SEO koronavírus idején

A koronavírus terjedésével vállalkozások tucatjainak kell változtatniuk az eddig jól bevált működésükön, sőt előfordulhatnak olyan kevésbé szerencsés esetek is amikor vállalatunk tevékenységét szüneteltetnünk kell, vagy bizonyos termékeink, szolgáltatásaink eladását ideiglenesen fel kell függesztenünk. 

Hogyan hat a kialakult helyzet üzletünk online jelenlétére?
Hogyan kommunikáljuk mindezt?

Az alábbiakban összeszedtük a Google ajánlásait, amely igyekszik tippeket és jó tanácsokat adni a nehéz helyzetbe került cégeknek.   

Amit ilyenkor tehetünk

Az oldal bizonyos funkciónak ideiglenes szüneteltetése

Első körben érdemes átnéznünk weboldalunkon, hogy melyek azok a funkciók, amiket érdemes lehet korlátozni a válság idejére, és melyek azok amelyek a lehető legtöbb információval látják el a vásárlóinkat.

Kapcsoljuk ki a vásárlás funkciót

Készlethiány esetén jelöljük, hogy melyik termékünk nem kapható már, limitáljuk az megvásárolható áruk darabszámát, vagy teljesen szüntessük meg a vásárlás funkciót.

Vásárlóink így továbbra is böngészhetik oldalainkat, valamint minden már fent lévő információhoz hozzáférhetnek, anélkül hogy weblapunk hitelessége csorbulna a keresőmotor szemében.  

Tájékoztassuk ügyfeleinket arról, hogy mi történik velünk

Helyezzünk el bannereket látványos helyekre honlapunkon belül, vagy készítsünk egyedi felugró ablakot, amelyek információhoz juttatják ügyfeleinket a szolgáltatásaink állapotáról.

Közöljük vásárlóinkkal minden olyan eshetőséget amely az eddig megszokottól eltérő. Tüntessük fel például, ha termékeink szállítási ideje megnövekedett, vagy ha bizonyos termékeink átvételi módja módosult.

Az egyenes és pontos kommunikáció alkalmazásával sokat javíthatunk üzletünk megítélésén, különösképp a válság ideje alatt.

Felületeink legyenek naprakészek

Fontos, hogy minden felületen egységesen kommunikáljunk. Ha vállalkozásunk fel van tüntetve a Google Térképen módosítsuk a nyitvatartási idejét. Ha események szervezésével foglalkozunk tartsuk naprakészen annak leírását.

Ebben a helyzetben ügyfeleink a megszokottnál is jobban ki vannak éhezve az információra, így lépjünk velük kapcsolatba ahol és amikor csak tudunk. 

Oldaltérkép és Search Console

Ha bármilyen változást eszközölünk a honlapunkon, legyen az egy-egy aloldal áthelyezése, vagy bizonyos funkciók megszüntetése, ne felejtsük el a Search Console-ban frissíteni az oldaltérképünket.

Amit semmiképpen se csináljunk

Az oldal teljes leállítása

A weblapunkat csak abban az esetben állítsuk le teljesen, amennyiben az valamilyen okból kifolyólag teljes mértékben elkerülhetetlen.

Az oldal leállásának hosszú távon súlyos következményei lehetnek SEO szempontból, így csak legvégső esetben folyamodjunk ehhez az eszközhöz, helyette inkább a fenti ajánlásoknak megfelelően weblapunk bizonyos funkcióit szüneteltessük. 

Ha mégis a teljes leállás mellett döntünk, tartsuk szem előtt a következő ajánlásokat:

  •  Ha sürgősen le kell állítanunk néhány napra az oldalunkat, hozzunk létre egy 503-as hibakódú oldalt, amelyre helyezzük el a legfontosabb tudnivalókat vállalkozásunkkal kapcsolatban.
  • Ha hosszabb időre kell szüneteltetnünk weboldalunk működését     készítsünk egy indexált oldalt, amire információkat helyezünk el, így üzletünk kereshető marad továbbra is.
  • Legvégső esetben pedig teljesen el is tüntethetjük oldalunkat a     keresőkből. 

