Kulcsszó keresés a gyakorlatban: tippek a sikeres SEO-hoz

Miről fogsz olvasni?

Kulcsszavak nélkül nincs keresőoptimalizálás (SEO). Ha azt akarod, hogy weboldalad a találati listák élén szerepeljen és a tudatos tartalomkészítés, valamint a megfelelő technikai beállítások segítségével akár a többszörösére emelkedjen az organikus forgalmad, a kulcsszó keresés lehet az ideális első lépés. Ahelyett, hogy a megérzéseidre hallgatnál, mutatunk pár tippet és eszközt a kulcsszó kereséshez!


Először átnézzük, hogyan is járul hozzá pontosan célközönséged eléréséhez a kulcsszókutatás, utána megmutatjuk a legnépszerűbb módszereket a kulcsszavak keresésére, végül pedig hozunk néhány tippet, hogy megéri-e fizetős alkalmazást használni, vagy inkább az ingyenes megoldások mellett tedd le a voksod.

Hogyan segít a kulcsszókutatás a célközönség elérésében?

Minden marketingtevékenység célja a célközönség elérése, ügyféllé/vásárlóvá avanzsálása, majd végső soron a bevétel növelése. Nincs ez másként a keresőoptimalizálással sem, ami, ha jól csinálod, jelentősen növelheti organikus forgalmadat és ezáltal bevételeidet is. De, mi alapján találja meg weboldalad a célközönséged? Itt jönnek képbe a kulcsszavak.

Miért fontosak a kulcsszavak a SEO-ban?

A kulcsszavak alapvető szerepet játszanak a keresőoptimalizálásban, mivel ezeken keresztül értik meg a keresőmotorok, miről szól weboldalad tartalma és az hogyan szolgálhatja ki a felhasználók keresési szándékát. Ezeket fogják beírni a keresőbe potenciális vevőid, ügyfeleid, amikor megoldást keresnek problémájukra, igényeikre. Ha megfelelően optimalizálod tartalmaidat a kulcsszavak mentén, az nemcsak az organikus forgalmad növekedésében fog látszani, hanem a bevételeidre is pozitív hatással lehet.

Hogyan érdemes felkészülni a kulcsszókutatásra?

Mielőtt előfizetnél egy sokat emlegetett és dicsért kulcsszó kereső eszközre, fontos, hogy megértsd a célközönséged és a piacod. Nézd át az oldalad demográfiai adatait és határozd meg a látogatóid érdeklődési körét, vásárlási szokásait! A versenytárselemzés is segíthet a folyamatban. Ehhez ráadásul nincs is szükséged bonyolult eszközökre, elég megnézned, hogy adott keresési kifejezésre a saját honlapodon kívül kik jelennek még meg a találati listán. 

A Google legtöbbet keresett kifejezései és ajánlott kulcsszavai nemcsak a felkészülési fázisban adhatnak ötleteket, hanem long tail kulcsszavakat is találhatsz közöttük. 

Még fontosabb azonban a keresési szándék, amit részben a mesterséges intelligenciának köszönhetően egyre inkább figyelembe vesz a Google is. A legtöbb felhasználó általában két csoportba osztható aszerint, hogy információra van-e szüksége, tehát tájékozódik, vagy vásárlási szándékkal keres. Neked is ezek mentén kell majd elkészítened a tartalmaidat, de ehhez előbb meg kell találnod a megfelelő kulcsszavakat.

A legjobb eszközök kulcsszó kereséshez: hogyan találjuk meg a releváns kulcsszavakat?

Könnyen érezhetjük úgy, hogy a bőség zavarában nem is tudunk választani a számos elérhető kulcsszó kereső program közül. Rengetegnek van ingyenes verziója is a fizetős mellett, amik az alapvető igényeket éppúgy kielégítik, mint a drágább verziók. Ahhoz, hogy könnyebbé tegyük neked a döntést, most részletesen bemutatjuk a fontosabbakat egyenként.

