B2B Keresőoptimalizálás és Inbound Marketing – UX studio

A UX studio csapatának elsődleges célkitűzése weboldaluk organikus forgalmának növelése volt, melyen keresztül új ügyfeleket szerezhetnek. A keresőoptimalizálás segített abban, hogy a csapat elérje a célját.

Miért van szüksége keresőoptimalizálásra egy UX design ügynökségnek?

A projekt elején, 2016-ban a cég itthon már komoly ismertségre tett szert, és nemzetközi szintű bővülés volt a projekt célja – azaz keresőoptimalizálás segítségével több látogatót, és ügyfelet szerezni.

Egy átfogó, nemzetközi stratégia kialakítására volt szükség. Az ügynökség több marketing csatornát is használ, tehát elengedhetetlen volt, hogy ezek kombinációban is jól működjenek.

A csapatról: a UX studio digitális termékek tervezésével foglalkozik. Szolgáltatásai lehetővé teszik, hogy bármely mobil alkalmazás, weboldal vagy okoskészülék kezelőfelülete mindenki által érthető és könnyen használható legyen.

Mely lépések segítettek ötszörörése növelni a UX studio honlapjának forgalmát?

Technikai SEO audit

A folyamat során – a projekt méretéből adódóan – valamennyi SEO szakterületet érintettünk, mely egy átfogó elemzéssel kezdődött. Felmértük a honlap aktuális helyzetét, technológia paramétereit és konkrét javítási javaslatokat fogalmaztunk meg. Ezek javítása a UX studio csapatával közösen zajlott le, melynek végeredménye egy problémamentes, működő weboldal lett.

Tartalmi elemzés és optimalizálás

Második lépésben a weboldalon található tartalmak teljesítménye került értékelésre. Számszerű adatokra támaszkodva határoztuk meg, mely bejegyzéseket érdemes megtartani, melyeket beolvasztani más szövegrészekbe és melyeket véglegesen törölni az oldalról. Az audit alapján újabb témajavaslatokat is megfogalmaztunk, amely a folyamat egy későbbi lépésének, a tartalomgyártásnak alapját képezte.

Külső hivatkozások elemzése

Ebben a lépésben a UX studio-ra mutató linkeket vizsgáltuk. Az alábbi kérdésekre kerestük a választ:

  • Mennyi külső link mutat a weboldalra?
  • Milyen ezeknek a linkeknek a minősége?
  • Hogyan változott a linkek mennyisége az elmúlt időszakban?
  • Előfordult hirtelen növekedés/csökkenés a mennyiséget illetően? Ha igen, mi az oka?

Az inputok felderítésével lehetőség nyílt egy olyan konkrét linképítési stratégia kialakítására, amelynek kivitelezése támogatja a UX studio honlapjának találati helyezésének javítását. A off-page SEO (külső hivatkozások területe a keresőoptimalizáláson belül) továbbra is egy meghatározó faktor, amely nagyban befolyásolja a találati rangsort, így a hatékony keresőoptimalizálás elengedhetetlen része.

Kulcsszókutatás és tartalomstratégia

A Tartalmi elemzés hozzájárult olyan újabb kulcsszavak felderítéséhez, amelyek gyorsan és hatékonyan beépíthetőek a UX studio kommunikációjába. Ezekre a kulcsszavakra globális szinten nagy a keresési volumen, így a megfelelő tartalom publikálása után újabb látogatók érkezhetnek a weboldalra.

A kutatás elősegítette, hogy olyan témák és kifejezések is felszínre kerüljenek, amelyekre előzetesen a UX studio csapata nem gondolt, azonban szorosan kapcsolódnak a szolgáltatásukhoz. Ezeket a szavakat közös brainstorming keretében együtt jelöltük ki a UX studio csapatával, majd alkottuk meg a tartalomstratégiát.

