A sikeres startup marketing receptje

Öt sikeres magyar startup, öt teljesen különböző történettel. De mi a közös bennük? Mi az, amit jobban csinálnak, mint a többiek? Mitől lettek sikeresek? Egy dologban egyformán gondolkodnak: a jól megtervezett marketing stratégia a sikeres növekedés kulcsa.

Hogyan épül fel egy startup marketing stratégiája?

Egy sikeres startup összetevői a következők: egy piacképes ötlet, lelkes alapítók, életképes üzleti terv, és elegendő tőke. Ami a marketinget illeti, felismerhető egy trend az eredményes startupok stratégiájában.

Az általunk megkérdezettek közül mindenki használja valamilyen formában az alábbi technikákat:

  • Reagálás az ügyfelek, vevők visszajelzéseire
  • Differenciálás
  • Keresőoptimalizálás
  • Személyre szabott PPC hirdetések
  • Growth hacking 
  • Konverzió optimalizálás
  • Marketing üzenet finomhangolása

SaaS pozícionálás Prefixbox módjára

A Software as a Service, azaz szoftver szolgáltatási iparág piacára lépett be 2014-ben a Prefixbox. Az e-kereskedelmi szektorban működő közepes- és nagyvállalatok weboldalaira fejlesztenek egyénre szabott keresőt.

prefix box

A szolgáltatásuk fő húzóereje, hogy keresőjükkel egyedi, azaz az adott webáruház igényeinek megfelelő megoldást nyújtanak. Az ügyfeleiknek ezen felül személyre szabott, havi keresésektől függő árazást kínálnak, a 30 napos ingyenes próbaverziót követően.

Célközönségüket elsősorban nagyvállalatok adják, ezért kiemelten fontos szerepet kap marketingtevékenységük során az email marketing. Ez a platform teret ad az ügyféledukálásnak, az ügyfél életciklusának megfelelő célzásnak, valamint az ügyfelek utánkövetésének is. Az online eszközök közül nagy hangsúlyt fektetnek a keresőoptimalizálásra és a tartalommarketingre is.

Saját blog felületükön rendszeresen tesznek közzé jól optimalizált bejegyzéseket, amiben szintén az ügyfelek informálása áll a középpontban. Mivel speciális szolgáltatásról van szó, elmondásuk szerint az oktatás, és az e-commerce keresés sajátosságainak bemutatása abszolút húzóerő a lead generálás során.

“A saját weboldalunkon belül a legtöbb forgalom organikusan, a blogra érkezik. Vannak olyan nagy forgalmat generáló szakmai cikkeink, amelyek átfogó képet adnak az e-commerce kereső témakörben.

Vékony Balázs – Online Marketing Manager, Prefixbox

Ennek köszönhetően nem foglalkoznak fizetett hirdetéssel, jelenleg a teljes forgalmuk organikus forrásból érkezik.

Egy startup esetében sem feledkezhetünk meg az offline marketingről és értékesítésről. A Prefixbox csapata rendszeresen jelenik meg prezentációval különböző konferenciákon és meetupokon, ezzel erősítve szolgáltatásuk jelenlétét a köztudatban. Ezáltal nemcsak a terméküket ismertetik meg a közönséggel, ők is megismerik a piaci szereplőket.

Médiafigyelés és szövegelemzés mesterséges intelligenciával

A szöveg- és médiaelemzéssel foglalkozó Neticle, vállalatokat segít az adatalapú döntéshozatalban. A szövegek elemzésére saját algoritmust használnak, amely közel emberi pontossággal elemzi a véleményeket és szövegeket.

neticle

Az alap algoritmust akár testre is tudják szabni igény esetén, hogy az adott iparág vagy terület kifejezéseihez még jobban igazodjon, illetve egyedi szövegelemzési megoldásokat is fejlesztenek speciális kérésre.

Emellett kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy felületeik minél jobb felhasználói élményt nyújtsanak. Ennek érdekében pedig mind UX-ben, mind pedig az elemzések vizuális szemléltetése tekintetében folyamatosan fejlesztik és bővítik a rendszert.

A kommunikációjuk közel 70%-a online zajlik, ezért nagy hangsúlyt fektetnek az alkalmazott eszközökre is. Facebookon, LinkedInen, YouTube-on, Instagramon és Twitteren is jelen vannak, emellett pedig blogbejegyzések formájában és hírleveleken keresztül is kommunikálnak. 

