Így szereztünk 27.000 látogatót hat hónap alatt

A Szotar.net egy többnyelvű online szótár. A fizetős szolgáltatásokat jelenleg a professzionális felhasználók veszik igénybe, de a megbízó – Akadémiai Kiadó – nyitni szeretett volna a szélesebb rétegek felé. Az ehhez vezető első lépés a szolgáltatás és a márka ismertségének növelése.

Az elérés és ismertség növelésére SEO alapú tartalommarketinggel segítettük az ügyfélt céljainak elérésében.

A projekttel elnyertük a Magyar Marketing Szövetség Marketinggyémánt díját Tartalommarketing kategóriában.

marketing gyémánt díj

A cég online jelenléte a szotar.net oldalra épül. SEO tevékenység az oldalon korábban nem volt. Az oldalt fizetett hirdetés nem támogatja, leginkább direkt forgalmon keresztül érkeznek a látogatók. A teljes forgalomnak a projekt indulása előtt mindössze kb. 15%-a érkezett keresőből.

A márkaismertség és a weboldal látogatottságának növekedésének a kézenfekvő és elsődleges forrása az organikus forgalom növelése. Ehhez döntő fontosságú cél volt a keresőkben a jobb helyezések elérése.

A tartalommarketing tervezésének, lebonyolításának bemutatása

A tartalommarketing nulladik lépésében kulcsszókutatást végeztünk, amely során megvizsgáltuk, hogy adott kifejezésekre, termékekre vagy szolgáltatásra hogyan keresnek a legtöbben, továbbá mennyire nehéz az adott kulcsszóra a verseny. Ez alapján választottuk ki azokat a kulcsszavakat, amelyekkel potenciálisan a legjobb eredményeket tudjuk elérni a későbbi optimalizálás során. 

A kiválasztott kulcsszavaknak összhangban kell lenniük a szotar.net által kínált szolgáltatással. Ez alapvető, hiszen ha egy, a témától teljesen eltérő kulcsszóval terelünk látogatókat a weboldalra, akkor nagy valószínűséggel hamar elveszítjük őket. Ezt az arányt a Google Analytics fiókon belül az exit és bounce rate mérőszámokkal tudjuk leginkább ellenőrizni.

A kulcsszókutatást követően dolgoztuk ki a tartalomstratégiát, amelyben azokat a témaköröket határoztuk meg, amiben leginkább érdemes tartalmat előállítani. Ezek általában nyelvtanulási tippeket és nyelvtani útmutatókat foglalnak magukba. 

A tartalommarketing eredményességének bemutatása

Az elkészült cikkek a szotar.net induló blog oldalára lettek publikálva. A blog kezdetben – értelemszerűen – 0 organikus forgalmat generált, azonban az első cikkek publikálása után ez a szám folyamatos növekedésnek indult. 

A szotar.net blog organikus forgalmának alakulása

keresőoptimalizálás referencia

A projekt még nem ért a végéhez, hiszen a SEO-barát cikkek 70%-a került publikálásra. Ennek ellenére 6 hónap alatt közel 27.000 kattintást sikerült szerezni csak a blog cikkeken keresztül, ami kimagasló eredmény. Ez a szám az eddigi trend figyelembevételével és az újabb, optimalizált cikkek publikálásával még tovább fog növekedni.

Szotar.net blog cikkeinek eredményessége

tartalommarketing eredménye online szótárnál

A fenti táblázat azt szemlélteti, hogy mennyi organikus kattintást eredményeztek az egyes cikkek. Ahogy feljebb már említettük, a cikkek közel 30%-a még publikálásra vár, amely fokozott kíváncsiságra ad okot.

Nyitott kérdés tehát, hogy vajon meddig lehet feljebb tornázni az organikus forgalmat?

Hasonló tartalmak

Weboldal költöztetés - Így tartsd meg a forgalmad!

Weboldal költöztetés – Így tartsd meg a forgalmad!

A SEO projektek kivitelezése során gyakran találkozunk ilyen kijelentésekkel, ami teljesen érthető, hiszen minden vállalkozás életében eljön az a pont, amikor már szükség van a terjeszkedésre, a régi motor már nem tudja kiszolgálni a felmerülő igényeket, gyorsabb vagy megbízhatóbb tárhelyszolgáltatóra van szükség, vagy csak szimplán egy design frissítés van tervben. Azonban egy weboldal migrációja többnyire sokkal komplexebb feladat, mint azt elsőre gondolnánk.

Olvass tovább »

Webáruházak keresőoptimalizálása

Ma már a vásárlások közel 90%-a online kereséssel kezdődik és az online bonyolított forgalom több, mint 70%-a keresőoldalakon keresztül áramlik.
Azonban, ahhoz, hogy a Google keresőben a Te webáruházad is felfedezhető legyen és ezáltal előkelő helyezéseket érj el a számodra fontos keresőkifejezésekre elengedhetetlen, hogy az oldalad megfeleljen a Google elvárásainak.

Olvass tovább »
Így kerülheted el a jogi buktatókat, ha webshopot indítasz

Így kerülheted el a jogi buktatókat, ha webshopot indítasz

Napjainkra az online térben való jelenlét kiemelten fontossá vált – itt kommunikálunk, itt szerzünk tudomást a hírekről, online vásárolunk vagy épp keressük a szerelmet. Üzleti szempontból az online tér egy aranybányává vált, ha valaki jól használja. Az elmúlt években a webshopok virágzásnak indultak, aminek a pandémia szabta korlátozások adtak még egy komoly lökést: szinte nincs olyan termék, amit ne tudnánk online beszerezni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.