EON KomfortZóna Esettanulmány: 0-ról 185,235 látogató SEO-val

Bevezetés

A KomfortZóna az EON egyik aloldalaként működik, az EON szolgáltatásait népszerűsíti. Az oldal elsősorban kazán, klíma és konvektor jellegű témákat dolgoz fel. Célja a lakossági érdeklődők megfelelő információkkal való támogatása, ami segíti őket a vásárlási döntés meghozatalában.

A SEO projekt megkezdésekor a KomfortZóna teljes új weboldalként funkcionált, nulla látogatóval. Így különösen nagy kihívás volt organikus forgalmat terelni az oldalra, ezzel pedig potenciális ügyfeleket hozni az EON számára!

Ahhoz, hogy egy újonnan indult weboldallal látogatókat szerezz az alábbi 3 dolgot mindenképp szem előtt kell tartanod:

  • Tudatosan tervezd meg a cikkek témáit. Fedezd fel, hogy milyen kifejezésekre keres leginkább a célcsoportod, majd ezek szerint állíts össze egy tartalomstratégiát.  
  • Fontos, hogy az alapvető SEO szempontok érvényesüljenek, különben a fáradozásaid hiábavalóak lesznek. A weboldaladnak technikai szempontból is rendben kell lennie, máskülönben a legjobban megírt tartalmak sem érhetnek el jó helyezéseket.
  • Készíts tartalmas cikkeket, amik szakmai szemmel is hitelesek. A 100-200 szavas rövid cikkekkel nem leszel képes átütő eredmények elérésére.

Az együttműködés 2017 szeptember elején kezdődött és 2018 május végéig tartott. Ezalatt az időszak alatt összesen 37,510 látogatót sikerült szereznünk, csak keresőoptimalizálással!

Az eredmények azonban a mai napig éreztetik hatásukat, 2020 március 25-ig bezáróan összesen 185,235 látogató érkezett a weboldalra, ami a teljes forgalom közel 85%-nak felel meg.

keresőoptimalizálás eredmények

A 2019 október elejétől látható forgalomcsökkenés annak köszönhető, hogy a cikkek bizonyos részét új domain alá költöztette az EON. Ennek értelmében a Komfortzóna weboldalának forgalma csökken, ugyanakkor az eon.hu-n található blog oldal forgalma növekszik.

A SEO projekt felépítése

Az ügyféllel egyeztetve első lépésben meghatároztuk azokat a kiinduló kulcsszavak, melyek a kulcsszókutatás alapját képezték. Ebben a fázisban az a cél, hogy a téma szempontjából releváns kifejezések mellé pontos számadatokat társítsunk. Kulcsszókutatás nélkül nagy annak a valószínűsége, hogy olyan tartalom kerül előállításra, amely a célcsoportunk számára irreleváns, nehezen értelmezhető vagy egyáltalán nem is keres rá.

Miután kiválasztottuk a top kulcsszavakat, elkészítettünk egy 3 hónapos tartalomstratégiát, melyben meghatározásra került, hogy milyen típusú cikkeket érdemes elkészíteni a kiválasztott kifejezésekre. A tartalomstratégia véglegesítése után átadtuk a SEO wireframeket (cikk vázlatokat) az ügyfél számára. A wireframe a SEO barát szövegírás alapját képezi és magában foglalja a fókusz kulcsszót, a végső URL-t, cím alternatívákat, alcímeket, javasolt szószámot, képeket, továbbá olyan kérdéseket, amelyek megválaszolásával elkészülhet a szakmailag is kifogástalan cikk.

A végleges, publikálásra kész cikkek szakmaiságát egyrészt az ügyfél, másrészt a szakmai szövegírók garantálták.

Eredmények a KomfortZóna weboldalán

Eredmények a KomfortZóna weboldalán

A kampány szeptember elején indult és már a hónap végén lehetett látni a SEO tevékenységek – kezdetben – apró eredményeit. A cikkek október elején kerültek publikálásra.

A keresőknek több időre van szüksége, hogy egy jól megírt tartalom jó helyen legyen rangsorolva, így egy ma megírt cikk eredménye a legtöbb esetben is néhány hónap távlatában lesz érezhető. A KomfortZóna oldalán azonban november közepétől már láthatóan növekedett az oldal látogatottsága, ami a kampány végezte után is tovább emelkedett.

Kulcsszó helyezések a KomfortZóna esetében

A megfelelően optimalizált cikkeknek köszönhetően több kulcsszóval is top 3 helyezést értünk el a KomfortZóna esetében. Ezekre a kulcsszavakra havonta több százan keresnek a Google-ben. A cikkek alapkövét a téma szempontjából releváns kifejezések fektették le (klíma, kazán, konvektorcsere), biztosítva azt, hogy a látogatók döntő többsége potenciális ügyfél/jövőbeni vásárló az EON számára.

