Webshop SEO siker: 216.000 organikus látogató 24 hónap alatt

Miről fogsz olvasni?

Az organikus forgalom a webáruházak marketing mixének egyik legfontosabb eleme. A webáruházak keresőoptimalizálása különösen megtérülő projekt lehet, mivel az organikus találatokról átkattintó látogatók a fizetett hirdetéseknél általában jobban konvertálnak.

SEO-val hosszú távon releváns látogatókat lehet irányítani webshopok kategória- és termékoldalaira, vagy éppen releváns cikkekre. 

A keresőoptimalizálás webáruházak számára nyújtott előnyeinek kiaknázása volt a célunk a Biciklikk.hu webshop esetében is. Az esettanulmány a Webshop SEO projekt részleteibe enged betekintést.

A Biciklikk.hu webshopban a széles kerékpár kínálaton kívül, biciklis ruházatok, kiegészítők és alkatrészek is elérhetők. Ezenfelül trendi rollerek, quadok, segway-ek és egyéb elektromos vagy emberi meghajtással működő járgányok várják ezen sportok és tevékenységek kedvelőit.

PROJEKT INDÍTÁST MEGELŐZŐ ADATOK ÉS CÉLOK

A projekt kezdete előtt a webshop napi átlagos organikus forgalma 200 látogató volt. Elsődleges célunk a keresőkből organikusan érkező látogatószám növelése volt, aminek hatására, várhatóan “ingyenes” és releváns látogatók terelhetőek a weboldalra.

Organikus forgalom alakulása

Biciklikk.hu webshop organikus forgalma (2017. április – 2019. április)

A WEBSHOP SEO PROJEKT EREDMÉNYEI

SEO javaslataink megvalósítását követően, az organikus forgalom növekedésnek indult.

A napi látogatószám alakulását tekintve 2018 márciusától szignifikáns emelkedés észlelhető. Az organikus csatorna forgalmi aránya a teljes forgalomhoz képest éves szinten 35,5%-ról 47%-ra növekedett.

Organikus forgalomi castorna alakulása

Biciklikk.hu webshop organikus forgalmának aránya éves összehasonlításban (2017. április – 2018. április vs. 2018. április – 2019. április)

Ezenkívül a közös munka eredményeként a napi látogatószám is növekedésnek indult. A korábban mért napi átlagos organikus látogatószám 200-ról, napi 400-ra emelkedett.

A két mutató együttes növekedése összességében azt jelenti, hogy az organikus forgalom volumene éves összehasonlításban megduplázódott.

Organikus forgalom megduplázása

Biciklikk.hu webshop organikus forgalma, éves összehasonlításban (2017. április – 2018. április vs. 2018. április – 2019. április)

MINEK KÖSZÖNHETŐ A SIKER?

A projekt legelején, a technikai SEO audit keretein belül olyan javaslatokat tettünk, amelyek hatására a Biciklikk webáruház eleget tett a keresők aktuális követelményeinek.

Ezzel párhuzamosan, a kulcsszókutatás által felderített témák és konkrét kulcsszavak alapján javasoltunk módosításokat, melyek nemcsak a keresők szempontjából teszik vonzóvá az oldalt, hanem üzleti szempontból is értéket képviselnek.

SEO OPTIMALIZÁLT WEBOLDALSTRUKTÚRA ÉS TERMÉKOLDALAK

kulcsszókutatás, – ahogyan a webshop technikai SEO auditja is – az egyik legfontosabb alappillére minden SEO projektnek. Mivel legtöbbször a kutatás során, a kiértékelt adatok alapján alkotjuk meg a későbbi stratégiát, és ezáltal az elvégzendő feladatokat is.

Fontos mérföldköve volt a projektnek, hogy a kulcsszókutatás során, olyan kifejezéseket találtunk, amelyeket partnerünk korábban még nem használt. Sőt, még nagyobb sikernek érezzük, hogy termékpalettáját, a kulcsszókutatásból megismert információk alapján bővíteni tudta a Biciklikk webáruház.

TECHNIKAI SEO AUDIT

A technikai SEO audit során, több optimalizálható területet is találtunk. A lenti felsorolás nem tükrözi a teljes javaslati és javítási listát, inkább a webáruházak esetében ismert SEO típushibák megosztására törekedik.

URL STRUKTÚRA EGYSÉGESÍTÉSE ÉS KONZEKVENS HASZNÁLATA

Ékezetes karaktereket, alulvonásokat vagy más, a keresőmotor számára nem, vagy nehezen értelmezhető karaktereket tartalmazott az URL struktúra.

Ha a keresőrobotok nem tudják értelmezni az URL-t, akkor értékes SEO erőt veszthet a hozzátartozó oldal és várhatóan nem fog olyan jól szerepelni a találati listában, mint ahogy azt egy világos és jól olvasható URL-el tenné.

ÁTIRÁNYÍTÁSOK MEGFELELŐ BEÁLLÍTÁSA

Az ideiglenes átirányítás (302) csupán forgalmat irányít át, SEO erőt azonban nem. Mivel funkcionális ok nem indokolta ideiglenes átirányítások használatát a Biciklikk.hu esetében, ezért a probléma felfedezése után javasoltuk 301-es átirányítások használatát.

404 TÍPUSÚ HIBÁK MEGSZÜNTETÉSE

Webáruházak esetében különösen gyakori a kifutó termékekre, az átnevezett vagy megszüntetett kategóriaoldalakra való linkelés. A már nem élő, 404-es hibaoldalak felfedezése után az érintett URL-ek átirányításával ügyfelünknek nem csak az organikus forgalmát sikerült javítania, hanem az oldal felhasználói élményét is.

