Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Manapság a legtöbb vásárlás internetes kereséssel indul. A vevők többsége információt gyűjt egy adott cégről, termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt döntést hozna. Vállalkozóként pedig szeretnéd, hogy a potenciális vevőid észrevegyenek.
Amikor egy felhasználó helyi üzletet keres, akkor azok a találatok fognak számára elől megjelenni, ahol a helyi keresőoptimalizálás (local SEO), rendben van. A helyi SEO egyik legfontosabb eleme pedig a Google Cégprofil (korábban Google Cégem) fiók megléte.
A lokális SEO, azaz helyi keresőoptimalizálás nagyban hasonlít a hagyományos keresőoptimalizáláshoz. A különbség annyi, hogy a weboldaladat úgy (is!) optimalizálod, hogy a kulcsszavaid a lokációhoz kötött, helyi keresésekben (is) elől szerepeljenek azon felhasználók számára, akik éppen azon a helyen tartózkodnak, vagy arra keresnek rá.
Röviden, ha neked Veszprémben van hamburgereződ és szeretnéd, hogy például a ‘Veszprém hamburger’ kifejezésre elől szerepeljen, akkor erre a kifejezésre is optimalizálnod kell a weboldaladat.
Általánosságban igaz, hogy akik jól rangsorolnak a hagyományos keresésban, azok a helyi keresésekben is vélhetően jól fognak. Tehát először a “hagyományos” keresőoptimalizálást kell elvégezni, ami után a helyi SEO sokkal könnyebb és gyorsabb folyamat lesz.
Onnan lehet tudni, hogy a local SEO rendben van az oldaladon, hogy megjelensz a “Local Map Pack”, vagyis a “helyi térkép csomag” találatai között. Ez a TOP 3 találat, amely a Google Térkép részleteivel (értékelések, cím, nyitvatartás stb.) jelenít meg a kereső. Ezt követi a hagyományos organikus találati lista.
Ahhoz, hogy megjelenj a Local Map Pack találatai között rendelkezned kell naprakész Google Cégprofillal (erről lentebb írunk még).
A Local Map Pack ajánlásai a ‘hamburger budapest’ kulcsszóra
Ha Te is szeretnéd, hogy az online térben is könnyen megtalálható legyen az üzleted, akkor elengedhetetlen, hogy foglalkozz a helyi SEO-val!
Azok a felhasználók, akik valamilyen lokális keresést hajtanak végre, legnagyobb százalékban mobilról teszik ezt meg. Ráadásul 2020 szeptembere óta mobile first indexálás van, tehát fontosabbá vált, hogy mobilos verzióban milyen a weboldalad, mint asztali gépen.
Éppen ezért különösen fontos, hogy a weboldalad reszponzív és mobilbarát legyen. Enélkül nem lehet előkelő helyen rangsorolni.
A másik kritikus tényező a honlapod gyorsasága, a felhasználók ugyanis azonnal várják a választ a kérdéseikre. Ha nem vagy elég gyors, már nyitják is a konkurencia weboldalát!
Mindig ellenőrizni kell, hogy van-e a kulcsszavaidra helyi keresési szándék. Ezt legkönnyebben úgy tudod megtenni, hogy beírod a keresőbe egyenként a kulcsszavaidat. Ha megjelenik a Local Map Pack, vagy az organikus találatok között van olyan, amelyik kulcsszó a várossal együtt szerepel, akkor van helyi keresési szándék. Ezekre a kulcsszavakra feltétlenül el kell végezned a helyi keresőoptimalizálást.
A találati lista első három helyezettje a ‘hamburger veszprém’ kulcsszóra
Tartalmaid előállítása során, az egyes oldalakon szerepeljen a kulcsszó+lokáció kifejezés, például így:
– Ha egy igazán finom kézműves hamburgerre vágysz Veszprém belvárosában….
– Éppen Veszprémben vagy és bedobnál egy finom hamburgert?……
– A veszprémiek közkedvelt hamburgerezője…..
Érdemes arra figyelni, hogy egy kulcsszót csak egy aloldalra optimalizálj, különben könnyen kulcsszó kannibalizáció áldozatává válhatsz (amikor két tartalmad ugyanarra a kulcsszóra versenyez egymással a találati listában, és egyik lenyomja a másikat).
A SEO szövegírás részeként, fontos, hogy elhelyezd a helyi fókuszú kulcsszavakat azon aloldalak meta elemeiben, amelyeket a local SEO szerint készítesz.
Azonban itt is igaz, hogy a természetességre kell törekedni, és a kulcsszóhalmozást minden esetben kerülni kell.
Elsősorban embernek készül a tartalom, nem a robotoknak!
Érdemes minél több hiteles és releváns oldalon megjeleníteni az elérhetőségeidet (például cégadatbázis oldalakon).
