Google algoritmus frissítések és változások

A Google folyamatosan fejleszti algoritmusát, hogy a lehető legjobb találatokat nyújtsa a keresők számára. A számtalan apróbb változás és a nagyobb frissítések azonban a találati listát többször jelentősen módosítják, borsot törve ezzel a tartalomgyártók, a honlaptulajdonosok és marketingesek orra alá.

A folyamatosan frissülő cikkünkben a változások nyomon követése és az optimalizációs lehetőségek keresése érdekében összegyűjtöttünk minden eddigi Google algoritmus frissítést és folyamatosan bővítjük az oldalt a legújabb hírekkel.

Semrush Sensor

A Semrush Sensor a népszerű keresőmotor marketing szolgáltatás olyan funkciója, ami a találati lista helyezéseket monitorozza, így gyakran a hivatalos algoritmus frissítés bejelentés előtt kiderülhet, ha a találati listákon feltűnően nagy a mozgás. Az alább beillesztett diagram az amerikai piacot vizsgálja egy mobil eszköz szemén keresztül. Mivel a core update-ek globálisak, így ez a szám lehet érvényes az európai és így a hazai piacra is.

Tartalomjegyzék:

2024-es frissítések

Core update- 2024. Augusztus 15.

Az augusztusi Core Update legfőbb célkitűzése továbbra is az, hogy a természetes, ember által írt, hasznos tartalmat sorolja előre a robot, ne pedig a kifejezetten SEO szándékkal írtakat. Szeretnék előnyben részesíteni a kisebb weboldalakat is, amelyek a felhasználók számára valóban hasznos, érdekes és releváns tartalmakat írnak.

A frissítés szeptember 3-án zárult.

Spam update- 2024. Június 20.

Ennek az újabb spam frissítésnek a célkeresztjében elsősorban a Google- spam irányelveit megsértő weboldalak állnak. A Google ezúttal is a keresési eredményeket kívánja javítani. Többnyire azok az oldalak tapasztalhatnak visszaesést a forgalomban, amelyek valóban megsértik a Google irányelveit, ám sajnos előfordulhat, hogy jól teljesítő, hasznos és egyedi tartalommal rendelkező oldalak is meginoghatnak időszakosan.

A frissítés június 27-én zárult.

Core és spam update- 2024. Március 5.

2024 első első algoritmus frissítésére márciusig kellett várni (legalábbis a bejelentett frissítésre). Az eddigiektől eltérően a Google egyszerre több rendszerét is frissíti, mely jelentős ingadozásokat eredményez a találati listán.
További szignifikáns változás, hogy innentől a Helpful Content Update bekerült a Core rendszerébe, tehát nem lesznek külön ilyen frissítések.
Azt is bejelentette előre a Google, hogy legalább 1 hónapig tart a frissítés. Ami nem meglepő, hiszen feltett szándékuk, hogy legalább 40%-kal csökkentsék a kevésbé hasznos és informatív tartalmakat a találati listán.
Várhatóan a Spam Updatenek köszönhetően is lesznek jelentős átrendeződések, mivel egyszerre több spam algoritmus is frissül, és a Google elmondása szerint szigorú büntetések várhatók, ha úgy értékeli, hogy semmilyen értéket nem képvisel az adott oldal.

További információ a márciusi core frissítésről: https://developers.google.com/search/blog/2024/03/core-update-spam-policies 

A core update végül 45 nap alatt, április 19-én ért véget, még a spam frissítés március 20-án zárult.

2023-as frissítések

Reviews update- 2023. November 8.

Idén ez a harmadik értékelés frissítés, és ez az utolsó, amit a Google előre bejelent. A Google elmondása szerint ugyanis ezentúl rendszeresen fog frissülni ez a rendszer. 

Ez a frissítés a magyar nyelvterületet nem érinti. Ellenben az angol, spanyol, német, francia, olasz, vietnámi, indonéz, orosz, holland, portugál és lengyel nyelvterületeket igen.

A Google blogján olvashatsz a Reviews frissítésről, valamint arról, hogy miként írhatsz jó termékértékelést (product review).

A frissítés december 7-én ért véget.

Core Update- 2023. November 2.

Az októberi után, itt a novemberi alapalgoritmus frissítés. Gyakorlatilag augusztus óta lázban tartja a Google a SEO szakmát a sorozatos frissítésekkel. Mostanra már követhetetlenné vált az egyes weboldalak teljesítményének e célból történő monitorozása, mert annyira egymásba érnek a frissítések. A
A Google szerint a mostani frissítés egy teljesen másik rendszerüket érinti és nincs összefüggésben az októberi alap frissítéssel.

November 28-án fejeződött be a frissítés.

Itt találsz bővebb infót a Core frissítésekről.

Core Update- 2023. Október 5.

Tulajdonképpen még épphogy véget ért az augusztusi alapalgoritmus frissítés, máris itt a következő. Egyelőre nem tudni, milyen hatással lesz a találati listára.
Meglepő lépés ez a Google részéről, hiszen az utóbbi időben az a tendencia alakult ki, hogy 3-6 havonta van alapalgoritmus frissítés.
A frissítés október 19-ig tartott.

Itt találsz bővebb infót a Core frissítésekről.

Spam Update- 2023. Október 4.

Tavaly októberben volt utoljára Spam algoritmus frissítés, így nem meglepő, hogy a HCU után itt az újabb frissítés. Elképzelhető, hogy a gyenge minőségű, AI által írt tartalmakat fogja támadni.
A hivatalos álláspont szerint javítja a lefedettségét számos nyelven és spam típusban. Célja elsősorban a török, vietnámi, indonéz, hindi, kínai és más nyelveken jelentett spam típusok felszámolása. Csökkenti a látható és rejtett, feltört, generált és lemásolt spam tartalmak arányát a keresési eredményekben.

A frissítés október 19-én fejeződött be.

Itt találsz bővebb információt angol nyelven.

Helpful content Update- 2023. Szeptember 14.

Ezzel a frissítéssel a Google azokat a tartalmakat kívánja előnyhöz juttatni, amelyeket valóban embereknek írtak, információs célzattal, nem pedig kifejezetten SEO-s célokkal. Az algoritmus egyre pontosabban képes beazonosítani a valóban minőségi és hasznos tartalmakat, és megkülönböztetni a gyengébbektől.

A frissítés szeptember 28-án zárult le.

Core Update- 2023. augusztus 22.

A márciusi után itt az újabb alapalgoritmus frissítés, mely globálisan érint minden domaint. Ezúttal is az E-A-T (Expertise-Szakértelem, Authoritativeness- Hitelesség és Trustworthiness- Megbízhatóság) szempontok figyelembevételével alakítja át a találati sorrendet az update.
Érdekesség, hogy nem sokkal a frissítés elindítása után, a Google frissítette a GSC dokumentációját, mely szerint ezentúl a .CSV fájlokat is indexálják

Itt találsz bővebb infót a Core frissítésekről.

Szeptember 8-án ért véget a frissítés.

Reviews update- 2023. Április 12.

Most már nem Product Reviews Update, hanem ‘csak’ Reviews Update. Az új értékelés frissítés most már kiterjed az olyan weboldalakra, amelyek  termékeket, szolgáltatásokat, utazást, játékokat, filmeket és más egyéb dolgokat ajánl. A Google hangsúlyozza, hogy a felhasználók által írt értékelések és vélemények nem képezik részét a frissítésnek.
Jelentős ingadozásokat okozott a találati listákban a frissítés a teljes időtartama alatt.

Ha szeretnéd követni a Google tanácsait, hogy hogyan írj megfelelő termék értékeléseket, akkor kattints a linkre.

A frissítés április 25-én ért véget.

Core Update- 2023. Március 15.

Több mint félév telt el az újabb Alap frissítésig, ilyenre még nem volt példa eddig. A mostani frissítésnek feltételezhetően köze van az aktuális AI robbanáshoz, de biztosat nem lehet mondani.
Mindenesetre a Semrush szenzoron érezhető volt a változás.

Itt találsz bővebb infót a Core frissítésekről.

Március 28-án fejeződött be a frissítés.

Product reviews update- 2023. Február 21.

Ez a termékértékelés frissítés a következő nyelvterületeket érinti: angol, spanyol, német, francia, olasz, vietnám, indonéz, orosz, holland, portugál és lengyel.
A Google ezzel a frissítéssel már egyre több nyelvterületen helyezi előtérbe a részletes, átfogó és informatív termékleírásokat és értékeléseket.

