A sikeres cégépítés kulcsa –Út a BP Digital megalapításáig

Miről fogsz olvasni?

Egy vállalkozás indítása nem kis feladat, rengeteg erő és kitartás kell ahhoz, hogy újra és újra talpra tudj állni, majd ugyanolyan lendülettel folytatni. Mert bizony a sikerek mellett a buktatókkal is számolni kell – egy igazi cégépítő pedig tanul a hibákból és levonja a megfelelő következtetéseket.

Szesztay Péter, a BP Digital tulajdonos- ügyvezetője is egy ilyen sorozatvállalkozó üzletember, hiszen ügynökségünk nem az első vállalkozása, és bizonyosan nem is az utolsó. A napokban felkérték, hogy tartson egy előadást a cégépítésről az Edinburgh Business School diákjainak, akik Budapestre látogattak.

Ehhez kapcsolódóan készítettünk vele egy interjút, mely során arra voltunk kíváncsiak, milyen vállalkozói utat járt be a BP Digital létrejöttéig, milyen célokat tűzött ki maga elé, és hogy visszatekintve milyen tanulságokat von le az eltelt évek kapcsán.

Mikor kezdtél el vállalkozni?

Viszonylag korán: már az egyetem évei alatt belevágtam. De – mint sok elszánt 20 éves – rögtön nagyon gazdag, milliárdos akartam lenni, és elhittem, hogy a sikerhez csak kellően kitartónak kell lenni. Mivel nem volt pénzbeli tőkém, amit többszörözhettem volna, a sok tanulás, a sok munka és a nagy kockázat tűnt a megfelelő útnak a célom eléréséhez.

Azért érdekelt a vállalkozásindítás, mert tetszett, hogy létre tudok hozni a semmiből valamit.

Szesztay Péter a BP Digital tulajdonosa

Mi volt az első üzleted?

Az első vállalkozás, amiben részt vettem, egy vállalkozáskeltető cég volt.
Ez úgy nézett ki, hogy fiataloknak segítettünk elindulni a vállalkozóvá válás útján, és végül sikerült is több projektet, összesen 300+ millió forint tőkéhez juttatni. De a business modellünk sajnos hibás volt. A támogatott cégekből üzletrészt kértünk és arra „játszottunk”, hogy majd amikor ezek a cégek exitálnak, akkor együtt örülünk a közös sikernek. Csak azzal nem kalkuláltunk, hogy egy átlagos startup esélye az exitre 1 számjegyű százalékban mérhető és az átlagos ideje 7+ év. Ennyi időt pedig nem tudtunk várni, hiszen nem volt egyéb bevételi forrásunk.

Ezután mi történt?

A vállalkozáskeltető cég egyik indított projektjében én is alapító voltam, így indult a második vállalkozásom, a MiniBrake. Ez egy távirányítható gyerekbiciklifék, melyet szabadalmaztattunk is. A projekt nagy reményekkel indult. Nyertünk több startup versenyt és kockázati tőkét is vontunk a cégbe. Azonban a termék gyártása vakvágányra futott és kényszerpályára kerültünk. Végül licenszbe adtuk a termék gyártási és forgalmazási jogait a világ egyik legnagyobb sportszergyártó cégének, akik a Toys “R” Us üzletlánc beszállítói voltak. A tervek szerint haladt a piaci bevezetés, aminek végül a Toys “R” Us csődje vetett véget.

Szesztay Péter a BP Digitaltól előadás közben a Marketinge Fesztiválon

Hogyan érintett ez téged?

Ez egy nagy törés volt az életemben, meg kellett állnom és hátrébb lépnem, mert bár még mindig elszántam hittem, hogy lesz egy sikeres vállalkozásom, ehhez tudtam, hogy stratégiát kell változtatnom.

Ezen a ponton mondtam magamnak, hogy már nem milliárdos akarok lenni, csak normálisan élni.

Vállalkozóként valami olyanba akartam belekezdeni, ami tudom, hogy működik, és amiből „normálisan“ meg tudok élni.

Hogyan sikerült talpra állni?

A megoldás egy webáruház lett. A proda.hu márka  webshopján dolgoztam nagyjából 1 évig, ezen keresztül csöppentem bele az online marketing, és különösen a keresőoptimalizálás világába. Ezzel az induló webshoppal annak idején számos nagy márkát előztünk meg a keresőben releváns, keresett szavakra. A business építése korán elért egy optimumpontot, ahol a márkatulajdonossal megállapodtunk, így ő visszavette tőlünk a webshopot.

Egy rövid szabadúszó időszak után alapítottuk meg a BP Digitalt, anno még Growthery néven. Az volt a célunk, hogy a legjobb hazai SEO ügynökséget hozzuk létre.
Az elmúlt 7+ évben sok száz ügyféllel dolgoztunk, számos díjat nyertünk és folyamatosan az eredeti célon dolgozunk. És szerintem elég jól állunk! 🙂

A BP Digital SEO ügynökség csapatának egy része

A BP Digital csapatának egy része

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!
Ujhelyi Georgina
Ujhelyi Georgina

account director

A kitöltés kötelezettségmentes.