Ezekre a szavakra kerestek a magyarok legtöbbször 2020-ban

Miről fogsz olvasni?

A Google immár 20 éve minden év elején közzéteszi azoknak a kifejezéseknek a listáját, amelyek az adott évben a legnépszerűbbek voltak az internetezők körében. Míg 2018-ban és 2019-ben is a magyar lista élére egy-egy politikai esemény került (önkormányzati választások), addig 2020-ban a koronavírus kifejezés szerezte meg az abszolút első helyet.

A Google kereső által közzétett statisztika alapján készítettünk egy átfogó kutatást arról, hogy milyen keresési trendek és tendenciák jellemezték a 2020-as év legnépszerűbb kulcsszavait. A keresési trendekből egyértelműen kiderül, hogy témakörönként mi jellemzi a magyar internetezők keresési szokásait. Mutatjuk, hogy hányan, mikor és mire kerestünk online 2020-ban!

Milyen szempontok alapján készítettük az elemzést?

  • Kutatásunk alapját a Google statisztikái adták: a kereső szakemberei a vizsgálat során mindig az előző évhez viszonyítva, a felhasználók által keresett kifejezéseket vetik össze az adott év kereséseivel, majd kiválogatják azokat, amelyek huzamosabb ideig kiugró forgalmat eredményeztek.
  • A keresőóriás a TOP 10-es listákat minden évben 74 országra vetítve állítja össze, melyben Magyarország is helyet kap.
  • A teljes lista több billió adat alapján lett összeállítva melyek nem tartalmaznak sem duplikációkat, sem SPAM kifejezéseket.
  • A Google által közzétett TOP 10-es listák relatív adatokat tartalmaznak, azaz a kifejezések saját magukhoz, illetve a többi adathoz viszonyított relatív növekedést vagy csökkenés hivatottak illusztrálni. Tehát ha a Google Trends adatai alapján egy kifejezésnél nagy érdeklődés figyelhető meg, az nem jelenti automatikusan, hogy arra a kulcsszóra kerestek a legtöbben.
  • Ahhoz, hogy a keresési volument is szemléltetni tudjuk és átfogóbb képet kapjunk, további adatforrásként a Google Kulcsszótervező szoftver adatait használtuk. Ennek segítségével megvizsgáltuk, hogy a tavalyi legnépszerűbb kifejezések, milyen havi keresési mennyiséggel rendelkeznek.

2020 legfelkapottabb keresései

Visszagondolva a tavalyi évre, valószínűleg nem fog meglepetést okozni a legfelkapottabb kategóriák listája. 

Ezek a témák ragadták meg az internetezők figyelmét  2020-ban:

  • Koronavírus-járvány
  • Oktatás
  • Filmek
  • Kütyük
  • Könyvek
  • Receptek
  • Sorozatok
  • Sportesemények
 

A magyaroknál csakúgy, mint a világ minden táján a “koronavírus” kifejezés lett az abszolút győztes, a második helyen az “amerikai elnökválasztás” végzett, végül a harmadik helyet az oktatással kapcsolatos “Google Classroom” szerezte meg. A negyedik helyre került a “Telex” hírportál, majd ezt követően “Benedek Tibor” háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázó neve is felkerült a listára.

# Felkapott keresések Havi keresési mennyiség
1 Koronavírus 106000
2 Amerikai elnökválasztás 201000
3 Google Classroom 823000
4 Telex 165000
5 Benedek Tibor 135000
6 Gesztesi Károly 47000
7 Redmenta 301000
8 Magyar Közlöny 201000
9 Kobe Bryant 74000

A “koronavírus” kifejezésre a legtöbben márciusban és áprilisban, a COVID-19 megjelenése idején kerestek a magyarok, majd ezután fokozatos csökkenés figyelhető meg. 

Továbbá látható, hogy a második hullám megjelenése kisebb kiugró értékeket produkált, azonban közel sem akkorát, mint az év első negyedében.

