A havidíjas keresőoptimalizálás

Miről fogsz olvasni?

A keresőoptimalizálás a marketingmix elengedhetetlen része, azonban nem mindegy, hogy milyen módon látsz hozzá és hogyan menedzseled. Ha egy olyan piacon dolgozol, ahol nagy a konkurencia, vagy kevés a versenytárs, ám ők nagyon tudatosan állnak a SEO-hoz, akkor könnyen hátrányba kerülhetsz. Ilyenkor érdemes lehet olyan ügynökségre, szakemberekre bíznod a munkát, akik leveszik a terhet a válladról. Ám nem mindegy, hogy milyen konstrukcióban dolgozol együtt egy SEO ügynökséggel, hiszen több formája is van az ilyen együttműködéseknek.

A legelterjedtebb a havidíjas keresőoptimalizálás, azonban korántsem biztos, hogy számodra ez a legjobb megoldás. Ebben a cikkünkben segítünk eligazodni a SEO szolgáltatások mezején és igyekszünk segíteni, hogy melyik megoldás lehet számodra a legoptimálisabb!

Mi az a havidíjas keresőoptimalizálás?

Havidíjas keresőoptimalizálás alatt azt értjük, amikor a SEO szakértő hónapról hónapra, folyamatosan dolgozik egy weboldal SEO-ján. Ennek a szolgáltatásnak az összetétele nagyban függ a megrendelő és a szolgáltató közötti megállapodástól, de általában mind technikai,  on-page és off-page SEO-t magában szokott foglalni.

Míg az eseti megbízások és SEO tanácsadás inkább az ad-hoc jellegű SEO problémákat és hibákat hivatottak javítani, esetleg nagyobb kampányokat támogatnak, addig a havidíjas SEO esetében a cél az, hogy egy előre kidolgozott stratégia alapján folyamatos növekedést érj el az organikus forgalmadban.

Az eseti megbízásokkal, SEO tanácsadással szemben nagy előny a havidíjas SEO esetében, hogy a marketing költség tervezhető. De miért is fontos ez? Amikor csak esetileg bízunk meg egy SEO szakértőt, akkor hirtelen olyan hibák derülhetnek ki, amiknek javítása jelentős költséggel járhat. 

Ezzel szemben, ha folyamatos megbízásban vagy egy SEO ügynökséggel, akkor ők minden hónapban monitorozzák az eredményeket és lehetőségeket, így már az eszkalálódás előtt jelzik az olyan helytelen gyakorlatokat, amik negatívan érinthetik az organikus forgalmad. Egy ügynökség emellett folyamatosan elérhető, így ha kérdéseid merülnek fel, te is fordulhatsz feléjük tanácsért, ami a havidíjad részét képezi.

A legtöbb ügynökség, így mi is, havi riportokat küldünk az ügyfeleknek, amelyből nyomon követhető az organikus fejlődés.

A havidíjas SEO folyamata

A havidíjas keresőoptimalizálás általában két nagy lépésből áll:

  1. Egyszeri feladatok
    A jelenlegi oldal hibáinak kijavítását, az azonnal elérhető eredmények megszerzését, valamint a hosszú távú stratégia meghatározását tartalmazza
  2. Havi rendszerességű feladatok
    A kiemelt fókuszt élvező termékek és kategóriák top pozíciókba emelését tartalmazza

Egyszeri feladatok

Egy havidíjas SEO projekt olyan egyszeri feladatokkal indul amelyek megalapozzák a projekt jövőbeni sikerét. Egyrészt megvizsgáljuk a weboldal aktuális felépítését, eredményeit, esetleges hibáit, másrészt megalkotjuk a jövőbeli stratégiát. Ilyen egyszeri, alapvető feladat például:

  • Search Console és Google Analytics fiók felülvizsgálata, elemzése
  • Technikai SEO Audit
  • Kulcsszókutatás
  • Tartalommarketing stratégia
  • SEO stratégia


A legtöbb esetben egy
Technikai SEO audit elkerülhetetlen lépés, hiszen csak ebből tudhatjuk meg, hogy van-e olyan hátráltató tényező, technikai hiba, amely az organikus fejlődés útjában állhat.

