SEO siker a konyhából – Street Kitchen esettanulmány 2.0

Miről fogsz olvasni?

Aki jártas egy kicsit is a konyhában az tudja, hogy nagyon nehéz kreatívnak maradni a mindennapok során, ha főzésről van szó. Hányszor tesszük fel magunknak a kérdést: mit főzzek vacsorára, mi legyen itthon az ebéd? Ilyenkor mindannyian a telefonunkért, laptopunkért nyúlunk, hogy az interneten keressünk teljesen új recepteket, vagy éppen megunt fogásaink felfrissítéséhez találjunk szuper tippeket.

Ez a megoldásunk akkor is, ha csak néhány hozzávaló van otthon és nincs lehetőség eljutni a boltba: irány az internet!

MIT JELENT EZ SEO SZEMPONTBÓL?

Azt, hogy a különböző ételek, receptek neveire más iparágakhoz képest jóval magasabb havi átlagos keresésekre és ezáltal igen erős versenyre számíthatunk a témában. Mára már megannyi jól felépített és számos ötlettel rendelkező receptoldallal találkozhatunk, ha megvizsgáljuk a Google találati listáját.

Pontosan ez érvényes a Street Kitchen, vagy előző nevén Zé Magazin esetében is. Korábbi cikkünkben említettük már, hogy milyen eredménnyel járt az oldalakon a mi koordinálásunk alatt végrehajtott migráció. Az akkori projekt 1,5-szeres forgalomnövekedést eredményezett a streetkitchen.hu weboldalnak. A sikeres közös munkán felbuzdulva folytattuk az együttműködést, méghozzá a top 36 oldal On-page SEO-jával. 

MI VOLT A KÖZÖS CÉLUNK?

A kiválasztott 36 kulcsszó esetében szerettük volna elérni, hogy a jelenleg meglévő, viszonylag stabil, ámde gyenge helyezések javuljanak, végső soron a találati listák első oldalára, azon belül is a legjobb helyek egyikére kerüljenek. 

HONNAN INDULTUNK ÉS HOGYAN KEZDTÜK A MUNKÁT?

Az összes vizsgált és később feldolgozott kulcsszó havi keresési mennyisége átlagosan valamivel több, mint 3000 volt, a kulcsszónehézségek átlaga pedig majdnem elérte a 30-as értéket az 1-től 100-ig terjedő skálán. 

Hogyan választottuk ki ezeket a kifejezéseket?

Ebben a tartalmi audit volt segítségünkre, mely során részletes képet kaptunk az oldal kulcsszavairól és néhány jelenlegi beállításról is.

ELSŐ LÉPÉSEK – MIÉRT HASZNOS A TARTALMI AUDIT?

Tartalmi audit során a helyezések alakulását befolyásoló tényezőket vizsgáljuk: átnézzük az oldalt technikai és On-page SEO szempontból is. A technikai része közel sem annyira részletes, mint egy technikai SEO audit, mert tudtuk, hogy erre ügyfelünknél már nincs szükség: az előző projekt során ellenőriztük. Az újabb audit során tehát csak általános dolgokat vizsgáltunk: az oldal betöltési sebessége, H1 és H2 tagek, végül pedig meta leírások.

Ezután megnéztük a főbb On-page adatokat: az oldal címét és hosszát, a szavak számát az oldalakon és a képek adatait.

A feldolgozandó kulcsszavak és aloldalak listáját azonban nem feltétlenül ezek az adatok határozták meg. Minden aloldal esetében megvizsgáltuk a Search Console alapján, hogy mely főbb kulcsszavakra jelenik meg, ezekre hanyadik helyen van és milyen forgalmat visznek az oldalra egyesével.

Ezekhez az adatokhoz már csak a keresési mennyiségeket kellett hozzárendelnünk, hogy döntést hozhassunk.

MIÉRT VOLT MÉGIS SZÜKSÉG A TÖBBI ADATRA AZ AUDIT SORÁN?

Ahogyan fentebb is írtuk, 36 oldal On-page SEO-ját készítettük el részletesen a folyamat során. A többi oldalon azonban nagyon sok javítási lehetőséget találtunk. Ezeket az oldalakat a Street Kitchen csapata az átadott audit alapján elkezdte fejleszteni.