Fontos, hogy a vállalkozásod nevét, címét és telefonszámát mindenhol ugyanabban a formátumban jelenítsd meg, ahogyan a weboldaladon van. Például, ha ott úgy szerepel a telefonszám, hogy +3620xxxxxxx, akkor máshol ne 0620xxxxxxx legyen.
Használd konzekvensen ugyanúgy az összes felületen, mert minél többször “látják” a keresők a címedet ugyanúgy leírva, annál hitelesebb lesz ez az információ számukra.
A minőségi linképítés elmaradhatatlan része a keresőoptimalizálásnak. Igaz ez a helyi SEO-ra is. Gyűjts össze minél több vállalkozást, akik a közeledben tevékenykednek és valahogyan a vállalkozásodhoz tudod kötni. A veszprémi hamburgerező esetében például szóba jöhet egy közeli cukrászda, mozi, vagy valamilyen kulturális helyszín. Esetleg a helyi zöldséges vagy hentes ahonnan az árut szerzi.
Ha megvan a lista, alkalmazd a bevált linképítési technikákat és érd el, hogy a linked megjelenjen a hozzád közeli vállalkozások honlapján.
Figyelj arra is, hogy a már fentebb említett NCT mindenhol ugyanúgy jelenjen meg!
Szintén a lokális SEO-dat erősíted azzal, ha támogatod a helyi civil szervezeteket, az önkormányzatot vagy például az oktatási intézményeket.
Keresd fel a helyi sajtót és küldj számukra releváns tartalmat az üzletedről. Természetesen az oldaladat mindig linkeld be.
Kövesd figyelemmel a helyi eseményeket és Te is számolj be róluk a honlapodon.
Nagyobb eséllyel fogsz a Local Map Pack top 3 találata között megjelenni, ha a különböző felületekről szerzett értékelések megjelennek a Google Cégprofilodban.
Törekedj arra, hogy minél több pozitív értékelésed legyen és minden esetben válaszolj is ezekre. (Erről még lentebb bővebben szót ejtünk.)
Nagyban erősíted a local SEO-t, ha beágyazod a Google Térképet a weboldalad Kapcsolat/Elérhetőségek menüpontjába, és bejelölöd rajta az üzleted pontos címét.
Ha szeretnél a keresők kedvében járni, akkor illessz az oldaladba helyi üzletek strukturált adatokat (local business schema markup). Ez az úgynevezett Schema Markup azért jött létre, hogy a keresők hatékonyabban tudják feltérképezni az egyes oldalakat.
Bár hivatalosan nem rangsorolási tényező, közvete mégis segítik a jobb pozíciók megszerzését.
Ha rendelkezel közösségi média oldalakkal is, akkor figyelj arra, hogy mindenhol ugyanúgy szerepeljenek az elérhetőségi adatok és a lokációt is igyekezz minél több helyen feltüntetni.
Ahogy már említettük, a helyi keresőoptimalizálás esetében rendkívül fontos szerepe van a Google Cégprofilnak. A találati lista tetején, tehát a Local Map Pack között, azok a találatok jelennek meg, akiknek van Google Cégprofilja.
A legtöbb Google szolgáltatáshoz hasonlóan, ez is ingyenesen elérhető.
A Google Cégprofil, vagyis a Google Business Profile kiváló lehetőség arra, hogy első kézből szolgáltass információt potenciális vevőid számára, gyorsan és egyszerűen.
(A köztudatban még mindig Google Cégem és Google My Business néven ismert a szolgáltatás, de a Google 2021-ben átalakította a platformot és új nevet is kapott.)
Ha a vásárlóid kíváncsiak a nyitvatartási idődre, szeretnék megtudni hogyan juthatnak el a címedre a legegyszerűbben tömegközlekedéssel, vagy érdekelnék őket az üzletedről írt értékelések, biztos, hogy először egy Google-ben indított kereséssel fognak információt gyűjteni. Könnyítsd meg a dolgukat, és biztosítsd számukra ezeket az alapvető adatokat vállalkozásod Google Cégprofilján.
Összefoglaltuk a hat legfontosabb lépést ahhoz, hogy neked is felhasználóbarát, informatív és jól optimalizált céges profilod legyen.
Kövesd útmutatónkat, és hozd ki a legtöbbet ebből a platformból!
BP Digital SEO ügynökség Google cégem profil
Lépj be a Google fiókodba, majd válaszd ki a Google Cégprofil vagy (angol nyelvű megjelenítés esetén) a Business Profile menüpontot. Ezt követően néhány alapvető adatra is szükséged lesz, mint például a cégnév, cím, kapcsolattartási adatok.
Válaszd ki, hogy vállalkozásod hol és milyen tevékenységi körben működik, pl: étterem, ügyvédi iroda vagy papír-írószer. Ezek az adatok fognak segíteni a Google algoritmusának, hogy a keresési kulcsszavakra a lehető legrelevánsabb találatokat jelenítse meg a felhasználóknak.
