Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
A UX studio csapatának elsődleges célkitűzése weboldaluk organikus forgalmának növelése volt, melyen keresztül új ügyfeleket szerezhetnek. A keresőoptimalizálás segített abban, hogy a csapat elérje a célját.
A projekt elején, 2016-ban a cég itthon már komoly ismertségre tett szert, és nemzetközi szintű bővülés volt a projekt célja – azaz keresőoptimalizálás segítségével több látogatót, és ügyfelet szerezni.
Egy átfogó, nemzetközi stratégia kialakítására volt szükség. Az ügynökség több marketing csatornát is használ, tehát elengedhetetlen volt, hogy ezek kombinációban is jól működjenek.
A csapatról: a UX studio digitális termékek tervezésével foglalkozik. Szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy bármely mobil alkalmazás, weboldal vagy okoskészülék kezelőfelülete mindenki által érthető és könnyen használható legyen.
A folyamat során – a projekt méretéből adódóan – valamennyi SEO szakterületet érintettünk, mely egy átfogó elemzéssel kezdődött. Felmértük a honlap aktuális helyzetét, technológia paramétereit és konkrét javítási javaslatokat fogalmaztunk meg. Ezek javítása a UX studio csapatával közösen zajlott le, melynek végeredménye egy problémamentes, működő weboldal lett.
Második lépésben a weboldalon található tartalmak teljesítménye került értékelésre. Számszerű adatokra támaszkodva határoztuk meg, mely bejegyzéseket érdemes megtartani, melyeket beolvasztani más szövegrészekbe és melyeket véglegesen törölni az oldalról. Az audit alapján újabb témajavaslatokat is megfogalmaztunk, amely a folyamat egy későbbi lépésének, a tartalomgyártásnak alapját képezte.
Ebben a lépésben a UX studio-ra mutató linkeket vizsgáltuk. Az alábbi kérdésekre kerestük a választ:
Az inputok felderítésével lehetőség nyílt egy olyan konkrét prémium linképítési stratégia kialakítására, amelynek kivitelezése támogatja a UX studio honlapjának találati helyezésének javítását. A off-page SEO (külső hivatkozások területe a keresőoptimalizáláson belül) továbbra is egy meghatározó faktor, amely nagyban befolyásolja a találati rangsort, így a hatékony keresőoptimalizálás elengedhetetlen része.
A Tartalmi elemzés hozzájárult olyan újabb kulcsszavak felderítéséhez, amelyek gyorsan és hatékonyan beépíthetőek a UX studio kommunikációjába. Ezekre a kulcsszavakra globális szinten nagy a keresési volumen, így a megfelelő tartalom publikálása után újabb látogatók érkezhetnek a weboldalra.
A kutatás elősegítette, hogy olyan témák és kifejezések is felszínre kerüljenek, amelyekre előzetesen a UX studio csapata nem gondolt, azonban szorosan kapcsolódnak a szolgáltatásukhoz. Ezeket a szavakat közös brainstorming keretében együtt jelöltük ki a UX studio csapatával, majd alkottuk meg a tartalomstratégiát.
A tervezésnek, és a közös munkának köszönhetően a weboldal egyre több releváns kulcsszóra jelent meg a találati listában:
A UX studio azon kulcsszavainak száma, melyek a top 100 organikus találatok között jelenik meg
Annak érdekében, hogy meg tudjuk határozni, mely marketingcsatornákon keresztül érkeznek a látogatók a honlapra, egy komplett Lead auditot is elvégeztünk. Ez elengedhetetlen a későbbi tartalmi optimalizáláshoz és a marketing irányának meghatározásához. Ebből kiderült, mely tartalmak konvertálnak a legjobban, melyek a leggyakoribb attribúciós útvonalak és milyen jellegű szolgáltatások a legkeresetebbek a UX studio portfóliójában.
Míg a projekt elején a weboldalt átlagosan havonta alig néhány százan látogatták, mostanra ez a szám több, mint ötszörösére növekedett – ráadásul az ügynökség ügyfeleinek száma is megnőtt.
UX studio organikus forgalmának növekedése
A kitöltés kötelezettségmentes.
Ezeket olvastad már?