Miről fogsz olvasni?
Épp ideje, hogy a keresők is felfigyeljenek az oldaladra? Szeretnél jobb helyeken rangsorolni a találati listában? Ha számodra is fontos a weboldalad organikus forgalmának növelése, ez a tanulmány neked szól!
A pénzügyi tanácsadó szektor vizsgálatán keresztül bemutatjuk, melyek a legfontosabb SEO tényezők, valamint, hogyan veheted fel hatékonyan akár te is a versenyt a legjobb helyezésekért!
Miért értékes az organikus forgalom?
Amikor egy weboldal forgalmáról beszélünk, általában öt nagy típust különböztetünk meg: direkt-, organikus–, fizetett-, social felületekről származó vagy hivatkozó forgalmat. A marketing terved csak akkor lehet igazán sikeres, ha egyik csatornát sem hagyod figyelmen kívül, valamint kellő piac- és versenytárs ismerettel rendelkezel. Emellett pedig azt is fontos leszögezni, hogy egyik sem értékesebb, jobb vagy rosszabb a másiknál, csupán mindegyiknek megvannak a maga előnyei és hátrányai, valamint megfelelő helye és célcsoportja az adott marketing mixben.
- Direkt: közvetlenül a weboldal URL címét beírókból származó forgalom
- Paid: fizetett hirdetésekből érkező forgalom
- Organikus: a keresőkből érkező forgalom
- Social: közösségi média felületekről érkező forgalom
- Hivatkozó: másik weboldal hivatkozásából érkező forgalom
Természetesen nem elvárható, hogy tökéletesen ismerd és használd a PPC-t, kezeld a social media felületeket vagy építsd az organikus forgalmad – ez utóbbiban akár a mi segítségünket is bátran kérheted -, de azzal, hogy melyik csatorna miért lehet értékes számodra, mindenképp érdemes tisztában lenned.