Brandépítés tartalommarketing eszközökkel

Miről fogsz olvasni?

Egyedi, izgalmas és elismert márkát felépíteni az online térben nem könnyű feladat, de 2021-ben a kiélezett piaci versenyhelyzet miatt megkerülhetetlen. A megbízhatóság erősítésével a potenciális ügyfeleid elkezdenek odafigyelni, majd számítani rád, és szinte elképzelhetetlen, hogy ez a lojalitás a későbbiekben ne vezessen vásárláshoz.

De hogyan lehet egy márka tekintélyét felépíteni? A tartalommarketing szuper eszköz a tarsolyodban az elismertség megszerzéséhez: cikkünkben bemutatjuk, mit jelent az authority content kifejezés és márkaépítés tippeket is adunk, amelyeket te is beépíthetsz a tartalom stratégiádba.

Milyen a megbízhatóságot erősítő tartalom?

A megbízhatóságot erősítő tartalom (angolul authority content vagy authority-building-content) egy eszköz a jelenlegi és a jövőbeli vásárlóid márkahűségének megszerzéséhez. Az ilyen típusú kontent célja, hogy bemutasd és alátámaszd a vállalatod szakmai hozzáértését, miközben hasznos információkat, gyakorlati tanácsokat, valamint érdekességeket is mutatsz az olvasóidnak. A cél, hogy a közönséged iparági vezetőként, véleményvezérként tekintsen rád: te juss az eszükbe, ha kérdésük merül fel, vagy ha meg szeretnének vásárolni egy terméket vagy szolgáltatást. 

A márkád elismertségének növekedésével a fogyasztók bizalma megszilárdul, ami több előnyt is tartogat számodra:

  • Javulnak a marketing kampányaid konverziós arányai
  • Felpörögnek az eladások
  • Visszatérő vásárlókat szerezhetsz
  • Magasabb áron kínálhatod a termékeid, mint a versenytársak
 

És akkor jöjjön a nagy kérdés: milyen típusú tartalmak biztosítják a legjobb eredményeket? Elsősorban a blogbejegyzéseket, tanulmányokat, vendégcikkeket, e-mail kampányokat és a közösségi média bejegyzéseket sorolhatjuk ide. De a videós tartalmak érájában egy YouTube csatorna elindítása is hozzáadhat a sikeres tartalomstratégiához. Lássuk a konkrét content marketing tippeket, amelyeket te is hasznosíthatsz tartalomgyártáskor.

Válaszold meg a vásárlóid kérdéseit

Az emberek azokra a márkákra támaszkodnak szívesen, amelyektől megkapják a keresett információkat. Ha a tartalmaidat nem így építed fel, akkor sajnos a vásárlók soha nem fognak megbízni benned, mivel azt hiszik, hogy nincs tudásod az adott területen.

Értékközpontú kontent gyarapításával egyszerre építhetsz tekintélyt és elősegítheted a márkatudatosságot is. Szakértőként fognak rád gondolni azok, akik korábban találkoztak az oktató tartalmaiddal.

Példa: ha egy kozmetikai webshopot működtetsz, óriási hiba nem blogolni például a leggyakoribb bőrproblémákról és megoldásaikról. Az egyik tudatos bőrápolással foglalkozó site, a Skinsmart például több oldalas, videóval és hasznos termékajánlóval kiegészített blogbejegyzéssel az organikus találatok élén jár, ha pattanásos bőr kezelése kulcsszóra keresünk. Ebben az írásban minden egy helyen elérhető annak, aki tudni szeretné, milyen módon és milyen termékekkel javíthat a bőre állapotán. 

Ráadásul, ez a példa a keresőoptimalizálás és a tartalommarketing találkozása is egyben: ha biztosra akarsz menni, hogy a bejegyzéseid eljutnak a célközönséghez, akkor érdemes kiemelt figyelmet fordítani a SEO-ra.

Márkaépítés tartalommarketinggel

Érdemes egy kulcsszókutatással kezdeni, de emellett kérdezd meg az ügyfélszolgálatos munkatársakat is, hogy milyen problémákkal, kérdésekkel fordulnak hozzájuk a vásárlók. Ezekből utána kreatív blogbejegyzéseket, Facebook posztokat vagy hírlevelet készíthetsz, így máris egy lépéssel közelebb vagy az olvasóid igényeinek megismeréséhez.

Mutasd be a tapasztalatod

A hitelesség bizonyításának egy másik módja, ha a szakértelmedet esettanulmányok formájában is prezentálod az olvasóidnak. A sikeres projektek megosztásával könnyen magadra vonhatod nemcsak az esetleges vásárlók, de akár a média és más szakmabeliek figyelmét is.

Minél több publikáció jelenik meg rólad és cégedről a médiában, annál hitelesebb leszel a Google szemében is a megbízhatósági faktorok következtében (E-A-T):

  • Expertise: a keresőbotok például a használt kulcsszavak és kifejezések alapján kalkulálnak egy számot, hogy mennyire árulkodik a weboldalad szakértelemről.
  • Authoritativeness: a Google figyelembe veszi, hogy a szöveg szerzője megbízható-e (például, hogy a neved felbukkan-e más oldalakon, amelyek hasonló kontenttel rendelkeznek).
  • Trustworthiness: a kereső mérlegeli, hogy a vállalkozásod pozitív hírnévvel rendelkezik-e. Ez különösen fontos lehet például a webshopoknál és céges weblapoknál.
 

