PONTOSAN MILYEN ADATOKAT MUTAT A GOOGLE TRENDS?
Ahogy arra már fentebb is utaltunk, a Google Trends (pl. A Google Ads-szel vagy a Search Console-lal ellentétben) nem abszolút, hanem relatív adatokat szolgáltat. A legmagasabb érték minden esetben 100, a legalacsonyabb a 0, a többi pedig arányosan a kettő között pozícionálódik valahol.
A világ minden pontjáról származó keresési adatok a rendszerben anonimizálódnak, kategorizálódnak, és aggregálódnak. A relatív adatok saját magukhoz, illetve a többi adathoz viszonyított relatív növekedést vagy csökkenés hivatottak illusztrálni.
Tehát ha egy kulcsszóra például 300%-os érdeklődésnövekedés figyelhető meg, az nem automatikusan jelenti, hogy arra a kulcsszóra sokan is keresnek.
A Trends értékei a (keresési mennyiség / az összes lehetséges keresés) / lekérdezések száma = relatív népszerűség egyenlettel számolhatóak ki.
ÉS HOGY MIÉRT VAN SZÜKSÉG AZ ADATOK ILYEN MÓDON TÖRTÉNŐ NORMALIZÁLÁSÁRA?
A napi több milliárd Google keresésnek köszönhetően a Trends a világ egyik legnagyobb valós idejű adathalmazából táplálkozik. Az emberek aktuális keresései alapján következtetni lehet arra, mi az, ami jelenleg érdekli és foglalkoztatja őket. Ha a nyers adatokat a Google nem normalizálná a Trendsben látható módon, akkor ezek a szezonalitások, ezek az egyszeri kiugrások, nüansznyi különbségek szinte kivétel nélkül elvesznének a nagy számok között.