Ezt követően igazolnod kell a vállalkozásod hitelességét, egy postai levélben küldött kód által. Ez a folyamat nagyjából 1-2 hetet vesz igénybe, miután megkaptad a leveled csak be kell írnod a számsort a korábban létrehozott adatlapodra, és máris igazoltad a tulajdonjogodat.
Használd ki a Cégprofil fiókod lehetőségeit, add meg a vállalkozás adatait, valamint minden olyan információt, ami segíthet a vevők vagy ügyfelek megszerzésében.
Töltsd fel a logód, add meg a nyitvatartási időd, mutasd be pár sorban céged a Leírás mezőben. Informáld a potenciális ügyfeleidet arról, mivel foglalkozol, milyen termékeket árulsz vagy milyen szolgáltatásokat nyújtasz.
Legyen számukra egyértelmű, hogyan léphetnek veled kapcsolatba, vagy hol találnak több információt a cégedről.
Ügyelj arra, hogy az itt megadott adatok pontosak legyenek, ha változik a nyitvatartási időd, vagy ünnepnap miatt zárva tartasz, informáld róla a közönséged.
A logód, valamint az üzleted bejáratától készült fotók után is frissítsd a vállalkozásodhoz kötődő képeid. Legyen szó az üzlethelyiséged bemutatásáról, étel- vagy termékfotókról, mind segítenek abban, hogy felkeltsd potenciális vevőid érdeklődését vagy meggyőzd őket.
A képeket különböző kategóriákba töltheted fel, így például közzé tehetsz videókat, beltéri és kültéri fotót, a csapatodról vagy munka közben készült képeket, beállíthatsz külön borítóképet, logót és emblémát is. Ha az étterem szektorba tartozik vállalkozásod, akkor pedig az étlapodat is közzé teheted.
TIPP
Használj látványos, 360°-os képeket, mutasd be ezáltal élethűen és a lehető legrészletesebben, mire számíthatnak az érdeklődők, ha ellátogatnak hozzád. Ez a fajta vizuális elem nemcsak látványos, a tájékozódásban is sokat segíthet vevőidnek.
A Google Cégprofilodon ügyfeleidnek lehetősége van értékelés írására is. Figyeld a vevőid visszajelzését és reagálj a pozitív és negatív véleményekre egyaránt.
Ha valaki elégedetlen volt a cégeddel, lehetőséged van válaszolni a kritikára, felvenni vele a kapcsolatot és kinyomozni a probléma okát. Ezt a funkciót ügyesen használva folyamatosan javíthatod a szolgáltatásod színvonalát, és a panaszkodó vevőből akár visszatérő ügyfelet is kovácsolhatsz.
Ha pozitív véleményt kaptál, válaszban köszönd meg, fejezd ki mennyire fontos, hogy vevőid elégedettek legyenek, és bíztasd őket újravásárlásra. Ez a típusú interakció még inkább felerősíti a pozitív vásárlói élményt, hiszen azt az érzést kelti, hogy ügyfeleiddel a tranzakció után is törődsz, és figyelmet szentelsz a vevőgondozásra.
Sokan nem veszik figyelembe, de a profilon ‘Kérdések és válaszok’ rész is található, ahol az ügyfelek kérdéseket tehetnek fel a vállalkozással kapcsolatban, amire a tulajdonos és a többi felhasználó egyaránt válaszolhatnak. Ha kérdést intéznek hozzád, ragadd meg az alkalmat és válaszolj te, ezek az információk másoknak is hasznosak lehetnek.
Ha egy téma gyakran előkerül, akkor valószínűleg egy fontos részletet kihagytál a vállalkozásod bemutatása során.
Vedd figyelembe ezt a visszajelzést, optimalizáld a profilod, és építsd be a megfelelő részébe a választ.
A Google rendszerében lehetőséged van arra is, hogy figyeld profilod eredményeit. Kövesd nyomon hány releváns keresés történik az adott hónapban, ebből hány esetben jelenik meg a profilod, és hány műveletet hajtanak végre a felhasználók.
Figyeld meg, hogyan változnak ezek a számok ha például új fényképet teszel közzé, vagy kiegészíted részletesebb információkkal a profilod.
Egyre inkább növekszik azon keresések száma, amelyek lokációhoz köthetők. A felhasználók elvárják, hogy minden információ megtalálható legyen az interneten.
A Google Business cégprofil túlságosan fontos eszköz az online marketingedben ahhoz, hogy ne élj vele. Annak érdekében, hogy megjelenj a releváns lokális keresésben, érdemes minél hamarabb elkezdeni a helyi keresőoptimalizálást, ha pedig segítségre van szükséged, vedd fel velünk a kapcsolatot.
A kitöltés kötelezettségmentes.