A keresőoptimalizálás három alappillére – a technikai SEO, az On-Page SEO, és Off-Page SEO – közül a technikai SEO az, ami a honlapok felépítésével és működésével foglalkozik. Alapvető szerepe van abban, hogy a weboldalad a keresőmotorok számára jól értelmezhető és indexelhető legyen, éppen ezért érdemes nagy hangsúlyt fektetni rá.
Ha egy szemléletes példával szeretnénk élni, a technikai SEO a keresőoptimalizálásban tulajdonképpen olyan, mint egy ház lábazata. Húzhatunk rá falakat (On-Page SEO) és díszíthetjük a környezetet (Off-Page SEO), de ha az alapokkal probléma van, a nap végén minden erőfeszítés hiábavaló lesz.
Szakértő csapatunk professzionális technikai SEO auditokkal és egyedi elemzésekkel segíti ügyfeleinket, hogy az organikus forgalom útjában lévő technikai akadályokat elhárítva, növeljük az oldalaikra irányuló organikus forgalmat.
Mi az a Technikai SEO?
A technikai SEO legfőbb célja, hogy a weboldalad technikailag megfeleljen a keresőmotorok elvárásainak, így biztosítja a hatékony feltérképezést, indexelést és rangsorolást. Az alábbi SEO-piramis remekül szemlélteti, hogy a keresőoptimalizálás folyamatában pontosan hol is helyezkedik el a technikai SEO:
TIPP
A technikai SEO auditnak egyetlen célja van: biztosítani, hogy egy weboldal technikai beállításai ne okozzák a keresőkből érkező organikus forgalom csökkenését.
Nem véletlen, hogy a technikai SEO tulajdonképpen a piramis “alapköve”, ha ugyanis a technikai alapok nem megfelelőek, hiányosak vagy hibásak, az On-Page és Off-Page SEO sem lehet igazán hatékony. Ez a pillér ugyanis amire a másik kettő épül, e nélkül a keresőmotorok nem tudják megfelelően értelmezni vagy rangsorolni a weboldalad.
- A technikai SEO biztosítja, hogy a weboldal technikailag megfelelő legyen a keresőmotorok számára. Ide tartozik többek között az oldalsebesség optimalizálása, a mobilbarát kialakítás, a strukturált adatok használata, az oldaltérkép és robots.txt fájlok megfelelő beállítása, valamint a képek és URL-ek helyes használata.
- Ha mindezek rendben vannak, következhet az újabb réteg, az On-Page SEO, ami az oldalon megjelenő tartalmak és a kulcsszavak optimalizálására összpontosít, elősegíti ezzel a vállalkozás láthatóságát.
- Az Off-Page SEO pedig a weboldal hitelességét, valamint a külső hivatkozások számát növeli, melynek leghatékonyabb módszere a prémium linképítés.
Ha viszont a technikai alapok hiányosak vagy hibásak, az On-Page és az Off-Page SEO erőfeszítések is kevésbé lesznek eredményesek, és rengeteg erőforrás veszhet kárba, számos értékes tartalom láthatósága kerülhet veszélybe.
Keresőmotorok működése
Ahhoz, hogy egy honlapot stabil technikai alapokra tudjunk helyezni, mindenekelőtt fontos megértenünk a keresőmotorok működését, vagyis azt, hogyan találják meg és rangsorolják a weboldalakat. A keresőmotorok automatizált rendszerei, a botok és crawlerek feltérképezik az internetet, majd a weboldalak tartalmát és technikai felépítését értékelve rangsorolják őket a találati listákon. De nézzük ezt egy kicsit részletesebben!
A keresők működését szemléletesen egy könyvtárhoz hasonlítva tudjuk bemutatni. Oldalaink a könyvek, azonban a könyvtárban millió másik kötet is található. Elvégre a Google is nem más, mint egy hatalmas könyvtár.
A bekerülő új tartalmakról pedig három lépésben dönti el, hogy érdemes-e feltenni azokat a polcra, és ha igen, akkor melyik részére.
1. Feltérképezés – Felfedezés
A feltérképezés során a keresőmotorok robotjai (crawlers) megtalálják az új és frissített tartalmakat. A könyvtáras példánál maradva, feltérképezés során a Google egy tologatós szekrényre teszi tartalmainkat, amelyek helyéről vagy selejtezéséről később dönt.
A feltérképezés csupán annyit tesz, hogy a Google megtalálta a tartalmat, a keresési találatok közé történő beválogatásról a következő lépések döntenek.
TIPP
Gyakori hibák, amelyek nehezítik a feltérképezést: oldaltérkép (sitemap) hiánya, robots.txt helytelen kitöltése, lassú oldalbetöltés.
