Beszámoló a Magyar Marketing Fesztivál 2024-ről

Miről fogsz olvasni?

Összegyűjtöttük a 2024-es Magyar Marketing Fesztivál legemlékezetesebb pillanatait és tanulságait, hogy akkor se maradj le, ha most nem tudtál ott lenni. Az alábbiakban olvashatsz a sikeres vezető jellemvonásairól, a munka-magánélet egyensúlyának megteremtéséről, hasznos közösségi média trükkökről, mesterséges intelligenciáról és hatásáról a keresőoptimalizálásra.

A BP Digital csapata a Marketing fesztiválon áll a standjuk előtt

Lendületes évnyitó kis- és középvállalkozások vezetőinek

A Magyar Marketing Fesztivál 2024-ben ünnepli a  tizenegyedik évfordulóját. Ezidő alatt pedig Magyarország legnagyobb, kimondottan üzleti- és marketingtrendekkel, szakmai újdonságokkal foglalkozó rendezvényévé nőtte ki magát. Idén pedig nemcsak fesztiválozóként, hanem kiállítóként és előadóként is részt vettünk rajta. 

Érdemes volt korán érkezni a rendezvényre, már reggel 8-kor nyüzsögtek a standok és az első előadások témája is izgalmas volt. Ezek közül veszünk sorra néhányat.

A vezetőn áll vagy bukik az üzlet sikere

Egy vezetőnek nem kell mindenhez értenie, amit a cége csinál, de egy dologban érdemes nagyon jónak lennie. Ahogy Vajda Éva online marketing szakértő és a WebMa Analitikus Marketing társtulajdonosának előadásából kiderült, ez nem más, mint a prioritások és célok meghatározása. Ezek nélkül könnyen úgy érezhetjük, hogy ide-oda kapkodunk, erőfeszítéseink gyümölcse mégis várat magára. 

Ahhoz, hogy megfelelő és határozott döntéseket tudjunk hozni azonban szükségünk lesz a megfelelő információkra is. Ebben nyújthat segítséget akár a napjainkban sokat emlegetett AI és egy jól felépített “1st party adatbázis”, ami alapján pontosíthatjuk célközönségünket és az olcsó, rossz minőségű leadek helyett az értékes vásárlókra koncentrálhatunk.

Egyensúly nélkül egyenes út vezet a kiégéshez

Miközben vállalkozásunk sikerén, karrierünk építésén dolgozunk, hajlamosak lehetünk félresöpörni a magánéletünket és magunktól, barátainktól, családunktól elvenni az időt a munkával szemben. Ez azonban hosszú távon nemcsak kapcsolatainkat terhelheti meg, de a munkahelyi teljesítményünk is romolhat miatta, ami eléggé kontraproduktívvá teszi áldozatainkat. 

A TV2 Női vállalkozók találkozóján ezért is került előtérbe a munka és magánélet egyensúlya, három sikeres, de kifejezetten elfoglalt női döntéshozó segítségével. Ördög Nóra, televíziós műsorvezető valamint a Nora Beauty vezetője, Tomán Szabina, a Toman Lifestyle Kft. alapító elnöke és Bánhegyi Zsófia, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatója saját tapasztalataikat osztották meg a résztvevőkkel, ahogy karrier és család között lavíroznak. Nőként ráadásul gyakran saját magukkal szemben állítanak óriási elvárásokat, hiszen feleségként, anyaként és üzletasszonyként is helyt kell állniuk. 

Elhangzott a határidőnaplók és családi tervezők fontossága, ahhoz ugyanis, hogy mindenre jusson idő, először a spontaneitásról kell lemondani. De ne feledkezzünk meg arról sem, hogy értékeljük az apró sikereket, ha el tudtunk menni a gyerekért az óvodába vagy sikerült beiktatnunk még egy edzést a hetünkbe! Időnként pedig ne sajnáljunk időt szánni a feltöltődésre.

Közösségi média trendek 2024-ben

A közösségi média menedzsment sok vállalkozásnál a szükséges rossz, amit kevesen szeretnek, de mindenki igyekszik vele foglalkozni. Ennek oka, hogy megfelelő stratégia nélkül alacsony a sikeressége. Matykó Noémi, a Chiro Marketing Kft. alapítója és CEO-ja ehhez igyekezett pár hasznos információt adni. Előadásából kiderült, hogy 2024 még az előzőeknél is inkább a rövid videós tartalmak éve lesz, mivel újra előtérbe kerül a szórakoztatás, edukáció és kapcsolattartás a közösségi oldalakon. Mondhatni visszatérünk a gyökerekhez és a direkt értékesítés célú marketingtartalmak helyett a felhasználók igényeinek megfelelő posztokkal érhetünk el sikereket. 

Érdekesség, hogy a Z generáció által hozott új viselkedésmintának köszönhetően, miszerint a Google és más keresőmotorok mellett nagy arányban használják információszerzésre a TikTok és Instagram oldalakat is, egyre fontosabb szerep jut a közösségi média keresőoptimalizálásnak. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy posztjainkat épp úgy kulcsszavakkal, metaadatokkal kell optimalizálnunk, mint weboldalunkat.

Mi lesz a SEO 2024-től?

Szesztay Péter a BP Digitaltól előadás közben a Marketinge Fesztiválon

Szakmánkban talán ez az egyik legfontosabb kérdés. Szesztay Péter, a BP Digital ügyvezetője és alapítója előadásában ezt igyekezett megválaszolni. Nem kell megmagyaráznunk senkinek, hogy az AI forradalom teljesen átalakítja korábbi életünket, munkafolyamatainkat. Ez pedig nemcsak az online marketingesekre, SEO-sokra, szövegírókra vonatkozik. Egy dolog biztos, a változást nem lehet megállítani és még csak találgatunk, hol lehet a vége. 

Ha pedig túl sokáig várunk vagy elszigeteljük magunkat a mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségektől, akkor komoly lemaradásba kerülünk. A SEO-t tehát máshogy, de továbbra is csinálni kell és folyamatosan igazodni a piac újdonságaihoz. Ebben még segíthet is az AI, hiszen számos feladatot optimalizálhatunk a segítségével, taníthatjuk és kihasználhatjuk a benne rejlő lehetőségeket. 

A Google modelljének köszönhetően a jó tartalom nagyobb forgalmat eredményez, amit a keresőoptimalizálás még tovább növelhet. Hiába foglalják el tehát a találati lista egyre nagyobb részét a hirdetések, a képek, a térképes nézet vagy az AI által generált válaszok, a jól SEO-zott oldalak forgalmának még mindig több mint fele organikus. Mi pedig mesterséges intelligenciával vagy anélkül ezt segítünk elérni és növelni ügyfeleink számára.

A BP Digital is a kiállítók között volt

Az előadások mellett a több, mint 60 kiállító standja tette még izgalmasabbá a rendezvényt. Ebben az évben a BP Digital is a kiállítók között volt, így megtapasztalhattuk azt, hogy milyen a pult mindkét oldalán állni. 🙂
Igazán sikeres napot zártunk, rengeteg emberrel volt szerencsénk találkozni, beszélgetni, akik feltöltöttek minket, így óriási lendülettel folytatjuk a 2024-es évet.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.