Az oldalon fellelhető tartalom minősége kezdett el javulni, képek kerültek feltöltésre, címek lettek rövidítve vagy éppen átírva, hosszabbra szabva. Ez az oldal általános megítélését segítette a Google szemében.

MILYEN ADATOKRA TÉRTÜNK KI AZ ON-PAGE SEO RIPORTOK SORÁN?

Minden ügyfelünk esetében arra törekszünk, hogy minél részletesebb és egyértelműbb útmutatókat kapjanak az általunk átadott riportokból. 

Az on-page SEO ügynökségünk esetében, a következő adatokat tartalmazza.

  • Javasolt címek: konkrétumokat írunk, lehetőség szerint többet is, melyek megfelelnek a SEO elveknek és jól összefoglalják a tartalmat.
  • URL: javasoljuk, hogy a végleges cím legyen, de mindenképpen tartalmazza a fő kulcsszót.
  • Meta cím: szintén konkrét címmel segítjük az ügyfelet.
  • Meta leírás: kitöltetlen meta leírás esetén teljesen újat fogalmazunk, meglévő esetén azonban igyekszünk az ügyfél ötletét megtartani úgy, hogy megfeleljen a SEO szempontoknak.
  • Képek ALT textje és elnevezése: adunk javaslatot a meglévő képekre, kevés kép esetén pedig új képek beszúrását tanácsoljuk, amihez a legfontosabb paramétereket is megírjuk.
  • Tartalom: a meglévő szöveget korrektúrázzuk, helyes címsorokat adunk nekik és igyekezünk a lehető legtöbb kapcsolódó kulcsszót belefogalmazni a szövegbe. Kevés tartalom esetében mindig szakmai kiegészítést kérünk az ügyféltől.

ELSŐ EREDMÉNYEK – MIT LÁTTUNK FÉLTÁVNÁL?

Amikor ez a láthatósági diagram készült, a második közös projekten már másfél hónapja dolgoztunk.

Túl voltunk a már fentebb említett tartalmi auditon és az On-page SEO riportok közel fele átadásra és beszerkesztésre is került. Az ábrából látszik, hogy a január 31-én átadott és néhány napon belül integrált On-page javaslatoknak elég gyorsan pozitív eredménye lett. A feldolgozott oldalak láthatósága 3 hét alatt az átlagos 12,5%-ról 17,5%-ra növekedett. Ez persze nekünk nem volt elég.

Az összes riport átadása és a javaslatok beépítése után a következő adatokat láttuk.

PADLIZSÁNOS TÉSZTA KULCSSZÓ HELYEZÉSÉNEK ALAKULÁSA:

AKOTT CUKKINI KULCSSZÓ HELYEZÉSÉNEK ALAKULÁSA:

EGYBEN SÜLT KARAJ KULCSSZÓ HELYEZÉSÉNEK ALAKULÁSA:

JOGHURTOS FÁNK KULCSSZÓ HELYEZÉSEINEK ALAKULÁSA:

Ez csak néhány példa azon eredmények közül, melyet az On-page SEO segítségével értünk el az oldalon. Ehhez természetesen elengedhetetlen volt a korábbi helyes migráció és a megfelelő technikai beállítások elvégzése.

Végül pedig lássuk, hogyan is alakult a lényeg, vagyis az oldal organikus forgalma a vizsgált időszakban!

Az összehasonlításból jól látszik, hogy az előző évhez képest 2018 decemberében (a második közös projekt kezdetén) hatalmas ugrás következett be az oldal organikus forgalmában. Ez az eredmény pedig a szezonális kilengéseket leszámítva meg is maradt.

A Street Kitchen weboldala csak egy azon ügyfeleink közül, melyeknél az On-page optimalizálás jelentős eredményt hozott.

Természetesen ez nem működhet egy esetben sem a megfelelő technikai alapok nélkül. A legjobb eredmények eléréséért (és megtartásáért) pedig a legjobb, ha a minőségi linkek építéséről sem feledkezünk meg.

Legyen a te weboldalad is jól optimalizált, segítünk, hogy ilyen diagramokkal találkozhass a saját weboldalad esetében is!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

Ezeket olvastad már?