A Wosser-sikersztori

Miről fogsz olvasni?

Az alábbi esettanulmány tökéletesen példázza, hogy linképítéssel, valamint megfelelően kialakított tartalomstratégiával még egy telített piacon lévő és nagyon alacsony organikus forgalommal rendelkező weboldalnak is sokszorozható az elérése és a látogatóinak száma.

A Wosser egy hőszivattyúkat, napelemet és klímákat forgalmazó nagykereskedés, mely magánszemélyeknek és vállalkozásoknak nyújt megoldást a megújuló energiák hasznosításával.

Mik a projekt célkitűzései?

A SEO-projektet megelőzően az oldal havi organikus forgalma 10-20 körül mozgott. Az elsődleges cél az organikus forgalom növelése és a fontos fókusz kulcsszavak top pozícióba emelése volt egy túlszaturált piacon.

Erre a projektre vonatkozóan 2023. januárjában kezdtük az együttműködést. Ugyanakkor a közös munka nem most indult a Wosser csapatával. 2022. márciusa és novembere között a Wosser partner cégének, a Solar Kitnek a weboldalán dolgoztunk együtt, szintén teljes körű SEO szolgáltatásokat nyújtva, ahol hasonlóan szép eredményeket sikerült elérni.

Milyen módon valósítjuk meg a projektet?

Az első hónapban kulcsszókutatáson és tartalommarketing-stratégián dolgoztunk. Felmértük, hogy a Wosser és a versenytársai mely kulcsszavakra, milyen pozícióban és milyen tartalmakkal rangsorolnak. Csak ezután választottuk ki azokat a fontos fókuszkulcsszavakat, amelyek üzletileg relevánsak, és amelyekről tudjuk, hogy rövid időn belül jó eredményeket tudunk általuk elérni. Anélkül, hogy különösebb technikai SEO-tevékenységet folytattunk volna, a Wosser forgalma a második hónaptól kezdődően – a linképítésnek és a megfelelő SEO-szempontok szerint írt tartalmaknak köszönhetően – fellendült.

A meghatározott kulcsszavak alapján összeállítottunk egy hosszútávú tartalommarketing-stratégiát, ahol természetesen figyelembe vettük a kulcsszavak keresési szándékát is. A kiválasztott kifejezések – például a hőszivattyú és a klíma – kapcsolódnak a vállalat különböző szolgáltatásaihoz, és nem utolsósorban olyan üzletileg fontos kulcsszavak, amelyek az ügyféledukációban is segítik a Wosser oldalára látogatókat. Másrészt a Wosser által forgalmazott prémium márkák termékkategória-oldalait is elláttuk magas színvonalon megírt tartalmakkal. Ezen felül fontosnak tartottuk az ügyféledukációt is, így releváns témákban megírt, kulcsszavakra optimalizált blogcikkekkel erősítettük az oldalt.

A kulcsszavak kiválasztásánál az alábbi paramétereket vettük figyelembe:

  • az adott kulcsszó havi keresési mennyisége,
  • a téma relevanciája,
  • a kulcsszó szezonalitása,
  • a témaköri hitelesség növelése,
  • a téma potenciálja.

2023 januárjában kezdtük a tartalommendzsmentet, 6 hónap alatt 8 kategóriaoldal-szöveget és 12 blogbejegyzést adtunk át az ügyfélnek.

Fél év alatt milyen eredményekről számolhatunk be?

Az organikus forgalom megtízszereződött

A projekt kezdetekor a Wosser organikus forgalma nagyon alacsony volt, ebben a tekintetben  a versenytársak messze túlszárnyalták őket. A Google találati listájából januárban összesen 51 látogató érkezett az oldalra. Ezt a számot, az együttműködésünk kezdetét követő negyedik hónapban, több mint a tízszeresére növeltük, így fokozva a kategóriaoldalak és blogcikkek elérését is.

Wosser organikus forgalmának változása

A wosser.hu organikus forgalmának változása 2023 januárja és júniusa között – wosser.hu
forrás: Google Search Console

Tizenkétszeresére nőtt a rangsoroló kulcsszavak száma

Az organikus forgalom növelése mellett a másik célunk a rangsoroló kulcsszavak számának növelése volt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Wosser oldala minél több releváns kulcsszóra megjelenjen a keresőkben, lehetőleg minél jobb pozícióban.

