Miért éri meg az NGO linképítés, avagy egy civil szervezet honlapjára linket építeni?

Miért éri meg az NGO linképítés, avagy egy civil szervezet honlapjára linket építeni?

Miről fogsz olvasni?

A civil szervezeteknek, bár nem profitalapon működnek, mégis valamilyen bevételre szert kell tenniük ahhoz, hogy fenntartsák magukat, és megvalósítsák azokat a közjót szolgáló célokat, melyeket kitűztek maguk elé. Ezek a szervezetek a bevételeik legnagyobb százalékát támogatások formájában szerzik. Az egyik ilyen támogatási lehetőség az NGO-linképítés.

 

Cikkünkből megtudhatod, hogy milyen módon támogathatod a SEO-val – azon belül is a linképítéssel – a civil szervezeteket, illetve hogy miért lesz ez pozitív hatással a te weboldaladra is.

Civil szervezetek – kitekintő

A civil szervezetek (angolul NGO: non-governmental organization), a klasszikus definíció szerint, olyan szervezetek, melyek rendeltetése, hogy források begyűjtésével, nonprofit módon finanszírozott programjaikkal javítsák a társadalmi jólétet. A modern kori értelmezés szerint pedig azokat a társadalmi igényeket elégítik ki, amelyekkel az üzleti és közszféra nem kifejezetten foglalkozik.

Civil szervezetek alapítványi formában már több száz évvel ezelőtt jelen voltak Magyarországon. Eredetileg nemesi családok hoztak létre alapítványokat, hogy jótékony célokra használják fel vagyonuk egy részét, például iskolák alapítására vagy családok megsegítésére. 

A világszerte tevékenykedő civil szervezetek közül a legismertebbek között megtalálható például a Nemzetközi Vöröskereszt, a WWF (World Wide Fund for Nature) vagy a Greenpeace is.

Magyarországon a civil szervezetek lehetnek:

  • alapítványok,
  • közalapítványok,
  • köztestületek,
  • közhasznú társaságok,
  • egyesületek,
  • szakszervezetek,
  • érdekképviseletek.

 

Tevékenységi körüket tekintve a KSH 2021-es adatai szerint az összes civil szervezet több mint a fele (körülbelül 14 ezer) oktatással, szociális ellátással, kultúrával, egészségüggyel és településfejlesztéssel foglalkozik

A 2021-es 1%-os felajánlásokat alapul véve az alábbi volt a 20 legnagyobb bevételű civil szervezet:

#SZERVEZET NEVEFELAJÁNLOTT ÖSSZEG
1Országos Mentőszolgálat Alapítvány266 351 913 HUF
2Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány207 410 251 HUF
3Bátor Tábor Alapítvány145 177 425 HUF
4Bethesda Kórház Alapítvány131 724 593 HUF
5Szent Márton Gyermekmentő Szolgálat Közhasznú Alapítvány103 351 358 HUF
6Együtt a Daganatos Gyermekekért Alapítvány83 670 863 HUF
7Madárkórház Alapítvány80 575 217 HUF
8Rákosmenti Noé Bárkája Állatotthon Alapítvány71 068 209 HUF
9Magyar Gyermekmentő Alapítvány69 715 543 HUF
10Baráthegyi Vakvezető és Segítő Kutya Iskola Alapítvány68 216 367 HUF
11Peter Cerny Alapítvány67 805 246 HUF
12Oltalom Karitatív Egyesület66 760 753 HUF
13Piros Orr Bohócdoktorok Alapítvány66 064 070 HUF
14Rex Kutyaotthon Alapítvány (Rex Alapítvány)59 571 574 HUF
15Dévai Szent Ferenc Alapítvány53 390 772 HUF
16Magyar Madártani és Természetvédelmi Egyesület51 215 912 HUF
17Miskolci Állatsegítő Alapítvány -MÁSA-48 201 584 HUF
18Gyermekleukémia Alapítvány46 777 441 HUF
19Magyar Máltai Szeretetszolgálat Egyesület44 125 590 HUF
20Magyar Hospice Alapítvány43 702 872 HUF

A civil szervezetek bevételi forrásai

A civil szervezetek nem úgy működnek, mint a hagyományos gazdasági társaságok, mégis szükségük van bevételre ahhoz, hogy egyáltalán fenntartsák magukat, és az általuk kitűzött fontos, segítő célokat megvalósítsák. 

Az alábbi forrásokból származhat bevétele egy civil szervezetnek:

  • egyesület esetén tagdíj,
  • alapítvány esetén az alapítótól kapott adomány
  • SzJA 1%,
  • pályázati vagy egyedi döntés során:
      • központi költségvetési támogatás, 
      • elkülönített pénzalapokból való támogatás,
      • önkormányzati támogatás,
      • az EU strukturális alapjából kapott támogatás,
      • más civil szervezettől kapott támogatás, adomány.
  • gazdaság-vállalkozási tevékenységből származó bevétel (szolgáltatás esetén),
  • magánszemélyektől és vállalkozásoktól kapott adomány
  • linképítés.

