Tartós SEO siker, tartalommarketinggel- A BENU szárnyalása 2023-ban

Miről fogsz olvasni?

Az inbound marketing szerves részét képezi, hogy olyan tartalmakat készíts az oldaladra, amelyek választ adnak a célközönséged problémáira. Jókor lenni, jó helyen. Hogy ők találjanak rád akkor, amikor éppen valamilyen kérdésre keresik a választ. Ehhez az egyik leghatékonyabb eszköz a keresőoptimalizálás. Szerencsére ezt a BENU is így gondolta, amikor 2019-ben megkerestek minket és elindult a közös SEO munka.

A 2023-ban elért sikereinket mutatjuk be az alábbi esettanulmányban, mellyel elnyertük a Marketing Gyémántdíjat a 2024-es Magyar Marketing Szövetség által szervezett Marketing Diamond Awards-on.

A BENU és a BP Digital képviselői kezükben a Marketing Gyémántdíjjal

A BENU bemutatása és a SEO projekt célkitűzései

A BENU, mint márka Európa 11 országában van jelen több, mint 2000 gyógyszertárral. Legfőbb feladatuk, hogy a betegek gyógyszerrel történő ellátása mellett biztosítsák vásárlóik számára az egészség megőrzését, a betegségek megelőzését és az egészséges életmódot szolgáló termékek és szolgáltatások széles körű elérhetőségét. A BENU Online Gyógyszertárában több, mint ötezer terméket kínálnak, illetve 220 ingyenes átvételi pont áll rendelkezésre a vásárlóknak. 

A benu.hu célcsoportját legfőképp az egészséges életmód iránt érdeklődők, illetve a valamilyen betegségben szenvedők alkotják, korosztálytól függetlenül.

A SEO központú együttműködésünk 2019. szeptembere óta tart, elsődleges célja az, hogy a lehető legnagyobb számú releváns organikus forgalmat tereljük a benu.hu oldalra, a vásárlói életút széleskörű lefedésén keresztül, amit elsődlegesen tartalommarketing eszközökkel érünk el.

A tartalommarketing első lépése, a kulcsszókutatás

A tartalommarketing tervezésének első lépéseként egy részletes kulcsszókutatást végeztünk azzal a céllal, hogy feltárjuk, aktuálisan milyen kifejezésekre keresnek a felhasználók a keresőmotorokban. Az elemzés keretében felmértük, hogy az adott kulcsszavak mennyire népszerűek, azaz mennyi keresés történik azokkal egy átlagos hónapban, valamint azonosítottuk a benu.hu és a meghatározott versenytársak aktuális helyezéseit a keresők organikus találati listáin.

Az oldalstruktúra módosítását is kezdeményeztük

A kulcsszókutatás eredményeire alapozva javaslatot tettünk az oldalstruktúra, SEO-elvek mentén történő módosítására annak érdekében, hogy a BENU termékkategóriái kedvezőbb helyezéseket érjenek el az adott termékcsoportra történő keresés találatai között. Ennek része volt új termékkategóriák létrehozása,  meglévő kategóriák esetleges összevonása, valamint azok tartalmainak, URL-jének és a fontos meta adatainak (pl. oldalcím, meta leírás) kulcsszóra optimalizálása.

Azonosítottuk a megfelelő tartalomtípusokat is

Az oldalstruktúra javaslatok mellett, a kulcsszókutatás során feltárt kifejezések közül kiválasztottuk azokat az üzletileg releváns kulcsszavakat, amelyek esetében megfelelő tartalmi fejlesztésekkel potenciálisan a legjobb eredményeket tudjuk elérni a BENU számára. A meghatározott kulcsszavak találati listáinak elemzésével azonosítottuk az adott kifejezéshez tartozó keresési szándékot, és javaslatot adtunk arra vonatkozóan, hogy milyen jellegű tartalom képes megfelelő választ adni a felhasználók igényeire és problémáira.