Ingyenes kulcsszó kereső eszközök

Ubersuggest

Az Ubersuggest az egyik legnépszerűbb ingyenes kulcsszó kereső eszköz. Nemcsak számos kulcsszó javaslatot ad, hanem részletes adatokkal is tud szolgálni a keresési mennyiségről, a SEO nehézségről, vagyis, hogy mennyire telített a piac az adott kulcsszóra és hogy mennyi a kattintásonkénti költsége fizetett hirdetések esetén. Sokan szeretik ezt az eszközt, mert van ugyan fizetős verziója, ingyenesen is rengeteg alapvető elemzést biztosít. Ideális tehát kezdők vagy kisebb weboldal tulajdonosok számára, akik nem akarnak jelentős összegeket fektetni a SEO-ba.

Az Ubersuggest kulcsszó javaslatai keresőoptimalizálásra.

Másik előnye, hogy könnyen használható felületet nyújt, amihez nem kell nagy szakmai hozzáértés. Viszont azt tudnod kell, ha nagy mennyiségű adatot szeretnél lekérni, valószínűleg korlátokba ütközöl, amiken csak egy előfizetéssel juthatsz át.

AnswerThePublic

Az AnswerThePublic egy egyedülálló eszköz, amely vizuális formában jeleníti meg a kulcsszó javaslatokat, gyakran feltett kérdések és keresési trendek alapján. Ha a te hátad is borsódzik a táblázatoktól és a számszerű adatok helyett inkább grafikonokon látod át a stratégiai összefüggéseket, ez valószínűleg tetszeni fog. Különösen népszerű tartalomgyártók, szövegírók körében, akik új ötleteket keresnek szövegeikhez. Bloggerek számára sokat segíthet a tartalomstratégia megalkotásában, főleg, ha úgy érzik, hogy kifogytak az ötletekből. A blogolás egyébként is kiváló módja annak, hogy növeld hitelességed a célközönséged és a keresőbotok szemében egyaránt. 

Hátránya sajnos ennek az eszköznek is az, hogy a részletes elemzésekhez már az előfizetéses verzióra lesz szükséged.

Keyword Tool

A Keyword Tool egy egyszerű, de hatékony eszköz, amely Google, YouTube, Bing, Amazon és más keresők alapján kínál kulcsszó javaslatokat. Ez akkor lehet nagyon fontos a számodra, ha nemcsak Google-ön keresztül érkezik forgalom az oldaladra. Hiszen, habár ez a legnagyobb felhasználóréteggel rendelkező kereső a világon, de közel sem az egyetlen.

A keywordtool.io eredményei keresőoptimalizálás kulcsszóra.

Előnye, hogy rendkívül könnyű használni, de az ingyenesen elérhető elemzések köre igencsak szűk. Sorrendbe rakja ugyan a kulcsszótalálatokat, de a keresési mennyiségről, a CPC-ről, a trendekről és a versenytársakról nem biztosít adatokat.

Soovle

A Soovle rendkívül egyszerű eszköz, ami a Keyword Toolhoz hasonlóan több keresőmotorból gyűjti az adatokat és ezeket segít is összehasonlítani. Ez abban segíthet, hogy megtaláld, melyik keresőmotorra érdemes fókuszálnod és hol vannak jelen a potenciális ügyfeleid. Sajnos nem kínál részletes adatokat vagy elemzéseket, csak alapvető kulcsszó javaslatokat ad.

Google Trends

A Google Trends egy ingyenes eszköz, amely a keresési trendek elemzésére és összehasonlítására szolgál. Segítségével megérthetjük, hogy egy adott kulcsszó népszerűsége hogyan változik adott időintervallum alatt. Nem biztosít ugyan részletes kulcsszó adatokat, mint a keresési volumen, de ideális a szezonális szokások elemzésére. Google termékként erről a keresőmotorról rendelkezik bővebb információval, ráadásul teljesen ingyenesen használható és könnyen hozzáférhető.