Forgalmuk legnagyobb része organikusan érkezik: Google-ből, ajánlások útján, PR cikkekből, valamint események után. Éppen ezért a saját honlap optimalizálása kiemelt jelentőségű az online marketing eszközök között.

Az offline eszközök közül ők is a rendezvényeket emelték ki, hiszen itt van lehetőség személyesen is találkozni, megismerni más cégeket.

Az online jelenlét önmagában sosem elég B2B területen, a személyes interakciókra, beszélgetésekre is szükség van, hogy kialakulhasson a partneri viszony.

Kiss Bernadett – Head of Marketing, Neticle

Így válaszolt a munkaerő-piaci hiányra a Codecool

Az utóbbi években számos forrásból hallhattuk, mekkora hiány van programozókból a munkaerő piacon. Nos, a Codecool felvette a kesztyűt 2015-ben, azóta pedig már több mint 500 hallgató végzett az öt különböző városban működő iskolájuk egyikében.

codecool

A B2C szektorban működő vállalkozás célcsoportja igen vegyes: az átlag életkor 28 környékén mozog, sok karrierkezdő jelentkezővel, de ugyanakkora arányban vannak jelen a karrierváltók, akik a legkülönfélébb területekről és szakmai háttérrel érkeznek.

Marketingjüket illetően több csatornás megoldást alkalmaznak, melynek egyaránt része a SEO, a PPC és a PR is. Kommunikációjuk titka a különböző csatornák összehangolása, az ingázás a különféle területek között. 

A leendő diákok döntő többsége organikus forrásból talál rá a Codecoolra, így érthető, hogy nagy hangsúlyt fektetnek a keresőoptimalizálásra: a jó minőségű cikkek, okosan felépített tartalomstratégia, és a cikkek őszinte, közvetlen hangneme jól tükrözik a Codecool egyik legfontosabb értékét: a transzparenciát.

Bármilyen eszközről van szó, nagy figyelmet fordítanak a tesztelésre és mérésre. Legyen szó egy új felületről, egy grafikai megközelítésről, vagy egy új PPC kampány felépítéséről, minden alternatívát tesztelnek és az eredményeket beépítik a végleges megoldásba, hogy az valóban az ügyfelek igényeihez igazodjon.

“A mérésre és a kísérletezésre helyezzük a legnagyobb fókuszt, illetve arra, hogy folyamatosan teszteljünk új lehetőségeket. Erre azért is szükség van, mert könnyen előfordulhat, hogy az a csatorna ami tavaly még jól működött, lehet idénre beleáll a földbe. Nyilván az olyan felületek, mint a Facebook továbbra is kulcsfontosságú, de látszanak már a vérző sebek rajta, így folyamatosan innoválnunk kell.”

Szántó András – marketing manager, Codecool

Esettanulmány-verseny, mint profitábilis üzlet?

A Case Solvers üzleti modellje alapján igen: platformot biztosítanak, ahol egy esettanulmány megoldása során találkozhatnak a munkaadók a tehetséges hallgatókkal. A célcsoportjuk éppen ezért összetett, hiszen a szolgáltatásokat főként diákok, fiatal munkavállalók veszik igénybe, a finanszírozás azonban a partnercégektől érkezik, így részben B2B piacon is működnek.

case solvers

Ötletükkel a klasszikus munkaerő kiválasztási folyamatra nyújtanak új, kreatív és izgalmas alternatívát. Ezáltal egy fontos munkaerő piaci trendre, az erőviszonyok átrendeződésére reagáltak és kínálnak teljeskörű employer branding megoldást. Lépést tettek a kompetencia-mérés irányába is, egy saját szoftveres megoldással, ami a Saas világba történő belépést is jelenti üzleti modelljük szempontjából.

Ma már a cégek versenyeznek a legtehetségesebb diákokért, ők pedig platformot nyújtanak ahhoz, hogy hatékonyan megszólítsák és elérjék a legjobb képességű tanulókat.

“Közvetlen – hasonló szolgáltatás portfolióval rendelkező – versenytársunk nincs. Vannak oktatással foglalkozó startupok, tehetséggondozó műhelyek, egyetemi képzések, versenyeket szervező cégek de olyan, ahol ugyanaz a product mix van, olyan nincs. Az esetmódszer is megkülönböztet minket a versenytársaktól.”