Koronavírus-járvány

A “koronavírus-járvány” kategóriában számos magas keresési mennyiségű kulcsszó szerepel. Népszerű téma volt, mely területeket érintette a legjobban a fertőzés, ezzel második helyre került a “koronavírus-térkép” kifejezés, majd a harmadik helyet a “Magyar Közlöny” kulcsszó szerezte meg. Emellett sokakat érdekelt “Orbán Viktor bejelentése”, valamint a “kijárási tilalom” és a “szájmaszk” kifejezések is.

# Felkapott keresések Havi keresési mennyiség
1 Koronavírus 106000
2 Magyar Közlöny 201000
3 Kijárási tilalom 49500
4 Orbán Viktor bejelentése 27100
5 Kézfertőtlenítő 40500
6 Koronavírus Olaszország 3100
7 Szájmaszk 74000
8 EESZT 90500
9 Kijárási korlátozás 27100

A “kijárási tilalom” kifejezés keresési görbéje az alábbi grafikonon figyelhető meg:

Koronavírus járvány kijárási tilalpom

A grafikonon remekül megfigyelhető, hogy a koronavírus első, illetve második hullámának időszakában kerestek a legtöbben a kijárási tilalommal kapcsolatos információkra. Ugyanakkor itt is feltűnően alacsonyabb a második hullám megjelenésénél az érdeklődők száma.

Oktatás

A pandémiás helyzet okozta nehézségek az oktatásban is jelentős változásokat eredményeztek. A távoktatás új platformok bevezetését igényelte, melynek a győztese – a keresési mennyiségek alapján – a “Google Classroom” lett. Második helyen zárt a “Redmenta” – intelligens oktatási asszisztens, majd a dobogó harmadik fokára “KRÉTA” elektronikus rendszere került.

# Oktatás Havi keresési mennyiség
1 Google Classroom 823000
2 Redmenta 301000
3 KRÉTA 246000
4 Zoom 110000
5 Érettségi 2020 40500
6 Microsoft Teams 74000
7 Első tanítási nap 70
8 Mozaweb 40500
9 Edmodo 40500
10 Felvételi 2020 8100

A TOP 5 legnépszerűbb platform keresési grafikonja a következőképp alakult:

Oktatási platformok összehasonlítása

A “Google Classroom” megelőzte a konkurens rendszereket, úgy tűnik ez volt az idei év legszélesebb körben használt oktatási szoftvere. Negyedik helyen szerepel a platformok listáján a “Zoom” videokonferencia alkalmazás, majd ötödik helyen a “Microsoft Teams” eszköze.

Filmek

A “filmek” témakörében a “Miután összecsaptunk”-ra kerestek a legtöbben, ezt követően az “Élősködők” valamint a “Megan is Missing” című filmek kaptak helyet.

# Filmek Havi keresési mennyiség
1 Miután összecsaptunk 40500
2 Élősködők 33100
3 Megan is Missing 14800
4 365 Nap 40500
5 Úriemberek 40500
6 Tenet 33100
7 Bad Boys 3 – Mindörökké rosszfiúk 40500
8 Tőrbe ejtve 22200
9 Enola Holmes 18100
10 Fertőzés 9900

Kütyük

A legnépszerűbb “kütyük” az idei év során egyértelműen az iPhone-ok voltak, így az első helyre az év végén megjelenő “iPhone 12” került, ezt követően a 2019-ben bejelentett “iPhone 11” kapott helyet, majd a nemrég piacra került “PS5” is felkerült a dobogóra. Emellett megtalálható a listában a Huawei és Xiaomi gyártók termékei, valamint az Xbox széria legújabb modellje is.

# Keresett kütyük Havi keresési mennyiség
1 iPhone 12 74000
2 iPhone 11 110000
3 PS5 60500
4 Xbox Series X 33100
5 Huawei P30 Lite 49500
6 Xiaomi Redmi Note 9 Pro 27100
7 Huawei P40 Lite 40500
8 Huawei P40 22200
9 iPhone Se 2020 27100
10 iPhone 12 mini 12100

Az iPhone modellek keresései a következőképp alakultak az elmúlt 12 hónap során:

Az ábrán pontosan látszik, hogy például az “iPhone 12” a készülék megjelenésének időszakában kiugró értéket produkált. Hasonló tendencia figyelhető meg az “iPhone se” márciusi bejelentésénél is. Ugyanakkor az “iPhone 12 mini” novemberi piacra kerülése nem okozott akkora érdeklődést a magyarok körében, mint a teljes értékű iphone 12 modell. Emellett látható, hogy az “iPhone 11”-re az egész év során nagy érdeklődés volt, amit a szeptemberi Apple konferencia is tovább erősített.