Járjunk el körültekintően

Oldalunk leállításának számos hátránya lehet, ezek közül azonban néhányat fontosnak tartunk kiemelni:

  • Az ügyfeleink nem fogják tudni, hogy mi történik a vállalkozásunkkal, ha nem találják meg azt az interneten.
  • Az ügyfelek semmilyen más információhoz se juthatnak így hozzá,     például nem tudják böngészni  a termékeinket és nem látják a értékeléseinket. Ez nagyban befolyásolhatja a vásárlókedvet.
  • Ha leállítjuk oldalunkat jelentős hátrányból indulunk majd egy     esetleges újrainduláskor, mivel a Google-nak újra kell indexelnie     weblapunkat.

Gyakran ismételt kérdések

Mit tegyek, ha csak pár hétre szeretném leállítani az oldalamat?

Az oldal teljes leállítása még pár hetes periódusra sem ajánlott. Helyette a fent már említett technikák alkalmazását javasoljuk. 

Kérhetem a Google-t arra, hogy ideiglenesen kevesebbszer vizsgálja az oldalam?

Igen, a Search Console átállítása lehetőséget biztosít erre, azonban ez hatással lehet a találati lista eredményeire. 

Hogyan kérhetem az oldalaim gyors indexálását

Szintén a Search Console-ban tudjuk beállítani, hogy a Google mely aloldalainkat ellenőrizze. Ha több aloldalt szeretnénk egyszerre frissíteni akkor azt egy új oldaltérkép generálásával és feltöltésével tegyük meg. 

Végezetül pedig azt tanácsoljuk, hogy a válság okozta kialakult helyzetben ne kapkodjunk, minden döntést alaposan gondoljunk át.

Mint a fentiekből is látható az oldalunk teljes leállítása számtalan negatív hatással járhat, így gondoljuk át alaposan mielőtt belefognánk.

Forrás: John Mueller – How to pause your business online in Google Search

Kádár Sándor

Kádár Sándor

A legkülönfélébb SEO praktikák lelkes követője, legyen szó kreativitást igénylő tartalmak előállításról, vagy elemzések készítéséről. A monitorokat hátrahagyva szívesen tölti idejét otthoni kertje gondozásával, vagy a nagyvárosi kulturális élet feltérképezésével.

Hasonló tartalmak

Affiliate marketing útmutató kezdőknek

Az affiliate marketing egy olyan pénzkereseti lehetőség, amely során közvetítőként, más termékeit ajánlva, online marketinges képességeidre alapozva tehetsz szert bevételekre. Egy affiliate együttműködésben két szereplő érdekelt; a kereskedő és a közvetítő. Cikkünkben az affiliate marketing cukormáz nélküli helyzetét szeretnénk bemutatni, és konkrét, a magyar piacon is működő tippeket adni, ha te is kipróbálnád az affiliate marketinget.

Olvass tovább »

Piackutatás és versenytárselemzés (SWOT, PESTEL, STEEP elemzés)

Egy piackutatás elvégzése időigényes és összetett folyamat. Szerencsére számtalan eszköz és módszer közül választhatsz, amelyek segítenek leendő, vagy már meglévő vállalkozásod és termékeid elhelyezését a térképen. Ebben a rövid útmutatóban megtalálhatod azokat a piackutatási módszereket, amelyek mentén egy átfogó kép rajzolható versenytársaid-, és céged jelenlegi helyzetéről.

Olvass tovább »

Keresőbarát weboldal készítés – 7 tipp a SEO sikerért

Ki ne akarna a Google első találatai között szerepelni, és napi több száz vagy akár több ezer látogatót szerezni organikus forrásból, teljesen ingyen?! Nagyon jól hangzik, ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Vannak olyan kompetitív kulcsszavak és piacok, ahol akár évek munkája során sikerül csak első oldalra, vagy első helyre kerülni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.