Pénzügyi SEO siker: nulláról havi 100.000+ organikus forgalom

Pénzügyi témában keresőoptimalizálás projekten dolgozni az egyik legnagyobb, de egyben a legizgalmasabb kihívások közé tartozik.

Itt ugyanis számos erős szereplővel kell megbirkózni az első helyezésekért. Nem csak az évek óta top 3-ban szereplő nagy bankokkal, de sok feltörekvő új versenyzővel virtuális farkasszemet nézünk a találati listán.

A teljes együttműködés alatt az oldal keresőből érkező látogatóinak számát több, mint 160-szorosára növeltük az előző évhez viszonyítva.

  1. április vs 2018. április forgalmi adatai:

forgalmi adatok

Teljes organikus forgalom:

Bank seo organikus forgalom

Az eredményt ezekkel a módszerekkel és stratégiával értük el:

A SEO stratégia elemei

A projekt célja az volt, hogy olyan ügyfélszerző csatornát építsünk ki, ami hosszútávon is képes eredményeket hozni, alacsonyabb költséggel, mint például a PR kampányok, vagy fizetett hirdetések.

Erre a keresőoptimalizálás ideális eszköz. Habár a befektetett munkának van költsége, a fizetett hirdetésekkel ellentétben ez hosszú távon önállóan is képes működni, és aktív közreműködés nélkül elérni a célcsoportot.

A projekt tervezésénél a SEO 3 nagy területét vettük alapul:

  • Technikai SEO
    • Ha ez a terület rendben van, a keresők könnyebben értik meg az oldal tartalmát, és jeleníthetik meg a találati listában.
  • On-page SEO
    • Tartalom nélkül nincsenek jó helyezések, így itt arra kell figyelni, hogy megfelelő mennyiségű optimalizált és minőségi tartalom kerüljön a weboldalra.
  • Off-page SEO 
    • A saját területek rendbetétele után arra is figyelni kell, hogy milyen, és mennyi külső hivatkozás mutat az adott oldalra.

Mikor már mindhárom területen elvégeztük a munka alapjait, akkor lettek láthatók az első eredmények. Nem szabad tehát csak az egyik vagy másik területen dolgozni, mindhárom terület kombinációjától lehet csak igazán jó eredményt várni.

Technikai SEO – az alapok

A projekt elején az oldal még javarészt fejlesztés alatt állt. Szerencsére adott volt egy tesztverzió, amit meg tudtunk vizsgálni, hogy megfelel-e a keresőmotorok aktuális követelményeinek.

Volt lehetőségünk alapjaiban SEO-barát kialakítást létrehozni az oldal szerkezetében. A csapat szerencsére gyorsan reagált és építette be a fejlesztési javaslatokat, így a végső struktúrában minden fontos SEO-elem megtalálható, ami az iparágban lényeges.

A folyamat végén átadtunk egy ellenőrzőlistát a fejlesztőcsapatnak, akik az új funkciók élesítése előtt SEO szempontból is ellenőrizhetik az új változatot, mielőtt az élesbe kerül. Emellett pedig rendszeresen átnéztük az oldalt, hogy az egyszer kijavított problémák biztosan ne kerüljenek elő újra.

On-page SEO – a tartalmi fejlesztések

Miután a technikai alapok rendben vannak, a tartalmi részen dolgozunk: jó tartalom nélkül ugyanis nem tudunk jó helyezésekről és forgalomról beszélni.

A versenytársak elemzése alapján közösen meghatároztuk, mik azok a kulcsszavak és témák, amire érdemes jó helyezést elérni.

Ez alapján megalkottunk egy tartalomstratégiát, hogy mikor, milyen témában publikáljunk írásokat az oldalon. A cikkek elkészítésén közösen dolgoztunk az ügyfelünk csapatával: így biztosított volt, hogy a cikkek szakmai tartalma kiváló, és a keresőoptimalizálási szempontok is érvényesülnek.

Off-page SEO és linképítés – eredmények a weboldalon kívül

Nem csak az oldalra készítettünk szövegeket, de azon is dolgoztunk, az oldalon kívül is szerezzünk megjelenéseket.

Nem elég az, ha mi azt mondjuk, jók a cikkek, amit publikálunk. Arra is szükség van, hogy más is alátámassza ezt – linkek formájában.

A jó linképítésnek csak idővel látható az eredménye. Természetesen gyorsan is lehet eredményeket elérni. De abban az esetben azt veszélyeztetjük, hogy elveszítjük az addig megszerzett forgalmat: az agresszív linképítést ugyanis észlelik, és büntethetik is a keresők.

Eredmények

A projekt időtartama alatt a weboldal több, mint 120 ezer kattintást, és több, mint 3,5 millió megjelenést ért el a találati listában.

forgalom alakulása

organikus forgalom

organikus forgalom

Bank seo organikus forgalom

A növekedés még mindig nem állt meg: 2018-ban az oldal organikus forgalma eddig átlagosan 12%-al növekedett. Hetente.

Hasonló tartalmak

Keresési szándék jelentősége

Miért fontos SEO szempontból a keresési szándék?

A Google kereső hatalmas változásokon ment keresztül az elmúlt években, aminek a középpontjában egyértelműen a felhasználók és a hozzájuk kapcsolható keresési szándék (search intent) maximális kiszolgálása állt. A keresőóriás célja, hogy a keresett kifejezésekre minél relevánsabb találatokat rangsololjon, és ezáltal a felhasználók a lehető leggyorsabban hozzájussanak az információkhoz.

Olvass tovább »
duplikált tartalom

Duplikált tartalom: minden, amit tudni érdemes a duplikációról

Sokáig az asztali számítógépek és a laptopok biztosították a webes böngészés alapját, ezért a kereső algoritmus is ezeket az eszközöket vette figyelembe az oldalak feltérképezéséhez, indexeléséhez és rangsorolásához. Az okostelefonok rohamos terjedésével azonban a Google-nek is tartania kellett a lépést, ezért 2011 végén elindította a mobilos tartalmak feltérképezésére szolgáló keresőrobotokat.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.