A Google blogján olvashatsz a Product Review frissítésről, valamint arról, hogy miként írhatsz jó termékértékelést (product review).

Március 7-én fejeződött be a frissítés.

2022-es frissítések

Link Spam Update – 2022. December 14.

A globális HCU (Hasznos Tartalom frissítés) még javában érezteti a hatását, amikor a Google bejelenti az újabb update-et december 14-én. 

A Link Spam Update mostani újítása, hogy a Google ezentúl meg tudja állapítani a linkelt és a linkelő oldalt is, egy SpamBrain nevű mesterséges intelligenciát használva.

Az AI 2018 óta egyre pontosabban azonosítja be és semlegesíti a spam linkeket. Büntetés nem jár a spam linkekért, viszont könnyen hátrébb sorolhat a weboldal.

A Google angol nyelvű blogján találsz még információt a 2022 decemberi Link Spam Update-re vonatkozóan.

A HCU-val egy időben, január 12-én ért véget ez a frissítés is.

Helpful content Update (globális) – 2022. December 5.

Az augusztusi HCU (Helpful Content Update) után itt az újabb. Ezúttal globálisan, minden nyelvterületen lezajlott a frissítés, tehát a magyar találati listára is jelentős hatással volt.

A Google ezzel a frissítésével azokat a tartalmakat helyezi előtérbe, melyek valóban a felhasználóknak íródtak, nem pedig a keresőnek. A hasznos, tartalmas, informatív, és keresési szándékot kielégítő tartalmak sorolhatnak ezután elől. Még a túl optimalizált tartalom háttérbe szorul..

Helpful Content Update-ről bővebben a Google angol nyelvű oldalán olvashatsz.

Az előzetes várakozásokkal ellentétben nem két hét alatt zajlott le a frissítés. December 5-én indult és 2023. Január 12-én ért véget.

Spam Update – 2022. Október 19.

A Spam Update azokat a webhelyeket célozza meg, amelyek nem követik a Google spameléssel kapcsolatos irányelveit. Az ilyen frissítések által érintett webhelyek rövid távú nyereségre törekedhetnek, miközben figyelmen kívül hagyják a felhasználók érdekeit.

A Google angol nyelvű dokumentációjában bővebben olvashatsz arról, hogy mi a teendő, ha a Spam Update miatt hátrébb rangsorolsz.

A frissítés globálisan ment végbe és október 21-én zárult.

Product reviews update – 2022. Szeptember 20.

Ez a termékértékelés frissítés is csak az angol nyelvterületeket érinti. A Google ezzel a frissítéssel még inkább előtérbe helyezi a részletes, átfogó és informatív termékleírásokat és értékeléseket.

A Google blogján olvashatsz a Product Review frissítésről, valamint arról, hogy miként írhatsz jó termékértékelést (product review).

Szeptember 26-án fejeződött be a frissítés.

Core Update – 2022. Szeptember 12.

A szeptemberi core algoritmus frissítés egy időben zajlott a Helpful Content Update-tel és a Product Review Update-tel, így volt miért izgulnia a weboldal tulajdonosoknak és SEO szakembereknek. Ellentétben a többi alap algoritmus frissítéssel, szerencsére ez a mostani kevésbé volt érezhető, melyet többek között a Semrush is alátámasztott.

Az augusztusi core update-ről itt találsz további információt.

Szeptember 26-án ért véget a frissítés.

Helpful Content Update (angol nyelvterületen) – 2022. Augusztus 25.

A Google ezzel a frissítésével azokat a tartalmakat helyezi előtérbe, melyek valóban a felhasználóknak íródtak, nem pedig a keresőnek. A hasznos, tartalmas, informatív, és keresési szándékot kielégítő tartalmak sorolhatnak ezután elől. Még a túl optimalizált tartalom háttérbe szorul.

Ez a frissítés első körben az angol nyelvterületeken zajlott le, és alaposan átrendezte a találati listát.

Helpful Content Update-ről a Google angol nyelvű dokumentációjában olvashatsz bővebben.

A frissítés szeptember 9-án zárult le.

Product reviews update – 2022. Július 27.

A júliusi termékértékelés frissítés is csak az angol nyelvterületeket érinti. A Google ezzel a frissítéssel előtérbe helyezi a részletes, átfogó és informatív termékleírásokat és értékeléseket. 

A Google blogján olvashatsz a Product Review frissítésről, valamint arról, hogy miként írhatsz jó termékértékelést (product review).

Augusztus 2-án fejeződött be a frissítés.

Core Update – 2022. Május 25.

Az alap algoritmus frissítések jelentősen meg tudják változtatni a Google algoritmusát. Általában az E-A-T (Expertise-Szakértelem, Authoritativeness- Hitelesség és Trustworthiness- Megbízhatóság) szempontok figyelembevételével alakítja át a találati sorrendet az update. 

Az E-A-T a Google minőségellenőrzésre használt szabványrendszere. Az ellenőrzés során kiderül, hogy egy adott oldal mennyire számít értékesnek, minőséginek a Google szemében, és mennyire törekszik valóban a felhasználói szándékot kielégíteni.

A frissítésről bővebben itt olvashatsz.

Június 9-én fejeződött be a májusi Core Update.

Product reviews update – 2022. Március 23.

Az újabb termékértékelés frissítéssel még inkább előtérbe helyezte az informatív, részletes valódi tudást átadó, a felhasználók számára készült tartalmakat a Google. Ez a frissítés is az angol nyelvterületeken ment végbe.

Ha szeretnéd tudni, mi számít jó termékértékelésnek a Google szemében olvasd el az alábbi cikket:

High Quality Product Reviews

Ezen a linken pedig magáról a frissítésről olvashatsz:

Product Reviews Update

Április 14-én zárult a frissítés.

Page Experience Update (Desktop) – 2022. Február 22.

A Page Experience frissítések célja, hogy előtérbe helyezze a kifogástalan felhasználói élményt nyújtó oldalakat. Ez magában foglalja a mobilbarátságot, a tolakodó hirdetéseket (például az adott oldal böngészése közben felugró hirdetéseket), a biztonságos böngészést és a Core Web Vitals néven emlegetett mérőszámokat.

 A Google blogján olvashatsz részletesen a Page Experience Update-ről.

Ez a frissítés március 3-án zárult le.

2021-es frissítések

Product reviews update – 2021. December 1.

December 1-én kezdődött a Product review (termékértékelés) update, első körben csak angol nyelvterületen. A Google ezzel a frissítéssel előtérbe helyezi a részletes, átfogó és informatív termékleírásokat és értékeléseket. 

A Google blogján olvashatsz a Product Review frissítésről, valamint arról, hogy miként írhatsz jó termékértékelést (product review).

December 21-én fejeződött be a frissítés.

Core update – 2021. November 17.

Az újabb alap algoritmus frissítés időzítése kissé megbolygatta a kedélyeket, tekintve, hogy pont az ünnepi hajrá időszakában ment végbe. A magyar piacon (főként a webshopoknál) jelentős átrendeződés volt tapasztalható.

A Google blogján angol nyelven találsz bővebb információt, ha szeretnél többet megtudni az Google core algoritmus frissítésekről.

A frissítés november 30-án zárult le.

Spam update – 2021. November 3.

A Spam Update azokat a webhelyeket célozza meg, amelyek nem követik a Google spameléssel kapcsolatos irányelveit. Az ilyen frissítések által érintett webhelyek rövid távú nyereségre törekedhetnek, miközben figyelmen kívül hagyják a felhasználók érdekeit.

A Google angol nyelvű blogján bővebben olvashatsz arról, hogy mi a teendő, ha a Spam Update miatt hátrébb rangsorolsz.

Ez a frissítés 2021. November 11-én élesedett.

Page Title update – 2021. Augusztus 16.

Ez az update a SERP-en (Search Engine Results Page) megjelenő oldalcímek generálásával kapcsolatos. A jelenség nem kifejezetten új, hiszen kivételes esetekben 2012 óta generált oldalcímeket saját belátása szerint a Google.

A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha a Google relevánsabbnak találja, akkor a találati listán oldalcímnek megjelenhet akár a H1 címsor tartalma, akár az oldal tartalmából kiemelt mondatrész vagy egy vizuálisan kiemelt szöveg. 

Ez a működés nagyon hasonló ahhoz, ahogy jelenleg a meta leírások működnek.

