Így telt a 2024-es Magyar E-Kereskedelem Napja a BP Digital szemével

Miről fogsz olvasni?

A webshop tulajdonosoknak egy rendkívül versengő környezetben kell megállniuk a helyüket hazai és nemzetközi környezetben egyaránt. A Magyar E-Kereskedelem Napja (EKERNAP) alkalmából azonban jó volt látni, hogy sokan ismerősként köszöntik már egymást és mindenkinek a fejlődés a célja.
Az év eleji Marketing Fesztiválhoz hasonlóan, a BP Digital ismét képviseltette magát a kiállítók és az előadók között egyaránt. A finom macaronok mellett, különleges kedvezményekkel is készültünk a konferencián résztvevők számára. Cikkünkben beszámolunk róla, mi hogyan éltük meg ezt a napot!

A BD Digital csapata az Ekernap konferencián

Pár percben a SEO-ról egy macaron mellett

Szakértői csapatunk ismét kitett magáért a BP Digital standjánál, ahol egész nap finom macaronokkal és hasznos információkkal vártuk az érdeklődőket. A macaron ezúttal is óriási sikert aratott, de szerencsére többeket érdekeltek a szogáltatásaink és a kedvezményeink.

Érdeklődők a BP Digital standjánál az Ekernapon

Ugyan a legtöbb webshop készpénznek veszi, hogy az eredményesség érdekében pénzt is kell költenie, azonban nem biztos, hogy a PPC kampányok jelentik a legjobb megoldást számukra. Egy jól SEO-zott webáruház rövid időn belül előrébb léphet a Google találati listáján. Megvizsgáltuk például, hogy az átlagosan 2,3-as pozícióban lévő oldal átkattintási aránya 16,12 %, míg az átlagosan 1.3-as pozícióban lévőnek pedig 32,58% a CTR, ami több mint a duplája.

Ha számodra ezen adatok értelmezése még nem egyértelmű, ne aggódj, SEO képzésünket épp azoknak találtuk ki, akik még csak ismerkednek a témával, de szeretnének biztos forrásból többet megtudni róla.

A vevő mindenek felett, avagy hogyan viszi sikerre üzletedet a kapcsolatteremtés?

Martin Greif, a SiteTuners elnöke és huszonöt év tapasztalattal rendelkező marketing szakértő a pszichológia és az emberi kapcsolatteremtés erejéről beszélt előadásában. Véleménye szerint a legtöbb marketinges ott rontja el, hogy nem azt hangsúlyozza, mire van szüksége a vevőnek, hanem azt, hogy ő mit akar. Közben pedig nem tesz eleget a vásárló elvárásainak és igényeinek.

A felhasználók többségében ugyanis három kérdés merül fel, amikor egy hirdetésre kattintva megérkezik az oldaladra:

  • Jó helyen vagyok itt? 
  • Milyen érzést vált ki belőlem ez az oldal? 
  • Mit kellene itt csinálnom?

Persze mondhatnád, hogy de hát ez egyértelmű. Ha látja a terméket, amit keresett, akkor vegye meg és mehet Isten hírével. Csakhogy rengeteg a bizonytalanság ilyenkor a vevőben. Biztonságos ez az oldal? Jó minőségű a termék? Megadhatom az adataimat? Fizethetek előre, nem fognak átverni?

Ahhoz, hogy ne veszítsd el a potenciális vásárlókat, szintén három dologra érdemes figyelned. 

  • Hangold össze a vásárlói szándékot az elvárásokkal és zárd ki a gondolkodást az egyenletből! Ehhez egy jó dizájnra lesz szükséged, ahol rögtön minden fontos információt megtalál a vevőd a termék árától kezdve az elérhetőségén át a szállítás várható időpontjáig, hogy neki már csak a kosarába kelljen tennie. 
  • Legyél hiteles! Erre több lehetőséged is van. Megadhatsz például egy telefonszámot, amin kérdés esetén elérhetnek. Ha nem akarsz a nap minden órájában hívásokat kapni, átirányíthatod egy hangpostára, ahol egy kedves üzenet simogatja meg a lelküket, hogy tudják, amint lehet, visszahívod őket. Azonban a legjobb, amit tehetsz, ha feltünteted a vásárlói véleményeket.
  • Vezesd a látogató kezét dizájn és call-to-action eszközökkel! Kevesen képesek huzamosabb időn keresztül egy dologra koncentrálni. Ha mozgó fejlécekkel, elrejtett információkkal tereli el honlapod a látogatók figyelmét, jelentős lemorzsolódásra számíthatsz.
Érdeklődők a BP Digital standjánál a Magyar E-kereskedelem Napja konferencián

