Affiliate marketing útmutató kezdőknek

Az affiliate marketing egy olyan pénzkereseti lehetőség, amely során közvetítőként, más termékeit ajánlva, online marketinges képességeidre alapozva tehetsz szert bevételekre. Egy affiliate együttműködésben két szereplő érdekelt; a kereskedő és a közvetítő. 

A kereskedő felelős a termék gyártásáért, árazásáért és a vásárlókhoz való eljuttatásáért. A kereskedő számára az affiliate marketing egy vásárlószerzési stratégia, az affiliate marketinges pedig az értékesítést támogató partner. 

Az affiliate marketinges gyakorlatilag egy közvetítő. Az affiliate marketinges feladata a termék népszerűsítése, az érdeklődők és végső soron vásárlók szerzése. Bevételeit a segítségével eladott termékek utáni jutalékokból kapja. Sokan a hőn áhított passzív jövedelem forrásaként tekintenek az affiliate marketingre, azonban a kép jóval árnyaltabb ennél. 

Cikkünkben az affiliate marketing cukormáz nélküli helyzetét szeretnénk bemutatni, és konkrét, a magyar piacon is működő tippeket adni, ha te is kipróbálnád az affiliate marketinget.

Hogyan működik az affiliate marketing?

Affiliate marketing során mások termékeit vagy szolgáltatásait népszerűsíted egy egyedi azonosítóval ellátott link segítségével. Ha a látogató a linkeden keresztül kattint át partnered weboldalára és ott vásárol, akkor az affiliate marketinges a vásárlás értékéből meghatározott mennyiségű összeget kap jutalék formájában.

Az affiliate marketinges feladata a vásárlók szerzése, a vásárlási folyamat többi részével (számlázás, logisztika, customer support) nem kell foglalkoznia. A vásárlások nyomon követéséért is a kereskedő partner felelős. A partner készíti el és követi nyomon az egyedi azonosítóval ellátott linkeket, az affiliate marketingesnek csupán a megadott linket kell elhelyeznie tartalmaiban.

Ha extra bevételhez szeretnél jutni affiliate marketing segítségével, akkor azt affiliate marketing hálózatokhoz csatlakozva, valamint partnerekkel egyénileg szerződve is megteheted. Kezdőként érdemes az affiliate marketing hálózatok pár kattintással legenerálható linkeivel kezdeni, majd ha kitapasztaltad a megfelelő csatornákat és számokkal bizonyíthatóan tudsz vásárlókat szerezni, akkor javasolt olyan partnereket keresni, akikkel közvetlenül szerződve, magas jutalékért cserében dolgozhatsz.

affiliate marketing

Az affiliate marketing előnyei

Az affiliate marketingnek nincsenek olyan kiegészítői költségei, mint például egy webáruház működtetésének. Nem kell előre megvásárolnod a terméket, nem kell fizetned a szállításért, az ügyfélszolgálatért, a termékfejlesztésért és a marketing jelentős részéért sem. Az affiliate marketing valójában minimális pénzügyi befektetéssel elkezdhető, hatékony műveléséhez azonban jelentős befektetett munka és/vagy pénz szükséges.

Az affiliate marketing a megfelelő mennyiségű munkával és a jó stratégiával valóban egy passzív jövedelmi forrás lehet. Ha felépítesz egy működő rendszert, akkor tartalmaid úgy szerezhetnek vásárlókat, hogy neked már nem is kell új marketing anyagok gyártásával foglalkozni. Ez persze becsapós, mivel a jövedelmed valóban nem passzív jövedelem, csupán előre elvégezted a jutalékok megszerzéséhez szükséges munkát.

Az affiliate marketing skálázható. Új tartalmak készítésével növelheted bevételeidet, miközben örökzöld tartalmaidra passzív forrásként tekinthetsz. Kereshetsz új partnereket, alkudhatsz kedvezőbb jutalékokat, működő stratégiádat pedig új termékkategóriákra is kiterjesztheted.

Az affiliate marketing hátrányai

Bár az affiliate marketingnek nincsenek kiegészítő költségei, azonban az, hogy egyáltalán bevételhez juss, jelentős előzetes energia- és időbefektetést igényel. Az affiliate marketing egy lassú folyamat, a siker pedig koránt sem garantált. 

Hiába készítesz tartalmakat, irányítasz forgalmat a weboldaladra, ha követőid nem vásárolják meg az ajánlott termékeket, akkor egy forintot sem fogsz keresni. Az affiliate marketing egy teljesítményközpontú bevételszerző módszer. A marketing ezen formája nem kecsegtet garantált bevétellel.