Miért fontos a linképítés?

A SEO egyik alappillére a minőségi linképítés. Erre a szolgáltatásra vállalkozásodnak azért van szüksége az online marketing, azon belül a SEO-stratégia során, hogy a keresőmotorok, például a Google, hitelesnek érezze a weboldalad. Ezáltal előbbre sorol a keresési találatok között, aminek következtében nőni fog az organikus forgalmad és a konverziók száma is.

A BP Digitalnál ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy jó minőségű, megbízható, a te tevékenységi körödhöz kapcsolódó weboldalakra építünk linkeket. Az egyik leggyakrabban használt linképítési technika, a vendégblogolás a BP Digital eszköztárában is jelen van. A vendégblogolás során a választott domainen megjelenik egy vendégcikk, amiben a te oldaladra mutató linket helyezünk el.

Fontos megjegyezzük, hogy a Google hátrébb sorolással, olykor pénzbeli bírsággal bünteti azokat a weboldal-tulajdonosokat, akik szembemennek a linképítésre vonatkozó iránymutatásaival. Sajnos sok olyan történetről hallottunk már, amikor egy vállalkozás a minőségi linképítés helyett a linkfarmokra, PBN-oldalakra történő linképítést választotta – olykor önhibáján kívül. Habár rövid időn belül sok külső hivatkozást szereztek így, azok nagyon rossz minőségű linkek voltak, tiltott oldalakról. Az algoritmusok pedig igen hamar kiszűrik ezeket.

Hogyan kapcsolódik a SEO a civil szervezetek támogatásához?

Az NGO-linképítés egyszerre segíti a civil szervezeteket több támogatáshoz jutni, külön kampánytervezés és kivitelezés nélkül, valamint a vállalkozásoknak növelni domainhitelességüket. A folyamat úgy működik, hogy a támogatott civil szervezet oldalán elhelyezzük a támogató vállalat logóját és a weboldalára mutató linket.
A linképítésből befolyt összegből az adott NGO-nak bevétele származik, a támogató pedig szerez egy értékes backlinket.

Röviden fogalmazva tehát az NGO-linképítés egy olyan lehetőség, amivel egyszerre növelheted weboldalad értékességét a Google szemében, illetve jótékonykodhatsz is. Mi a win-win szituáció, ha nem ez?

Az NGO-linképítést egyébként egyedülállóan a BP Digital SEO ügynökség alakította ki Magyarországon.

Beszéljenek a számok! Mennyit segít az NGO-linképítés egyes civil szervezetek mindennapjain?

Az elmúlt 3,5 évben összesen 42 civil szervezetnek több mint 9 millió forinttal segítettük a mindennapi működését.

Évekre lebontva a következőképpen alakultak a számok:

ÉvTámogatás mértéke
2020610 000 HUF
20212 195 000 HUF
20223 000 000 HUF
20233 900 000 HUF

Bár még alig telt el a 2023-as év fele, már most jócskán sikerült túlszárnyalni a teljes tavalyi támogatás összegét, amire nagyon büszkék vagyunk!

Hogyan lehet valakiből támogatott és támogató?

Természetesen bármikor van lehetőség csatlakozni a programhoz, mind a civil szervezeteknek, mind a vállalatoknak. Ha szeretnél részese lenni ennek a jótékony kezdeményezésnek, vedd fel velünk a kapcsolatot a lenti formon!

A civil szervezetek esetében a kapcsolatfelvétel után végzünk egy szűrést arról, nincs-e technikai vagy bármely más akadálya a weboldaladra kihelyezni a támogatói linkeket. 

Támogatóként pedig eldöntheted te is, hogy mely civil szervezetet kívánod támogatni a linképítési keretedből, de ránk is bízhatod a választást. Gyakran előfordul, hogy a támogatónak van preferenciája, mi ezt mindig megértjük és tiszteletben tartjuk a kiválasztás során.

Kiket támogattunk eddig?

Az NGO-linképítés szolgáltatásunk kialakítása óta több mint 40 civil szervezetet támogattunk már. Törekszünk arra, hogy a legtöbb, fent említett tevékenységi kör változatosan szerepeljen a partneri listában. Így jelen vannak többek között, az oktatással, az egészségüggyel, a területfejlesztéssel vagy az állatvédelemmel foglalkozó NGO-k is.

