Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Az organikus forgalom a webáruházak marketing mixének egyik legfontosabb eleme. A webáruházak keresőoptimalizálása különösen megtérülő projekt lehet, mivel az organikus találatokról átkattintó látogatók a fizetett hirdetéseknél általában jobban konvertálnak.
SEO-val hosszú távon releváns látogatókat lehet irányítani webshopok kategória- és termékoldalaira, vagy éppen releváns cikkekre.
A keresőoptimalizálás webáruházak számára nyújtott előnyeinek kiaknázása volt a célunk a Biciklikk.hu webshop esetében is. Az esettanulmány a Webshop SEO projekt részleteibe enged betekintést.
A Biciklikk.hu webshopban a széles kerékpár kínálaton kívül, biciklis ruházatok, kiegészítők és alkatrészek is elérhetők. Ezenfelül trendi rollerek, quadok, segway-ek és egyéb elektromos vagy emberi meghajtással működő járgányok várják ezen sportok és tevékenységek kedvelőit.
A projekt kezdete előtt a webshop napi átlagos organikus forgalma 200 látogató volt. Elsődleges célunk a keresőkből organikusan érkező látogatószám növelése volt, aminek hatására, várhatóan “ingyenes” és releváns látogatók terelhetőek a weboldalra.
Biciklikk.hu webshop organikus forgalma (2017. április – 2019. április)
SEO javaslataink megvalósítását követően, az organikus forgalom növekedésnek indult.
A napi látogatószám alakulását tekintve 2018 márciusától szignifikáns emelkedés észlelhető. Az organikus csatorna forgalmi aránya a teljes forgalomhoz képest éves szinten 35,5%-ról 47%-ra növekedett.
Biciklikk.hu webshop organikus forgalmának aránya éves összehasonlításban (2017. április – 2018. április vs. 2018. április – 2019. április)
Ezenkívül a közös munka eredményeként a napi látogatószám is növekedésnek indult. A korábban mért napi átlagos organikus látogatószám 200-ról, napi 400-ra emelkedett.
A két mutató együttes növekedése összességében azt jelenti, hogy az organikus forgalom volumene éves összehasonlításban megduplázódott.
Biciklikk.hu webshop organikus forgalma, éves összehasonlításban (2017. április – 2018. április vs. 2018. április – 2019. április)
A projekt legelején, a technikai SEO audit keretein belül olyan javaslatokat tettünk, amelyek hatására a Biciklikk webáruház eleget tett a keresők aktuális követelményeinek.
Ezzel párhuzamosan, a kulcsszókutatás által felderített témák és konkrét kulcsszavak alapján javasoltunk módosításokat, melyek nemcsak a keresők szempontjából teszik vonzóvá az oldalt, hanem üzleti szempontból is értéket képviselnek.
A kulcsszókutatás, – ahogyan a webshop technikai SEO auditja is – az egyik legfontosabb alappillére minden SEO projektnek. Mivel legtöbbször a kutatás során, a kiértékelt adatok alapján alkotjuk meg a későbbi stratégiát, és ezáltal az elvégzendő feladatokat is.
Fontos mérföldköve volt a projektnek, hogy a kulcsszókutatás során, olyan kifejezéseket találtunk, amelyeket partnerünk korábban még nem használt. Sőt, még nagyobb sikernek érezzük, hogy termékpalettáját, a kulcsszókutatásból megismert információk alapján bővíteni tudta a Biciklikk webáruház.
A technikai SEO audit során, több optimalizálható területet is találtunk. A lenti felsorolás nem tükrözi a teljes javaslati és javítási listát, inkább a webáruházak esetében ismert SEO típushibák megosztására törekedik.
Ékezetes karaktereket, alulvonásokat vagy más, a keresőmotor számára nem, vagy nehezen értelmezhető karaktereket tartalmazott az URL struktúra.
Ha a keresőrobotok nem tudják értelmezni az URL-t, akkor értékes SEO erőt veszthet a hozzátartozó oldal és várhatóan nem fog olyan jól szerepelni a találati listában, mint ahogy azt egy világos és jól olvasható URL-el tenné.
Az ideiglenes átirányítás (302) csupán forgalmat irányít át, SEO erőt azonban nem. Mivel funkcionális ok nem indokolta ideiglenes átirányítások használatát a Biciklikk.hu esetében, ezért a probléma felfedezése után javasoltuk 301-es átirányítások használatát.