Ha a másoktól való függést szeretnéd az affiliate marketinggel csökkenteni és azt a teljes szabadsághoz vezető stratégiának látod, akkor ki kell, hogy ábrándítsalak. Affiliate marketingesként nem te vagy az, aki irányít. Partnereid termékeit népszerűsíted és kb. ez az egyetlen változó, ami tőled függ. Nincs beleszólásod a termékek fejlesztésébe, minőségébe és a vásárlói folyamatba. Ha az általad ajánlott termék nem érkezik meg, csupán széttárod a karjaidat. Továbbá partnered bármikor dönthet úgy, hogy csökkenti a jutalékod mértékét (épp úgy, mint az Amazon), esetleg nem árulja tovább a számodra legtöbb hasznot hozó termékét.

Mivel a belépési korlát alacsony, így szinte bárki szerencsét próbálhat az affiliate marketinggel, és sokan így is tesznek. Jelentős a verseny az affiliate marketingesek között. Az általad promótált terméket számtalan másik affiliate marketinges próbálja meg értékesíteni, sokszor ugyanazokat a marketing csatornákat használva, amelyeket te is kiszemeltél magadnak. Az affiliate marketinges “kollégák” mellett még magával a termék gyártójával, forgalmazójával is versenyezned kell, aki több magas hitelességű webáruház között is szétosztja termékeit.

Ha úgy gondolod, neked való az affiliate marketing és szívesen szerencsét próbálnál vele, akkor olvass tovább gyakorlati tanácsokért!

Affiliate marketing tippek

1. Célcsoport kiválasztása – Réspiac meghatározása

Mindenek előtt érdemes eldöntened, mit szeretnél népszerűsíteni affiliate marketing segítségével. Milyen témák érdekelnek? Kapcsolódnak az érdeklődésedbe vágó témák az affiliate partnerek termékeivel? Érdemes böngészni a különböző affiliate marketing hálózatok által kínált termékek között, nehogy olyan téma kidolgozásába kezdj, amelyet nehezen lehet termékhez kötni.

Affiliate marketing hálózatok

Jól látod, ezek angol nyelvű hálózatok. Érdemes ugyanis már az elején eldöntened, hogy magyar vagy angol nyelvű weboldal építésébe kezdesz. Ha magyar nyelvű weboldalon próbálod meg külföldi partnerek termékeit népszerüsíteni, akkor több akadályba is ütközhetsz:

  • Földrajzi akadály: Hiába lehet az Amazon Affiliates segítségével könyveket népszerűsíteni affiliate linkek segítségével Magyarországon is, ha a szállítási költség rendszerint a könyv többszörösébe kerül. Aligha fognak vásárolni a linked segítségével látogatóid, még ha érdekelné is őket a termék.
  • Nyelvi akadály: Nemcsak fizikai terméket, hanem információs produktumokat, online kurzusokat, e-könyveket, hangoskönyveket is lehet affiliate rendszerben promotálni. Hiába irányítasz jelentős forgalmat magyar nyelvű weboldaladra, ha az angol nyelvű affiliate linkre kattintva a látogatódat azonnal elveszíted.

A Dognet jóvoltából már elérhető magyar nyelvű, magyar partnereket is felvonultató affiliate program, azonban a kínálat még nem képes megközelíteni az angol nyelvű alternatívákat. Érdemes továbbá figyelembe venni a várható vásárlások értékét (drágább termék = magasabb jutalék). Egy magasabb vásárlóerővel bíró piacon nagyobb sikerrel promotálható egy drágább termék is, míg kisebb kosárérték mellett a bevételeink sem lesznek jelentősek. 

2. Stratégia – Kutatás

A célcsoport meghatározása és a kapcsolódó termékek kiválasztás után érdemes végiggondolni, hogyan fogjuk a terméket eljuttatni a célcsoporthoz. Egy jó marketingstratégia segíteni fog, hogy ne pazarolj időt felesleges tevékenységekre, így végső soron több passzív jövedelmet fog eredményezni.

Az affiliate marketinggel kapcsolatban az egyik legjobb dolog, hogy nem kell újra feltalálnod a kereket. Attól függetlenül, hogy magyarul vagy angolul próbálkozol, versenytársaid a legtöbb piacon már kitaposták az utat előtted. Nézd meg számukra mi működik és modellezd le a sikeres stratégiát!

Kutatás során érdemes ellenőrizni az affiliate termékek keresési mennyiségét és trendszerüségét is. Nem szeretnénk olyan termékről írni, amelyre csak évente egy hónapig van keresés és az is az előző hónapban volt. Használj Google Trends-t! A Google eszköze megmutatja, mikor és mennyien keresnek egy adott termékre.

