Ujhelyi Georgina
account director
account director
- hello@bpdigital.hu
- +36 70 5000 323
Az alábbi esettanulmány tökéletesen példázza, hogy linképítéssel, valamint megfelelően kialakított tartalomstratégiával még egy telített piacon lévő és nagyon alacsony organikus forgalommal rendelkező weboldalnak is sokszorozható az elérése és a látogatóinak száma.
A Wosser egy hőszivattyúkat, napelemet és klímákat forgalmazó nagykereskedés, mely magánszemélyeknek és vállalkozásoknak nyújt megoldást a megújuló energiák hasznosításával.
A SEO-projektet megelőzően az oldal havi organikus forgalma 10-20 körül mozgott. Az elsődleges cél az organikus forgalom növelése és a fontos fókusz kulcsszavak top pozícióba emelése volt egy túlszaturált piacon.
Erre a projektre vonatkozóan 2023. januárjában kezdtük az együttműködést. Ugyanakkor a közös munka nem most indult a Wosser csapatával. 2022. márciusa és novembere között a Wosser partner cégének, a Solar Kitnek a weboldalán dolgoztunk együtt, szintén teljes körű SEO szolgáltatásokat nyújtva, ahol hasonlóan szép eredményeket sikerült elérni.
Az első hónapban kulcsszókutatáson és tartalommarketing-stratégián dolgoztunk. Felmértük, hogy a Wosser és a versenytársai mely kulcsszavakra, milyen pozícióban és milyen tartalmakkal rangsorolnak. Csak ezután választottuk ki azokat a fontos fókuszkulcsszavakat, amelyek üzletileg relevánsak, és amelyekről tudjuk, hogy rövid időn belül jó eredményeket tudunk általuk elérni. Anélkül, hogy különösebb technikai SEO-tevékenységet folytattunk volna, a Wosser forgalma a második hónaptól kezdődően – a linképítésnek és a megfelelő SEO-szempontok szerint írt tartalmaknak köszönhetően – fellendült.
A meghatározott kulcsszavak alapján összeállítottunk egy hosszútávú tartalommarketing-stratégiát, ahol természetesen figyelembe vettük a kulcsszavak keresési szándékát is. A kiválasztott kifejezések – például a hőszivattyú és a klíma – kapcsolódnak a vállalat különböző szolgáltatásaihoz, és nem utolsósorban olyan üzletileg fontos kulcsszavak, amelyek az ügyféledukációban is segítik a Wosser oldalára látogatókat. Másrészt a Wosser által forgalmazott prémium márkák termékkategória-oldalait is elláttuk magas színvonalon megírt tartalmakkal. Ezen felül fontosnak tartottuk az ügyféledukációt is, így releváns témákban megírt, kulcsszavakra optimalizált blogcikkekkel erősítettük az oldalt.
A kulcsszavak kiválasztásánál az alábbi paramétereket vettük figyelembe:
2023 januárjában kezdtük a tartalommendzsmentet, 6 hónap alatt 8 kategóriaoldal-szöveget és 12 blogbejegyzést adtunk át az ügyfélnek.
A projekt kezdetekor a Wosser organikus forgalma nagyon alacsony volt, ebben a tekintetben a versenytársak messze túlszárnyalták őket. A Google találati listájából januárban összesen 51 látogató érkezett az oldalra. Ezt a számot, az együttműködésünk kezdetét követő negyedik hónapban, több mint a tízszeresére növeltük, így fokozva a kategóriaoldalak és blogcikkek elérését is.
A wosser.hu organikus forgalmának változása 2023 januárja és júniusa között – wosser.hu
forrás: Google Search Console
Az organikus forgalom növelése mellett a másik célunk a rangsoroló kulcsszavak számának növelése volt. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a Wosser oldala minél több releváns kulcsszóra megjelenjen a keresőkben, lehetőleg minél jobb pozícióban.
Az egyik fókuszkulcsszó a „hőszivattyús fűtés” volt. Erre a kulcsszóra Magyarországon átlagosan havi szinten 9.900-an keresnek. Az általunk írt, témához kapcsolódó blogcikk és a linképítés eredményeként, az oldal február vége óta átlagosan a 2,6-ik helyen rangsorol erre a kulcsszóra, és eddig majdnem 800 organikus látogatót hozott a Wossernek.