A Kapcsolódó témakörök magyarázata Google Trends-ben.

Kimondottan egyszerű a használata kezdők számára is. Rengeteg segítő és magyarázó funkcióval rendelkezik, ha nem tudsz valamit, az egyik kis kérdőjelre kattintva megjelenik a segítség. Ráadásul több kifejezést is össze tudsz hasonlítani egymással, ami segíthet a kulcsszavak rangsorolásában.

Fizetős kulcsszó kereső eszközök

SEMrush

A SEMrush egy átfogó SEO eszköz, amely részletes kulcsszó kutatást, versenytárselemzést, backlink elemzést és egyéb hasznos funkciókat kínál. Többek között nekünk is ott van az eszköztárunkban, mert mélyreható SEO elemzésre képes. Szövegíróink és content managereink rendszeresen használják tartalom optimalizálásra és készítésre is. Akár szövegírás közben is képes kulcsszó javaslatokat tenni a megfelelő beépülő modul használatával és a szöveg hosszára vonatkozóan is képes információval szolgálni. 

Ingyenesen is kipróbálható, de a legolcsóbb havi előfizetése olyan 100 dollár körül mozog és éves számlázás alapján fizetendő. Emiatt kezdők vagy alacsony büdzsével rendelkező vállalkozások számára általában nem az első választás.

Ahrefs

Az Ahrefs egy prémium SEO eszköz, amely különösen erős a backlink elemzésben, de kiváló kulcsszó kutatási funkciókat is kínál. Rendkívül széles adatbázissal és pontos adatokkal dolgozik, így megbízható eszköz kulcsszóelemzésre. Nálunk a SEO szakértők és linképítés managerek is használják a technikai SEO audit, a tartalom- és versenytárselemzés, valamint a linképítési lehetőségek feltárása során. A SEMrush-hoz hasonló árkategóriában mozog és csak regisztrációval, illetve előfizetéssel használható.

Moz Keyword Explorer

A Moz Keyword Explorer egy felhasználóbarát eszköz, amely részletes információkat nyújt a kulcsszavak keresési volumenéről, nehézségéről és potenciális organikus forgalmáról. Egyúttal láthatod a versenytársaidat is egy könnyen értelmezhető és részletes SERP analízisben. A lenti képen például látható, hogy a BP Digital a seo ügynökség kulcsszóra egy gyűjtő cikket követően a második helyen található. Kiegészítő kulcsszóként pedig a Bp digital seo képzést is ajánlja, amit tavaly óta rendezünk meg rendszeresen olyan érdeklődő vállalkozók számára, akik maguk szeretnék csinálni weboldaluk SEO-ját vagy kiszervezés előtt szeretnék megismerni az alapvető fogalmakat.

A Moz Keyword Explorer eredményei SEO ügynökség keresőszóra.
Forrás: moz.com

KWFinder

A KWFinder kisebb és közepes vállalkozások számára lehet jó megoldás. Havi előfizetése 30 dollár körül kezdődik, ami meglehetősen kedvező ár a szolgáltatásaihoz képest. Pontos kulcsszóadatokkal rendelkezik és versenytárselemzésre is használható, ami a legtöbb alapvető igényt már képes kielégíteni.

WordStream

A WordStream egy átfogó PPC és SEO eszköz, amely különösen hasznos a fizetett hirdetések optimalizálásában. A kettő az egyben megoldásokkal érdemes óvatosnak lenni, de a visszajelzések alapján ez valóban hasznos segítséget nyújthat a kulcsszókutatásra és a PPC kampányok elemzésére egyaránt. Mivel integrálható a Google Ads és Bing Ads rendszereivel, a felhasznált adatok mennyiségére sem lehet panasz. Az előzőekhez hasonlóan pedig ez is előfizetéses modell alapján működik.