A következő linkeken olvashatsz bővebben arról, hogyan generálja az oldalcímeket a Google: itt és itt 

Link spam update – 2021. Július 26.

A Spam Update azokat a webhelyeket célozza meg, amelyek nem követik a Google spameléssel kapcsolatos irányelveit. Az ilyen frissítések által érintett webhelyek rövid távú nyereségre törekedhetnek, miközben figyelmen kívül hagyják a felhasználók érdekeit.

Ez a frissítés kifejezetten a spam linkeket célozta meg, ugyanis a Google a tiszta backlink- profilt részesíti előnyben.

A Link Spam Update-ről bővebben olvashatsz a Google angol nyelvű oldalán.

2021. Augusztus 24-én élesedett. 

Core update – 2021. Július 1.

Az alap algoritmus frissítések jelentősen meg tudják változtatni a Google algoritmusát. Általában az E-A-T (Expertise-Szakértelem, Authoritativeness- Hitelesség és Trustworthiness- Megbízhatóság) szempontok figyelembevételével alakítja át a találati sorrendet a frissítés. 

Az E-A-T a Google minőségellenőrzésre használt szabványrendszere. Az ellenőrzés során kiderül, hogy egy adott oldal mennyire számít értékesnek, minőséginek a Google szemében, és mennyire törekszik valóban a felhasználói szándékot kielégíteni.

A frissítés július 12-én élesedett.

Spam update 1 & 2 – 2021. Június 23. és Június 28.

A Spam Update azokat a webhelyeket célozza meg, amelyek nem követik a Google spameléssel kapcsolatos irányelveit. Az ilyen frissítések által érintett webhelyek rövid távú nyereségre törekedhetnek, miközben figyelmen kívül hagyják a felhasználók érdekeit

A Google angol nyelvű oldalán bővebben olvashatsz arról, hogy mi a teendő, ha a Spam Update miatt hátrébb rangsorolsz. 

Ez a frissítés 2021. június 23-án élesedett.

A második körös Spam Update frissítés pedig június 28-án ment végbe.

Page Experience update – 2021. Június 15.

A Page Experience frissítések célja, hogy előtérbe helyezze a kifogástalan felhasználói élményt nyújtó oldalakat. Ez magában foglalja a mobilbarátságot, a tolakodó hirdetéseket (például az adott oldal böngészése közben felugró hirdetéseket), a biztonságos böngészést és a Core Web Vitals néven emlegetett mérőszámokat.

Bővebben a frissítésről.

Ez a frissítés szeptember 2-án élesedett.

Core algoritmus frissítés – 2021. Június 2.

2021. június 2. és 12. között élesedett a nyárra tervezett algoritmus frissítések első fele. Ami az update hatását illeti, megosztó információk állnak rendelkezésünkre. A Google Twitteren azt állította, hogy nem feltétlen kell, hogy különösebb rangsorolásbeli mozgásokkal járjon ez az algoritmus frissítés és a SEO közösség is a megszokottnál csendesebbnek bizonyult.

Ugyanakkor olyan online marketing eszközök, mint a Semrush vagy a RankTracker folyamatosan monitorozzák különböző iparágak képviselőinek oldalait és ők egészen másképp látták a történéseket.

A Semrush június 4 és 5 között észlelt nagy mozgásokat a helyezésekben. A szeizmográfuk 10-es skálán 9.3-mas kilengést regisztrált. Ez a kilengés közel megegyezik a tavaly decemberi frissítésével, ami SEO-sok között egyöntetüen nagy frissítésnek számított. 

A Semrush a leginkább érintett iparágakat is ismertette. Ezek az egészségügy, autók és járművek, házikedvencek, tudomány és utazás.

A RankTracker még drasztikusabban élte meg a frissítést. Állításuk szerint nagyobb mozgásokat regisztráltak a találati listákon mint 2020 decemberében. 

Abban mind a két szolgáltató egyetért, hogy a helyezések átalakulása elsősorban az első 5 helyezést elérő oldalakat érintette.

Általános információkat ezen a linken találsz a core algoritmus frissítésekről.

Ez a frissítés 2021. Június 12-én ért véget.

Product reviews update – 2021. április 8.

A Product Reviews Update (termék értékelések frissítés) olyan tartalmakat helyez előtérbe, amelyek első kézből származó ismereteket és szakértelmet mutatnak a termékekről. 

Bővebb infót az update-ről itt találsz.

Ez a frissítés 2021 április 22-én élesedett.

Passage ranking update – 2021. február 10. 

A Google állítása szerint a legspecifikusabb keresésekre a legnehezebb választ találni. Gyakran az a pár mondat ami kellő információval szolgál az adott témában tömény szövegek között van “elrejtve” ezért kevésbé felfedezhető a felhasználó számára.

Ahogy a Google robotok nyelvi képességei fejlődnek, úgy érhetőek el egyre hatékonyabb technológiák. A közelmúltban a googlebot képessé vált nem csak weboldalak és aloldalak, de külön bekezdések relevanciájának megállapítására is.

Ennek a fejlesztésnek vagy ha úgy tetszik fejlődésnek köszönhetően mostantól önálló bekezdések is képesek rankelni ahelyett az egész oldal helyett, ahol a bekezdés megtalálható.

Ez a frissítés 2021 február 15-ére élesedett. 

Várhatóan a következőképp fog ez megjelenni a találati listákon:

2021 februári Passage ranking algoritmus frissítés

Ez az update jelen pillanatban csak az US kereséseket érinti.

Részletesebben erre a linkre kattintva olvashatsz.

2020-AS FRISSÍTÉSEK

Core Update – 2020 December

2020 december 3-án Twitteren jelentette be a Google az év végi algoritmus frissítést. A Core Update-et két héten keresztül, folyamatosan tették érvényessé az összes indexált oldalra.


Tapasztalatunk szerint különböző iparágakat különböző mértékben érintette a frissítés. Elmondható, hogy az update nyertesei átlagosan 9-10% organikus forgalom növekedésnek örülhetnek, míg az update vesztesei átlagosan -13-14% organikus forgalomtól estek el.

A MozCast szerint ez a frissítés is hasonló horderejű volt, mint a 2020 májusi Core Update.

Core Update – 2020 Május

A Google bejelentette az év második Core Update-jét, ami komoly változásokat okozott a rangsorolásban körülbelül május 4-től. A MozCast szerin nem volt ennyire jelentős frissítés a 2018 augusztusában kiadott “Medic” update óta.

A Featured Snippetként kiemelt találat nem ismétlődik többé az első oldalon – 2020. január 22.

2014-ben mutatta be a Google először a featured snippetet ami egy olyan kiemelt részlet volt az első organikus találat előtt (nem véletlen hivatkoznak rá nulladik helyezésként is), ami jó eséllyel elégítette ki a keresési szándékot, ezért találatra kattintás nélkül tudott gyors választ adni.

A hivatalosan január 23-án bejelentett változás annyit tesz, hogy a featured snippetként kiemelt oldal a következő 10 organikus találat között — az eddigiektől eltérően — nem jelenik meg mégegyszer. Ezzel az első oldal találatai ha úgy tetszik letisztultabbak lettek.

https://twitter.com/searchliaison/status/1220403696363700224

Januári alap algoritmus frissítés – 2020. január 13.

2020. január 13-án hivatalos Twitter csatornáján adott hírt a Google egy újabb alap algoritmus frissítés bevezetéséről.

https://twitter.com/searchliaison/status/1216752087515586560

Az alap algoritmus frissítések nem egy speciális területen hoznak változásokat, mint például az oldalbetöltési sebességre fókuszáló frissítés, így visszaesés esetén kevésbé egyértelműek az optimalizálandó területek és ezért kisebb mozgásterünk van helyezéseink visszaszerzésére.

Január 16-ig minden régióban működésbe lépett az új frissítés és a hazai piacon is észlelhető változásokat okozott.

Mit tehetsz, ha negatívan érintett a januári alap algoritmus frissítés?

Nézd meg milyen tartalom előzte meg oldalad és optimalizáld tartalmaid úgy, hogy a lehető legkielégítőbb választ kapják a keresők.

Az alap algoritmus frissítésekkel kapcsolatos hivatalos Google tippeket pedig ITT olvashatod.

  •  

2019-eS FRISSÍTÉSEK

BERT algoritmus frissítés – 2019. október 25.

