1.5x forgalomnövekedés weboldal költöztetés után: Street Kitchen esettanulmány

A projekt keretében a Streetkitchen.hu és a Zé Magazin online gasztrooldalak egyesítésében segédkeztünk. Szerepünk egy részletes elemzés elkészítésében, illetve egy arra épülő akcióterv kidolgozásában állt, amelyre építve jelentős organikus forgalomnövekedést értünk el a weboldalak költöztetése után. Az oldalak egyesítését végig figyelemmel kísértük és javaslatainkkal hozzájárultunk a projekt sikeréhez.

Cél

A projekt célja a Streetkitchen.hu és  a Zé Magazin oldalak egyesítése keresőoptimalizálási szempontok figyelembevételével és az organikus forgalom megtartása, potenciális növekedése.

Street Kitchen migráció

A weboldal költöztetés során az organikusan jól teljesítő Zé Magazin és Street Kitchen oldalakat fésültük össze és irányítottuk át a Streetkitchen.hu-ra. A stratégiaalkotást, illetve az eredmények pontos utánkövetését megnehezítette, hogy az egyik oldal, a Streetkitchen eredetileg blog.hu-s motoron futott, ami miatt nélkülöznünk kellett a Google Analytics és Search Console által nyújtott adatokat.

A migráció során a technikai kivitelezés folyamatos nyomonkövetése mellett igyekeztünk a legtöbb keresőoptimalizálási szempontot érvényesíteni, amely két legfontosabb eleme az oldalak tartalmának tematikus összefésülése és a Streetkitchen.hu oldalstruktúrájának egyszerűsítése volt.

Technikai kivitelezés nyomonkövetése

Egy oldal költöztetése során sokan azt gondolják, hogy az organikus forgalomvesztés elkerülhetetlen, pedig egy szakszerűen előkészített és megfelelően végrehajtott migráció forgalomkiesés nélkül is kivitelezhető.

Egy weboldal költöztetése számtalan keresőoptimalizálási lehetőséget rejt magában, azonban ha azt technikailag helytelenül hajtják végre, akkor minden befektetett munka hiába és  garantálható a helyezések elvesztése.

Egy helytelenül végrehajtott migráció akár lenullázhatja egy weboldal forgalmát, melynek kijavítása akár hónapokba is telhet. Ez történt az Egyesült Királyság egyik legnagyobb kiskereskedelmi egységének weboldalával is egy félresikerült HTTPS migráció során:

Website migration

Source: https://moz.com/blog/website-migration-guide

A hasonló keresőoptimalizálási tragédiák elkerülése végett érdemes a SEO szakemberek bevonása az előkészítéstől a kivitelezésen át egészen az utánkövetés fázisáig.

Oldalstruktúra egyszerűsítése

Az átirányítás céloldala a Streetkitchen.hu volt. Ahhoz, hogy a tartalmak összefésülését a lehető leghatékonyabb módon tudjuk elvégezni először fontosnak találtuk az oldalstruktúra egyszerűsítését. A gasztronómia minden szeletét lefedő címkeoldalak sokasága és az emellett megtalálható kategóriaoldalak egyidőben történő alkalmazását keresőoptimalizálási szempontból előnytelennek találtuk, ezért egy egy részletes akcióterv keretében javasoltuk a címkeoldalak és kategóriaoldalak összevonását.

Az oldalon belüli navigációt a kategóriaoldalak is tökéletesen kielégítik, így a címkéket hasonló témájú kategóriaoldalakra  irányítattuk át. Ezáltal csökkentettük a feltérképezendő oldalak számát, elejét vettük az egymással versengő duplikált tartalmaknak és egyszerűsítettük a Zé Magazin oldalainak átirányítását is.

Oldalak tematikus összefésülése

A Streetkitchen és a Zé Magazin egyesítését mindkét oldal esetében egy részletes elemzés előzte meg. Információt gyűjtöttünk a forgalmi adatokról, a jelenleg élő átirányításokról, a backlinkekről, 404-es hibaoldalakról, azonosítottuk a fókusz kulcsszavakat a jól teljesítő oldalak esetében és mindezen elemekre alapozva alkottuk meg az átirányítási stratégiát.

Fontos kiemelni, hogy a Street Kitchen eredetileg blog.hu-s oldal volt, ezért az adatgyűjtés során csupán a saját eszközeinkre tudtunk hagyatkozni, nem állt rendelkezésünkre egyetlen Google Webmestereszköz sem.