Fizetett hirdetések és a keresőoptimalizálás megtérülésének összehasonlítása

A marketing menedzserek fejében gyakran merülnek fel a következő kérdések:

  • Milyen csatornákon érjem el a célcsoportot?
  • Mennyi pénzt allokáljak egy adott marketingcsatornára?
  • Hogyan mérem, hogy melyik csatorna teljesít jobban?
  • Hosszú távon melyik csatornába fektessek többet?

Az online marketing egyik nagy előnye, hogy szinte kivétel nélkül minden mérhető. Az analitikai eszközökkel mi pontosan végigkövethetjük, hogyan teljesít egy kampány, lehetővé téve akár a gyors és dinamikus javításokat is.

Összes megszerzett látogató a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban
Összes megszerzett látogató a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban

A kampány időszak alatt fizetett hirdetésekkel összesen az EON-nak 45,568, míg keresőoptimalizálással 37,502 látogatót sikerült elérnie. Önmagukban ezek a számok azonban nem elég beszédesek, meg kell vizsgálni, hogy milyen költséget jelentettek az egyes projektek az EON számára.

A látogatók megszerzésére fordított költség a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban.
A látogatók megszerzésére fordított költség a 2017.09.01-2018.05.31. közötti időszakban.

A fizetett hirdetések közel 3 millió Ft költséget jelentettek, szemben a 2 milliós SEO költségekkel. Egy látogató megszerzésének átlagos költsége forintban így a fizetett hirdetések esetében 64,9 Ft, míg a SEO esetében 53,3 Ft.

Látható, hogy aki hosszú távú eredményeket szeretne elérni és látogatókat hozni a weboldalra, annak a SEO jobb választásnak bizonyul.

A SEO és PPC mérőszámokat aktualizálva még inkább kivehető a keresőoptimalizálás hosszú távú eredményessége. A 2 millió Ft-os költés mellett 185,235 látogatót sikerült a weboldalra terelni, ezzel pedig 10,8 Ft-ra csökkent az egy látogató megszerzésének a költsége. A cikk frissítésének időpontjában nem fut aktív PPC kampány, ami a Komfortzóna termékeit népszerűsítené, így teljeskörű összehasonlításra sincs lehetőségünk. A korábbi költségeket figyelembe véve azonban becslést adhatunk arra vonatkozóan, hogy a fizetett hirdetés (PPC) – a projekt ezen szakaszában – közel hatszor drágább marketingcsatornának minősül a keresőoptimalizálással szemben.

További lehetőségek

A KomfortZóna oldala kezdetben kevés kulcsszóra (31) jelent meg a találati listában a versenytársakhoz képest, így minimális volt az esélye annak, hogy egy webes keresés következtében újabb ügyfelet szerezzen az EON. A közös SEO projekt végére viszont már jelentős mértékben megugrott ez a szám.

Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2017 szeptemberében
Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2017 szeptemberében
Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2018 májusában
Kulcsszavak száma a találati listában a top versenytársakhoz képest 2018 májusában

A növekedési lehetőség azonban itt még nem áll meg. Egy átfogó versenytárselemzéssel, majd újabb kulcsszókutatással olyan kifejezések fedezhetőek fel, melyekre érdemes további tartalmat építeni. A fenti képen is látható, hogy mennyi potenciál van ebben az iparágban. A módszereink segítségével ez a potenciál pedig teljes mértékben kiaknázható.

Hasonló tartalmak

Keresési szándék jelentősége

Miért fontos SEO szempontból a keresési szándék?

A Google kereső hatalmas változásokon ment keresztül az elmúlt években, aminek a középpontjában egyértelműen a felhasználók és a hozzájuk kapcsolható keresési szándék (search intent) maximális kiszolgálása állt. A keresőóriás célja, hogy a keresett kifejezésekre minél relevánsabb találatokat rangsololjon, és ezáltal a felhasználók a lehető leggyorsabban hozzájussanak az információkhoz.

Olvass tovább »
duplikált tartalom

Duplikált tartalom: minden, amit tudni érdemes a duplikációról

Sokáig az asztali számítógépek és a laptopok biztosították a webes böngészés alapját, ezért a kereső algoritmus is ezeket az eszközöket vette figyelembe az oldalak feltérképezéséhez, indexeléséhez és rangsorolásához. Az okostelefonok rohamos terjedésével azonban a Google-nek is tartania kellett a lépést, ezért 2011 végén elindította a mobilos tartalmak feltérképezésére szolgáló keresőrobotokat.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.