3. Weboldal létrehozása – Marketing

Mielőtt részletesen belemegyünk a weboldal / blog köré épülő stratégiákba, érdemes megemlíteni, hogy az affiliate marketinghez nem feltétlenül szükséges weboldal. Affiliate linkeket elhelyezhetsz Youtube-on a videóid leírásában, az Instagram biodban vagy óriásplakáton a Deák-téren. A leghatékonyabb és kezdőként reálisan elérhető módszer azonban a különböző online marketing csatornákat ötvöző weboldal.

Egy weboldal segítségével építhetsz a Google-ből érkező forgalomra, folytathatsz SEO központú tartalommarketinget, vásárolhatsz fizetett hirdetéseket, építhetsz e-mail listát és összekapcsolhatod blogodat közösségi média platformokkal is.

A tartalomközpontú, idő- és energiabefektetést igénylő csatornák rendszerint jobban működnek affiliate marketing esetében, mint például a PPC hirdetések. Hacsak nem egy drága, prémium terméket értékesítesz affiliate-ként, ahol a várható jutalék is százezezres nagyságrendű, akkor a fizetett hirdetések valószínűleg nem a legjobb megoldás a számodra. Egyszerűen nem térül meg a PPC a legtöbb affiliate terméknél.

Érdemes kiemelni még az e-mail marketinget, mint lehetséges marketing csatornát. E-mail marketing segítségével elmélyítheted a kapcsolatodat a feliratkozóiddal, több értéket nyújthatsz számukra és nagyobb valószínűséggel fognak adni a szavadra (ha valóban őszinte vagy), mint egy egyszerű blogbejegyzést olvasva.

Mennyi pénzt lehet keresni affiliate marketinggel?

A legtöbb affiliate partner 3% és 10% közötti jutalékot kínál a marketingeseknek. Magyar nyelvű termékekkel foglalkozva a kosárérték sokszor kisebb, mint a külföldi hálózatokban elérhető termékeké, azonban a helyzet nem kilátástalan. Ha elektronikai cikkekkel vagy prémium termékekhez találsz partnereket, akkor nem a nyelv lesz az akadály.

De mégis mennyit lehet affiliate marketinggel keresni? Ez függ a jutalék mértékétől, az ajánlott termék árától és a vásárlás realizáláshoz szükséges idő-, és energiabefektetéstől. A legtöbb affiliate marketingesnek egy kellemes fizetéskiegészítést jelentenek a jutalékok, míg csupán egy maroknyi elhivatott profi képes megélni pusztán affiliate marketing segítségével.

BP Digital

BP Digital

A BP Digital egy Budapest központú SEO ügynökség. Nálunk a keresőoptimalizálás fókusz, nem pedig üzletág. Tíz fős csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy szakmailag megalapozott stratégiával és minőségi, értékteremtő tartalmakkal segítsünk jobb helyezéseket elérni ügyfeleinknek.

Hasonló tartalmak

Affiliate marketing útmutató kezdőknek

Az affiliate marketing egy olyan pénzkereseti lehetőség, amely során közvetítőként, más termékeit ajánlva, online marketinges képességeidre alapozva tehetsz szert bevételekre. Egy affiliate együttműködésben két szereplő érdekelt; a kereskedő és a közvetítő. Cikkünkben az affiliate marketing cukormáz nélküli helyzetét szeretnénk bemutatni, és konkrét, a magyar piacon is működő tippeket adni, ha te is kipróbálnád az affiliate marketinget.

Olvass tovább »

Piackutatás és versenytárselemzés (SWOT, PESTEL, STEEP elemzés)

Egy piackutatás elvégzése időigényes és összetett folyamat. Szerencsére számtalan eszköz és módszer közül választhatsz, amelyek segítenek leendő, vagy már meglévő vállalkozásod és termékeid elhelyezését a térképen. Ebben a rövid útmutatóban megtalálhatod azokat a piackutatási módszereket, amelyek mentén egy átfogó kép rajzolható versenytársaid-, és céged jelenlegi helyzetéről.

Olvass tovább »

Keresőbarát weboldal készítés – 7 tipp a SEO sikerért

Ki ne akarna a Google első találatai között szerepelni, és napi több száz vagy akár több ezer látogatót szerezni organikus forrásból, teljesen ingyen?! Nagyon jól hangzik, ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Vannak olyan kompetitív kulcsszavak és piacok, ahol akár évek munkája során sikerül csak első oldalra, vagy első helyre kerülni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.