Milyen szempontok szerint értékeltük a kulcsszavakat?

A keresési szándékon kívül az alábbi paramétereket vettük figyelembe a kulcsszavak kiértékelésekor:

  • Hányan keresnek havonta átlagosan az adott kulcsszóra?
  • Üzletileg releváns a téma?
  • Milyen lehetőségek vannak az adott témakörben?
  • Hogyan növelhetjük a BENU szakértői státuszát az egyes tartalmakkal?
  • Mennyire kiélezett a verseny SEO szempontból?

Ezután megalkottuk a tartalommarketing stratégiát

Az ezek alapján megfogalmazott részletes javaslatainkat egy tartalommarketing stratégiában összegeztük, amely 12 hónapos időtávra előre vetítve, meghatározott ütemezés mentén tartalmazta a szükséges tartalomfejlesztési feladatokat. A tartalommarketing stratégia kialakításakor törekedtünk a vásárlói életút teljes spektrumának lefedésére is. A megfogalmazott legfontosabb célkitűzések az alábbiak voltak:

  • brandépítés, 
  • a keresési szándék kielégítése, 
  • ügyfél edukáció, 
  • figyelemfelkeltés, valamint
  • a  konverziók számának növelése a termékkategória szövegek esetében.

A tartalmak jellegét illetően két fő tartalomtípust különböztethetünk meg:

  1. Kategóriaoldal leírás: döntéstámogató (például “hajápolás” kulcsszó) vagy értékesítést segítő célzattal (például “gyulladáscsökkentő” kulcsszó) hoztunk létre új kategóriaoldalakat, vagy optimalizáltuk a már létező oldalak tartalmát.
  2. Blogcikkek: a meglévő vagy új cikkek optimalizálása során az edukálás, a figyelemfelkeltés, valamint a témaköri hitelesség növelése volt a cél (például “izületi gyulladás” kulcsszó).

Folyamatosan gyártottuk a SEO-barát tartalmakat

A kidolgozott tartalommarketing stratégia mentén haladva, havi szintű tartalommenedzsment keretében készítettük a keresőoptimalizált szövegeket

2023 januárjától kezdve 2023 november végéig bezárólag összesen 104 darab SEO-elvek alapján készült tartalmat adtunk át a BENU részére, amelyből ezidáig 62 darab tartalom került beszerkesztésre a benu.hu weboldalára az alábbi megoszlás szerint:

  • 18 ​​darab kategóriaoldal leírás,
  • 31  darab új blogbejegyzés,
  • 13 darab korábbi blogbejegyzés optimalizálása és kiegészítése.

A kategóriaoldal leírások és a meglévő blogcikkek esetében a tartalmak teljes kidolgozását az ügynökségünk végezte. Az új blogcikkek esetében részletes SEO vázlatokat (wireframe-ek) állítottunk össze és adtunk át a BENU számára, melyekben az elsődleges kulcsszó mellett javaslatot tettünk a kiegészítő kulcsszavakra, a fókusz kifejezések alapján az ideális URL-re, a fontos metaadatok és címsorok használatára, a cikk struktúrájára és tartalmára, valamint a szószámra is. Az ezek mentén kidolgozott tartalmakat ellenőriztük, szükség esetén módosítottuk és véglegesítettük annak érdekében, hogy minden tartalom megfeleljen a keresőoptimalizálási szempontoknak.

A tartalommenedzsment során kiemelten figyeltünk arra, hogy az elkészült SEO-barát tartalmak:

Milyen eredményeket értünk el a tartalommarketinggel?

Több milliós organikus megjelenés 2023-ban

A tartalommarketing elsődleges célja az organikus csatornából a benu.hu weboldalára érkező látogatások számának növelése volt.

A tartalommarketing stratégia keretében 2023-ban elkészített és a benu.hu weboldalán publikált keresőoptimalizált szövegek 2023. január 1. és 2023. november 30. között, azaz 11 hónap alatt összesen 2.929.860 alkalommal jelentek meg organikus találatként a Google keresőben. Ezek a tartalmak összesen közel 2.500 kulcsszóra rangsoroltak, jellemzően a találati listák első oldalán.

