B2B Keresőoptimalizálás és Inbound Marketing – UX studio

A UX studio csapatának elsődleges célkitűzése weboldaluk organikus forgalmának növelése volt, melyen keresztül új ügyfeleket szerezhetnek. A keresőoptimalizálás segített abban, hogy a csapat elérje a célját.

Miért van szüksége keresőoptimalizálásra egy UX design ügynökségnek?

A projekt elején, 2016-ban a cég itthon már komoly ismertségre tett szert, és nemzetközi szintű bővülés volt a projekt célja – azaz keresőoptimalizálás segítségével több látogatót, és ügyfelet szerezni.

Egy átfogó, nemzetközi stratégia kialakítására volt szükség. Az ügynökség több marketing csatornát is használ, tehát elengedhetetlen volt, hogy ezek kombinációban is jól működjenek.

A csapatról: a UX studio digitális termékek tervezésével foglalkozik. Szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy bármely mobil alkalmazás, weboldal vagy okoskészülék kezelőfelülete mindenki által érthető és könnyen használható legyen.

Mely lépések segítettek ötszörörése növelni a UX studio honlapjának forgalmát?

Technikai SEO audit

A folyamat során – a projekt méretéből adódóan – valamennyi SEO szakterületet érintettünk, mely egy átfogó elemzéssel kezdődött. Felmértük a honlap aktuális helyzetét, technológia paramétereit és konkrét javítási javaslatokat fogalmaztunk meg. Ezek javítása a UX studio csapatával közösen zajlott le, melynek végeredménye egy problémamentes, működő weboldal lett.

Tartalmi elemzés és optimalizálás

Második lépésben a weboldalon található tartalmak teljesítménye került értékelésre. Számszerű adatokra támaszkodva határoztuk meg, mely bejegyzéseket érdemes megtartani, melyeket beolvasztani más szövegrészekbe és melyeket véglegesen törölni az oldalról. Az audit alapján újabb témajavaslatokat is megfogalmaztunk, amely a folyamat egy későbbi lépésének, a tartalomgyártásnak alapját képezte.

Külső hivatkozások elemzése

Ebben a lépésben a UX studio-ra mutató linkeket vizsgáltuk. Az alábbi kérdésekre kerestük a választ:

  • Mennyi külső link mutat a weboldalra?
  • Milyen ezeknek a linkeknek a minősége?
  • Hogyan változott a linkek mennyisége az elmúlt időszakban?
  • Előfordult hirtelen növekedés/csökkenés a mennyiséget illetően? Ha igen, mi az oka?

Az inputok felderítésével lehetőség nyílt egy olyan konkrét linképítési stratégia kialakítására, amelynek kivitelezése támogatja a UX studio honlapjának találati helyezésének javítását. A off-page SEO (külső hivatkozások területe a keresőoptimalizáláson belül) továbbra is egy meghatározó faktor, amely nagyban befolyásolja a találati rangsort, így a hatékony keresőoptimalizálás elengedhetetlen része.

Kulcsszókutatás és tartalomstratégia

A Tartalmi elemzés hozzájárult olyan újabb kulcsszavak felderítéséhez, amelyek gyorsan és hatékonyan beépíthetőek a UX studio kommunikációjába. Ezekre a kulcsszavakra globális szinten nagy a keresési volumen, így a megfelelő tartalom publikálása után újabb látogatók érkezhetnek a weboldalra.

A kutatás elősegítette, hogy olyan témák és kifejezések is felszínre kerüljenek, amelyekre előzetesen a UX studio csapata nem gondolt, azonban szorosan kapcsolódnak a szolgáltatásukhoz. Ezeket a szavakat közös brainstorming keretében együtt jelöltük ki a UX studio csapatával, majd alkottuk meg a tartalomstratégiát.

A tervezésnek, és a közös munkának köszönhetően a weboldal egyre több releváns kulcsszóra jelent meg a találati listában:

A UX studio azon kulcsszavainak száma, melyek a top 100 organikus találatok között jelenik meg

Lead audit

Annak érdekében, hogy meg tudjuk határozni, mely marketingcsatornákon keresztül érkeznek a látogatók a honlapra, egy komplett Lead auditot is elvégeztünk. Ez elengedhetetlen a későbbi tartalmi optimalizáláshoz és a marketing irányának meghatározásához. Ebből kiderült, mely tartalmak konvertálnak a legjobban, melyek a leggyakoribb attribúciós útvonalak és milyen jellegű szolgáltatások a legkeresetebbek a UX studio portfóliójában.

A projekt eredménye

Míg a projekt elején a weboldalt átlagosan havonta alig néhány százan látogatták, mostanra ez a szám több, mint ötszörösére növekedett – ráadásul az ügynökség ügyfeleinek száma is megnőtt.

UX studio organikus forgalmának növekedése

Hasonló tartalmak

Affiliate marketing útmutató kezdőknek

Az affiliate marketing egy olyan pénzkereseti lehetőség, amely során közvetítőként, más termékeit ajánlva, online marketinges képességeidre alapozva tehetsz szert bevételekre. Egy affiliate együttműködésben két szereplő érdekelt; a kereskedő és a közvetítő. Cikkünkben az affiliate marketing cukormáz nélküli helyzetét szeretnénk bemutatni, és konkrét, a magyar piacon is működő tippeket adni, ha te is kipróbálnád az affiliate marketinget.

Olvass tovább »

Piackutatás és versenytárselemzés (SWOT, PESTEL, STEEP elemzés)

Egy piackutatás elvégzése időigényes és összetett folyamat. Szerencsére számtalan eszköz és módszer közül választhatsz, amelyek segítenek leendő, vagy már meglévő vállalkozásod és termékeid elhelyezését a térképen. Ebben a rövid útmutatóban megtalálhatod azokat a piackutatási módszereket, amelyek mentén egy átfogó kép rajzolható versenytársaid-, és céged jelenlegi helyzetéről.

Olvass tovább »

Keresőbarát weboldal készítés – 7 tipp a SEO sikerért

Ki ne akarna a Google első találatai között szerepelni, és napi több száz vagy akár több ezer látogatót szerezni organikus forrásból, teljesen ingyen?! Nagyon jól hangzik, ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Vannak olyan kompetitív kulcsszavak és piacok, ahol akár évek munkája során sikerül csak első oldalra, vagy első helyre kerülni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.