Legjobb Chrome-bővítmények marketingeseknek

Az online marketing eszközök rohamos fejlődésével egyre több szoftvert használunk, egyre hatékonyabbak vagyunk és egyre nagyobb valószínűséggel veszünk el a modern eszközök között. Szinte minden felmerülő feladatra találhatunk egy programot, azonban sokszor nincs szükségünk a komplex szoftver telepítésére vagy a havi szinten több száz dollárba kerülő licensz megvásárlására, ha a problémánkra sokkal egyszerűbb módszerekkel is megoldást találhatunk. 

A Google Chrome bővítményeinek használata egy rendkívül egyszerű módszer a marketinggel foglalkozók mindennapjainak megkönnyítésére. A bővítmények segítségével nem szükséges újabb fület nyitni és egy újabb szolgáltató URL-címét beírni, ha valamilyen marketing eszközt szeretnénk használni. Egy pár kattintással telepíthető ikon segítségével elemezhetjük oldalak forráskódját, nyerhetjük ki versenytársaink által használt színpalettákat vagy épp ellenőrizhetjük különböző követőkódok helyes működését.

A cikkben összegyűjtöttük a leggyakrabban használt és leghasznosabbnak vélt Chrome bővítményeket, amelyeket a legtöbb marketinggel foglalkozó szakember vagy kísérletezgetésre hajlamos cégvezető eszköztárának érdemes tartalmaznia.

1. WhatRuns

Előfordult már veled, hogy böngészés közben egy mesterien felépített weboldal, vagy azelőtt sosem látott dizájnnal rendelkező felugró ablak láttán feltetted magadnak a kérdést:

  • Ezt mégis hogyan, mivel rakták össze?

A WhatRunsnak hála egy kattintással megtudhatjuk, milyen technológia hajtja az adott oldalt. Leolvashatjuk milyen tartalomkezelő rendszert használ egy weboldal, az alkalmazott sablon/téma nevét is könnyedén kinyerhetjük (különösen WordPress oldalak esetében), de a használt bővítményeket is felsorolja számunkra az eszköz.

Tetszik egy adott betűtípus, de nem tudod a nevét? A WhatRuns az oldalon használt különböző betűtípusokat is megosztja velünk.

Kíváncsi vagy aktív-e egy oldal és érdemes-e felvenni a kapcsolatot a honlap tulajdonosával? 

A WhatRuns a futtatott CMS veziószámát is a kezünkbe adja. A biztonsági rések kiküszöbölése miatt a legtöbb weblaptulajdonos a legújabb verziójú CMS-t futtatja, így ha egy régebbi verziószámú oldalt találsz, elképzelhető, hogy nem érdemes megkeresni az inaktív szerkesztőt.

whatruns chrome bővítmény

2. Facebook Pixel Helper

A Facebook követőkódjának oldaladon való elhelyezésével te (és a Facebook) is nyomon tudod követni a közösségi oldalon regisztrált látogatók tevékenységét honlapodon. Ha Facebook hirdetéseket használsz, akkor a Pixel kötelező. 

Hogyan tudjuk ellenőrizni a követőkód helyes elhelyezését, ha nem szeretnénk kezünket a forráskódban való turkálással összepiszkolni? Ebben segít a Facebook Pixel Helper.

Amellett, hogy a követőkód saját oldalunkon való elhelyezését ellenőrizhetjük, látjuk azt is, hogy más weblapok beépítették-e a Pixelt, így következtethetünk a versenytársak marketing mixének elemeire.

facebook pixel helper

3. AMP Validator

Az AMP Project a Google saját kezdeményezése a gyorsabb és felhasználóbarát internet létrehozására. Bár a több ellenállást, mintsem támogatást kiváltó kezdeményezés nem aratott osztatlan sikert, azonban az AMP oldalak pozitív SEO hatásaiban bízva sokan engedtek a keresőmotor csábításának, és AMP oldalakat hoznak létre.

Ha te is az utóbbi csoportba tartozol, akkor a Search Console hibariportjának olvasgatása helyett érdemes már teszteléskor használnod a Google AMP oldalak érvényességét ellenőrző Chrome-bővítményt, az AMP Validatort. 

Versenytársak SEO eredményeinek visszafejtésében is hasznos lehet a plugin, mivel más oldalak AMP használatáról is objektív képet nyújt.

amp validator

4. Evernote Web Clipper

Keressünk egy cikk témájához forrásokat, vagy egy előadásba illeszkedő szemléletes példákat, az Evernote Web Clipper segítségünkre lehet. Böngészés közben hiába látunk egy elegáns megoldást vagy egy később felhasználható idézetet, ha egyszerűen lusták vagyunk egy újabb fül megnyitására, a jegyzetprogram elindítására vagy ódzkodunk elővenni noteszünket. 

A jegyzetek rendezésének egyik legjobb alternatívája, az Evernote, ami bővítményével segít, hogy megfigyeléseink ne kerüljenek a süllyesztőbe.