Ezek a cikkek átlagosan 40 keresési kifejezésre jelentek meg tartalmanként, és a találati listák 8. pozíciójában rangsoroltak a vizsgált időszak utolsó 7 napjában.

Első oldali találatok

Az új blogcikkek jellemzően a top pozíciók valamelyikében jelentek meg azokra a kulcsszavakra, amelyekből a legnagyobb számú átkattintás történt az adott tartalom esetében, míg egy évvel korábban a BENU egyik tartalmát sem rangsorolta a Google ezekre a kifejezésekre. Ezek között több, gyakran keresett és üzleti szempontból is értékes kulcsszó megtalálható. Például:

  • “hasfájás ellen” kulcsszó (átlagosan havi 1.300 keresés, átlagos pozíció (2023.12.05-11.): 2.5)
hasfájás ellen kulcsszó search console adatai
  • “szelén” kulcsszó (átlagosan havi 5.400 keresés, átlagos pozíció (2023.12.05-11.): 5.4)
szelén kulcsszó Search Console eredményei
  • “éjszakai köhögés gyermekeknél” kulcsszó (átlagosan havi 480 keresés, átlagos pozíció (2023.12.05-11.): 2.4)
éjszakai köhögés gyermekeknél kulcsszó Search Console eredményei

Azokban az esetekben is látványosan emelkedett az organikus megjelenések és átkattintások száma, ahol már létező cikkeket optimalizáltunk. Például:

az afta típusai és kezelése tartalom optimalizálásának eredménye Search Console-ban
Minden, amit az omega-3-ról tudni kell tartalom optimalizálásának az eredménye Search Console-ban

(Az adatok forrása: Google Search Console, 2023.01.01.-2023.11.30., valamint 2023.12.05-11. vs 2022.12.05-11.)

Hosszabb távot vizsgálva is kimagaslóak az eredmények

A BENU és a BP Digital tartalommenedzsment fókuszú SEO együttműködése az elmúlt 2 évre visszatekintve is látványos eredményeket hozott, mind a rangsoroló kulcsszavak számának és megoszlásának változását, mind az organikus forgalom alakulását tekintve.

2022. januárja és 2023. december között 71,8%-kal nőtt azoknak a kifejezéseknek a száma, amelyekre a benu.hu organikusan megjelent a keresők találati listáin. Ezek közül a top 3 pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma több, mint duplájára emelkedett.

Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak számának és megoszlásának változása az elmúlt 2 évben

Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak számának és megoszlásának változása az elmúlt 2 évben – benu.hu
forrás: ahrefs.com, 2022. január – 2023. december

A rangsoroló kulcsszavak magasabb számának és kedvezőbb pozícióinak köszönhetően a benu.hu az elmúlt közel 2 évben látványosan nőtt a benu.hu weboldalra a keresők organikus találati listáiból történő átkattintások száma.

Az átgondolt SEO tartalommarketing stratégia hatékony

Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú távú befektetés, az esetek többségében hónapokat kell várni az eredményekre. De a BENU projekt is bebizonyította, hogy ha átgondolt és alapos tartalommarketing stratégia mentén készülnek a tartalmak, akkor jó eséllyel a top találatok közé lehet kerülni, még egy olyan piacon is, ahol igen kiélezett a verseny.

Ha webáruházad van és igazán jól szeretnél teljesíteni a Google-ben, akkor a BENU példájából láthatod, hogy ezt többek között tartalommarketinggel érheted el. Az e-keresekedelemben résztvevő vállalkozásoknak érdemes kiemelten foglalkozni a webáruház keresőoptimalizálással, mert jelentős bevételre tehetnek szert az organikus forrásból érkező vásárlásokból. 

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

Ezeket olvastad már?