Képzeljünk el két hasonló cikket. Az egyik egy érdekes, de SEO szempontból nem jól optimalizált szövegrészlet egy kávézó blogján:
Nem optimalizált tartalom:
„A kávé egy fantasztikus ital, amit világszerte sokan szeretnek. Népszerűsége évszázadokra nyúlik vissza és sok kultúrában fontos szerepet játszik. Néhányan tejjel fogyasztják, míg mások feketén, kerülhet bele cukor, de akár édesítés nélkül is készíthető.”
Bár a szöveg érdekes lehet, hiányoznak belőle a kulcsszókutatás alapján kiválasztott, célzott kulcsszavak, illetve nincsenek benne olyan releváns kifejezések sem, amik arra ösztönöznék a keresőmotorokat, hogy a találati listán előnyben részesítsék a tartalmat más hasonló szövegekkel szemben.
Most pedig nézzük meg, hogyan nézne ki ugyanaz a szöveg, ha a SEO optimalizálás részeként a releváns, a keresési szándékot kielékítő és megfelelő keresési mennyiséggel rendelkező kulcsszavakkal lenne kiegészítve:
SEO optimalizált tartalom:
„Az igazi rajongók pontosan tudják, milyen fantasztikus élményt nyújthat egy csésze minőségi alapanyagokból készült, frissen főzött kávé. Legyen szó eszpresszóról vagy habos cappuccinóról, őrölt-, szemes- vagy koffeinmentes kávéról, mindenki megtalálhatja a kedvencét. Gondoltad volna, hogy a kávé eredete több mint ezer évre nyúlik vissza, és mára az egyik legnépszerűbb ital lett a világon? Tudd meg, hogyan készítheted el otthon is a tökéletes kávét!”
Ebben a változatban már konkrét, keresett kulcsszavakat használtunk, mint például: „koffeinmentes kávé”, „eszpresszó”, vagy „kávé eredete”. A tartalom így nemcsak a felhasználók számára releváns, de a keresőmotorok is könnyebben azonosítják, hogy miről is szól a szöveg, így a megfelelő kulcsszóra és pozícióba tudják rangsorolni a találati listán. Éppen ezért nagyon fontos, hogy minden tartalmat úgy írjunk meg, hogy az mindkét fél számára értékes legyen.