Webáruházak esetében különösen gyakori a kifutó termékekre, az átnevezett vagy megszüntetett kategóriaoldalakra való linkelés. A már nem élő, 404-es hibaoldalak felfedezése után az érintett URL-ek átirányításával ügyfelünknek nem csak az organikus forgalmát sikerült javítania, hanem az oldal felhasználói élményét is.
A címsorok (H1, H2, H3…) olyan HTML tagek, amelyek segítik a keresőrobotokat az oldal tartalmának felismerésében. Néhány oldalon strukturális szinten nem kerültek megfelelően beillesztésre a címsorok, ezért a későbbi kifogástalan On-Page SEO érdekében címsorokat érintő javítási javaslatokat tettünk.
A túl nagy méretű képek jelentősen növelték az oldal betöltési idejét. Az oldal betöltési sebessége egy Google rangsorolási faktor, ezért is javasoltuk a Biciklikk webáruház esetében a képek tömörítését.
A közös munkával a Biciklikk.hu egy jól strukturált és széles termékpalettával rendelkező webshop lett, ahol mind a felhasználók, mind a keresőrobotok könnyen megtalálják a keresett termékeket, vagy éppen az azokhoz szorosan kapcsolódó információkat.
Végső soron a projekt eredményeként a webáruházra már hirdetések nélkül is rátalálnak a potenciális vásárlók, ami akár rövid, akár hosszú távon megmutatja, hogy mekkora erő rejlik a keresőoptimalizálásban.
Az esettanulmányban publikált információk a valóságot fedik le, mégis van néhány körülmény, ami segíti a teljes megértést.
Igen. Az biztosan kijelenthető, hogy az oldal organikus forgalma növekedett 2017 januárja és 2020 áprilisa között.
Az esettanulmányunkban az szerepel, hogy 216.000 organikus látogatót értünk el 2 év alatt. A félreértések elkerülése végett szeretnénk megjegyezni, hogy ez nem a növekedést jelenti, hanem az összes elért organikus forgalmat. A projekt kezdetekor az oldal átlagosan havi 200 organikus látogatóval rendelkezett, tehát a növekedés az e fölötti többletre vonatkozik, ami éves szinten további 70.000 nem fizetett látogatót jelent.
A SEO eredmények nem szintetizálhatóak, ahogy azt sem lehet megmondani, hogy a citromtól vagy a víztől finom a limonádé. Megfelelő stratégia és összhang kell kimagasló eredmények eléréséhez. Az alábbi részletek árnyalják a képet:
2019 áprilisában a webshop organikus forgalma bezuhant. Az alábbi grafikonon látható, hogy a forgalom körülbelül 60%-ot esett 1-2 hónap leforgása alatt. Ekkor mi már 20+ hónapja nem álltunk aktív kapcsolatban az ügyféllel, így ez nem is jutott tudomásunkra.
Drasztikus forgalom csökkenés röpke két hónap leforgása alatt
Közel egy év távlatában már nehéz pontosan visszafejteni a pontos okokat, azonban van egy elég erős érvünk, ami a drasztikus csökkenés mögött állhat.
Eladták a webshopot és jelenleg egy teljes képernyős fotó tájékoztatja a látogatókat, hogy hamarosan újraindulnak. Nem feltétlen kell SEO szakértőnek lenni, hogy rájöjjünk ez miért vezetett SEO katasztrófához.
Egy teljes képernyős fotó még sosem vezetett jó SEO eredményekhez
Az esettanulmányunk megírásakor arra törekedtünk, hogy:
A kiegészítéstől azt reméljük, hogy egyértelmű a kontextus és a siker story talán keserű vége. Mindemellett soha nem volt célunk olvasóink vagy potenciális ügyfeleink megtévesztése. Az elért eredmények valósak és érthető okokból az esés is valós sajnos.
Ha szeretnéd webáruház forgalmát növelni vagy a kiegészítésben szereplő drasztikus visszaesést észlelsz a weboldaladon, akkor lépj velünk kapcsolatba és beszéljük át hogyan és milyen keretek között tudunk együttműködni.
A kitöltés kötelezettségmentes.
Ezeket olvastad már?