2019 októberében az utóbbi 5 év legnagyobb frissítését jelentette be a Google a Rankbrain óta. A BERT a Google új neurális hálózat alapú modellje, amely a természetes nyelvfeldolgozást hivatott segíteni. 

Az új modell segítségével a Google algoritmusa képessé vált a szavakat a szövegen belüli kontextusban értelmezni, ahelyett hogy külön-külön dolgozná fel a kifejezéseket. Más szóval a Google ezentúl figyelembe veszi a szavakat megelőző és azt követő kifejezést is, ezzel pedig pontosabban tudja az algoritmus kiszolgálni az adott kifejezéshez fűződő keresési szándékot. 

A cég a frissítést először az angol nyelvű kifejezéseknél élesíti, majd folyamatosan teszi elérhető a többi nyelven is. A Google szerint angol nyelven a frissítés 10-ből 1 kifejezés találati listáját fogja érinteni.

Lehet-e optimalizálni a BERT algoritmusfrissítésre? A Google szerint nem lehet, és nem is érdemes. A frissítés azt jelenti, hogy a Google jobban tudja értelmezni a természetes nyelvet és a kifejezések mögött húzódó keresési szándékot. 

Írj tartalmat a felhasználóknak a keresési szándékot kielégítve, és nagyobb esélyed lesz a jó helyen való rangsorolásra.

Alap algoritmus frissítés – 2019. szeptember 25.

Az alap algoritmus frissítések befolyásolják, hogyan rangsorol weboldalakat a Google, és hogyan találja meg a keresőmotor a legrelevánsabb találatokat egy adott kifejezésre. Az alap frissítéseket 2019 márciusától a félreértések elkerülése végett a Google az “év + hónap” névvel látja el. Ezekre a nagyobb frissítésekre általában nem kell és nem is lehet felkészülni. A keresőóriás nem jelenti be, hogy mi változott egy-egy alap frissítés során, de a Google blogján publikált cikkben mankót ad a betartandó alapelveket illetően.

Míg korábban általában utólagosan jelentette be a Google a frissítéseit, addig a szeptemberi alap algoritmus frissítést Twitteren annak élesítése előtt közölték.


Frissítés a találatok sokszínűségéért (Site Diversity Update) – 2019. június 6.

A Google által bejelentett “site diversity” frissítés következtében elméletben javításra került minden olyan organikus találat, ami ugyanarra a weboldalra kettőnél többször mutatott a találati listáról. Az adatok azt mutatják, hogy a frissítés azon oldalakat érintette leginkább, amelyek háromnál többször szerepeltek a SERP-ben, minden másra minimális hatással bírt. 

Alap algoritmus frissítés (June 2019 Core Update) – 2019. június 3.

A Google egy “alap” frissítése, amelyről igen kevés információ áll rendelkezésünkre. Leginkább azokra a weboldalakra volt hatással, amelyeket az előző frissítés is érintett. A MozCast mérései alapján elmondható, hogy ez a frissítés kevésbé befolyásolta a weboldalak helyezését, mint az augusztusi “Medic” javítócsomag.

Indexelési hibák javítása – 2019. május 23.

Két egymást követő nap is indexelési problémák léptek fel a Google-nél, a frissítés ennek a problémának a javítását tartalmazza. Bennfentes információk szerint, a hiba megakadályozta az új tartalmak megfelelő indexbe vételét. A MozCast megerősítette a szokatlanul magas ingadozást a  SERP-ben május 23 és 25 között, az azonban nem tisztázott, hogy ez közvetlen összefüggésbe van-e a Google által érzékelt indexelési hibával.

Deindexelési hiba – 2019. április 5.

Április 5-én egy hiba következtében számos weboldal kikerült a Google keresési indexéből. 

A Moz által mért adatok alapján április 5 és 7 között az eddig stabilan első oldalon szereplő URL-ek mintegy 4%-a tűnt el eddigi helyéről. A probléma javítása után a legtöbb oldal visszakerült a hiba előtti helyére.

Alap algoritmus frissítés (March 2019 Core Update) – 2019. március 12.

A Google kiadta harmadik javítócsomagját az “alap frissítés” szériából. Pontos információkat azonban nem közöltek a javítás tartalmáról.

2018-as FRISSÍTÉSEK

Google Medic Update – 2018 augusztus 1.

A keresési algoritmus teljes körű rekonstruálását tartalmazó javítás, amelyet egy hét alatt folyamatosan vezettek be. A frissítés aránytalanul nagy számban érintette az egészségüggyel foglalkozó weboldalakat, de hatása érzékelhető volt az összes többi találat esetében is. 

A Chrome összes webhelyet érintő biztonsági figyelmeztetései (Chrome Security Warnings) – 2018. július 24.

A hónapokon átívelő türelmi időszak lezárultával a Chrome 68-as verziója minden nem HTTPS protokollt használó oldalt “nem biztonságos”-ként jelöl meg a továbbiakban. 

A változás július 24-el lépett életbe, eredményessége azonban nagyban függ a böngészőt frissítő felhasználók mennyiségétől. 

Mobil oldalbetöltést érintő frissítés (Mobile Speed Update) – 2018. július 9.

Hat hónappal a bejelentése után a Google kiadta a “mobil speed” frissítését, amelynek következtében a keresési algoritmus immár figyelembe veszi azt a faktort, hogy az adott oldal milyen gyorsan töltődik be a különböző mobilkészülékeken. 

A javítás fejlesztői szerint, ez csak a mobilon amúgy is lassan betöltődő oldalakat érintette, azonban egyértelmű bizonyíték az állítás alátámasztására nincsen. 

Videó sávok (Video Carousels) – 2018. június 14.

A Google áthelyezte az indexképpel rendelkező videókat egy külön erre a célra fejlesztett videó sávra, ezzel megbolygatva a keresési eredményeket. A frissítés életbe lépése óta a keresési listán jelentősen megnövekedett azon találatok száma, amelyek videókra mutatnak. 

Rövidebb meta leírások – 2018. május 13.

Néhány hónapos tesztidőszak után a Google fejlesztői úgy döntöttek, hogy visszaállítják a keresés során megjelenő meta leírások hosszúságát 300+ karakterről, az eredeti 150-160 karakterre.

Névtelen alap frissítés – 2018. április 17.

Az április 17-i héten a MozCast jelentős algoritmus változásokat érzékelt a Google kereső motorjában. A Google megerősítette, hogy ebben az időszakban egy alap frissítést hajtottak végre, azonban részleteket nem árultak el a javítással kapcsolatban. 

Mobile-first indexing bevezetése – 2018. március 26.

A Google bejelentette, hogy március 26-tól immár hivatalosan is bevezeti a “Mobil-First” indexelési módot. Mivel ez az új fajta keresési index már hónapok óta tesztfázisban volt az élő rendszeren, illetve az oldalakat nem egyszerre, hanem fokozatosan állítják át az új megoldásra, így egyelőre nem tisztázott, hogy ez a bejelentés mekkora hatással bírt a találatokra.  

Nulladik találatos keresések tesztelése – 2018. március 14.

A Google egy héten át tesztelte a nulltalálatos keresések bevezetésének lehetőségét. Ez a változás olyan kereséseket érintett, amelyek valamilyen egzakt dologra kérdeztek rá (dátum/idő, mértékegységek közötti átváltások), így a keresés eredménye csak a google által előre megadott kártyát jelenítette meg, más lehetséges organikus találatot nem. 

“Brackets” alap frissítés – 2018. március 8.

A Google megerősítette, hogy március 7-én egy alap frissítést adtak ki. Az adatok azonban azt mutatják, hogy az ezt követő két hétben is hatalmas kilengések voltak a találati listákon, amely két pontban (március 4-én és március 8-án) tetőzött. 

Mindez arra enged következteni, hogy vagy több kisebb frissítés, vagy egy hosszúra nyújtott frissítés csomag került bevezetésre ebben az időszakban.

2017-es FRISSÍTÉSEK

Meta leírás hosszának növelése – 2017. november 30.

Két év tesztelés után a Google úgy döntött, hogy széleskörben megemeli a “snippet”-ek maximális karakterszámát. Ez az átalakulás magával hozta a meta leírások karaterszám korlátjának változását is (az eddigi 155-ről 300-ra) továbbá megerősítést nyert a fejlesztők részéről, hogy a jövőben a “snippet”-ek is az eddigiektől eltérő módon lesznek kezelve részleteket azonban nem árultak el.     

