Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Az inbound marketing szerves részét képezi, hogy olyan tartalmakat készíts az oldaladra, amelyek választ adnak a célközönséged problémáira. Jókor lenni, jó helyen. Hogy ők találjanak rád akkor, amikor éppen valamilyen kérdésre keresik a választ. Ehhez az egyik leghatékonyabb eszköz a keresőoptimalizálás. Szerencsére ezt a BENU is így gondolta, amikor 2019-ben megkerestek minket és elindult a közös SEO munka.
A 2023-ban elért sikereinket mutatjuk be az alábbi esettanulmányban, mellyel elnyertük a Marketing Gyémántdíjat a 2024-es Magyar Marketing Szövetség által szervezett Marketing Diamond Awards-on.
A BENU, mint márka Európa 11 országában van jelen több, mint 2000 gyógyszertárral. Legfőbb feladatuk, hogy a betegek gyógyszerrel történő ellátása mellett biztosítsák vásárlóik számára az egészség megőrzését, a betegségek megelőzését és az egészséges életmódot szolgáló termékek és szolgáltatások széles körű elérhetőségét. A BENU Online Gyógyszertárában több, mint ötezer terméket kínálnak, illetve 220 ingyenes átvételi pont áll rendelkezésre a vásárlóknak.
A benu.hu célcsoportját legfőképp az egészséges életmód iránt érdeklődők, illetve a valamilyen betegségben szenvedők alkotják, korosztálytól függetlenül.
A SEO központú együttműködésünk 2019. szeptembere óta tart, elsődleges célja az, hogy a lehető legnagyobb számú releváns organikus forgalmat tereljük a benu.hu oldalra, a vásárlói életút széleskörű lefedésén keresztül, amit elsődlegesen tartalommarketing eszközökkel érünk el.
A tartalommarketing tervezésének első lépéseként egy részletes kulcsszókutatást végeztünk azzal a céllal, hogy feltárjuk, aktuálisan milyen kifejezésekre keresnek a felhasználók a keresőmotorokban. Az elemzés keretében felmértük, hogy az adott kulcsszavak mennyire népszerűek, azaz mennyi keresés történik azokkal egy átlagos hónapban, valamint azonosítottuk a benu.hu és a meghatározott versenytársak aktuális helyezéseit a keresők organikus találati listáin.
A kulcsszókutatás eredményeire alapozva javaslatot tettünk az oldalstruktúra, SEO-elvek mentén történő módosítására annak érdekében, hogy a BENU termékkategóriái kedvezőbb helyezéseket érjenek el az adott termékcsoportra történő keresés találatai között. Ennek része volt új termékkategóriák létrehozása, meglévő kategóriák esetleges összevonása, valamint azok tartalmainak, URL-jének és a fontos meta adatainak (pl. oldalcím, meta leírás) kulcsszóra optimalizálása.
Az oldalstruktúra javaslatok mellett, a kulcsszókutatás során feltárt kifejezések közül kiválasztottuk azokat az üzletileg releváns kulcsszavakat, amelyek esetében megfelelő tartalmi fejlesztésekkel potenciálisan a legjobb eredményeket tudjuk elérni a BENU számára. A meghatározott kulcsszavak találati listáinak elemzésével azonosítottuk az adott kifejezéshez tartozó keresési szándékot, és javaslatot adtunk arra vonatkozóan, hogy milyen jellegű tartalom képes megfelelő választ adni a felhasználók igényeire és problémáira.
A keresési szándékon kívül az alábbi paramétereket vettük figyelembe a kulcsszavak kiértékelésekor:
Az ezek alapján megfogalmazott részletes javaslatainkat egy tartalommarketing stratégiában összegeztük, amely 12 hónapos időtávra előre vetítve, meghatározott ütemezés mentén tartalmazta a szükséges tartalomfejlesztési feladatokat. A tartalommarketing stratégia kialakításakor törekedtünk a vásárlói életút teljes spektrumának lefedésére is. A megfogalmazott legfontosabb célkitűzések az alábbiak voltak:
A tartalmak jellegét illetően két fő tartalomtípust különböztethetünk meg:
A kidolgozott tartalommarketing stratégia mentén haladva, havi szintű tartalommenedzsment keretében készítettük a keresőoptimalizált szövegeket.
