Bár a Google a globális keresési piac több mint 90%-át uralja, a szerteágazó felhasználói igényekhez igazodva több más népszerű, speciális keresőmotor is létezik.
A Bing és a Yahoo például máig jelentős szereplők az általános keresőpiacon, bár részesedésük jóval alacsonyabb, mint a Google-é, globálisan körülbelül 2-3 százalék. A Microsoft tulajdonában lévő Bing elsősorban az USA-ban és a Windows termékeket használók körében népszerű, míg a Yahoo – ami az egyik legrégebbi keresőmotor – Japánban is jelentős felhasználói bázissal rendelkezik.
A speciális keresőmotorok között a Google Scholar élen jár a tudományos publikációk, cikkek és tanulmányok keresésében, az Indeed pedig egy olyan munkahelyi keresőmotor, ami állásajánlatokat gyűjt különböző forrásokból, lehetőséget nyújtva arra, hogy az önéletrajzunk feltöltésével akár azonnal jelentkezni tudjunk a nekünk tetsző állásajánlatokra.
Az olyan “anonim” keresőmotorok, mint a DuckDuckGo vagy a Startpage, nagy hangsúlyt fektetnek a felhasználói adatvédelemre, hiszen nem követik a felhasználók keresési előzményeit, nem kategorizálják őket, a találatoknál nem veszi figyelembe az IP címet sem, hanem minden érdeklődőnek ugyanazt a listát jeleníti meg.
Érdemes szót ejteni a vertikális keresőmotorokról, amelyek meghatározott piaci résekre, ágazatokra, azaz vertikális piacokra fókuszálnak. Közülük az Amazon és a YouTube a két legtöbbet használt szoftver, melyek közül előbbi a termékkeresésre specializálódott, míg utóbbi hatalmas videó adatbázissal és felhasználói tartalmakkal rendelkezik.