Chrome biztonsági frissítések – 2017. október 17.

A Chrome 62-es verziójának indulásával a böngésző biztonsági figyelmeztetést ad a látogatóknak, ha olyan oldalra kattintanak, amely nincs a megfelelő biztonsági protokollokkal ellátva. 

Habár ez a frissítés nem érinti közvetlenül a keresési algoritmust, mégis egy fontos lépés a Google részéről, mivel így próbálják meg elérni, hogy a jövőben minél több oldal térjen át SSL tanúsítványra.

Google Jobs – 2017. június 20.

A Google elindította hivatalos “karrierportálját”, amelynek részeként megjelennek az adott keresésre vonatkozó állásajánlatok is. Az új szolgáltatás képes adatokat beolvasni az összes nagyobb állásközvetítőtől is, mint például a LinkedIn, a Monster, a Glassdoor és a CareerBuilder.

Névtelen frissítés – 2017. február 6.

Az algoritmust érintő változások február 1-el kezdődtek meg, és egy teljes héten át tartottak, február 7-i kicsúcsosodással. Tartalma ismeretlen.

Kéretlen reklámok és felugró ablakok büntetése – 2017. január 10.

A mobilos felületeken életbe lépett a kéretlen reklámok és felugró ablakok alkalmazásáért járó büntetés, amelyre a Google 5 hónappal ezelőtt már egyszer felhívta figyelmet. 

A MozCast kimutatásai szerint január 10-én valóban történt változás az algoritmusban, azonban több SEO specialista is felhívta a figyelmet arra, hogy a büntetésnek szinte minimális hatása volt a keresésekre. 

2016-os FRISSÍTÉSEK

Pingvin 4.0, első fázis – 2016. szeptember 27.

A “Penguin 4.0”-ás frissítés első fázisa, amely valamikor szeptember 22-23 között indult el. A frissítés célja, hogy az algoritmust egy “finomabb” irányba vigye el, vagyis azon oldalakat, amelyek eddig rossz linkeket tartalmaztak, ne hátrébb sorolással büntesse, hanem a rajtuk szereplő linkek értékéből vonjon le. 

A kiadás befejezésének pontos dátuma ismeretlen, de az algoritmus körüli változások figyelése alapján szeptember 27-re lehet következtetni.

Pingvin  4.0 bejelentés – 2016. szeptember 23.

Két év várakozás után a Google bejelentette a “Penguin” frissítés legújabb verzióját. Az új Pingvin most már valós időben működik és teljesen beépült az alap algoritmusba. A javítás által kifejtett hatások még nem mutattak számottevő eredményeket, azonban, mint később kiderült a frissítés csomag kiadása több fázisban fog végbemenni várhatóan október 6-ig.

Mobil-barát frissítés 2 – 2016. Május 12.

Egy évvel az eredeti mobi-barát frissítés után a Google egy újabb javítást adott ki, amely a telefonokra is optimalizált weboldalakat részesíti előnyben a találti listában. Mivel az oldalak jelentős része már eleve mobil-barát volt, így a keresésekre kifejtett hatása viszonylag alacsonynak látszott. 

AdWords átalakítás – 2016. február 23.

A frissítés a Google AdWords-ben hozott több fontos változást. A jobboldali hirdető sáv teljesen eltűnt, helyette a találati lista első 4 helyén jelennek meg a fizetett hirdetések. Ez az új megoldás jelentős változásokat hozott, mind a fizetett, mind az organikus találatok sorrendjében, különösképpen azoknál a kulcsszavaknál, amikért egyébként is nagy verseny folyt. 

2015-ös FRISSÍTÉSEK

RankBrain – 2015. október 26.

A Google fejlesztői bejelentették, hogy a mesterséges intelligencia és a gépi tanulás, már hónapok óta az algoritmus szerves részét képezi, méghozzá olyannyira, hogy a harmadik legjelentősebb faktorként tartják számon a kereséseknél.

Panda 4.2 – 2015. július 17.

A Panda frissítés legújabb verziójának bejelentése, amely egy hónapokon átívelő periódusban fog fokozatosan életbe lépni. A bejelentés ekkor még nem okozott változást az algoritmusban. 

Minőségi frissítés / Phantom 2 – 2015. május 3.

Az eredetileg “Phantom 2”-nek aposztrofált frissítés több nagyobb változást okozott a találati listák sorrendjében, legnagyobb hatással azonban az oldalak “minőségi ismérveit” érintette. Habár a frissítés több ponton is befolyásolta a keresőmotor működését, a Google nem osztott meg részleteket a módosítással kapcsolatban. 

Mobil frissítés / “Mobilegeddon” – 2015. április 22.

A Google előre bejelentette, hogy a keresőmotor algoritmusa április 22-től változni fog. A frissítés lényege, hogy a különböző hordozható eszközökön az eddigiektől eltérő rangsorolást fognak kapni a mobilbarát webhelyek. 

A javítás eddig érzékelt rövidtávú hatásai jóval kisebbek voltak a vártnál, de az adatok azt mutatják, hogy az algoritmus működésében jelentős változás állt be április 22-én. 

2014-es FRISSÍTÉSEK

“Pigeon” frissítés kiterjesztése – 2014. december 22.

A Google algoritmusának “helyi” szintű frissítése, amely immár kiterjed az Egyesült Királyságra, Kanadára és Ausztráliára is. Az eredeti javítást az Egyesült Államokra vonatkozóan adták ki, 2014 júliusában. 

Pingvin Everflux frissítés – 2014. december 10.

A Google fejlesztői bejelentették, hogy a Pingvin javítócsomag frissítéseinek kiadásában egy új rendszert vezetnek be. Az eddig ritkán érkező, nagyobb volumenű frissítések helyett, mostantól folyamatosan foltozzák az algoritmust.

“Pirate 2.0” frisítés – 2014. október 21.

Két évvel az eredeti DMCA/”Pirate” frissítés megjelenése után, a Google kiadta legújabb frissítését, amelynek elsődleges célja a kalóz programok, illetve más egyéb nem eredeti médiatartalmak hatékony szűrése volt. 

A frissítésnek a találati listára mérsékelt hatása volt, mivel a javítás a weboldalak csak egy szűk csoportját célozta meg. 

Pingvin 3.0 frissítés – 2014. október 17.

A Pingvin algoritmus legújabb frissítése, aminek a vártnál jóval kisebb hatása volt (az Amerikai/Angol találatok kevesebb, mint 1%-át érintette), így ez arra enged következtetni, hogy valószínűleg csak különböző finomhangolásokat tartalmazott, nem egy új algoritmus változást. 

Google hírek frissítése – 2014. október 1.

A frissítés első ránézésre a “News-box” felület újragondolásnak tűnt, a Google azonban később megerősítette, hogy valójában több ponton is bővítették a platformot. Ezek közül a legjelentősebb, hogy kiterjesztették a “box”-ban megjelenő lehetséges hírportálok számát, ennek következtében több híroldal is jelentős forgalom növekedésről számolt be.

Panda 4.1 frissítés – 2014. szeptember 23.

A Google egy jelentős Panda frissítést jelentett be, amelynek leglényegesebb eleme egy új komponens hozzáadása volt a már meglévő algoritmushoz. Becslések alapján a találatok 3-5%-át érintette a változás.

Szerzőség elhagyása – 2014. augusztus 28.

A június 28-i fotókat érintő változás után a Google bejelentette, hogy augusztus 28-tól kezdve minden találatnál megszünteti a szerzőség feltüntetésének lehetőségét, illetve a keresőmotor a továbbiakban figyelembe se fogja venni azt. A találati listákról már másnapra eltűntek a szerzők nevét feltüntető szemelvények.

HTTPS/SSL frissítés – 2014. augusztus 6.

Hosszas találgatások után a Google bejelentette, hogy mostantól, ugyan csak kis mértékben, de előnyben részesítenek minden olyan oldalt, amely a HTTPS/SSL biztonsági tanúsítványt alkalmazza.

“Pigeon” frissítés – 2014. július 24.

Az algoritmus egy olyan változtatása, amely a lokális találatokat érintette leginkább, valamint nagy mértékben módosította a keresőmotor földrajzi hely kezeléshez való viszonyát. A Google fejlesztőinek célja a frissítéssel, hogy közelebb hozza egymáshoz a helyi szinten működő és a központi alap algoritmust.  

Szerzőség elhagyása a fényképeknél – 2014. június 28.