A hasonló témájú, ugyanazokat a kulcsszavakat célzó tartalmak tematikus átirányítását javasoltuk a Streetkitchen.hu-n elérhető tartalmakra. A 404-es hibakódra futó oldalak átirányítását pedig a főoldalra. Egy weboldal költöztetésénél gyakran fordulnak elő átirányítási láncok is, nem volt ez másként esetünkben sem. Az átirányítási láncok felfedezése után, azok feloldásra kerültek.

Eredmények, utánkövetés

Egy migrációs projekt esetében fontos a kivitelezés utáni monitoring, mivel az eredmények napról napra változhatnak. A Street Kitchen esetében a fejlesztőkkel való hatékony együttműködésnek és a SEO szempontok szem előtt tartásának hála, organikus forgalomcsökkenés nélkül került kivitelezésre a weboldalak költöztetése. Ezt követően pedig meredek növekedésnek indult a forgalom, ahogy azt az alábbi ábra szemlélteti.

Website migráció Street Kitchen

A migráció után rövid idővel szemmel látható módon megnövekedett az organikus kulcsszavak mennyisége is a Street Kitchen esetében. Az organikus forgalom és az organikus kulcsszavak növekedése kétséget kizáróan a közös munka sikerét támasztja alá.

Organikus forgalom Street Kitchen

Weboldal költöztetésről általában

Migrációra, azaz egy weboldal költöztetésére számos esetben lehet szükség, illetve SEO szempontból számtalan előnnyel járhat, ha az szakszerűen kerül kivitelezésre. A leggyakoribb ok a migrációra a HTTP oldal HTTPS tanusítvánnyal való ellátása, azonban egy rebranding kampány keretében új brand név bevezetésénél, új domain címre való költözésnél is általános megoldás az oldalköltöztetés.

 

Hazai környezetben általános probléma, hogy a tartalomgyártás egy ingyenes platformon (legtöbbször blog.hu-n) történik, amely kevés testreszabhatósági lehetőséggel rendelkezik, nem vezet forgalmat az ügyfél weboldalára, nem lehet monetizálni és az adatgyűjtés is körülményes a platformon. Az említett okok miatt, akik komolyan veszik a tartalommarketinget, azok előbb-utóbb saját honlapra költöznek. A weboldal költöztetése ebben az esetben is hasznos megoldás lehet.

 

A migráció egy nagyszerű eszköz, amellyel  – keresőoptimalizálási szempontból – számos aggasztó elemtől szabadulhatunk meg, mint például:

  • Hibás belső linkektől
  • Átirányítási láncoktól
  • Már nem létező, 404-es hibakódot mutató oldalainktól.

 

Mindezeken túl az oldalstruktúra átgondolására, optimalizálására is lehetőséget nyújt egy honlap költöztetése. Amennyiben migráció előtt állsz és bizonytalan vagy, milyen SEO szempontokat érdemes figyelembe venni, mindenképp kérd szakemberek segítségét!

 

Hasonló tartalmak

Affiliate marketing útmutató kezdőknek

Az affiliate marketing egy olyan pénzkereseti lehetőség, amely során közvetítőként, más termékeit ajánlva, online marketinges képességeidre alapozva tehetsz szert bevételekre. Egy affiliate együttműködésben két szereplő érdekelt; a kereskedő és a közvetítő. Cikkünkben az affiliate marketing cukormáz nélküli helyzetét szeretnénk bemutatni, és konkrét, a magyar piacon is működő tippeket adni, ha te is kipróbálnád az affiliate marketinget.

Olvass tovább »

Piackutatás és versenytárselemzés (SWOT, PESTEL, STEEP elemzés)

Egy piackutatás elvégzése időigényes és összetett folyamat. Szerencsére számtalan eszköz és módszer közül választhatsz, amelyek segítenek leendő, vagy már meglévő vállalkozásod és termékeid elhelyezését a térképen. Ebben a rövid útmutatóban megtalálhatod azokat a piackutatási módszereket, amelyek mentén egy átfogó kép rajzolható versenytársaid-, és céged jelenlegi helyzetéről.

Olvass tovább »

Keresőbarát weboldal készítés – 7 tipp a SEO sikerért

Ki ne akarna a Google első találatai között szerepelni, és napi több száz vagy akár több ezer látogatót szerezni organikus forrásból, teljesen ingyen?! Nagyon jól hangzik, ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Vannak olyan kompetitív kulcsszavak és piacok, ahol akár évek munkája során sikerül csak első oldalra, vagy első helyre kerülni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.