Hasznos tippek a Google Shopping használatához

Dévavári Dezső, az Olcsóbbat.hu CEO-ja osztotta meg tapasztalatait és meglátásait a Google Shopping használatával kapcsolatban. Egyúttal azt a tévhitet is eloszlatta, hogy ha több CSS-sel (Comparison Shopping Services) hirdetsz, akkor termékeid egymással versengenek a találatok listáján. Az előadás résztvevőit pedig több hasznos tanáccsal is ellátta arra nézve, hogyan használják ezt a webshopok számára hasznos Google szolgáltatást. 

  • A hirdetésre szánt költségkeretet mindig a termékszám alapján határozd meg. Míg 5000 Ft óriási összeg egy kis webshopnak, egy több ezer termékkel rendelkező számára szinte semmire sem elég. 
  • Kalkulálj a betanulási időszakkal! Egy nap alatt nem fogod tudni, hogy jó lesz-e a kampányod vagy sem, erre legalább két hetet érdemes hagyni. 

Elmúltak már azok az idők, hogy a kampánymenedzser okosabb tudott lenni az algoritmusnál. Add oda az összes terméket és majd a historikus adatok alapján az algoritmus kiválogatja, melyek azok, amik a legjobban mennek.

Mi fán terem a SEO és hogyan számítható ki a megtérülése?

A BP Digital CEO-ja és társalapítója Szesztay Péter előadásában a keresőoptimalizálás megtérülésének méréséről beszélt részletesen. SEO ügynökségként ez az egyik leggyakoribb kérdés, ami az ügyfeleink körében elő szokott kerülni. Mégis hogyan mérhető a keresőoptimalizálás hatékonysága?

Szesztay Péter, a BP Digitaltól előadás közben az Ekernapon

Mivel a SEO az organikus forgalom növekedésére van hatással, megfelelő analitikai beállításokkal mérhető a hatékonysága. A PPC-vel ellentétben azonban egy lassabb, de tartósabb folyamatról van szó, ami a találati listán elért pozíció változtatásával növeli a látogatók és a potenciális vásárlók számát is. Ez azonban sokrétű folyamat, ami általában egy kulcsszókutatással és technikai SEO audittal kezdődik. Ezekből kiderül, hogy hol áll jelenleg az oldalad és milyen fejlesztendő területei lehetnek a stratégiádnak. Az on-page elemek optimalizálása után, tartalommenedzsmenttel és prémium linkek építésével is tudjuk hosszú távon támogatni fejlődésed. 


A ROI kiszámítása abban segíthet, hogy megtudd, mennyit érdemes SEO-ra költened. Ha, tegyük fel, van egy kategória termékoldalad, ami átlagosan a 3,5. helyen szerepel a találati listán és 12 477 456 Ft bevételt hoz neked havonta, akkor megfelelő keresőoptimalizálással egy 12 hónapos projekt alatt, ha csak a 2,3. helyre lép előre, már 16,12%-kal több lesz a CTR és 13 814 227 Ft-ra nő a revenue havonta, vagyis meghaladja a 165 millió Ft-ot évente.

SEO megtérülésének számítása-Mennyit költhetünk SEO-ra?

Az elvárt megtérülés ugyan nem összehasonlítható a PPC-vel, de azok, akik csak hirdetések révén tudnak a találati listák élén maradni, könnyen lemaradhatnak azoktól, akik elegendő figyelmet fordítanak organikus forgalmuk növelésére is.

Ha pedig SEO szakértőre lenne szükséged, ne habozz felvenni velünk a kapcsolatot! Egy kollégánk szívesen segít neked a webshopod számára legalkalmasabb megoldás megtalálásában.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.