Nulláról havi 50.000+ organikus látogatóig (18 hónap alatt)

Miről fogsz olvasni?

Milyen organikus forgalom érhető el a keresőoptimalizálás segítségével 1 év alatt? És milyen eredményre számíthatunk 2 év alatt? Ez a kérdés kivétel nélkül minden marketingvezető fejében megfordul, és amilyen egyszerűnek tűnik, olyan nehéz megválaszolni. A keresőoptimalizálás ugyanis rengeteg tényezőtől függ, a piaci környezet folyamatosan változik, a Google algoritmusa rendszeresen frissül, SEO szakemberként pedig a mi feladatunk, hogy ilyen környezetben is a lehető legnagyobb forgalmat és legjobb kulcsszóhelyezéseket hozzuk az ügyfeleinknek. Most egy esettanulmány segítségével mutatjuk be, milyen eredményeket tudunk elérni másfél éves projekt alatt. Havi 50 ezer organikus látogatóhoz mit szólnál?

MILYEN STRATÉGIÁT ALKALMAZTUNK A PROJEKT SORÁN?

A MeRSZ a magyarul elérhető legnagyobb online okoskönyvtár, amely több száz magyar nyelvű kézikönyvet, szakkönyvet, és felsőoktatási tankönyvet tartalmaz a legkülönbözőbb tudományterületekről. 

projekt első felében a technikai SEO audit keretein belül olyan javaslatok fogalmaztunk meg, melyek segítségével a MeRSZ weboldalát a keresők aktuális követelményeinek megfelelőre alakítottuk. Számos technikai problémát tártunk fel az audit során, és módosítási javaslatot fogalmaztunk meg többek között az oldaltérkép optimalizálására, a kiadványoldalak javítására, blog oldal létrehozására, valamint a canonical tagek megfelelő használatára vonatkozóan. Ezeknek a változtatásoknak köszönhetően a januári átlagos napi 100-120-as organikus forgalom márciusra már napi 500-550 látogatóra növekedett.

Az auditot egy részletes Kulcsszókutatás követte, amelyben összegyűjtöttük és megvizsgáltuk a piacra jellemző kulcsszavakat. A Tartalomstratégiába már csak azok a keresési kifejezések kerültek bele, amelyek üzletileg relevánsnak bizonyultak, és különböző SEO metrikák alapján is megfeleltek az elvárásainknak. Elkészítettünk tehát egy olyan tartalmi tervet, amivel releváns és stabil forgalmat hozhatunk az oldalnak:

mersz stratégia

A legfontosabb cikkeket magas minőségű backlinkekkel is támogattuk, amelyek növelték a domain, valamint az egyes aloldalak hitelességét is. A havi linképítés a projekt egyik fontos elemét képezte, hiszen az iparágban számos kompetitív kulcsszó és magas DA értékkel rendelkező versenytárs van, akikkel csak így tudtuk felvenni a versenyt. 

MILYEN EREDMÉNYEKET ÉRTÜNK EL A TARTALMAKKAL?

A Tartalomstratégiában kiválasztott kulcsszavakra a szöveges tartalmakat – az ügyfél igényeivel egyeztetve – mi írtunk, megbizonyosodva arról, hogy minden SEO szempontból fontos elem megfelelően van optimalizálva ahhoz, hogy az eredmények rövid időn belül láthatóak legyenek.

Az oldal keresési találatok közötti megjelenéseinek száma 297%-kal nőtt, míg az organikus forgalma 242%-kal emelkedett egy év alatt:

MILYEN KULCSSZAVAKBÓL SZÁRMAZIK A FORGALOM?

A márkázott kulcsszavakon kívül – terveinknek megfelelően – azok a kulcsszavak teljesítenek a legjobban a keresőben, amelyekre az optimalizált tartalmakat készítettük. Ezek a kulcsszavak, valamint a kapcsolódó longtail kifejezések is a találati listák top helyezései között szerepelnek, havi több százezer megjelenést, magas átkattintási arányt és stabil organikus formalmat biztosítva az oldalnak.

MENNYI IDŐ UTÁN ÉSZLELTÜK AZ EREDMÉNYEK JAVULÁSÁT?

Sokszor hangsúlyozzuk, hogy a SEO hosszútávú befektetés, az eredmények nem azonnal lesznek láthatóak. Azt azonban ennél a projektnél is megtapasztaltuk, hogy a megfelelő technikai alapokon nyugvó honlapon publikált, az optimalizálási irányelveknek megfelelő tartalmak már 3-4 hónap után is látványos eredményt hozhatnak. A kutatási terv kulcsszóra írott cikket 2019 szeptember 9-én publikálták az oldalon, februárban már az első találati oldalon jelent meg, azóta pedig stabilan első helyen van.

Ugyan ez a tendencia figyelhető meg a motivációs levél ötletek kulcsszónál is, amelyhez kapcsolódó tartalom 2020. július 17-én kerül fel a weboldal blogjára. Július végétől fokozatosan jelent meg a cikk a találati listákon, szeptemberben már a top 5 találat között volt, 2 hónap után pedig stabilan 1-2. pozícióban jelenik meg.

STABIL ÉS RELEVÁNS FORGALOM ORGANIKUS FORRÁSBÓL

Mindent összevetve a projekt során 68-szorosára növeltük az oldal organikus forgalmát kevesebb, mint másfél év alatt:

Megjegyzés: a grafikonon található 2020 májusától-augusztusig található csökkenés annak köszönhető, hogy a weboldal célközönségét elsősorban egyetemisták alkotják, így nyáron alacsonyabb az érdeklődés a fókusz témák iránt.

A forgalom ilyen mértékű növekedése átalakította az ügyfélszerzés arányát is. Míg 2019 júniusában a forgalom körülbelül 50%-a érkezett a keresőből, 2020 novemberére ez az arány már 66%-ra változott.

Forgalom megoszlása 2019 júniusában

Forgalom megoszlása 2020. novemberében

Az együttműködés azonban nem állt meg: az új tartalmakon és linképítésen immár másfél éve, havi rendszerességgel dolgozunk, egyre növekvő forgalmat és jobb organikus helyezéseket biztosítva.

Szerző:

BP Digital

A BP Digital egy Budapest központú SEO ügynökség. Nálunk a keresőoptimalizálás fókusz, nem pedig üzletág. Tíz fős csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy szakmailag megalapozott stratégiával és minőségi, értékteremtő tartalmakkal segítsünk jobb helyezéseket elérni ügyfeleinknek.

Ezeket olvastad már?