Könyvek

A “könyvek” is nagy népszerűségnek örvendtek 2020-ban. A legfelkapottabb idén a Louisa May Alcott által írt “Kisasszonyok” volt, majd a filmeknél is megjelenő “365 nap”, és a “Vaják” kulcsszavak következnek a listán.

# Könyvek Havi keresési mennyiség
1 Kisasszonyok 18100
2 365 nap 40500
3 Vaják 27100
4 Kissing Booth - Csókot vegyenek! 3600
5 Bogyó és Babóca 40500
6 Büszkeség és balítélet 12100
7 A tetovált lány 12100
8 Álmoskönyv 40500
9 A szürke ötven árnyalata 8100
10 Hogyan éljünk biológiai lényünk működésével összhangban hosszú és egészséges életet 150

Receptek

A “receptek” kategóriában a “palacsintarecept”-re keresett örvendett a legnagyobb népszerűségnek, ezután az “édesburgonya-recept” szerepelt, majd “kuglófrecept” szerezte meg a harmadik helyet.

# Receptek Havi keresési mennyiség
1 Palacsintarecept 60500
2 Édesburgonya-recept 8100
3 Kuglófrecept 50
4 Bulgurrecept 10
5 Karajrecept 10
6 Csirkecomb-recept 3600
7 Tortarecept 50
8 Kelttészta-recept 3600
9 Smoothie-receptek 2900
10 Süteményreceptek 590

Sorozatok

A “sorozatok” témakörében 2020-ban a “Mintaapák” lettek a vezetők, második helyre a “Bátrak földje” került, majd nem sokkal utána a “Mellékhatás” című népszerű televíziós sorozat zárta a TOP 3-at.

# Sorozatok Havi keresési mennyiség
1 Mintaapák 135000
2 Bátrak földje 60500
3 Mellékhatás 27100
4 Apatigris 8100
5 Kegyetlen város 27100
6 Vaják 27100
7 Álmodozó 27100
8 Bödörék 12100
9 Tudhattad volna 8100
10 Fogd a kezem 33100

Sportesemények

A “sportesemények” közül a magyarokat a legjobban a “Magyarország-Izland” meccs érdekelte, ezután helyet kapott az idei “kézilabda EB” is, valamint a “Nemzetek Ligája”. A TOP 10-es listában a keresések alapján megfigyelhető, hogy Magyarországon a labdarúgás, a kézilabda, valamint a vízilabda tartozik a legnépszerűbb sportok közé.

# Sportesemények Havi keresési mennyiség
1 Magyarország-Izland 14800
2 Kézilabda EB 9900
3 Nemzetek Ligája 18100
4 Fradi-Juventus 12100
5 Magyarország-Törökország 9900
6 Magyarország-Szerbia 6600
7 Fradi-Barcelona 9900
8 Vízilabda EB 8100
9 Real Madrid-Barcelona 5400
10 Roland Garros 9900

Az idei járványhelyzet mindenki számára jelentős változásokat hozott, ami a Google kereséseket is jelentősen befolyásolta. Épp ezért az előző évvel ellentétben a kategórák között nem kapott helyet a “mozifilmek” és a “fesztiválok” témája sem. A keresőóriás 2020-as felmérése és további részletek itt olvashatók.

Szerző:

BP Digital

A BP Digital egy Budapest központú SEO ügynökség. Nálunk a keresőoptimalizálás fókusz, nem pedig üzletág. Tíz fős csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy szakmailag megalapozott stratégiával és minőségi, értékteremtő tartalmakkal segítsünk jobb helyezéseket elérni ügyfeleinknek.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.