A programban résztvevő partnereink közül néhányat felsorolunk, a teljesség igénye nélkül:

Két alapítvány visszajelzését emelnénk ki, amit az utóbbi hónapokban kaptunk:

Horgas Judit, a Liget Műhely Alapítvány vezetője így nyilatkozott az együttműködésünkről:

„A kezdetektől részt veszünk a támogatói programban, és csak pozitív tapasztalataink vannak. Egyre több céggel kerülünk kapcsolatba, így sikeresen építhetjük a nonprofit és a forprofit szféra közötti együttműködést. A civileknek nyújtott csökkenő állami támogatások mellett ez a rendszer hosszú távon is reményt nyújt, hogy folytathatjuk a munkánkat. Ráadásul ez semmilyen plusz befektetést, munkát, szakértelmet nem igényel részünkről, minimális adminisztrációval és rendkívül gyorsan zajlik a kapcsolatépítés és a támogatások utalása.”

Pataki-Szomolányi Tímea, a TündérPakk Közhasznú Alapítvány Kuratórium Elnöke pedig az alábbi szívet melengető szavakat írta meg nekünk:

„Nagyon jó ez a fajta támogatás mert tudjuk, hogy valóban megvalósul! Nem nekünk kell felkutatni a támogatókat ez sok időnkbe kerül(ne). Biztosan számíthatunk rá és előre tudunk tervezni, hogy mit fogunk csinálni a támogatással. Tartós élelmiszert vásárolunk, iskolafelszerelést, vagy a fenntartásra költjük. Köszönjük mindenkinek, aki hozzájárul a támogatáshoz.”

A visszajelzések alapján pedig azt mondhatjuk, hogy egy kiemelkedően sikeres együttműködési formáról van szó.

Az NGO-linképítéssel tehát duplán jól jársz

A SEO-stratégia mindenkori fontos része a minőségi linképítés. A BP Digitalnál létrehoztunk egy olyan együttműködési formát, amely egyszerre segíti ügyfeleinket a domainhitelességük növelésében, a jobb rangsorolásban és az organikus forgalom növelésében, miközben a civil szervezeteket bevételhez juttatjuk.

Az NGO-linképítés a te vállalkozásod számára is egy kiváló lehetőség, amibe sosem késő belekezdeni!

Erősödj meg az online térben és vedd fel a versenyt a konkurenciával!

A BP Digital a keresőoptimalizálás minden területén segíteni tud neked:

  1. Minden új ügyfelünkkel a megfelelő technikai alapozással indítunk, ilyenkor technikai SEO-auditot és konzultációt végzünk el az oldaladon, hogy weboldaladat megfelelően indexálja a Google és az oldaladra látogatók is megfelelő felhasználói élményt kapjanak.
  2. Releváns, magas minőségű SEO-barát tartalmakkal erősítjük weboldalad, hogy a vállalkozásod számára legfontosabb termék- vagy szolgáltatáskategória-oldalak rangsoroljanak, jobb helyezést érjenek el a találati listán. Az ügyféledukáció részeként pedig informatív, kimagasló tartalmú blogcikkekkel támogatjuk weboldalad.
  3. Végül, de nem utolsó sorban minőségi linképítéssel és vendégcikkekkel segítjük a domainhitelességed növelését. Ez biztosítja a Google-t és más keresőmotorokat arról, hogy az oldalad megbízható, hiszen hiteles források hivatkoznak rá. Ennek segítségével jobb helyezéseket fogsz elérni, ami egyenes út az organikus forgalom növekedéséhez.

 

Lépj velünk kapcsolatba, pörgessük fel együtt weboldalad organikus forgalmát, hogy bevételeid is növekedésnek induljanak!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.

BP Digital

BP Digital

A BP Digital egy Budapest központú SEO ügynökség. Nálunk a keresőoptimalizálás fókusz, nem pedig üzletág. 15 fős csapatunk minden nap azon dolgozik, hogy szakmailag megalapozott stratégiával és minőségi, értékteremtő tartalmakkal segítsünk jobb helyezéseket elérni ügyfeleinknek.

Hasonló tartalmak

Napelemes ház- Wosser SEO esettanulmány

A Wosser-sikersztori

Az alábbi esettanulmány tökéletesen példázza, hogy linképítéssel, valamint megfelelően kialakított tartalomstratégiával még egy telített piacon lévő és nagyon alacsony organikus forgalommal rendelkező weboldalnak is sokszorozható az elérése és a látogatóinak száma.

Olvass tovább »
TOP SEO beállítások- cover photo

Top 10 legfontosabb technikai SEO-beállítás

Egy weboldal Google-ben való megjelenése rengeteg olyan tényezőtől függ, amelyekre a webhelytulajdonosnak jelentős ráhatása van. Ilyenek például a weboldal technikai SEO-beállításai.
Ebben a cikkben szeretnénk egy kis összefoglalást mutatni arról, mire érdemes figyelni egy weboldal létrehozásánál és karbantartásánál

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.