Legnevesebb külföldi SEO szakemberek

Miről fogsz olvasni?

A keresőoptimalizálás az egyik legdinamikusabban változó szakma, éppen ezért fontos, hogy tisztában legyünk a trendekkel, folyamatokkal. Ebben az összeállításban összegyűjtöttük azokat a legnevesebb külföldi SEO szakembereket, akiket érdemes követned és figyelemmel kísérned.

De miért éppen a külföldi szakembereket kövessük? Nos, természetesen idehaza is rendkívül sok jó SEO szakember dolgozik, megéri őket is nyomon követni. A hazaiak előnye, hogy tisztában vannak azzal, mi működik itthon és mi nem. A külföldi SEO szakemberek révén pedig egy kicsit a jövőbe is láthatunk.

Nagyon sok olyan módosítás és változtatás van – különösen a találati listát illetően- amit a Google először az angol nyelvű és/vagy az amerikai találati listán vezet be. Az ott tapasztalt változásokat néhány hónap vagy év múlva a hazai találati listán is viszontláthatjuk. Ha követjük a külföldi SEO szakembereket, akkor ezekbe a változásokba láthatunk bele már akkor, amikor azok a hazai piacon még nem is élesedtek. Ez pedig versenyelőnyt jelent a keresőoptimalizálásban.

A Google szakemberei

Van néhány ember, akit mindenképpen érdemes követned, hiszen a Google alkalmazottai, ezért ők kommunikálják a SEO világot érintő változásokat. Közülük három embert emelnénk ki, az egyikük természetesen magyar származású.

Danny Sullivan

Danny Sullivan

Danny Sullivan az egyik legismertebb amerikai SEO szakember, a SearchEngineLand alapítója és főszerkesztője volt hosszú évekig, majd egy váratlan fordulattal oldalt váltott és a Google „Keresési Nagykövete lett”.

Ha valamilyen nagy változás várható a Google Keresés területén, amit a cég a nyilvánosságra akar hozni, akkor ezeket az információkat elsőként Danny Sullivan hozza le a Twitter oldalán.

Bár mióta a Google-nál dolgozik, meglehetősen szűkszavú lett, de mindenképpen előnyére írandó, hogy ismeri a SEO szakemberek helyzetét is, hiszen ő maga is foglalkozott keresőoptimalizálással. A Twitteren érdemes követni.

Elérhetősége: Danny Sullivan a Twitteren

John Mueller

A Google alkalmazottja és egyfajta szóvivője. A legtöbbet kommunikáló Google alkalmazott, a Webmaster Hangoutok szervezője, aki évente több tucat alkalommal órákat tölt azzal, hogy a webmesterek és SEO szakemberek kérdéseire válaszoljon videós formában, de aktív a Twitteren és olykor a Redditen is.
Rengeteget lehet tőle tanulni, különösen a technikai SEO vonatkozásában.

Sokszor mondják azt, hogy a Google hazudik. Én azt gondolom, John Mueller e tekintetben megbízható. Noha sokszor nem bontja ki az igazság minden részletét, de akinek van füle, az hallhatja a lényegi és fontos információkat.

Elérhetősége: John Mueller a Twitteren

John Mueller
Gary Illyés

Gary Illyés

Gary Illyés-t már csak azért is érdemes követni, mert magyar származású, jól beszél magyarul, körülbelül szűk két évtizede ment ki Amerikába.

Ő is egyike a legtöbbet nyilatkozó Google szakembereknek, bár az utóbbi időben már kevesebbszer hallani.

Szarkasztikus stílusa miatt igazi sztár a SEO világában, és már csak azért is érdemes rá figyelni, mert sokszor ő kommunikál a legnyíltabban, és olyan információkat tudhatunk meg tőle, amit máshonnan nem.

Elérhetősége: Gary Illés a Twitteren

Külföldi SEO szakemberek

Most pedig jöjjenek azok a külföldi keresőoptimalizálási szakértők, akik nem csak értenek a szakmához, de hajlandóak is értékes tudásukat és információjukat megosztani velünk. Rengeteg van belőlük szerencsére, így a válogatás mindenképpen szubjektív lesz.

Bill Slawski

Bill Slawski 1996 óta foglalkozik keresőoptimalizálással. Ami miatt óriási neve van a szakmában, az az, hogy évek óta dolgozza fel a Google szabadalmait, és ezeket közérthető formában nyilvánosságra is hozza, majd a SEO vonatkozásait is levezeti. Ha szakértő akarsz lenni a témában, mindenképpen ajánlott a seobythesea.com oldalának nyomon követése.

Elérhetősége: Seobythesea.com

Bill Slawski
Marie Haynes

Marie Haynes

Szerencsére a SEO szakértők között is egyre több a nő, közülük az egyik legismertebb Marie Haynes. Igazán nagy név akkor lett a szakmában, amikor elkezdett mélyreható elemzéseket közölni a Pingvin algoritmus és a link büntetések témájában. Mára pedig SEO témájú fizetős hírlevele a legolvasottabbak közé tartozik.

Elérhetősége: mariehaynes.com

Annie Cushing

Ha szereted a hatalmas Excel-táblákat és az analitikus elemzéseket, akkor Annie Cushing a te embered. Elképesztő tudása mellé félelmetes analitikai ismeret és sok-sok nyilvánosan is elérhető Excel tábla párosul. Különösen ajánlott azoknak, akiket érdekel a SEO Auditok készítése.