CÍMSOROK MEGFELELŐ HASZNÁLATA

A címsorok (H1, H2, H3…) olyan HTML tagek, amelyek segítik a keresőrobotokat az oldal tartalmának felismerésében. Néhány oldalon strukturális szinten nem kerültek megfelelően beillesztésre a címsorok, ezért a későbbi kifogástalan On-Page SEO érdekében címsorokat érintő javítási javaslatokat tettünk.

KÉPEK OPTIMALIZÁLÁSA

A túl nagy méretű képek jelentősen növelték az oldal betöltési idejét. Az oldal betöltési sebessége egy Google rangsorolási faktor, ezért is javasoltuk a Biciklikk webáruház esetében a képek tömörítését.

WEBSHOP SEO EREDMÉNY

A közös munkával a Biciklikk.hu egy jól strukturált és széles termékpalettával rendelkező webshop lett, ahol mind a felhasználók, mind a keresőrobotok könnyen megtalálják a keresett termékeket, vagy éppen az azokhoz szorosan kapcsolódó információkat. 

Végső soron a projekt eredményeként a webáruházra már hirdetések nélkül is rátalálnak a potenciális vásárlók, ami akár rövid, akár hosszú távon megmutatja, hogy mekkora erő rejlik a keresőoptimalizálásban.

KIEGÉSZÍTÉS

Az esettanulmányban publikált információk a valóságot fedik le, mégis van néhány körülmény, ami segíti a teljes megértést.

VALÓS NÖVEKEDÉSRŐL BESZÉLHETÜNK?

Igen. Az biztosan kijelenthető, hogy az oldal organikus forgalma növekedett 2017 januárja és 2020 áprilisa között. 

MILYEN VOLUMENŰ A NÖVEKEDÉS?

Az esettanulmányunkban az szerepel, hogy 216.000 organikus látogatót értünk el 2 év alatt. A félreértések elkerülése végett szeretnénk megjegyezni, hogy ez nem a növekedést jelenti, hanem az összes elért organikus forgalmat. A projekt kezdetekor az oldal átlagosan havi 200 organikus látogatóval rendelkezett, tehát a növekedés az e fölötti többletre vonatkozik, ami éves szinten további 70.000 nem fizetett látogatót jelent.

KINEK AZ ÉRDEME A NÖVEKEDÉS?

A SEO eredmények nem szintetizálhatóak, ahogy azt sem lehet megmondani, hogy a citromtól vagy a víztől finom a limonádé. Megfelelő stratégia és összhang kell kimagasló eredmények eléréséhez. Az alábbi részletek árnyalják a képet:

  • A közel 3 hónapos együttműködésünk során mi technikai auditálással, elemzésekkel, optimalizált kategóriaoldal-szövegekkel és stratégiai iránymutatással láttuk el az ügyfelet. 
  • Az ügyfél gondosan követte az instrukcióinkat és implementálta a javaslatainkat.
  • Ügyfelünk proaktívan építette a cégét, növelte a rendelkezésre álló árukészletét, ami biztosan pozitív hatással volt a növekedésre.
  • Az ügyfél a közös projekt után intenzív linképítésbe kezdett, azonban ezt már rajtunk kívül végezte és a véleményünket sem kérte ki róla. 
  • Ha jobban megvizsgáljuk ezeket a linkeket, akkor kiderül, hogy jelentős részben PBN domainekről van szó, melyek egyáltalán nem alkalmasak prémium linkek építésére.
    Egy korábbi cikkünkben már kifejtettük, hogy a Privát Bloghálózatok miért és hogyan tudnak visszaesést okozni, szóval ezt a tevékenységet nem tudjuk a mérleg pozitív oldalára tenni.
 

MI TÖRTÉNT AZÓTA?

2019 áprilisában a webshop organikus forgalma bezuhant. Az alábbi grafikonon látható, hogy a forgalom körülbelül 60%-ot esett 1-2 hónap leforgása alatt. Ekkor mi már 20+ hónapja nem álltunk aktív kapcsolatban az ügyféllel, így ez nem is jutott tudomásunkra.

Drasztikus forgalom csökkenés röpke két hónap leforgása alatt

HOGY TÖRTÉNHETETT A VISSZAESÉS?

Közel egy év távlatában már nehéz pontosan visszafejteni a pontos okokat, azonban van egy elég erős érvünk, ami a drasztikus csökkenés mögött állhat.

Eladták a webshopot és jelenleg egy teljes képernyős fotó tájékoztatja a látogatókat, hogy hamarosan újraindulnak. Nem feltétlen kell SEO szakértőnek lenni, hogy rájöjjünk ez miért vezetett SEO katasztrófához.

Egy teljes képernyős fotó még sosem vezetett jó SEO eredményekhez

VÉGSŐ GONDOLATOK 

Az esettanulmányunk megírásakor arra törekedtünk, hogy:

  1. Valós eredményekről számoljunk be.
  2. Megmutassuk, hogy milyen módszerekkel lehet egy webáruház organikus forgalmát sikeresen felépíteni. Akár önállóan, akár szakértő bevonásával.
  3. Nem burkolt célunk volt a munkánk sikerének bemutatása.
 

A kiegészítéstől azt reméljük, hogy egyértelmű a kontextus és a siker story talán keserű vége. Mindemellett soha nem volt célunk olvasóink vagy potenciális ügyfeleink megtévesztése. Az elért eredmények valósak és érthető okokból az esés is valós sajnos. 

Ha szeretnéd webáruház forgalmát növelni vagy a kiegészítésben szereplő drasztikus visszaesést észlelsz a weboldaladon, akkor lépj velünk kapcsolatba és beszéljük át hogyan és milyen keretek között tudunk együttműködni. 

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

Ezeket olvastad már?