Elmenthetünk akár egy egész cikket vagy csak néhány mondatot, készíthetünk képernyőfotókat és a linkeket könyvjelzőként is használhatjuk. Az egy kattintással megvalósuló tudásmenedzsment egyik legjobb eszköze  az Evernote bővítménye.

evernote web clipper

5. Eye Dropper

Weboldalunk arculatának megtervezésében, a dizájn finomhangolásában lehet segítségünkre az Eye Dropper. A színekre koncentráló bővítmény pipettájával az internet bármelyik lenyomatát színkódként láthatjuk viszont mindenféle technikai tudás nélkül. A beépített színpaletta segítségével pedig a böngészőben, mi magunk is létrehozhatunk egyedi színeket, akár a korábban felvett minta módosításaként.

Az Eye Dropper egy egyszerűen használható, az operatív feladatokat mégis jelentősen meggyorsító Chrome-bővítmény.

chrome bővítmény marketingeseknek

6. Mozbar

Linképítéssel foglalkozók számára az egyik legkönnyebben használható és magyar piacon is értelmezhető adatokat megjelenítő eszköz a Mozbar bővítmény. Az ingyenes Moz account regisztrálása után mind a keresési találatok között, mind az adott weblapon böngészve láthatjuk a legfontosabb Off-page mérőszámokat

A Moz bővítménye a domain erősségét mérő Domain Authority-t (DA), az oldal hitelességét mérő Page Authority-t (PA), illetve a weblap toxikusságát becslő Spam Score-t is minden esetben mellékeli. 

Bár több száz URL vizsgálatához már szükségünk van a Moz fizetős verziójára, azonban néhány link minőségének gyors ellenőrzésére nagyszerű megoldás a MozBar.

mozbar

7. Keywords Everywhere

Míg a MozBar a minőségi linképítést segíti, addig a Keywords Everywhere a megfelelő kulcsszavak megtalálásában segít. A több forrásból származó adatok a magyar piacon sokszor csak ötletek generálására alkalmasak, arra viszont kiváló ingyenes alternatíva, tekintve a CSV exportálási funkcióját.

A keresési mennyiségek és CPC költségek nemcsak a keresési találatok között, hanem a Search Console, illetve Google Analytics fiókunkban is hozzáadásra kerülnek az addig jól megszokott irányítópanelhez, de a YouTube keresések, a Google Trends, a Bing, az Amazon és az eBay is kiegészített adatokkal jelenik meg a Keywords Everywhere-nek hála.

A kulcsszókutatást nem helyettesítő, inkább támogató eszköz folyamatos használata átláthatatlan találati listákhoz vezethet, így érdemes csak a kulcsszavak aktív keresése során bekapcsolni.

keywords everywhere

Mire elég egy Chrome-bővítmény?

Sok bővítmény alternatívát kínál fizetős szoftverek kiváltására, valamint általában a kedvenc havidíjas marketingeszközeink is rendelkeznek Chrome-bővítményekkel. A bővítmények legtöbbször a munkánkat teszik gördülékenyebbé, segítenek egy kattintásra elérni a leggyakrabban használt eszközeinket.

A böngésző felső sávjából elérhető ikonoknak is vannak azonban limitációik. Míg egy-két URL, kulcsszó, esetleg színkombináció feltérképezésében hasznosak, addig a vizsgált elemek számának növelésével használatuk körülményes lesz. Ilyenkor érdemes inkább a szoftveres megoldásokhoz és a jó öreg Excelhez, Google Spreadsheethez fordulnunk.

Te milyen bővítményekkel hozod ki a legtöbbet böngésződből és magadból?

BP Digital

BP Digital

A BP Digital egy Budapest központú SEO ügynökség. Nálunk a keresőoptimalizálás fókusz, nem pedig üzletág. Tíz fős csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy szakmailag megalapozott stratégiával és minőségi, értékteremtő tartalmakkal segítsünk jobb helyezéseket elérni ügyfeleinknek.

Hasonló tartalmak

Affiliate marketing útmutató kezdőknek

Az affiliate marketing egy olyan pénzkereseti lehetőség, amely során közvetítőként, más termékeit ajánlva, online marketinges képességeidre alapozva tehetsz szert bevételekre. Egy affiliate együttműködésben két szereplő érdekelt; a kereskedő és a közvetítő. Cikkünkben az affiliate marketing cukormáz nélküli helyzetét szeretnénk bemutatni, és konkrét, a magyar piacon is működő tippeket adni, ha te is kipróbálnád az affiliate marketinget.

Olvass tovább »

Piackutatás és versenytárselemzés (SWOT, PESTEL, STEEP elemzés)

Egy piackutatás elvégzése időigényes és összetett folyamat. Szerencsére számtalan eszköz és módszer közül választhatsz, amelyek segítenek leendő, vagy már meglévő vállalkozásod és termékeid elhelyezését a térképen. Ebben a rövid útmutatóban megtalálhatod azokat a piackutatási módszereket, amelyek mentén egy átfogó kép rajzolható versenytársaid-, és céged jelenlegi helyzetéről.

Olvass tovább »

Keresőbarát weboldal készítés – 7 tipp a SEO sikerért

Ki ne akarna a Google első találatai között szerepelni, és napi több száz vagy akár több ezer látogatót szerezni organikus forrásból, teljesen ingyen?! Nagyon jól hangzik, ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Vannak olyan kompetitív kulcsszavak és piacok, ahol akár évek munkája során sikerül csak első oldalra, vagy első helyre kerülni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.