Az egyik fókuszkulcsszó a „hőszivattyús fűtés” volt. Erre a kulcsszóra Magyarországon átlagosan havi szinten 9.900-an keresnek. Az általunk írt, témához kapcsolódó blogcikk és a linképítés eredményeként, az oldal február vége óta átlagosan a 2,6-ik helyen rangsorol erre a kulcsszóra, és eddig majdnem 800 organikus látogatót hozott a Wossernek.

Hőszivattyú kulcsszó változása

A „hőszivattyús fűtés” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása – wosser.hu
forrás: Google Search Console

A rangsoroló kulcsszavak változását tekintve 2023 januárja és júliusa között:

  • a top 3 pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma 0-ról 17-re nőtt,
  • az organikus találati lista első oldalán rangsoroló kulcsszavak száma 0-ról 50-re nőtt,
  • az összes rangsoroló kulcsszó mennyisége január és július között 48-ról 603-ra nőtt.
Top 3 organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma 2023 júliusában - wosser.hu

Top 3 organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma 2023 júliusában – wosser.hu
forrás: ahrefs.com

4-10 közötti organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma – wosser.hu
forrás: ahrefs.com

Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszó 2023 júliusában - wosser.hu

Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszó 2023 júliusában – wosser.hu
forrás: ahrefs.com

Milyen kulcsszavakból származik az organikus forgalom?

A top 20 kulcsszó közül, amin keresztül az oldal organikus forgalmának nagy százaléka érkezik, mindössze háromban szerepel a márkanév. Azok az oldalak teljesítenek a legjobban, ahol SEO-szövegírást alkalmaztunk. Ezek a kulcsszavak havi szinten stabil organikus forgalmat biztosítanak az oldalnak.

KulcsszóKattintásokMegjelenésekCTRPozíció
hőszivattyús fűtés787113676.92%2.61
hőszivattyú pályázat 202321287024.37%1.29
hőszigetelés pályázat 202313729064.71%5.17
wosser10937529.07%4.09
wosser energetika kft7532123.36%1.07
fűtéskorszerűsítés pályázat 20236221692.86%7.03
hőszivattyús fűtés hátrányai6217573.53%4.33
lakossági energetikai pályázat 2023515269.70%4.83
hőszivattyú támogatás 20235015033.33%1.25
energetikai pályázat 20234314253.02%5.04
hőszivattyús fűtési rendszer268543.04%7.33
hőszivattyú állami támogatás 2023247332.88%1.01
wosser energetika176326.98%1
hőszivattyú fűtés168601.86%5.97
családi ház energetikai felújítás pályázat163075.21%7.68
hőszivattyús elektromos kazán142186.42%4.45
hőszivattyú karbantartás1413710.22%7.47
klíma pályázat 2023136252.08%6.67
fűtéskorszerűsítés támogatás 2023134952.63%7.68
szigetelés pályázat 2023132096.22%5.06

Az átgondolt SEO-stratégiának köszönhetően az elmúlt fél évben olyan üzletileg fontos kulcsszavakra került stabil top 5 pozícióba a Wosser, mint a:

  • hőszivattyús fűtés,
  • hőszivattyús fűtés rendszer,
  • energetikai pályázat 2023,
  • hőszivattyú karbantartás,
  • hőszivattyús rendszer,
  • hőszivattyús elektromos kazán,
  • energetikai pályázat 2023.
A „hőszivattyú pályázat 2023” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása - wosser.hu

A „hőszivattyú pályázat 2023” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása – wosser.hu
forrás: Google Search Console

Az energetikai pályázatokra írt blogcikkünk februári publikálása óta több mint 90 organikus látogatót terelt az oldalra. Erre a kulcsszóra átlagosan 140-en keresnek havonta, az oldal az 5. helyen rangsorol jelenleg.

A „energetikai pályázat 2023” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása – wosser.hu
forrás: Google Search Console

Mennyi idő után észlelhetők az eredmények?

Többször hangsúlyoztuk már, hogy a SEO hosszútávú befektetés.
A PPC-hirdetésekkel (kattintásalapú hirdetések) szemben a keresőoptimalizálásban az eredmények ritkán lesznek azonnal láthatóak. Ugyanakkor a PPC-kampányok, ha véget érnek, az oldal forgalma is visszaesik a kampány előtti szintre. Ellenben egy jól megírt SEO-barát szöveg évekig terelhet organikus látogatókat a weboldalunkra. 


Már 3-4 hónap után is látványos eredményt hozhatnak a megfelelően kiválasztott, SEO-irányelvek szerint írt tartalmak, akár egy telített és kiélezett piacon is.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

Ezeket olvastad már?