John Muller június 25-én bejelentette, hogy fényképes keresések során elhagyja a szerzőség feltüntetéséért felelős szemelvényeket. A frissítés június 28-ig bezáróan végbe is ment. 

Payday Loan frissítés 3.0 – 2014. június 12.

Alig egy hónappal a Payday Loan 2.0 spam elleni frissítés megjelenése után a Google egy újabb verziót adott ki a javításból. Hivatalos nyilatkozatokból megállapítható, hogy amíg a 2.0-ás verzió specifikusan egyes oldalakat célzott, addig a 3.0-ás verzió a spam jellegű kereséseket targetálja. 

Panda 4.0 frissítés – 2014. május 19.

A Google megerősítette, hogy májusban jelentős javításon esett át a Panda csomag. A frissítés nemcsak az adatokat érintette, hanem az algoritmusban is változásokat hozott. Hivatalos információk szerint az angol nyelvű keresések csaknem 7,5%-át érintette.

Payday Loan 2.0 – 2014. május 16.

A Panda 4.0-ás javítás megjelenése előtt a Google frissítette a “payday loan” elnevezésű algoritmusát, amely kifejezetten a spam jellegű kereséseket célozta meg. 

Oldal elrendezését figyelő algoritmus frissítése – 2014. február 6.

A Google frissítette az oldalak elrendezését figyelő algoritmusát. Az eredetileg 2012-ben kiadott algoritmus célja, hogy büntesse azokat az oldalakat amelyek “tetején” túl sok reklám található. 

2013-as FRISSÍTÉSEK

Pingvin 2.1 frissítés – 2013. október 4.

Négy hónapos kihagyás után a Google kiadott egy újabb Pingvin frissítést. Elsősorban az adatokat érintette a fejlesztés, az algoritmusban változás nem történt. 

Hummingbird frissítés – 2013. augusztus 20.

A Hummingbird frissítést szeptember 26-án jelentették be hivatalosan a Google fejlesztői, de minden bizonnyal már egy hónapja az élő rendszer részét képezte. A frissítés a “Caffeine” alap algoritmus javításhoz hasonlóan a szemantikus keresések és “Knowledge Graph” további fejlődését célozta meg. 

“Mély cikkek” frissítés – 2013. augusztus 6.

A Google egy újfajta keresési eredményt adott hozzá a találati listákhoz (“mély cikkek”), amelyel célja, hogy a hosszabb terjedelmű, időtálló tartalmak is frekventáltabban megjelenjenek a keresések közt. Indulásakor három link jelent meg az ilyen jellegű tartalmakra és a keresések 3%-át érintette a változás. 

Panda visszavonás – 2013. július 18.

A Google által megerősítést nyert, hogy ebben az időszakban a Panda algoritmus került javításra. A frissítés az algoritmus által kiszabott büntetések enyhítését szolgálta. 

Több hetes frissítés – 2013. június 27.

Matt Cutts twitteren erősítette meg, hogy június 12 és július eleje közt több algoritmust érintő változást is bevezettek. A frissítés pontos részletei nem ismertek, azonban a találati listában komoly ingadozások voltak tapasztalhatóak. 

Az adatok alapján úgy tűnik, hogy a változások jelentős részét csak teszt jelleggel vezették be, majd a teszt szakasz lezárulta után az algoritmus visszaállt eredeti állapotára.  

Payday Loan frissítés – 2013. június 11.

A Google bejelentette, hogy egy új algoritmus frissítést ad ki, ami kifejezetten a spam jellegű találatok ellen irányul külön kiemelve a gyorskölcsönnel vagy pornográfiával foglalkozó weboldalakat. Matt Cutts továbbá hozzátette, hogy ez a változás valószínűleg 1-2 hónap lefolyása alatt lép majd életbe.

Pingvin 2.0-ás frissítés – 2013. május 22.

Hónapokon át tartó találgatások után megérkezett a 4. Pingvin frissítés (a Google Penguin 2.0-ként hivatkozott rá), amelynek középszerű hatása volt a keresési eredményekre. A javítás pontos részletei nem ismertek, de valószínűsíthető, hogy a frissítés a találati oldalak szintjére lett finomhangolva.

Domain Crowding – 2013. május 21.

A Google kiadott egy frissítést amellyel a találati listán megjelenő domain nevek sokféleségét igyekezett garantálni. A kiadás pontos dátuma nem ismert, de minden bizonnyal még a Pingvin 2.0-ás frissítése előtt történt. 

Panda algoritmus frissítés – 2013. január 22.

A Google bejelentette az első hivatalos frissítését 2013-ban, amely a keresések 1,2%-át érintette. 

2012-es FRISSÍTÉSEK

Panda frissítés #23 – 2012. december 21.

Az ünnepek előtt a Google kiadott egy újabb Panda frissítést. Hivatalos információk szerint a javítás az angol nyelvű keresések 1,3%-át érintette.

Tudáspanel kiterjesztése – 2012. december 4.

A Google elérhetővé tette a “Knowledge Graph” funkciót több nyelven is, többek közt spanyolul, franciául, németül, portugálul, japánul, oroszul és olaszul. Az új nyelvek mellett új kvalitások is kerültek a funkcióba.

Panda frissítés #22 – 2012. november 21.

Egymásnak ellentmondó közlemények után, a Google megerősítette a Panda algoritmus 22. frissítésének kiadását, amely adat alapú volt. Valószínűleg ez a frissítés egy nagyobb, név nélküli javítás után következett be.

Panda frissítés #21 – 2012. november 5.

A Google kb. 5 héttel a Panda 20-as frissítése után kiadta a 21. javítást is, amely az angol nyelvű keresések 1,1%-át érintette.

Oldal elrendezését figyelő algoritmus frissítése – 2012. október 9.

A Google bejelentette, hogy frissítésre került az oldalak elrendezését figyelő algoritmusa. Az viszont nem tisztázott, hogy ez a frissítés az algoritmust érintette-e, vagy a “Panda” frissítésekhez hasonlóan, adat alapú volt. 

Pingvin frissítés #3 – 2012. október 5.

Miután a Google belengette, hogy a következő Pingvin frissítés egy nagyobb volumenű csomag lesz, kiadott egy kisebb léptékű frissítést, amely a keresések 0,3%-át érintette. A Pingvin frissítések jelzőszáma a Panda-hoz hasonlóan újraindult, így ez volt a 3. Pingvin frissítés.

Panda frissítés #20 – 2012. szeptember 27.

Az EMD frissítéssel párhuzamosan kiadásra került egy viszonylag nagyobb Panda frissítés (algoritmust és adatot is érintő), amely hivatalosan a keresések 2,4%-át érintette. 

Kulcsszópontos domaineket érintő változás – 2012. szeptember 27.

A Google bejelentette, hogy mostantól az eddigiektől eltérően fogja kezelni az EMD-ket (exact-match domains). Ez a változás rengeteg oldalnál okozott változást (a MozCast adatai alapján, csaknem 10%-nál), a hivatalos adatok azonban az érintett keresések számát csupán 0,6%-ra teszik.

Panda frissítés #19 – 2012. szeptember 18.

A Google kiadta a “Panda” legújabb frissítését, amely csak az adatokat érintette.

Panda frissítés #18 – 2012. augusztus 20.

A Google egy újabb Panda frissítést adott ki, amelynek hatása meglehetősen csekély volt.  

Június/Július frissítéscsomag – 2012. augusztus 10.

A Google egy nagy posztban közölte a júliusi, illetve júniusi keresésekre vonatkozó összefoglalóját, amelyben megerősítést nyert több Panda-hoz kapcsolódó frissítés, illetve más kereséseket érintő funkció javításai is.

DMCA büntetés – 2012. augusztus 10.

A Google bejelentette, hogy a jövőben komolyabban kezdik el büntetni azon oldalakat, amelyeken nem jogtiszta tartalom található. 

Panda frissítés #17 – 2012. július 24.

Egy hónappal a Panda utóbbi verziójának kiadása után, a Google egy újabb Panda frissítéssel állt elő. A találati listán 5-6 napon keresztül jelentős ingadozások voltak tapasztalhatóak. Hivatalos információk szerint a frissítése a keresések 1%-át érintette. 

Panda frissítés #16 – 2012. június 25.

A Google kiadott egy adatokat érintő Panda frissítést. A javításnak kisebb hatása volt, mint az előző verziójának.

Panda frissítés #15 – 2012. júnus 8.