Fizetős vs. ingyenes kulcsszó kereső eszközök: mi alapján válassz?

Ha kezdő vállalkozó vagy, esetleg nincs túl nagy marketingbüdzsé a zsebedben, valószínűleg az ingyenes megoldások felé kacsintgatsz. Az alapvető kulcsszó generáláshoz és ötleteléshez pedig ezek is tökéletesen megfelelőek lehetnek. Az Ubersuggest, az AnswerThePublic vagy a Google Trends segítségével alapvető kulcsszó adatokat és trendeket ismerhetsz meg, amik segíthetnek az indulásban, de vajon elégségesek?

Mikor érdemes befektetni egy fizetős eszközbe?

A fizetős eszközök, mint a SEMrush vagy az Ahrefs, pontosabb adatokat és nagyobb adatmennyiséget biztosítanak, mint az ingyenes verziók. Részletes információkat nyújtanak a keresési volumenről, a kulcsszó nehézségről, és a versenytársak kulcsszó stratégiáiról is. A több funkció pedig nagyobb eséllyel fedi le minden igényedet és részletesebb elemzést is biztosít. Ha webhely auditot akarsz csinálni, esetleg nyomon követnéd honlapod mozgását a SEO projekted hatására a találati listán, már biztosan szükséged lesz előfizetésre. Ezek az eszközök ráadásul folyamatos supporttal és rendszeres frissítésekkel állnak az előfizetők rendelkezésére, így bármilyen kérdésed van, kapsz segítséget.

Abszolút kezdőknek azért nem javasoljuk az előfizetést, mert az a tapasztalatunk, hogy nem szokták tudni kihasználni a bennük rejlő lehetőségeket. A havi 30 vagy 100 dolláros díj így gyakran pénzkidobásnak érződik. 

Hogyan válaszd ki a megfelelő kulcsszó keresőt?

Kulcsszó keresés szakértői segítséggel

Az ügyfeleink közül sokan megpróbálkoznak a SEO-val, mielőtt ügynökséghez fordulnának. Tavaly indult SEO képzésünkkel nekünk is az volt az egyik célunk, hogy megfelelő edukációt nyújtsunk a témában érdeklődőknek, akik az egyszerűbb feladatokat így el is tudják végezni maguknak. Ahogy a szakmai dolgok többségére, úgy kulcsszó keresésre is igaz azonban, hogy a nagyobb tudás pontosabb és jobb eredményekhez vezet.

Ha például minket keresel meg egy tech SEO audittal vagy kulcsszókutatással, nemcsak a különböző alkalmazások és eszközök előfizetési díját spórolod meg, hanem rengeteg időt is. Amit a mi gyakorlott szemünk észrevesz az adatsorok között, neked lehet, hogy kétszer-háromszor annyi időt venne igénybe. Ráadásul meg is kellene tanulnod a különböző kulcsszókereső eszközök használatát. Végül pedig stratégiát összeállítani a segítségükkel.

Igényeid szerint nálunk több szolgáltatás közül is választhatsz, így akár egyesével is kiválogathatod, mire van épp szükséged. Mi azonban a havidíjas keresőoptimalizálást szoktuk ajánlani, hiszen ebben valamennyi szolgáltatásunk helyet kapott a tech SEO-tól a kulcsszó kutatáson keresztül a tartalomstratégia készítésen át a havi monitoringig. Ha menet közben derül ki valami, amire szükség van, rugalmasan tudunk alkalmazkodni a helyzethez és neked csak a havidíjat kell fizetni.

Keress minket bizalommal, ha kíváncsi vagy, miben tudnánk neked segíteni, vagy csak érdekel, milyen lenne az ország egyik legnagyobb SEO ügynökségével a közös munka!

Több organikus forgalmat és jobb helyezéseket szeretnél?

Lépj velünk kapcsolatba!

A kitöltés kötelezettségmentes.