A „hőszivattyús fűtés” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása – wosser.hu
forrás: Google Search Console
A rangsoroló kulcsszavak változását tekintve 2023 januárja és júliusa között:
Top 3 organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma 2023 júliusában – wosser.hu
forrás: ahrefs.com
4-10 közötti organikus pozícióban rangsoroló kulcsszavak száma – wosser.hu
forrás: ahrefs.com
Összes organikus pozícióban rangsoroló kulcsszó 2023 júliusában – wosser.hu
forrás: ahrefs.com
A top 20 kulcsszó közül, amin keresztül az oldal organikus forgalmának nagy százaléka érkezik, mindössze háromban szerepel a márkanév. Azok az oldalak teljesítenek a legjobban, ahol SEO-szövegírást alkalmaztunk. Ezek a kulcsszavak havi szinten stabil organikus forgalmat biztosítanak az oldalnak.
Kulcsszó | Kattintások | Megjelenések | CTR | Pozíció |
---|---|---|---|---|
hőszivattyús fűtés | 787 | 11367 | 6.92% | 2.61 |
hőszivattyú pályázat 2023 | 212 | 870 | 24.37% | 1.29 |
hőszigetelés pályázat 2023 | 137 | 2906 | 4.71% | 5.17 |
wosser | 109 | 375 | 29.07% | 4.09 |
wosser energetika kft | 75 | 321 | 23.36% | 1.07 |
fűtéskorszerűsítés pályázat 2023 | 62 | 2169 | 2.86% | 7.03 |
hőszivattyús fűtés hátrányai | 62 | 1757 | 3.53% | 4.33 |
lakossági energetikai pályázat 2023 | 51 | 526 | 9.70% | 4.83 |
hőszivattyú támogatás 2023 | 50 | 150 | 33.33% | 1.25 |
energetikai pályázat 2023 | 43 | 1425 | 3.02% | 5.04 |
hőszivattyús fűtési rendszer | 26 | 854 | 3.04% | 7.33 |
hőszivattyú állami támogatás 2023 | 24 | 73 | 32.88% | 1.01 |
wosser energetika | 17 | 63 | 26.98% | 1 |
hőszivattyú fűtés | 16 | 860 | 1.86% | 5.97 |
családi ház energetikai felújítás pályázat | 16 | 307 | 5.21% | 7.68 |
hőszivattyús elektromos kazán | 14 | 218 | 6.42% | 4.45 |
hőszivattyú karbantartás | 14 | 137 | 10.22% | 7.47 |
klíma pályázat 2023 | 13 | 625 | 2.08% | 6.67 |
fűtéskorszerűsítés támogatás 2023 | 13 | 495 | 2.63% | 7.68 |
szigetelés pályázat 2023 | 13 | 209 | 6.22% | 5.06 |
Az átgondolt SEO-stratégiának köszönhetően az elmúlt fél évben olyan üzletileg fontos kulcsszavakra került stabil top 5 pozícióba a Wosser, mint a:
A „hőszivattyú pályázat 2023” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása – wosser.hu
forrás: Google Search Console
Az energetikai pályázatokra írt blogcikkünk februári publikálása óta több mint 90 organikus látogatót terelt az oldalra. Erre a kulcsszóra átlagosan 140-en keresnek havonta, az oldal az 5. helyen rangsorol jelenleg.
A „energetikai pályázat 2023” kulcsszó átlagos helyezésének és kattintásszámának változása – wosser.hu
forrás: Google Search Console
Többször hangsúlyoztuk már, hogy a SEO hosszútávú befektetés.
A PPC-hirdetésekkel (kattintásalapú hirdetések) szemben a keresőoptimalizálásban az eredmények ritkán lesznek azonnal láthatóak. Ugyanakkor a PPC-kampányok, ha véget érnek, az oldal forgalma is visszaesik a kampány előtti szintre. Ellenben egy jól megírt SEO-barát szöveg évekig terelhet organikus látogatókat a weboldalunkra.
Már 3-4 hónap után is látványos eredményt hozhatnak a megfelelően kiválasztott, SEO-irányelvek szerint írt tartalmak, akár egy telített és kiélezett piacon is.
A kitöltés kötelezettségmentes.
Ezeket olvastad már?