A Google egy újabb Panda adatfrissítést adott ki, amely a keresések 1%-át érintette. A találatok ingadozásából nyert beszámolók viszont azt mutatják, hogy ennek a frissítésnek jóval nagyobb hatása volt az előzőekhez képest. 

Májusi frissítéscsomag – 2012. május 29 – Június 7.

A Google kiadta havi keresésekre vonatkozó összefoglalóját. Megerősítést nyert többek közt a Pingvin-hez kapcsolódó több változás, illetve más kereséseket érintő funkciók javításai is.

Pingvin frissítés #2 – 2012. május 25.

A Google kiadta az első adatokat célzó javító csomagját a Pingvin frissítés óta. Megerősítést nyert, hogy a Pingvin  imputjainak feldolgozása, a Pandához hasonlóan, a fő keresési indexen kívűl történik.

Tudáspanel bevezetés – 2012. május 16.

A sematikus keresések irányába elmozdulva a Google kiadta a tudáspanel (Knowledge Graph) nevű új, keresésekbe beépülő funkcióját, amelynek célja, hogy a különböző személyekről, helyekről és dolgokról további extra információkat nyújtson.

Panda frissítés #14 – 2012. április 27.

Egy héttel a Panda 3.5-ös megjelenése után, a Google kiadott egy újabb frissítést hozzá. Pontos információk a frissítésről nincsenek, hatása relatíve alacsony volt.

Pingvin frissítés – 2012. április 24.

Hosszas találgatások után a Google kiadta a Pingvin névre keresztelt algoritmusát. Az algoritmus lényege, hogy büntesse a “túl optimalizált”, és más egyéb spam faktort tartalmazó weboldalakat. Bevezetése a keresések nagyjából 3,1%-át érintette.

Panda frissítés 3.5 #13 – 2012. április 19.

A Google kiadta a Panda egy legújabb adatokat érintő frissítését. Hatása habár nehezen mérhető, valószínűleg alacsony volt.  

Márciusi frissítéscsomag – 2012. április 3.

A Google egy újabb összefoglalót tett közzé, amely megerősítette a Panda algoritmus több változását is, illetve belekerült több más kereséseket érintő funkció javítása is.

Panda frissítés #12 – 2012. március 20.

A Google Twitteren jelentette be a Panda algoritmus legújabb verzióját. Becslések szerint a keresési eredmények 1,6%-át érintette. 

Venice frissítés – 2012. Február 27.

A Google havi összefoglalójára utalt egy “Venice” kódnevű alogritmus változásra, ami a helyi szintű kereséseket befolyásolta nagymértékben. A pontos kiadás dátuma nem ismert.

Panda frissítés 3.3 #11 – 2012. február 27.

A Google ismét kiadott egy Panda frissítés, hatása viszonylag alacsony volt.

Hajtás feletti hirdetések – 2012. január 19.

A Google frissítette a lapok elrendezését figyelő algoritmusát, melynek hatására leértékelődtek azok a webhelyek amelyek “tetején” túl sok reklám volt elhelyezve. 

Panda frissítés 3.2 #10 – 2012. január 18.

A Google megerősítette, hogy kiadásra került egy újabb Panda verzió, de állításuk szerint az algoritmusban nem történt változás.

Januári 30-as frissítéscsomag – 2012. január 5.

A Google egy 30 kisebb frissítést tartalmazó csomagot jelentett be, amely többek közt javította a landing page-eken található képek észlelésének mértékét, az oldalakra mutató linkek fontosságának súlyát, illetve bevezetett több kisebb kereséseket érintő változást is. 

2011-es FRISSÍTÉSEK

Decemberi 10-es frissítés csomag – 2011. december 1.

A Google egy 10 elemből álló frissítéscsomagot adott, amely főként keresési finomhangolásokat tartalmazott. A fejlesztők pontos dátumot nem közölték a frissítések kiadásával kapcsolatban.

Panda frissítés 3.1 #9 – 2011. November 18.

A Panda 2.5-ös verziójának kiadásával a Google átállt az algoritmus frekventáltabb, de kisebb léptékű frissítésére. 

10-es frissítés csomag – 2011. november 14.

Matt Cutts Twitteren jelentett be 10 kisebb változást, amelyek főként az algoritmust érintették. A frissítések életbe lépésének pontos dátuma nem ismert. 

“Freshness” frissítés – 2011. november 3.

A Google bejelentette, hogy a legújabb algoritmus változás az oldalak naprakészségét érintette, számszerűsítve a keresések 35%-ára volt hatással. A frissítés leginkább az “idő-érzékeny” találatokat befolyásolta, azonban nagy hatással volt a naprakész tartalmakra is.

Keresés titkosítás (Query Encryption) – 2011. október 18.

A Google bejelentette, hogy mostantól adatvédelmi célból titkosítják a kereséseket. 

Panda “Flux” frissítés – 2011. október 5.

Matt Cutts egy tweetben hívta fel a figyelmet arra, hogy a Panda algoritmusban történő változások következtében ezen időszak alatt (10/3, 10/13 és 11/18) a keresési eredményekben ingadozás volt tapasztalható (kb. 2%).

Panda frissítés 2.5 (#7) – 2011. szeptember 28.

Kicsit több, mint egy hónappal az előző Panda frissítés után, a Google kiadott egy újabb, az algoritmushoz tartozó javításcsomagot. A fejlesztők pontos részleteket nem közöltek a frissítéssel kapcsolatban.

Számozott oldalak – 2011. szeptember 15.

A keresések oldalszám kiosztásánál fellépő különböző problémák kiküszöbölésére a Google bevezette a rel=”next” és a rel=”prev” link attribútumokat. A Google továbbá bejelentette az “Összes oldal megjelenítése” funkció konszolidációját. 

Site-link bővítés – 2011. augusztus 16.

Kísérleti fázist követően kiadásra került a kibővített “site-link”-ekeket lehetővé tevő frissítés, amely a különböző márkákra való keresésekre volt leginkább hatással. Az első szakaszban még 12-es csoportokat lehetett megadni, a Google azonban később ezt 6-os csoportokra korlátozta.  

Panda frissítés 2.4 (#6) – 2011. augusztus 12.

A Google nemzetközi szinten is élesbe léptette a Panda algoritmust (kivéve kínai, japán és koreai nyelvterületeken), amely a keresési eredmények 6-9%-ára volt hatással. 

Panda frissítés 2.3 (#5) – 2011. július 23.

Találgatások szerint a Google ebben az időszakban kiadott egy újabb frissítést, amely valószínüsíthetően a “Panda”-t érintette. Bővebb információ a javítás kapcsán nem áll rendelkezésünkre. 

Google+  – 2011. június 28.

Több social média piacra való betörési próbálkozás után a Google elindította Google+ közösségi oldalát, amelynek különlegessége abban rejlett, hogy erősen beintegrálódott a Google különböző termékeibe és funkcióiba.

Panda frissítés 2.2 (#4) – 2011. június 21.

A Google hivatalosan is megerősítette a  Panda algoritmus 2.2-es verzióra való frissítését. 

Schema.org – 2011. június 2.

A Google. a Yahoo és a Microsoft közösen jelentették be, hogy mostantól egy új, egyszerűsített megközelítést vezetnek be a különböző strukturált adatok kezelésére vonatkozóan. Az új “sémák” bevezetésének célja, hogy a keresések során a találati lista elemei még gazdagabb tartalommal bírjanak. 

Panda frissítés 2.1 (#3) – 2011. május 9.

A 3.0-ként is emlegetett “Panda” frissítésről a Google nem közölt bővebb információkat és a keresésekre minimális hatással volt.  

Panda frissítés 2.0 (#2) – 2011. április 11.

A Google új Panda frissítése szinte minden angol nyelvű keresést érintett a világon. Az algoritmus továbbá  több újfajta keresési jellel is bővült (pl.: figyelembe veszi a felhasználók által blokkolt tartalmakról szóló adatokat is).

A +1 gomb – 2011. március 30.

A Google a találati listákon létrehozta a “+1” gombot, amellyel a felhasználók a saját és barátaik keresési eredményeit tudták pozitív irányba befolyásolni. 

Panda/Farmer frissítés – 2011. február 23.

A keresési eredmények 12%-át érintő algoritmus változás történt, ami a Panda nevet kapta. A frissítés célja, hogy büntesse a “silány tartalmat”, vagyis azokat az oldalakat, amelyek kifejezetten csak reklámok elhelyezésére készültek. 