A SEO stratégia megalkotásához emellett legtöbb esetben szükséges egy kulcsszókutatás készítése, amelyben megvizsgáljuk a számodra releváns kifejezéseket és azt is elemezzük, hogy a versenytársaid jelenleg hogyan teljesítenek ezekre a kulcsszavakra.

Ezután elkészítünk egy SEO stratégiát, amely alapján a következő időszakban fogunk dolgozni. Mivel a SEO hosszú távú befektetés, ezért a stratégia is általában fél-egy éves időszakot fed le, hiszen ez alatt nem igazán érdemes havidíjas SEO-ban gondolkodni. 

A stratégiában előre megtervezzük, hogy mely kulcsszavakra és aloldalakra érdemes koncentrálni, hová építünk linket és milyen oldalakról szerezzük azokat, továbbá milyen kifejezésre érdemes új tartalmat írni vagy éppen meglévőt optimalizálni.

Természetesen ebben a folyamatban te is részt veszel, hiszen te ismered a legjobban a saját piacodat és az oldaladat, így nyitottak vagyunk a meglátásaidra, igényeidre.

Havi rendszerességű feladatok

Miután lefektettük a hosszú távú fejlődés alapjait, nincs más teendő mint az elkészült stratégia havi rendszerességű követése. Havi szintű feladat például:

  • Tartalomgyártás és optimalizálás
  • Linképítés
  • Az organikus teljesítmény mérése
  • SEO tanácsadás
  • Szükség esetén – például változó felhasználói szokások miatt – a stratégia finomítása, újrahangolása

Mikor érdemes a havidíjas SEO-t választanod?

Mint már említettük, a SEO egy hosszú távú befektetés, viszont ha távlatokban gondolkodsz, akkor ez az egyik legköltséghatékonyabb módja az ügyfélszerzésnek és a bevételeid növelésének. Így mielőtt döntenél, fel kell tenned magadnak az alábbi kérdéseket:

  • Szeretnél hosszú távon előrébb kerülni az organikus találati listán?
  • Kevés a látogatód az oldaladon?
  • Nagy a verseny a piacodon?
  • Új, induló weblapod van és szeretnéd, hogy az oldalad jól teljesítsen a keresőkben?
  • Kevés időd van foglalkozni a keresőoptimalizálással?
  • Bizonytalan vagy a teljes folyamattal kapcsolatban?
  • Egyre drágábbak a hirdetéseid és szeretnél új ügyfélszerzési csatorna után nézni?

Ha a fenti kérdések közül bármelyikre is igennel válaszoltál, akkor mindenképpen érdemes a havidíjas keresőoptimalizálást választanod!

Havidíjas SEO árak

A havidíjas SEO összege több tételből áll és összetétele nagyban függ az aktuális iparágtól, valamint a verseny mértékétől, viszont egy átlagos magyar KKV esetében ez az összeg 250-350 ezer forinttól indul.

Ez az összeg elsőre talán magasnak tűnhet, azonban összevetve más csatornákkal, például a fizetett hirdetések költségeivel, hosszútávon mindenképp a SEO-val jársz jól. Miért is?

Havidíjas SEO vagy PPC?

Egy PPC hirdetésre kattintás az USA-ban $1 és $2 között mozog, a magyarországi árak pedig ennek 78%-a, azaz valahol 250 és 500 forint között. (forrás: wordstream.com)

Természetesen ezt nem lehet ilyen egyszerűen általánosítani és előre senki sem fogja tudni biztosan megmondani neked egy kattintás árát, viszont egy átlagos versennyel, közepesen kompetitív kulcsszónál ezek az árak megfelelő kiindulópontnak tekinthetők. Az egyszerűbb számolás érdekében viszont tegyük fel, hogy pontosan tudod mit csinálsz, nagyon jól optimalizáltak a hirdetéseid és költségcsökkentés miatt úgy döntesz, inkább az alacsonyabb versennyel rendelkező long-tail kulcsszavakra célzol, így le tudod csökkenteni az áltagos kattintásonkénti költséget 100 forintra.

Tegyük fel havonta 5.000 látogató érkezik az oldaladra a keresőoptimalizálásnak köszönhetően, amiért havi szinten 350.000 forintot fizetsz. Ha PPC-vel szintén 5.000 látogatót generálsz havi szinten, akkor az 100 forintos kattintásonkénti költség mellett 500.000 forintodba kerül és ha mindezt ügynökség segítségével éred el, akkor erre jön még az ügynökségi díj.