Ábrahám Zsolt – CEO, Case Solvers

Online marketing eszköztárukban természetesen szerepel a közösségi média és a hírlevél, de nagy hangsúlyt fektetnek az egyetemi oktatói hálózatra, és a diákszervezetekkel történő kapcsolatápolásra is. Ennek köszönhetően az elmúlt 7 évben több mint 15.000 felhasználót vonzottak be.

Digitális szerződéskötő platform a TrustChain-től

A TrustChain elsősorban KKV-knak és nagyvállalatoknak kínál digitális megoldást a papír alapú szerződéskötés alternatívájaként.

Pénzügyi és jogi folyamatok digitalizálására, automatizálására, a távol lévő felek közötti szerződéskötés egyszerűsítésére és biztonságossá tételére specializálodtak nemzetközi piacon.

trustchain

Marketing mixükben dominálnak az online eszközök, így például a Facebook és Instagram a B2C piacon, a B2B szektorban pedig a LinkedIn és az online PR az, ami releváns látogatókat biztosít a weboldalnak.

A legtöbb konverziót a Google fizetett hirdetések, valamint az organikus találatok adják.

Éppen ezért, weboldalukon nagy hangsúlyt kap a SEO. Folyamatosan frissülő magyar és angol szöveges tartalmakat készítenek, kulcsszókutatásra alapozva állítják össze tartalommarketing stratégiájukat és használják a számunkra releváns keresési kifejezéseket.

“Digitális szerződés kulcsszóra például már első oldalon vagyunk a találatok között.”

Erdei Gabriella – kommunikációs vezető, TrustChain

A forgalom megoszlását tekintve, a látogatóik 80%-a érkezik PPC hirdetésekből, 20%-a pedig organikusan. Elmondásuk szerint a PPC sikere a minőségi kreatív tartalmak és szakmai tartalmak illetve interjúk megfelelő súlyozásának, valamint a jól átgondolt, részletes célzási technikának köszönhető.

A tanulság: tervezés, tesztelés, optimalizálás

Ha összefüggést keresünk a felsorolt startupok sikere és marketingtevékenysége között, egy ismétlődő sémát látunk kirajzolódni. Ezek a cégek tudják, hogy kiket akarnak megcélozni, és megtalálják azokat a platformokat, ahol ezt a leghatékonyabban tudják véghezvinni.

Nem feledkezhetünk meg a keresőoptimalizálás szerepéről sem, ami mindegyik megkérdezett startup esetében fontos eszköz, melyet a marketingkommunikációjuk egyik alappillérének tekintenek. A megfelelően tervezett tartalomgyártás eredményeként, akár egy honlap teljes forgalma származhat organikus forrásból, ami hosszú távon költséghatékony vevőszerzésnek bizonyul.

A sikeres startupok nemcsak megtervezik az ötleteiket, de tesztelik is a célpiacon és a felhasználók visszajelzései alapján folyamatosan finomhangolják – mind kommunikációjukat, mind értékajánlatukat.

Ennek eredményeként olyan szolgáltatásokat hoztak létre, ami a piacuk aktuális kihívásaira és problémáira nyújt megoldást, ajánlatukat pedig a megfelelő kommunikációs csatornákon keresztül hatékonyan juttatják el célközönségükhöz.

Híres Norbert

Híres Norbert

A BP Digital SEO ügynökség csapatával közepes- és nagyvállalatoknak segít felfedezhetővé válni az online térben. Szakterülete a technikai SEO és a tartalommarketing.

Hasonló tartalmak

A legjobb WordPress sablonok toplistája

A Wordpress a világ legnépszerűbb tartalomkezelő rendszere. Az interneten elérhető weboldalak nagyjából 30%-a Wordpress alapokon fut. A CMS népszerűségének számtalan oka van, az egyszerű telepítés, a folyamatos frissítések és szerteágazó funkciók mellett. A nagy felhasználói bázis aktív fejlesztői közösséget is sejtet.

Olvass tovább »

SEO koronavírus idején

A koronavírus terjedésével vállalkozások tucatjainak kell változtatniuk az eddig jól bevált működésükön, sőt előfordulhatnak olyan kevésbé szerencsés esetek is amikor vállalatunk tevékenységét szüneteltetnünk kell, vagy bizonyos termékeink, szolgáltatásaink eladását ideiglenesen fel kell függesztenünk.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.