Attribution frissítés – 2011. január 28.

A spam jellegű tartalmak kiszűrésére a Google kiadott egy frissítést, amely segítségével jobban háttérbe szorulnak az ilyen típusú tartalmak. Matt Cutts szerint ez a keresések 2%-ára volt hatással. 

2010-es FRISSÍTÉSEK

Negatív értékelések – 2010. december 1.

Egy, a New York Times-ban megjelent cikk alapján, bizonyos oldalak  a negatív értékelési rendszert kihasználva jutottak előrébb a találati listákon. A Google a probléma megszüntetése érdekében reaktív módon változásokat eszközölt a kereső algoritmusában.

Instant előnézet – 2010. november 1. 

A keresés eredmények mellett megjelent egy új “nagyító ikon”, amely segítségével a felhasználók előhívhatták a találati listáról az adott oldal előnézetét. 

Google Instant  -2010. szeptember 1.

A “Google Suggest” kiegészítéseként elindult a “Google Instant”, amely a keresés beírása közben folyamatosan jelenítette meg a találatokat. 

“Caffeine” frissítés – 2010. június 1.

Hosszas tesztidőszak után a Google kiadta a “Caffeine” infrastruktúráját. Az új felépítés nem csak a keresések gyorsaságát növelte, hanem az indexelés módját is teljesen átalakította, amelynek eredményeként a keresési index 50%-al naprakészebb lett. 

May Day – 2010. május 1.

Matt Cutts megerősítette,hogy a “May Day”-nek keresztelt algoritmus frissítés a “long-tail” kulcsszavakat érintette leginkább. A Panda egyik előszeleként, továbbá minden olyan oldalt is negatívan érintett a változás, amelyeken temérdek, de az algoritmus szemszögéből silány minőségű tartalom jelent meg. 

Google Places  – 2010. április 1.

A keresőbe integrálódott a “Places” oldal, amely eredetileg a Google Maps egy funkciója volt. Az új funkció életbe lépésével együtt megújult a “Business Center”, aminek következtében könnyebbé vált a helyi szintű hirdetések célba juttatása, illetve pontosabbak lettek a lokális keresések eredményei.

2009-es FRISSÍTÉSEK

Valós idejű keresés (Real-time Search) – 2009. december 1.

A “valós idejű keresés” funkciója immár kiterjed a Twitter-en és Google News-on megjelenő tartalmakra is. A tervek közt szerepel a funkció kiterjesztése más egyéb social média platformokra is.

Canonical tagek bevezetése – 2009. Feburár 1.

A Google, a Yahoo és a Microsoft közösen jelentették be a “Canonical Tag”-ek használatának támogatását, lehetővé téve a kanonizált jelek küldését a különböző kereső robotoknak. 

2008-as FRISSÍTÉSEK

Google Suggest  – 2008. augusztus 1.

A Google új kezdőoldalának bevezetésével egy idővel implementálta “Suggest” funkciót, amely a keresés beírása közben jelenít meg javasolt keresőszavakat.

Dewey frissítés – 2008. április 1.

Nagy léptékű változások voltak észlelhetőek a találati listán a március végi időszakban, de pontos információ a változásokkal kapcsolatban nem érkezett a Google-től. 

2007-es FRISSÍTÉSEK

Univerzális keresés – 2007. Május 1.

A Google új oldal elrendezést vezetett be, integrálva az eddigi hír, videó és helyi jellegű kereséseket egy felületre, így létrehozva a mai formájában is ismert 10 találatos keresési listát.

2005-ös FRISSÍTÉSEK

Big Daddy frissítés – 2006. december 1.

A március végével élesített Big Daddy frissítés a keresőmotor egy infrastrukturális átalakítása volt. A javítás megváltoztatta azt a módot, ahogy a Google az URL-ek kanonizációját kezelte.

Google Local/Maps  – 2005. október 1.

A “Local Business Center” 2005-ös indulása óta arra ösztönözte a helyi vállalkozásokat, hogy folyamatosan frissítsék az üzleteikkel kapcsolatos információkat. Ez az új frissítés a Google Maps által nyújtott adatok is a “Local Business Center” részévé tette, ezáltal átalakítva a helyi szintű keresések működésének módját.  

Jagger frissítés – 2005. október 1.

A Google által kiadott három szakaszba végbemenő algortimus frissítés, amelynek a gyenge minőségű és fizetett linkeket, illetve a linkfarmokat vette célba. 

XML kiterjesztésű oldaltérképek – 2005. június 1.

A Google lehetővé tette a webfejlesztőknek, hogy a hagyományos HTML módszert megkerülve XML formátumban hozzanak létre oldaltérképeket.

Személyre szabott keresés – 2005. június 1.

A Google lehetővé tette legújabb frissítésében a teljesen automatikus, profil alapú személyre szabott keresést, amely működéséhez a felhasználók keresési eredményeiből merít adatokat.

Bourbon frissítés – 2005. május 1.

A frissítés pontos tartalmáról nincsenek információk, de találgatások szerint a kanonizált és a duplikált weboldalak kezelésével kapcsolatban történtek változások. 

“No follow” attribítum – 2005. január 1.

A Google, Yahoo és a Microsoft együttesen bevezette a “no follow’ attribútumot, amely fontos változást hozott a fattyú linkek és spam jellegű kommentek kiszűrésében. 

2004-es FRISSÍTÉSEK

Brandy frissítés – 2004. február 1.

A Google bevezette a “Latent Semantic Indexing” funkciót, ezzel növelve a horgony szövegek fontosságát. Az LSI továbbá növelte az algoritmus szövegértelmező képességét, így az már figyelembe veszi az adott kereső szinonímáit is.  

2003-as FRISSÍTÉSEK

Florida frissítés – 2003. november 1.

A frissítés következtében rengeteg oldal veszítette el eddigi pozícióját a találati listán. Ezzel a javítással váltak idejétmúlttá a 90-es években használt SEO megoldások.

Fritz frissítés – 2003. július 1.

A Google a havi szintű index frissítésekről a “Fritz” javítással átállt a napi szinten történő index módosításokra, ezzel véget vetve a “Google Dance”-nek.

Boston frissítés – 2003. február 1.

Az első hivatalosan bejelentett algoritmus frissítés. A Google eredetileg havi szinten szerette volna javítani kereső algoritmusát és módosítani az indexét (ez az úgynevezett Google Dance), azonban ez az ötlet hamar elhalt, és az algoritmus korrigálása egyre gyakoribbá vált.  

2000-es FRISSÍTÉSEK

Google Toolbar – 2000. december 1.

A Google kiadta a böngészőkhöz tartozó eszköztárát, és vele együtt a hozzá tartozó rangsorolást is.  

Források:

  •  

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!

A kitöltés kötelezettségmentes.

Picture of Kádár Sándor

Kádár Sándor

A legkülönfélébb SEO praktikák lelkes követője, legyen szó kreativitást igénylő tartalmak előállításról, vagy elemzések készítéséről. A monitorokat hátrahagyva szívesen tölti idejét otthoni kertje gondozásával, vagy a nagyvárosi kulturális élet feltérképezésével.

Hasonló tartalmak

Keresőmotorok blogcikk blog cover fotó

A keresőmotorok világa: rangsorolási tényezők és SEO stratégiák

A keresőmotor optimalizálás célja, hogy weboldaladat a lehető legjobb helyre juttassa a találati listákon, ami nemcsak az oldal látogatottságát, de a potenciális ügyfelek számát is növeli. Bár a keresőmotorok “természete” olykor elég szeszélyesnek tűnhet, cikkünkből megismerheted az alapvető működési elveket, valamint hasznos tanácsokat is adunk ahhoz, hogyan járhatsz a kedvükben, hogy minél jobb pozíciókban rangsorolják az oldalad.

Olvass tovább »
Kulcsszavak a szövegben blog cover fotó

Hogyan használd a kulcsszavakat a szövegben?

Tudni szeretnéd, hogyan befolyásolják a kulcsszavak a keresőmotorok rangsorolását? Érdekel, hogyan helyezheted el őket a szövegben úgy, hogy valóban beváltsák a kívánt eredményeket? Cikkünkben olyan tippeket mutatunk, melyek segítségével te is hatékonyan használhatod a kulcsszavakat a tartalmaidban, hogy a látogatók és a keresőmotorok érdeklődését egyaránt felkeltsd.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.