És mi történik, ha abbahagyod a PPC-t vagy a SEO-t? A PPC hirdetés egyszerűen leáll és nulla látogatót hoz, míg a SEO továbbra is generálja az addig megszokott organikus forgalmat, ingyen.

“Ez túl szép, hogy igaz legyen, hol van itt a buktató?” – kérdezheted jogosan. A legnagyobb hátránya a SEO-nak a megtérülési idő és mutatjuk is miért.

Mennyi idő alatt és hogyan térül meg a havidíjas keresőoptimalizálás?

A SEO sajnos nem egy rövid távon megtérülő marketing terület, mégis elengedhetetlen a használata, hiszen az ereje pont abban rejlik, hogy hosszú távra gondolkodunk. Látogatókat szerezni és így több bevételre szert tenni több módon is lehet, így érdemes kihasználni minden lehetőséget, ami a rendelkezésedre áll. Míg a hirdetésekből rövid távon szerzel bevételt, addig egy jól felépített SEO stratégia alapján felépített funnel akár évekig is tud termelni.

Általánosságban elmondható, hogy egy SEO projekt nagyjából 4-6 hónap után kezdi el szállítani az eredményeket, ám csak ezután indul az igazi növekedés. És, hogy mennyire hosszú távon érdemes gondolkodni? Az egyik legnagyobb ügyfelünk már szinte a kezdetektől, 2018 óta velünk van és még mindig havi szinten növekszik az organikus forgalma!

Miért nem ideális választás a sikerdíjas SEO szolgáltatás?

Ahogy az a nevében is benne van, a sikerdíj esetében az ügynökség csak akkor kap díjazást, ha teljesül a feltétel (pl. rangsoroló kulcsszó). Ezáltal az lesz a cél, hogy minél gyorsabban teljesüljön a kitűzött eredmény. Azonban a SEO-ban a gyors megoldás a legtöbb esetben nem időtálló, valamint hosszú távon akár többe is kerülhet a projekt, mintha havidíjas SEO szolgáltatást választottál volna.

Elképzelhető, hogy ilyenkor olyan black-hat (nem elfogadott) SEO technikákat használnak, mint például a PBN linképítés, amelyek hosszú távon nagyobb kárt okoznak neked. Ezzel szemben egy havidíjas együttműködés során mi olyan, valóban müködő linképítési technikákat használunk, amelyek már bizonyítottak az évek alatt.

Létezik más megoldás a havidíjas és a sikerdíjas keresőoptimalizáláson kívül?

Természetesen, ha nem szeretnél az eddigiek közül választani, akkor több lehetőséged is van arra, hogy a SEO-ddal foglalkozz.

Választhatsz például óradíj alapú SEO szolgáltatást. Előnye, hogy csak annyit dolgozik neked a szakertő vagy ügynökség, amennyi az adott feladat elvégzése és csak azután kell kifizetned a díjat. Azonban ilyenkor félő, hogy talán túl sokáig is fog tartani az adott munkafolyamat, hiszen a cél, hogy minél többet dolgozzanak neked. Ide tartozik a SEO tanácsadás is, ami viszont valóban óradíjas alapon a leghatékonyabb.

A projekt alapú megbízás is egy járható út, hiszen ilyenkor megállapodsz egy adott tervezetre és az elvégzés után fizetsz, ilyen például egy technikai SEO vagy migrációs audit.

Természetesen az egyes SEO szolgáltatásokra is lehet külön szerződni, ilyenkor azt kell megvizsgálnod, hogy biztosan azzal jársz-e a legjobban, ha ennyire szétbontod a feladatokat. A legtöbb ügynökség, így mi is, kedvezményeket biztosít, amennyiben egyben szerződtök le a projektre.

Zárásként elmondhatjuk, hogy hosszú távon a havidíjas keresőoptimalizálás a legjobban kifizetődő modell, amellyel a weboldalad SEO-ját kezelheted. Egy megfelelően kiválasztott ügynökséggel akár éveken át tartó, gyümölcsöző kapcsolatot tudsz így kiépíteni, ami a legtöbbször sokszorosan megtérül.

Ha úgy érzed, hogy ideje egy nagyot előrelépned az organikus forgalmad fellendítésében, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és válaszd a BP Digital havidíjas SEO szolgáltatását!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.