A Szotar.net sikertörténet folytatódik

Miről fogsz olvasni?

Hat hónap alatt 27.000, 16 hónap alatt 533.000 organikus látogató. Ami kell hozzá: világos üzleti cél, szakértelemmel összeállított SEO stratégia és növekedési program, precíz kivitelezés és folyamatosan munka. A jól végzett keresőoptimalizálás pedig meghozza gyümölcsét, ami a Szotar.net esetében szűk másfél év után mára már közel 70 ezer havi látogatót jelent.

A projekttel elnyertük a Magyar Marketing Szövetség Marketinggyémánt díját is.

Marketing Diamond díj
Videó lejátszása

MILYEN STRATÉGIÁT ALKALMAZTUNK A PROJEKT SORÁN?

Ahogyan arról már korábbi esettanulmányunkban is beszámoltunk, az oldal esetében a keresőoptimalizálást Technikai SEO audittal kezdtük. A vizsgálat során feltártuk azokat a technikai tényezőket, amelyek hátráltatják a weboldal organikus teljesítményét, és megfogalmaztuk azokat az optimalizálási irányokat, amelyek támogatják az eredmények növekedését. A hibák kijavításával olyan stabil alapot hoztunk létre az ügyféllel együttműködve, amely az aktuális trendeknek és elvárásoknak megfelelően kiszolgálják nem csak a kereső algoritmusát, de a felhasználók igényeit is.

A technikai elemzés után a kulcsszókutatás következett, amellyel feltártuk a témát jellemző keresési trendeket, üzleti szempontból fontos kulcsszavakat, és a versenytársak témaköri teljesítményét is. Ezt követően összeállítottuk azt a Tartalomstratégiát, amelybe megfelelő keresési mennyiséggel rendelkező, üzletileg fontos, és releváns keresési szándékkal rendelkező kulcsszavak kerültek bele. 

Az egyszeri elemzések és kutatások után elkezdtük a Tartalommarketing stratégia alapján a SEO-barát szövegek írását, valamint az oldal hitelességének erősítését linképítés segítségével. Már az első 6 hónap után is látványosak voltak az eredmények, a publikált blog cikkek jelentős része a találati listán elejére került, 6 hónap alatt összesen 27.000 látogatót eredményezve.

A  munka azonban itt még nem állt le. A növekedést a kezdeti lendület után is tartani tudtuk azáltal, hogy havi rendszerességgel tettünk közzé az ügyfél blogján SEO-barát cikkeket, melyek egyre nehezebb, és egyre magasabb keresési mennyiségekkel kulcsszavakra voltak optimalizálva. A konverzió szempontjából leginkább releváns tartalmak teljesítményét pedig linképítéssel is folyamatosan erősítettük.
Ennek eredményeként 1 éves összehasonlításban a havi organikus látogatók számát közel 400%-kal növeltük

A jól optimalizált meta leírásoknak köszönhetően az átkattintási arány is 58%-kal növekedett az előző évi CTR-hez képest.

MILYEN KULCSSZAVAKBÓL SZÁRMAZIK A FORGALOM?

A forgalom ilyen mértékű növelése esetén jogosan merül fel mindenkiben a kérdés: milyen kulcsszavakkal szereztünk ennyi látogatót?

A kulcsszókutatásnak köszönhetően olyan témákat és keresési kifejezéseket tártunk fel, amelyekre semmilyen tartalom nem került fel korábban az ügyfél weboldalára. Ezeket a kiaknázatlan lehetőségeket megragadva minden hónapban újabb és újabb látogatók érkeztek a weboldalra, a tartalmak pedig a publikálásuk óta folyamatosan vonzanak organikus forgalmat.

Szótár Kifejezések
Lekérdezés Kattintások Megjelenések CTR Elhelyezkedés

idegen szavak
angol igeidők
szotar.net
szótár
idegen szavak szótára
összetett szavak
számok helyesírása
szotar
összetett szavak helyesírása
gondolatjel
szotar net
helyesírás
idegen szavak jelentése
szotarnet
szotar.net
szótárnet
igeidők angol
szavak jelentése
szótagolás
dátumok helyesírása

13522
11081
7179
5388
4751
3443
2417
2220
2148
2137
2043
1982
1975
1824
1687
1664
1599
1584
1382
1364

58274
40011
7987
543587
46631
34192
19909
95908
4160
18448
2544
389972
5891
2003
1817
1793
5115
7269
18722
5437

23,20%
27,69%
89,88%
0,99%
10,19%
10,07%
12,14%
2,31%
51,63%
11,58%
80,31%
0,51%
33,53%
91,06%
92,85%
92,81%
31,26%
21,79%
7,38%
25,09%

1,89
1,65
1
6,32
3,05
3,2
2,91
4,89
1,5
2,42
1
6,83
2,01
1
1
1
1,9
2,25
4,72
3,54

A legnagyobb forgalmat hozó kulcsszavak között a márkázott kulcsszavakon kívül azok a keresési kifejezések szerepelnek, amelyekre a Tartalommenedzsment keretein belül tartalmat készítettünk. Ezek üzleti szempontból szorosan kötődnek az oldal profiljához és erősítik a témaköri hitelességét is.

MENNYI IDŐ UTÁN VÁLTAK LÁTHATÓVÁ AZ EREDMÉNYEK?

Vannak olyan kritikus kérdések, amelyeket szinte minden projekt indulásakor felmerülnek: Mennyi idő után fog növekedni a forgalom? Mikor lesz látható az eredmény?

A szotar.net esetében a projektet a megfelelő alapok megteremtésével kezdtük, ezért a szöveges tartalmak eredményeire nem kellett sokat várni. Az angol igeidők kulcsszóra írott long-form cikket májusban publikálták a blogon, az eredmények pedig folyamatosan jöttek. Októberre, azaz 5 hónappal a publikálás után a cikk már stabilan birtokolta a találati lista első helyét.

Csupán ez az egy cikk szűk másfél év alatt 11 600 látogatót szerzett az oldalnak, és kiemelkedő, 23,5%-os átkattintási aránnyal rendelkezik.

A projekt során nem ez az egyetlen kiemelkedő eredménnyel rendelkező kulcsszó. A számok helyesírása kulcsszóra készült tartalom öt hónap alatt 3100 organikus látogatót vonzott az oldalra, és átlagosan a második pozícióban jelenik meg a találati listákon.

Stabil, hónapról hónapra növekvő organikus forgalom

Mindent összevetve a projekt során 95-szörösére növeltük az oldal organikus forgalmát kevesebb, mint másfél év alatt:

Az együttműködés mindemellett még tart: az új tartalmakon és linképítésen már másfél éve, havi rendszerességgel dolgozunk, egyre növekvő forgalmat és jobb organikus helyezéseket biztosítva.

Szerző:

BP Digital

A BP Digital egy Budapest központú SEO ügynökség. Nálunk a keresőoptimalizálás fókusz, nem pedig üzletág. Tíz fős csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy szakmailag megalapozott stratégiával és minőségi, értékteremtő tartalmakkal segítsünk jobb helyezéseket elérni ügyfeleinknek.

Ezeket olvastad már?