SEO Vibes Budapest 2023

Összefoglaló és vélemények

Miről fogsz olvasni?

Az alábbiakban összegyűjtöttük, hogy mik voltak (számunkra) a 2023-as SEO Vibes budapesti konferenciájának legfontosabb tanulságai.

Miért érdemes elolvasnod ezt az összefoglalót?

A SEO Vibes Budapest konferencia Közép-Kelet-Európa egyik legfontosabb és legrangosabb SEO-konferenciája. Az előadók szinte kivétel nélkül nemzetközi SEO-szakértők és ügynökségi vezetők, így igazán tartalmas és elgondolkodtató előadásokat hallottunk, melyek tanulságosak lehetnek a jövőbeni SEO-gondolkodásmódra vonatkozóan is.

Az előadásokat kivétel nélkül angol nyelven tartották, itt most magyarul összegezzük a legfontosabb gondolatokat.

1. Az Algoritmus egy algoritmus.

Kyle Roof, a High Voltage SEO-ügynökség tulajdonosa azt hangsúlyozta, hogy a SEO mindig is a különböző keresőmotorok működésének visszafejtése volt és ez a mai napig így van. Az algoritmus működése pedig a természetéből adódóan visszafejthető.

Szesztay Péter, a BP Digital tulajdonos- ügyvezetőjének a véleménye:

„Számos esettanulmányunk alapján mi is sokszor találunk világos következtetéseket, amelyek alapján 1-1 iparág működésére megtaláljuk a leggyorsabb utat az ideális SEO-eredményekhez. Ebben pedig bizony van eltérés iparáganként – ezért is fontos, hogy pontosan felmérd a versenyt, mielőtt vadul SEO-zni kezdesz.”

Előadó beszél a SEO Vibes konferencián

2. Az AI örökké hibás találatokat fog adni.

Bastian Grimm, a Peak Ace onlinemarketing-ügynökség ügyvezetője előadásában hangzott el ez a tételmondat. Mivel a nyelvi modellek becslésekkel dolgoznak, nincs mögöttük egzakt tudás – ezért mindig fennáll a veszélye, hogy hibázni fognak. Ugyanarra a keresésre soha nem ugyanazt a választ adják.

Szesztay Péter véleménye:

„Az AI-nak nincs tudása. Neked van. Ezt a versenyelőnyünket kell a jövőben következő szintre emelni.”

Előadó beszél a SEO Vibes konferencián

3. Az “általános tudásnak” (general knowledge) számító tartalmakat az AI tökéletesen ki tudja (majd) szolgálni.

Szintén Bastian Grimm fogalmazta meg, hogy az AI helyettesíteni fogja az általános tudásra épülő tartalmakat. Ez azt jelenti, hogy a jövőben valószínűleg egy weboldal sem fog azzal forgalmat szerezni, hogy kilistázza például a „top x európai várost”.

Szesztay Péter, a BP Digital tulajdonos- ügyvezetőjének a véleménye:

„A tartalommarketing során olyan kulcsszavakat kell választanunk egyre inkább, amivel egyedi tartalmat tudunk közvetíteni.”

4. Data is king. (Magyarul: Az adat a király.)

Damian Sałkowski, a Senuto SEO-szoftver alapítója beszélt arról, hogyan érdemes az adatokhoz állni és a működésünk, gondolkodásunk részévé formálni azokat.

Szesztay Péter, így a BP Digital véleménye:

„Az adatok már évek óta egyre hangsúlyosabb szerepet kapnak az online marketing világában. A következő években ez csak fokozódni fog.”

Előadó beszél a SEO Vibes konferencián

5. Ne legyél „buta puma”!

Koray Tuğberk GÜBÜR, a Holistic SEO & Digital ügynökség ügyvezetője mutatta be a „buta puma” példáján keresztül a jövő nyerő stratégiáját. 

„Az a puma, aki 1200 kalóriát éget el egy 200 kalóriás zsákmány megszerzésért, az buta.”

SEO-mintára fordítva: ha egy nem igazán értékes kulcsszón sokat dolgozol, akkor a befektetett munka soha nem fog igazán megtérülni, így valójában magad alatt vágod a fát.

Szesztay Péter véleménye:

„A jól megválasztott kulcsszavak új értelmet nyernek az AI miatt kiélezett versenyben.”

Előadó beszél a SEO Vibes konferencián

6. Biztonságos válaszokat adj!

Szintén Koray Tuğberk GÜBÜR hipotézise:

„A Google olyan tartalmakat preferál, amelyekben több vélemény jelenik meg, több célközönség megközelítéséből vizsgálva.” Az egzakt válaszokat a Google kevésbé szereti, hiszen ezzel kockáztatja a helyes válaszadását.

Szesztay Péter véleménye:

„Őszintén, ebbe eddig nem gondoltam bele, de nagyon reális tézisnek tartom.”

7. SEO vs. buyer personák

Raluca Radu, az MTH Digital onlinemarketing-ügynökség alapítója és az Answear webáruház romániai képviselője, előadásában a buyer personák (ideális vásárlók) fontosságáról mesélt. Az Answearnél 3-4 pivoton keresztül találták meg azt a contentstratégiát, amivel végül sikerült a célközönségükkel rezonálni.

Szesztay Péter  véleménye:

„Fölösleges olyan tartalmat gyártanod, amit senki nem olvas el. Legalább organikus forgalmat hozzon, de preferáltan a vásárlásokat is támogassa. A legjobb ha a tartalmaidat más csatornákon keresztül is megosztod – például a social medián vagy egy hírlevéllel – és ezzel egy lojális közösséget építesz a céged köré.”

Előadó beszél a SEO Vibes konferencián

+1. Ügynökségi plusz tipp: fektess technológiába!

Mihai Vânătoru, a DWF group ügyvezetője (Románia legnagyobb SEO-ügynöksége 100 SEO-szakértővel) a következőket javaslata a SEO-szakembereknek (és a cégeknek is):

„Fektessetek technológiába! Egyrészt sokkal hatékonyabb és értékesebb munkát tudsz ezáltal végezni. Másrészt, a technológia olyan ütemben fejlődik, hogy muszáj rajta tartanod a szemed.”

Szesztay Péter  véleménye:

„A BP Digital indulása óta folyamatosan az iparág legjobb technológiái mellett tesszük le a voksunkat. Ez manapság szerintem nem versenyelőny, hanem követelmény minden szakértőtől.”

A SEO Vibes Budapest 2023 második napi agendája

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.