Összegezve, ha a neved több, magas olvasottságú és hivatkozott tartalom mellett jelenik meg, amelyek szakmailag is kiemelkedők, akkor nagy valószínűséggel a Google botok is hiteles szerzőnek fognak tekinteni.

Posztolj rendszeresen

A rendszeresség az online tartalomkészítés nulladik szabálya is lehetne. Ha szeretnéd, hogy a közönséged megbízzon benned, akkor rendszeresen a figyelmükbe kell férkőznöd. Az olvasóid így tudják, hogy számíthatnak rád, ha valamiről infót szeretnének gyűjteni. A heti Facebook bejegyzések, a rendszeres videós tartalmak vagy negyedéves esettanulmányok mind ide sorolhatók.

A közösségi média oldalaidhoz készíthetsz kontent naptárat, amely nagyban megkönnyíti a rendszeresség elérését. A legfontosabb ünnepek, világnapok mellett ebbe beletervezhetsz olyan eseményeket is, amelyek kapcsolódnak a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz.

Forrás: Freepik

Tanítani, és ne eladni próbálj

A tartalommarketing célja az edukálás, nem pedig az azonnali eladás. Ebben a szerepben elsősorban egy tanár bőrébe kell képzelned magad:

  • Ha értéket szeretnél közvetíteni, akkor az értékesítő hangnem helyett inkább nevelő jelleggel kell megfogalmaznod a szövegeket.
  • Segíthetsz az ügyfeleknek megtalálni, amit keresnek: nem mindenkinek vannak tűpontos elképzelései, hogy mit szeretnének megvásárolni, ezért tanácsadóként kell segítened őket.
  • Ha most indítottad a vállalkozásodat, akkor épp ilyen jellegű tartalmakra van szükséged ahhoz, hogy a vásárlóid megbízzanak benned. Ahhoz, hogy érzelmi kapcsolatot tudj kialakítani a potenciális ügyfelekkel, időt és energiát kell fektetned az oktató jellegű bejegyzésekbe.
 

Az edukatív szerep viszont nem jelent egyet az unalmas és száraz leírásokkal. A blogbejegyzések esetében könnyen megeshet, hogy átesel a ló túloldalára, és az írásod terjengőssé és élvezhetetlenné válik. Ennek elkerülésére alkalmazzák a copywriterek a storytelling módszert. A történeteken keresztül sokkal több információ ragad meg az olvasók fejében, mintha száraz tényeket tárnánk eléjük. A sztorik érzelmi alapon hatnak, így segítik az azonosulást. 

Az egyik legjobb példa erre a Dove egy korábbi, Real Beauty Sketches nevű videója. Ebben a reklámban egy törvényszéki grafikus a kisfilmben szereplő nőket lerajzolja a hölgyek saját, valamint idegenek elmondása alapján is. A végén összehasonlítják a skicceket, amellyel arra világítanak rá a készítők, hogy mennyivel kritikusabbak vagyunk önmagunkkal szemben, mint másokkal. Az idegenek rajzain a szereplők kellemes és pozitív tulajdonságai kerültek előtérbe, míg amikor a nők saját magukról beszéltek, akkor olyan negatívumokat emeltek ki, mint túl vékony ajkak, sebhelyek, sötét karikák a szemek alatt. A Dove a világ egyik vezető szépségipari márkája, és ezzel a kis történettel adta át élvezhető formában a kampány mondanivalóját: You are more beautiful than you think.

Kollaborálj másokkal

Ismered a mondást: “Mutasd, kik a barátaid, megmondom, ki vagy”? Ez a jelenség az online marketingben is érvényes. Ha olyan vállalkozásokkal működsz együtt, amelyek pozitív érzéseket keltenek a vásárlókban (megbízhatók, innovatívak, híresen profik a saját szakterületükön, vagy pozitív társadalmi ügyek mellett állnak), akkor ebben a tiszteletben közvetve te is részesülsz. Ráadásul, ha együttműködsz másokkal, akkor a nevedet szélesebb körben is megismerhetik, ezért érdemes végiggondolnod, hogy kikkel dolgoznál együtt szívesen egy-egy projekt, vagy akár tartós megállapodás keretei között.

Példák a szakmai együttműködésekre:

  • közösen kiadott sajtóközlemények
  • közös kutatások iparági szereplőkkel, egyetemekkel, piackutatókkal
  • vendégbejegyzések írása szakmai blogokba
  • részvétel konferenciákon, előadásokon, podcastekben

Összefoglalás

A tartalomgyártásba fektetett energia mindig megtérül, ha sikerül eljuttatni az üzeneted a célközönségedhez. A felsorolt tippek kipróbálásával te is ismertebbé teheted a vállalkozásodat, és elérheted, hogy az emberek megbízzanak a tudásodban. Ráadásul a Google is díjazza a tuti tartalmakat, így növelheted weboldalad forgalmát és új vásárlókat szerezhetsz.

Vendég Szerző:

Somogyi Zsófia

content marketing szakértő

Ezeket olvastad már?