Így szereztünk 27.000 látogatót hat hónap alatt

A Szotar.net egy többnyelvű online szótár. A fizetős szolgáltatásokat jelenleg a professzionális felhasználók veszik igénybe, de a megbízó – Akadémiai Kiadó – nyitni szeretett volna a szélesebb rétegek felé. Az ehhez vezető első lépés a szolgáltatás és a márka ismertségének növelése.

Az elérés és ismertség növelésére SEO alapú tartalommarketinggel segítettük az ügyfélt céljainak elérésében.

A projekttel elnyertük a Magyar Marketing Szövetség Marketinggyémánt díját Tartalommarketing kategóriában.

marketing gyémánt díj

A cég online jelenléte a szotar.net oldalra épül. SEO tevékenység az oldalon korábban nem volt. Az oldalt fizetett hirdetés nem támogatja, leginkább direkt forgalmon keresztül érkeznek a látogatók. A teljes forgalomnak a projekt indulása előtt mindössze kb. 15%-a érkezett keresőből.

A márkaismertség és a weboldal látogatottságának növekedésének a kézenfekvő és elsődleges forrása az organikus forgalom növelése. Ehhez döntő fontosságú cél volt a keresőkben a jobb helyezések elérése.

A tartalommarketing tervezésének, lebonyolításának bemutatása

A tartalommarketing nulladik lépésében kulcsszókutatást végeztünk, amely során megvizsgáltuk, hogy adott kifejezésekre, termékekre vagy szolgáltatásra hogyan keresnek a legtöbben, továbbá mennyire nehéz az adott kulcsszóra a verseny. Ez alapján választottuk ki azokat a kulcsszavakat, amelyekkel potenciálisan a legjobb eredményeket tudjuk elérni a későbbi optimalizálás során. 

A kiválasztott kulcsszavaknak összhangban kell lenniük a szotar.net által kínált szolgáltatással. Ez alapvető, hiszen ha egy, a témától teljesen eltérő kulcsszóval terelünk látogatókat a weboldalra, akkor nagy valószínűséggel hamar elveszítjük őket. Ezt az arányt a Google Analytics fiókon belül az exit és bounce rate mérőszámokkal tudjuk leginkább ellenőrizni.

A kulcsszókutatást követően dolgoztuk ki a tartalomstratégiát, amelyben azokat a témaköröket határoztuk meg, amiben leginkább érdemes tartalmat előállítani. Ezek általában nyelvtanulási tippeket és nyelvtani útmutatókat foglalnak magukba. 

A tartalommarketing eredményességének bemutatása

Az elkészült cikkek a szotar.net induló blog oldalára lettek publikálva. A blog kezdetben – értelemszerűen – 0 organikus forgalmat generált, azonban az első cikkek publikálása után ez a szám folyamatos növekedésnek indult. 

A szotar.net blog organikus forgalmának alakulása

keresőoptimalizálás referencia

A projekt még nem ért a végéhez, hiszen a SEO-barát cikkek 70%-a került publikálásra. Ennek ellenére 6 hónap alatt közel 27.000 kattintást sikerült szerezni csak a blog cikkeken keresztül, ami kimagasló eredmény. Ez a szám az eddigi trend figyelembevételével és az újabb, optimalizált cikkek publikálásával még tovább fog növekedni.

Szotar.net blog cikkeinek eredményessége

tartalommarketing eredménye online szótárnál

A fenti táblázat azt szemlélteti, hogy mennyi organikus kattintást eredményeztek az egyes cikkek. Ahogy feljebb már említettük, a cikkek közel 30%-a még publikálásra vár, amely fokozott kíváncsiságra ad okot.

Nyitott kérdés tehát, hogy vajon meddig lehet feljebb tornázni az organikus forgalmat?

Hasonló tartalmak

Márka építés

Brandépítés tartalommarketing eszközökkel

Hogyan lehet egy márka tekintélyét felépíteni? A tartalommarketing szuper eszköz a tarsolyodban az elismertség megszerzéséhez: cikkünkben bemutatjuk, mit jelent az authority content kifejezés és márkaépítés tippeket is adunk, amelyeket te is beépíthetsz a tartalom stratégiádba.

Olvass tovább »

Ezekre a kifejezésekre kerestek a magyarok legtöbbször 2020-ban

A Google immár 20 éve minden év elején közzéteszi azoknak a kifejezéseknek a listáját, amelyek az adott évben a legnépszerűbbek voltak az internetezők körében. A keresési trendekből egyértelműen kiderül, hogy témakörönként mi jellemzi a magyar internetezők keresési szokásait. Mutatjuk, hogy hányan, mikor és mire kerestünk online 2020-ban!

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.