Elérhetősége: Annielytics.com

Annie Cushing
Rand Fishkin

Rand Fishkin

Kétségbevonhatatlanul Rand Fishkin volt a legismertebb SEO szakértő a világban, a Moz.com alapítója. Mára kissé háttérbe szorult, és a SEO világ bővülésével rengeteg nagy név zárkózott fel mellé, de ma is érdemes odafigyelni arra, amit mond. Az elmúlt időszakban a Google-t érintő kritikái kaptak nagyobb nyilvánosságot.

Elérhetősége: Rand Fishkin a Twitteren

Will Critchlow

Will Critchlow a Distilled alapítója, ami egy ausztrál SEO cég. Eredeti meglátásokkal, és sok esettanulmánnyal jelentkezik, az elmúlt időszakban pedig rengeteg SEO teszt eredményét hozták nyilvánosságra, ami mindenkinek hasznos lehet.

Érdekesség, hogy Ausztrália időelőnyéből fakadóan gyakran elsőként jelzik a nagy algoritmusváltozásokat. Algoroo nevű eszközük a Google algoritmusváltozásait figyelik.

Elérhetősége: Will Critchlow a Twitteren

Will Critchlow
Barry Schwartz

Barry Schwartz

Barry Schwartz a SEO nagy öregje, és az egyik legrégebbi és legolvasottabb SEO magazin a Seroundtable alapítója és főszerkesztője. A mai napig naponta 2-6 új és érdekes SEO hír olvasható az oldalán. Vélhetően ő a legnaprakészebb a Google-val kapcsolatos hírekből. SEO szakemberként kötelező a követése.

Elérhetősége: seroundtable.com

Cyrus Shepard

Személyes kedvencem. A moz.com egyik oszlopos tagja volt, ma pedig saját SEO vállalkozása és SEO eszköze van, a ZyppySEO. Remek SEO szakember, aki nagyon jó stílusban ír. Összetett témákból is jól ki tudja emelni a lényeget, ez pedig külön kincs manapság, amikor rengeteg az információ. Twitter oldalán naponta 1-3 SEO vonatkozású hírt, véleményt oszt meg.

Elérhetősége: Cyrus Shepard a Twitteren

Cyrus Shepard
Neil Patel

Neil Patel

Neil Patel egyike a legismertebb a SEO szakembereknek azok körében, akik nem feltétlenül SEO-val foglalkoznak. Nem csak SEO témával, de online marketinggel is foglalkozik. Cikkei arról híresek, hogy egy-egy témakört nagyon átfogóan ismertetnek. Az elmúlt években megszerezte és felfejlesztette az Ubersuggest nevű SEO eszköz, ami ár-érték arányban az egyik legjobb, noha vannak ennél profibb SEO eszközök is. Különösen ajánlott azoknak, akik most mélyednek el a keresőoptimalizálásban.

Elérhetősége: neilpatel.com

Brian Dean

Brian Dean a SEO szakma egyik legvitatottabb személyisége. Egyszerre sztár és közutálatnak örvendő megmondóember. Azon kevés SEO szakemberek egyike, aki egyszemélyes bloggerként tudott a találati listák élére kerülni SEO témában az angolszász piacon.

Ugyanakkor sok SEO szakember kritizálja, mert állításai egy részét a SEO szakma megkérdőjelezi. Mindenképpen érdemes a cikkeit elolvasni, mert eredeti meglátásai vannak, és remek, könnyen olvasható a stílusa.

Elérhetősége: backlinko.com

Brian Dean

Kimaradt valaki?

Igen, ebből a listából rengeteg név kimaradt. A Search Engine Journal-nak van egy gyűjtése, ahol 202 SEO szakember van felsorolva, és ez a lista sem teljes.

Ma már inkább az a nehézség, hogy a rengeteg információt hogyan tekintse át az ember, nem pedig az, hogy honnan szerezzen információt. Én ezért inkább azt javaslom, hogy válasszunk ki néhány SEO szakembert, akit követünk, és aki sok más SEO szakember véleményét is megosztja. Így könnyebben áttekinthető a rengeteg új hír és tipp, de mégsem maradunk le semmi igazán fontosról.

Nyilván, ahogy az ember SEO tudása mélyül, vagy el akar mélyedni egy-egy részterületben, úgy lesz fontosabb egyik vagy másik szakember, miközben a korábban fontosnak tartott, de talán alapinformációkat közlő SEO szakértők jelentősége halványodik.

Ugyanakkor fontosnak tartom, hogy ne csak külföld, hanem hazai SEO szakembereket is kövessünk. Nem minden módszer működik idehaza, és vannak olyan speciális körülmények, mint például a magyar nyelv vagy a ragozás, ami jelentősen megnehezíti a szemantikus keresés fejlődését, vagy a linkszerzés, ami elég speciális a hazai SEO piacon.
Az erre vonatkozó trükkök miatt érdemes a hazai szakértőket is nyomon követni.

A cikket Szuhi Attila, az ITE.hu alapítója és főszerkesztője írta – köszönjük a közreműködést.

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.