Miről fogsz olvasni?
Kicsit mi is unjuk már, hogy a csapból is a Temu folyik. Először az agresszív marketingstratégiájuk, aztán az amiatt felháborodott e-commerce piac biztosította a világot arról, hogy a Temu ne menjen ki a divatból.
Teljesen érthető, hogy egyes kereskedőket bosszant a Temu üzletpolitikája, sokan igazságtalannak tartják, hogy neki azért sikerül, mert kifogyhatatlan tőke folyik be a zsebébe. De őszintén! Tudsz ellene tenni bármit is? A legjobb, amit tehetsz, hogy lokális szinten felveszed a harcot ellene – mi ebben szeretnénk neked segíteni.
Mindenképp olvasd el a cikket akkor is, ha érintett vagy a témában és akkor is, ha nem, hiszen számos, Temutól független ötletet találsz, amivel tovább növelheted vállalkozásod eredményességét.
Mivel érte el a Temu, hogy róla beszéljenek?
Az egész Temu-sztori ott kezdődött, hogy a Covid utáni globális pénzügyi válság következtében az emberek sokkal árérzékenyebbek lettek. A Temu alapítói ezt használták ki és hoztak létre egy olyan platformot, ahol pofátlanul olcsón adják a termékeket. Tudták, hogy az emberek ráharapnak, pláne ha emellé még az ingyenes szállítást is fel tudják kínálni.
A recept tehát egyszerűnek tűnt, a megvalósításhoz viszont embertelen mennyiségű tőkére volt szükség. De még az a „szerencse”, hogy ez sem jelentett akadályt: a Temu pénzcsapja ugyanis annak kínai változatát, a Pin Duoduo-t is üzemeltető PDD Holdings.
Egyebek mellett ennek a végtelen mennyiségű tőkének köszönhető az is, hogy ilyen tűpontosan kialakított és üzemeltetett push-marketing-stratégiájuk van. Ezért is tudták ilyen hamar leuralni gyakorlatilag a Föld minden országának PPC hirdetéseit.
Mitől lehet ilyen olcsó?
A Temu egy olyan piactérjellegű platformot hozott létre, mint például az eMag vagy a Pepita itthon. Az applikáció gyakorlatilag csak egy összekötő kapocs a gyártók és a fogyasztók között. Elsősorban tehát azért ilyen olcsó, mert közvetlenül a gyártótól vásárolhatjuk meg a termékeket, nem terhelik az értékesítési lánc során rárakódó extra költségek.
Ez még önmagában nem feltétlenül ok az ilyen mértékű olcsóságra, ugye? Bizony, van még egy aduász értékesítési technikájuk: előre legyártatnak hatalmas mennyiségeket, így eleve jelentős kedvezményeket kapnak.