkal. Egy jól beállított e-mail-automatizmus eredményesen tud működni.

Hatékonyak lehetnek a hagyományos marketingcsatornák is

Amikor marketingről beszélünk, ma már gyakran a digitális eszközökre gondolunk. Viszont nem szabad megfeledkezni az olyan hagyományos marketingcsatornákról, mint a tévé vagy a rádió. Ezek a módszerek abban az esetben tudnak hatékonyan működni, ha a célközönségedet ezeken a felületeken tudod a legkönnyebben megszólítani.

Tipp: ha a vállalkozásod helyhez kötött, így a weboldalad leginkább egy adott lokáció közönségének igényeit elégíti ki, akkor kiemelkedően fontos szerepe lehet a helyi tévében, rádióban vagy újságban való megjelenésnek.

Határozd meg a stratégiádat!

Napjainkban számtalan lehetőséged van a vállalkozásod és a weboldalad népszerűsítésére. A közösségimédia-platformok, a fizetett hirdetések, a keresőoptimalizálás, az e-mail-marketing és a hagyományos marketingcsatornák egytől egyig kiváló módszerek, viszont egymagukban keveset érnek, így érdemes többféle módszert alkalmazni a siker érdekében. Minden vállalkozás más, ezért fontos felmérni, hogy milyen eszközökkel tudsz a leghatékonyabban működni, majd megalkotni a stratégiádat a weboldalad forgalomnövelésére vonatkozóan.

A BP Digital a keresőoptimalizálással tud releváns organikus forgalmat terelni a weboldaladra. Erre számos ügyfelünk sikersztorija a bizonyíték, néhány esettanulmányunkat megtalálod a referencia oldalunkon.
Vedd fel velünk a kapcsolatot az alábbi formon, és tegyük meg közösen az első lépéseket!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.