Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Ki ne akarna a Google első találatai között szerepelni, és napi több száz vagy akár több ezer látogatót szerezni organikus forrásból, teljesen ingyen?! Nagyon jól hangzik, ez azonban nem olyan egyszerű feladat. Vannak olyan kompetitív kulcsszavak és piacok, ahol akár évek munkája során sikerül csak első oldalra, vagy első helyre kerülni.
Megfelelő lépésekkel, tudatos tervezéssel és odafigyeléssel azonban pár hónap alatt is látványos eredményeket érhetünk el, akár nulla organikus forgalomról indulva, különösen, ha néhány alapvető SEO tippet betartunk már a weboldal készítése során.
Bejegyzésünkben összefoglaltuk azt a 7 legfontosabb tanácsot, amelyet már a weboldal készítése során érdemes figyelembe venni. Ezekkel a lépésekkel megalapozzuk a későbbi keresőoptimalizálási feladatokat, amellett, hogy a felhasználói élményre is kellő figyelmet fordítunk.
Egy keresőbarát honlap segít abban, hogy weblapunk organikus látogatókat vonzzon azáltal, hogy megjelenik a Google találati listáin. A keresőoptimalizálás által olyan honlapot hozhatunk létre, amely megfelel a keresők elvárásainak, és magas minőséget nyújt a felhasználóknak is.
Amikor keresőoptimalizálásról beszélünk, mindig szem előtt kell tartanunk, hogy a keresőbotoknak és a felhasználóknak egyaránt optimalizálunk. Az a cél, hogy minél előkelőbb pozíciót foglaljunk el a találati listán (amelyet a Google saját algoritmusa alapján állít össze) azért, hogy aztán minőségi tartalmainkat, termékünket vagy szolgáltatásunkat eljuttassuk a potenciális érdeklődőknek és vásárlóknak.
Ahhoz, hogy elérjük ezt az ideális állapotot a SEO mindhárom alappillérével foglalkoznunk kell. Egyaránt meg kell terveznünk a honlap technikai beállításait, az on-page (honlapon lévő) tartalmakat, valamint az off-page (honlapon kívül található) elemeket.
Az organikus forgalom megalapozása, a keresőoptimalizálás nulladik lépése az indexálás, ami által láthatóvá válik a weblap a keresőrobotok számára. Az index vagy noindex beállítással jelezzük, hogy engedélyezzük vagy tiltjuk a keresőrobotoknak, hogy feltérképezzék a honlapunkat, vagy adott oldalakat.
Ha megtörtént az indexálás, hozz létre oldaltérképet, majd tedd elérhetővé a Search Console fiókodban is. Ezáltal a keresőrobotok könnyebben és gyorsabban tudják bejárni és feltérképezni a honlapod minden oldalát. Végső soron hozzásegíted a honlapodat ahhoz, hogy minden aloldala megjelenjen a keresési találatok között
Sokat változtak az internetezési és médiafogyasztási szokások az utóbbi években. Míg korábban az internetpiacot elsősorban az asztali gépek uralták, 2016-ra fordult a kocka és a mobileszközök átvették a vezetést. Napjainkban a legtöbb felhasználó már mobileszközét – okostelefonját vagy tabletjét – használja böngészésre, így a keresések nagyobb részét is innen indítják. Ezt a tényt weboldal készítése során mindenképp érdemes figyelembe venni.
Képzeljük el, hogy felhasználó azonnali információhoz szeretne jutni egy termékkel kapcsolatban, és a keresési találatok között a te weboldaladra bukkan. (Szuper!) A honlapodnak azonban nincs mobilos verziója, ezért a termékoldal szétcsúszik, a termékleírás olvashatatlan lesz, nem találja meg amit keres. Nem a legjobb élmény a felhasználónak, ugye? Érhető, ha azonnal kilép és egy versenytárs felhasználó- és mobilbarát oldalán fog böngészni.
A Google éppen ezért előnyben részesíti azokat a weboldalakat, amelyek mobilbarát designnal rendelkeznek, és bármilyen eszközről gyorsan elérhetőek, jó felhasználói élményt nyújtva. Nem kérdés tehát, hogy ma már elengedhetetlen, hogy a weboldalad mobilbarát legyen, és az organikus helyezésekre is közvetlenül hatással van.
A felhasználók, amikor információt vagy konkrét terméket keresnek, nem szeretnek várni. Az ideális betöltési sebesség nagyjából 3-7 másodperc között van, de minél gyorsabb egy weboldal, annál jobb. A weboldal gyorsasága annyira fontos, hogy akár pár másodperces lassulás is a visszafordulási arány többszöröződéséhez vezethet.
A Google PageSpeed benchmark alapján a betöltési sebesség 2 másodperces emelkedése a kilépési arány 32%-os növekedésével jár. Ha még inkább lassul egy weboldal, és a betöltési sebesség 1 másodpercről 10 másodpercre nő, akkor már 123%-kal nagyobb lesz arra az esély, hogy a felhasználó kilép az oldalról, még mielőtt találkozna a tartalommal.
Azt már tudjuk, miért fontos, de hogyan javítható a betöltési sebesség? A Google saját, fejlesztőknek készített eszköze, a PageSpeed Insights is számos tanácsot fogalmaz meg egy adott honlap gyorsítására vonatkozóan.
Ha még a honlap tervezési fázisában vagy, érdemes eleve úgy kialakítani a designt és a felépítést is, hogy azok a weboldal gyorsaságát szolgálják:
Vajon milyen tartalom van a www.bpdigital.hu/?p=cikkek&cid=44?filter=0&ftext=is–39769 URL mögött?