2023 januárjától kezdve 2023 november végéig bezárólag összesen 104 darab SEO-elvek alapján készült tartalmat adtunk át a BENU részére, amelyből ezidáig 62 darab tartalom került beszerkesztésre a benu.hu weboldalára az alábbi megoszlás szerint:
A kategóriaoldal leírások és a meglévő blogcikkek esetében a tartalmak teljes kidolgozását az ügynökségünk végezte. Az új blogcikkek esetében részletes SEO vázlatokat (wireframe-ek) állítottunk össze és adtunk át a BENU számára, melyekben az elsődleges kulcsszó mellett javaslatot tettünk a kiegészítő kulcsszavakra, a fókusz kifejezések alapján az ideális URL-re, a fontos metaadatok és címsorok használatára, a cikk struktúrájára és tartalmára, valamint a szószámra is. Az ezek mentén kidolgozott tartalmakat ellenőriztük, szükség esetén módosítottuk és véglegesítettük annak érdekében, hogy minden tartalom megfeleljen a keresőoptimalizálási szempontoknak.
A tartalommenedzsment során kiemelten figyeltünk arra, hogy az elkészült SEO-barát tartalmak:
A tartalommarketing elsődleges célja az organikus csatornából a benu.hu weboldalára érkező látogatások számának növelése volt.
A tartalommarketing stratégia keretében 2023-ban elkészített és a benu.hu weboldalán publikált keresőoptimalizált szövegek 2023. január 1. és 2023. november 30. között, azaz 11 hónap alatt összesen 2.929.860 alkalommal jelentek meg organikus találatként a Google keresőben. Ezek a tartalmak összesen közel 2.500 kulcsszóra rangsoroltak, jellemzően a találati listák első oldalán.
Ezek a cikkek átlagosan 40 keresési kifejezésre jelentek meg tartalmanként, és a találati listák 8. pozíciójában rangsoroltak a vizsgált időszak utolsó 7 napjában.
Az új blogcikkek jellemzően a top pozíciók valamelyikében jelentek meg azokra a kulcsszavakra, amelyekből a legnagyobb számú átkattintás történt az adott tartalom esetében, míg egy évvel korábban a BENU egyik tartalmát sem rangsorolta a Google ezekre a kifejezésekre. Ezek között több, gyakran keresett és üzleti szempontból is értékes kulcsszó megtalálható. Például:
Azokban az esetekben is látványosan emelkedett az organikus megjelenések és átkattintások száma, ahol már létező cikkeket optimalizáltunk. Például:
(Az adatok forrása: Google Search Console, 2023.01.01.-2023.11.30., valamint 2023.12.05-11. vs 2022.12.05-11.)
A BENU és a BP Digital tartalommenedzsment fókuszú SEO együttműködése az elmúlt 2 évre visszatekintve is látványos eredményeket hozott, mind a rangsoroló kulcsszavak számának és megoszlásának változását, mind az organikus forgalom alakulását tekintve.
2022. januárja és 2023. december között 71,8%-kal nőtt azoknak a kifejezéseknek a száma, amelyekre a benu.hu organikusan megjelent a keresők találati listáin. Ezek közül a top 3 pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma több, mint duplájára emelkedett.
Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak számának és megoszlásának változása az elmúlt 2 évben – benu.hu
forrás: ahrefs.com, 2022. január – 2023. december
A rangsoroló kulcsszavak magasabb számának és kedvezőbb pozícióinak köszönhetően a benu.hu az elmúlt közel 2 évben látványosan nőtt a benu.hu weboldalra a keresők organikus találati listáiból történő átkattintások száma.
Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy a keresőoptimalizálás egy hosszú távú befektetés, az esetek többségében hónapokat kell várni az eredményekre. De a BENU projekt is bebizonyította, hogy ha átgondolt és alapos tartalommarketing stratégia mentén készülnek a tartalmak, akkor jó eséllyel a top találatok közé lehet kerülni, még egy olyan piacon is, ahol igen kiélezett a verseny.
Ha webáruházad van és igazán jól szeretnél teljesíteni a Google-ben, akkor a BENU példájából láthatod, hogy ezt többek között tartalommarketinggel érheted el. Az e-keresekedelemben résztvevő vállalkozásoknak érdemes kiemelten foglalkozni a webáruház keresőoptimalizálással, mert jelentős bevételre tehetnek szert az organikus forrásból érkező vásárlásokból.
A kitöltés kötelezettségmentes.
Ezeket olvastad már?