A tervezésnek, és a közös munkának köszönhetően a weboldal egyre több releváns kulcsszóra jelent meg a találati listában:

UX Studio organikus kulcsszavak

A UX studio azon kulcsszavainak száma, melyek a top 100 organikus találatok között jelenik meg

Lead audit

Annak érdekében, hogy meg tudjuk határozni, mely marketingcsatornákon keresztül érkeznek a látogatók a honlapra, egy komplett Lead auditot is elvégeztünk. Ez elengedhetetlen a későbbi tartalmi optimalizáláshoz és a marketing irányának meghatározásához. Ebből kiderült, mely tartalmak konvertálnak a legjobban, melyek a leggyakoribb attribúciós útvonalak és milyen jellegű szolgáltatások a legkeresetebbek a UX studio portfóliójában.

A projekt eredménye

Míg a projekt elején a weboldalt átlagosan havonta alig néhány százan látogatták, mostanra ez a szám több, mint ötszörösére növekedett – ráadásul az ügynökség ügyfeleinek száma is megnőtt.

UX Studio organikus forgalma

UX studio organikus forgalmának növekedése

Hasonló tartalmak

Weboldal költöztetés - Így tartsd meg a forgalmad!

Weboldal költöztetés – Így tartsd meg a forgalmad!

A SEO projektek kivitelezése során gyakran találkozunk ilyen kijelentésekkel, ami teljesen érthető, hiszen minden vállalkozás életében eljön az a pont, amikor már szükség van a terjeszkedésre, a régi motor már nem tudja kiszolgálni a felmerülő igényeket, gyorsabb vagy megbízhatóbb tárhelyszolgáltatóra van szükség, vagy csak szimplán egy design frissítés van tervben. Azonban egy weboldal migrációja többnyire sokkal komplexebb feladat, mint azt elsőre gondolnánk.

Olvass tovább »

Webshop SEO: Ezekre figyelj, ha webáruházad van

Ma már a vásárlások közel 90%-a online kereséssel kezdődik és az online bonyolított forgalom több, mint 70%-a keresőoldalakon keresztül áramlik.
Azonban, ahhoz, hogy a Google keresőben a Te webáruházad is felfedezhető legyen és ezáltal előkelő helyezéseket érj el a számodra fontos keresőkifejezésekre elengedhetetlen, hogy az oldalad megfeleljen a Google elvárásainak.

Olvass tovább »
Így kerülheted el a jogi buktatókat, ha webshopot indítasz

Így kerülheted el a jogi buktatókat, ha webshopot indítasz

Napjainkra az online térben való jelenlét kiemelten fontossá vált – itt kommunikálunk, itt szerzünk tudomást a hírekről, online vásárolunk vagy épp keressük a szerelmet. Üzleti szempontból az online tér egy aranybányává vált, ha valaki jól használja. Az elmúlt években a webshopok virágzásnak indultak, aminek a pandémia szabta korlátozások adtak még egy komoly lökést: szinte nincs olyan termék, amit ne tudnánk online beszerezni.

Olvass tovább »

AJÁNLATKÉRÉS

Segítségre van szükséged honlapod keresőoptimalizálásához? Vagy csak felkeltettük az érdeklődésedet? Töltsd ki az űrlapunkat, és mi hamarosan felvesszük veled a kapcsolatot.

Mi történik ajánlatkérés után?

  • 1. Egyeztetés

    Miután kitöltötted a kapcsolati űrlapot egyeztetünk veled céljaidról, egyedi ajánlat elkészítéséhez szükséges infromációkat kérünk tőled.

  • 2. Egyedi elemzés és Ajánlat

    Személyre szabott ajánlatot küldünk számodra, amely az optimalizálási területek mellett, konkrét módszereket, költségkeretet és a projekt javasolt hosszát is tartalmazza.

  • 3. Közös munka

    Az ajánlat elfogadása és a szerződés megkötése után csapatunk készen áll, hogy növekvő pályára állítsuk organikus forgalmad.