Elég nehéz eldönteni, ugye?
A felhasználóknak, sőt még a Google keresőrobotjainak is pont ilyen nehéz lenne meghatározni a fenti URL alapján, hogy vajon mit rejthet az oldal. Könnyítsd meg a helyzetüket, és használj olyan URL struktúrát ami olvasható és nehézségek nélkül értelmezhető.
Szinte biztos vagyok benne, hogy a https://bpdigital.hu/google-trends-hasznalata/ URL mögött egy Google Trends használatáról szóló leírás van.
Alakítsd ki úgy a honlapod URL-jeit, hogy azokból a látogatók és a botok egyaránt ki tudják következtetni az oldal témáját. Használd benne a kulcsszavad, szóköz helyett írj kötőjelet, és kerüld a számokat, ékezetes betűket és különleges karaktereket (mint például a ?, %, =). Legyen minden URL rövid (maximum 115 karakter) és beszédes, akárcsak a fenti példa. SEO-barát URL struktúra bevezetése a weboldal készítése során sok kellemetlenségtől kímélhet meg a későbbiekben.
Mielőtt összeállítanád a honlapod menüpontjait, végezz kulcsszókutatást, és találd meg azokat a kifejezéseket, amelyek leginkább kapcsolódnak a termékedhez vagy szolgáltatásodhoz. Vizsgáld meg, melyek rendelkeznek a legmagasabb keresési mennyiséggel, melyekre a legnagyobb a verseny, és melyek hozhatnák oldaladra a legtöbb és üzletileg leginkább releváns látogatót.
Ha megvannak ezek a kifejezések, az sokat segíthet már a szolgáltatás-, kategória-, vagy termékoldalak elnevezésében is. Minden olyan további kulcsszót, amely fontos és releváns, használj fel a blog tartalmaid témájaként. Tervezz előre, és készíts havonta legalább 2 új jól SEO-zott blogbejegyzést a kiválasztott kulcsszavakra.
Ha kiválasztottad a megfelelő kulcsszavakat és megírtad a tartalmakat, nem szabad elfeledkezni arról sem, hogy a fókusz kulcsszót nem csak a bejegyzés szövegében lehet használni. SEO szempontból vannak olyan stratégiai fontosságú helyek, ahol minden esetben javasolt elhelyezni a megcélozni kívánt kulcsszót, esetenként a kapcsolódó kiegészítő kulcsszavakat is.
Helyezd el az oldal URL-jében, meta címében és meta leírásában egyaránt. Adj olyan H1 címet az oldalnak, amely tartalmazza a kulcsszót, majd tagold további H2, H3 címsorokkal, amelyek kapcsolódnak témához és tartalmazzák a fókusz vagy kiegészítő kulcsszavakat. Ha az oldalad tartalmaz képet vagy grafikont, érdemes a fájlok elnevezésénél, valamint feltöltés után az Alt textnél is felhasználni a tartalom témáját adó kulcsszót.
Ezekkel a lépésekkel nemcsak egybefüggő, egy téma köré épülő tartalmad lesz, hanem a keresőrobotok számára is egyértelműen közvetíted, mi az oldalad modnanivalója. Ezáltal nagyobb eséllyel fogsz megjelenne a találati oldalakon a kiválsztott fókusz kulcsszóra és a hozzá kapcsolódó kifejezésekre is.
A megfelelő belső linkelési struktúra kialakítása lehetővé teszi az olvasók számára, hogy könnyen navigálhassanak és eligazodjanak egy weboldalon. A főoldaladon, jól látható helyen tedd elérhetővé a fontos menüpontokat, kategória- vagy szolgáltatás oldalakat. Tervezd meg úgy az oldalad struktúráját, hogy a fontos tartalmak minél kevesebb kattintással legyenek elérhetőek a főoldalról. Ha van egy fontos alkategóriád, ügyelj a linkmélységre, és úgy alakítsd ki az oldalstruktúrát, hogy ne kerüljön 3-nál több kattintásba amíg egy felhasználó eljut hozzá.
Ha minden blogbejegyzésben, a szövegekbe épített hivatkozás által felkínáljuk a kapcsolódó témákat, lehetőséget biztosítunk arra, hogy még több információt nyújtsunk az érdeklődőknek, ami által növelhetjük a honlapon töltött időt – ami pedig közvetetten hat SEO eredményeinkre.
Legalább ennyire fontos a megfelelő backlink hálózat kiépítése. Backlinkeknek azokat a hivatkozásokat nevezzük, amelyek külső forrásból mutatnak a weboldalunkra. Ezeket a Google algoritmusa szavazatoknak tekinti, és annál hitelesebbnek, értékesebbnek talál egy oldalt, minél több hivatkozás mutat rá. Jól tervezett, minőségi linképítési stratégiával folyamatosan növelhetjük honlapunk hitelességét, ezáltal kulcsszó helyezéseit is.
Egy esztétikus, jól funkcionáló, keresőbarát weboldal készítése nem könnyű feladat, azonban megvalósítható, ha szem előtt tartjuk a legfontosabb kritériumokat. A keresőoptimalizálás minden weboldal esetében egy hosszú távú folyamat, amivel – ha jól csináljuk – nagy mennyiségű organikus forgalmat szerezhetünk a honlapunknak.
A kitöltés kötelezettségmentes.