Nulláról havi 100.000+ organikus forgalom Pénzügyi iparágban

Miről fogsz olvasni?

Pénzügyi témában keresőoptimalizálás projekten dolgozni az egyik legnagyobb, de egyben a legizgalmasabb kihívások közé tartozik.

Itt ugyanis számos erős szereplővel kell megbirkózni az első helyezésekért. Nem csak az évek óta top 3-ban szereplő nagy bankokkal, de sok feltörekvő új versenyzővel virtuális farkasszemet nézünk a találati listán.

A teljes együttműködés alatt az oldal keresőből érkező látogatóinak számát több, mint 160-szorosára növeltük az előző évhez viszonyítva.

  1. április vs 2018. április forgalmi adatai:
forgalmi adatok

TELJES ORGANIKUS FORGALOM:

Bank seo organikus forgalom

Az eredményt ezekkel a módszerekkel és stratégiával értük el:

A SEO STRATÉGIA ELEMEI

A projekt célja az volt, hogy olyan ügyfélszerző csatornát építsünk ki, ami hosszútávon is képes eredményeket hozni, alacsonyabb költséggel, mint például a PR kampányok, vagy fizetett hirdetések.

Erre a keresőoptimalizálás ideális eszköz. Habár a befektetett munkának van költsége, a fizetett hirdetésekkel ellentétben ez hosszú távon önállóan is képes működni, és aktív közreműködés nélkül elérni a célcsoportot.

A projekt tervezésénél a SEO 3 nagy területét vettük alapul:

  • Technikai SEO
    • Ha ez a terület rendben van, a keresők könnyebben értik meg az oldal tartalmát, és jeleníthetik meg a találati listában.
  • On-page SEO
    • Tartalom nélkül nincsenek jó helyezések, így itt arra kell figyelni, hogy megfelelő mennyiségű optimalizált és minőségi tartalom kerüljön a weboldalra.
  • Off-page SEO 
    • A saját területek rendbetétele után arra is figyelni kell, hogy milyen, és mennyi külső hivatkozás mutat az adott oldalra.

Mikor már mindhárom területen elvégeztük a munka alapjait, akkor lettek láthatók az első eredmények. Nem szabad tehát csak az egyik vagy másik területen dolgozni, mindhárom terület kombinációjától lehet csak igazán jó eredményt várni.

TECHNIKAI SEO – AZ ALAPOK

A projekt elején az oldal még javarészt fejlesztés alatt állt. Szerencsére adott volt egy tesztverzió, amit meg tudtunk vizsgálni, hogy megfelel-e a keresőmotorok aktuális követelményeinek.

Volt lehetőségünk alapjaiban SEO-barát kialakítást létrehozni az oldal szerkezetében. A csapat szerencsére gyorsan reagált és építette be a fejlesztési javaslatokat, így a végső struktúrában minden fontos SEO-elem megtalálható, ami az iparágban lényeges.

A folyamat végén átadtunk egy ellenőrzőlistát a fejlesztőcsapatnak, akik az új funkciók élesítése előtt SEO szempontból is ellenőrizhetik az új változatot, mielőtt az élesbe kerül. Emellett pedig rendszeresen átnéztük az oldalt, hogy az egyszer kijavított problémák biztosan ne kerüljenek elő újra.

ON-PAGE SEO – A TARTALMI FEJLESZTÉSEK

Miután a technikai alapok rendben vannak, a tartalmi részen dolgozunk: jó tartalom nélkül ugyanis nem tudunk jó helyezésekről és forgalomról beszélni.

A versenytársak elemzése alapján közösen meghatároztuk, mik azok a kulcsszavak és témák, amire érdemes jó helyezést elérni.

Ez alapján megalkottunk egy tartalomstratégiát, hogy mikor, milyen témában publikáljunk írásokat az oldalon. A cikkek elkészítésén közösen dolgoztunk az ügyfelünk csapatával: így biztosított volt, hogy a cikkek szakmai tartalma kiváló, és a keresőoptimalizálási szempontok is érvényesülnek.

OFF-PAGE SEO ÉS LINKÉPÍTÉS – EREDMÉNYEK A WEBOLDALON KÍVÜL

Nem csak az oldalra készítettünk szövegeket, de azon is dolgoztunk, hogy az oldalon kívül is szerezzünk megjelenéseket.

Nem elég az, ha mi azt mondjuk, jók a cikkek amit publikálunk. Arra is szükség van, hogy más is alátámassza ezt – ránk hivatkozó linkek formájában.

A minőségi linképítésnek csak idővel látható az eredménye. Természetesen gyorsan is lehet eredményeket elérni. De abban az esetben azt veszélyeztetjük, hogy elveszítjük az addig megszerzett forgalmat: az agresszív linképítést ugyanis észlelik, és büntethetik is a keresők.

EREDMÉNYEK

A projekt időtartama alatt a weboldal több, mint 120 ezer kattintást, és több, mint 3,5 millió megjelenést ért el a találati listában.

forgalom alakulása

A növekedés még mindig nem állt meg: 2018-ban az oldal organikus forgalma eddig átlagosan 12%-al növekedett. Hetente.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

Ezeket olvastad már?