EON KomfortZóna Esettanulmány: 0-ról 119,128 látogató SEO-val

Bevezetés

A KomfortZóna az EON egyik aloldalaként működik, az EON szolgáltatásait népszerűsíti. Az oldal elsősorban kazán, klíma és konvektor jellegű témákat dolgoz fel. Célja a lakossági érdeklődők megfelelő információkkal való támogatása, ami segíti őket a vásárlási döntés meghozatalában.

A SEO projekt megkezdésekor a KomfortZóna teljes új weboldalként funkcionált, nulla látogatóval. Így különösen nagy kihívás volt organikus forgalmat terelni az oldalra, ezzel pedig potenciális ügyfeleket hozni az EON számára!

Ahhoz, hogy egy újonnan indult weboldallal látogatókat szerezz az alábbi 3 dolgot mindenképp szem előtt kell tartanod:

  1. Tudatosan tervezd meg a cikkek témáit. Fedezd fel, hogy milyen kifejezésekre keres leginkább a célcsoportod, majd ezek szerint állíts össze egy tartalomstratégiát.  
  2. Fontos, hogy az alapvető SEO szempontok érvényesüljenek, különben a fáradozásaid hiábavalóak lesznek. A weboldaladnak technikai szempontból is rendben kell lennie, máskülönben a legjobban megírt tartalmak sem érhetnek el jó helyezéseket.
  3. Készíts tartalmas cikkeket, amik szakmai szemmel is hitelesek. A 100-200 szavas rövid cikkekkel nem leszel képes átütő eredmények elérésére.

Az együttműködés 2017 szeptember elején kezdődött és 2018 május végéig tartott. Ezalatt az időszak alatt összesen 37,510 látogatót sikerült szereznünk, csak keresőoptimalizálással! Az eredmények azonban a mai napig éreztetik hatásukat, 2018 december 3-ig összesen 119,128 látogató érkezett a weboldalra.

KomfortZóna weboldal látogatóinak alakulása

A SEO projekt felépítése

Az ügyféllel egyeztetve első lépésben meghatároztuk azokat a kiinduló kulcsszavak, melyek a kulcsszókutatás alapját képezték. Ebben a fázisban az a cél, hogy a téma szempontjából releváns kifejezések mellé pontos számadatokat társítsunk. Kulcsszókutatás nélkül nagy annak a valószínűsége, hogy olyan tartalom kerül előállításra, amely a célcsoportunk számára irreleváns, nehezen értelmezhető vagy egyáltalán nem is keres rá.

Miután kiválasztottuk a top kulcsszavakat, elkészítettünk egy 3 hónapos tartalomstratégiát, melyben meghatározásra került, hogy milyen típusú cikkeket érdemes elkészíteni a kiválasztott kifejezésekre. A tartalomstratégia véglegesítése után átadtuk a SEO wireframeket (cikk vázlatokat) az ügyfél számára. A wireframe a SEO barát szövegírás alapját képezi és magában foglalja a fókusz kulcsszót, a végső URL-t, cím alternatívákat, alcímeket, javasolt szószámot, képeket, továbbá olyan kérdéseket, amelyek megválaszolásával elkészülhet a szakmailag is kifogástalan cikk. A végleges, publikálásra kész cikkek szakmaiságát egyrészt az ügyfél, másrészt a szakmai szövegírók garantálták.

Eredmények a KomfortZóna weboldalán

Eredmények a KomfortZóna weboldalán

A kampány szeptember elején indult és már hónap végén lehetett látni a SEO tevékenységek – kezdetben – apró eredményeit. A cikkek október elején kerültek publikálásra.

A keresőknek több időre van szüksége, hogy egy jól megírt tartalom jó helyen legyen rangsorolva, így egy ma megírt cikk eredménye a legtöbb esetben is néhány hónap távlatában lesz érezhető. A KomfortZóna oldalán azonban november közepétől már láthatóan növekedett az oldal látogatottsága, ami a kampány végezte után is tovább emelkedett.

Kulcsszó helyezések a KomfortZóna esetében

A megfelelően optimalizált cikkeknek köszönhetően több kulcsszóval is top 3 helyezést értünk el a KomfortZóna esetében. Ezekre a kulcsszavakra havonta több százan keresnek a Google-ben. A cikkek alapkövét a téma szempontjából releváns kifejezések fektették le (klíma, kazán, konvektorcsere), biztosítva azt, hogy a látogatók döntő többsége potenciális ügyfél/jövőbeni vásárló az EON számára.

Fizetett hirdetések és a keresőoptimalizálás megtérülésének összehasonlítása

A marketing menedzserek fejében gyakran merülnek fel a következő kérdések:

  • Milyen csatornákon érjem el a célcsoportot?
  • Mennyi pénzt allokáljak egy adott marketingcsatornára?
  • Hogyan mérem, hogy melyik csatorna teljesít jobban?
  • Hosszú távon melyik csatornába fektessek többet?

Az online marketing egyik nagy előnye, hogy szinte kivétel nélkül minden mérhető. Az analitikai eszközökkel mi pontosan végigkövethetjük, hogyan teljesít egy kampány, lehetővé téve akár a gyors és dinamikus javításokat is.

Összes megszerzett látogató a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban

A kampány időszak alatt fizetett hirdetésekkel összesen az EON-nak 45,568, míg keresőoptimalizálással 37,502 látogatót sikerült elérnie. Önmagukban ezek a számok azonban nem elég beszédesek, meg kell vizsgálni, hogy milyen költséget jelentettek az egyes projektek az EON számára.

A látogatók megszerzésére fordított költség a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban.

A fizetett hirdetések közel 3 millió Ft költséget jelentettek, szemben a 2 milliós SEO költségekkel. Egy látogató megszerzésének átlagos költsége forintban így a fizetett hirdetések esetében 64,9 Ft, míg a SEO esetében 53,3 Ft.

Látható, hogy aki hosszú távú eredményeket szeretne elérni és látogatókat hozni a weboldalra, annak a SEO jobb választásnak bizonyul.

További lehetőségek

A KomfortZóna oldala kezdetben kevés kulcsszóra (31) jelent meg a találati listában a versenytársakhoz képest, így minimális volt az esélye annak, hogy egy webes keresés következtében újabb ügyfelet szerezzen az EON. A közös SEO projekt végére viszont már jelentős mértékben megugrott ez a szám.

Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2017 szeptemberében

Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2018 májusában

A növekedési lehetőség azonban itt még nem áll meg. Egy átfogó versenytárselemzéssel, majd újabb kulcsszókutatással olyan kifejezések fedezhetőek fel, melyekre érdemes további tartalmat építeni. A fenti képen is látható, hogy mennyi potenciál van ebben az iparágban. A módszereink segítségével ez a potenciál pedig teljes mértékben kiaknázható.

 

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Beszéljünk!