2. Indexelés – Elemzés
Egy feltérképezett tartalom még nem biztosíték a keresési találatok közé való bekerülésre. Indexelés során az algoritmusok elemzik és kategorizálják tartalmunkat, majd az bekerül a Google adatbázisába, felkerül a polcra.
Míg a feltérképezést gátló hibák súlyos hiányosságokra mutatnak rá, addig az indexelést gátló tényezők a legtöbb oldal esetében gyakoriak.
Sokszor nem is hibákról, hanem optimalizálható területekről van szó.
TIPP
Gyakori hibák, amelyek nehezítik az indexelést: duplikált tartalmak, helytelenül beállított canonical tagek, kevés egyedi tartalom.
3. Rangsorolás
Ha bekerült tartalmunk a Google indexébe, akkor a találati listán elért helyezés már sokkal több tényezőtől függ. Jobb helyezések elérésben is segíthetnek még a technikai SEO auditnál vizsgált elemek (Vannak törött linkek az oldalon? Milyen gyorsan töltődik be az oldal?…), de ennél a pontnál legtöbbször az On-Page SEO és a külső hivatkozások a mérvadóak.
Ez a három szakaszos metafora valójában egy egyszerűsített modell. A háztető alatt sokkal bonyolultabb a Google működése. Nem beszéltünk renderelésről, Javascript SEO-ról, strukturált adatokról és sok más fontos elemről, amelyet vizsgálunk egy technikai SEO audit során, de a nagy kép áttekintéséhez nem feltétlenül szükségesek.
Továbbá nem is minden részlete publikus a keresőóriás módszereinek és algoritmusának. Az azonban biztos, hogy a technikai SEO a keresőmotorok tartalommal való kapcsolatának minden szegmensét erősen befolyásolja.
Éppen ezért, ha jól használjuk, biztosíthatjuk, hogy a weboldal technikai szempontból megfelelően optimalizált legyen, aminek köszönhetően a keresőmotorok könnyedén hozzáférhetnek és pontosan értelmezhetik az oldal tartalmát, és elősegítik ezzel a rangsorolást.
Milyen előnyei vannak a technikai SEO-nak?
A stabil technikai alapok javítják az organikus elérést
A SEO elveket figyelembe vevő technikai döntések egy idő után összeadódnak, legyen szó apró változásokról vagy drasztikus fejlesztésekről. Ezek az optimalizálási lépések folyamatosan javítják a weboldal teljesítményét, elősegítik a jobb keresőmotoros helyezéseket. Egy SEO-barát weboldal segítségével nem csak a láthatóságot növelhetjük, de az oldalunkra érkező organikus forgalom mennyiségét is maximalizálhatjuk, ami kulcsfontosságú a hosszú távú növekedés szempontjából.
A technikai SEO javaslatok megfogadása több látogatót és végső soron több konverziót jelent, hiszen a gyorsabb, biztonságosabb és jobban strukturált oldal a felhasználók és a keresőmotorok számára is egyaránt vonzóbb. Egy megfelelő technikai SEO beállításokkal rendelkező honlap ezért nem csak jobb rangsorolást eredményez, de pozitívabb felhasználói élményt is biztosít, ami a látogatók elkötelezettségét is növeli.
Ez a keresőoptimalizáláson belül egy rendkívül sokrétű és naprakész tudást igénylő terület. Bár az alapokat viszonylag könnyű elsajátítani, és bővítmények segítségével egyszerű implementálni, azonban jelentős szaktudás nélkül mindig maradnak olyan elemek, amelyek elkerülik egy honlaptulajdonos figyelmét és visszafogják a weboldal organikus forgalmát.
Éppen ezért, ha nem vagy teljesen biztos a dolgodban, a technikai SEO audit és a megfelelő beállítások elvégzéséhez mindenképp érdemes szakember segítségét kérned.
Nem lesz elavult az oldal
A BP Digitalnál az évek során több száz technikai SEO audittal segítettük ügyfeleink növekedését. A kiforrott folyamataink nemcsak hatékonyabbak, hanem eredményesebbek is, mint az önmagadnak elvégzett tech SEO munka. Egy sokat látott, szakértő csapat pontosabban tudja, mire kell figyelni, és a szükséges hibajavításokkal hogyan lehet a legjobb eredményeket elérni, amivel rengeteg időt és energiát spórolhatsz meg.
Volt szerencsénk többek között piacvezető webáruházakkal, százezres nagyságrendű oldalakkal rendelkező piacterekkel, évek tartalmát optimalizálni kívánó blogokkal és egyszerű portfólió oldalakkal is dolgozni. Bár minden projekt egyedi kihívásokat jelent, az átfogó technikai SEO auditunk során minden esetben mintegy száz elemet tartalmazó listát ellenőrzünk. Ez minden olyan fontos tényezőt lefed, amelyek akadályozhatják az oldal optimális működését a keresőmotorok szempontjából.
Mindezek mellett pedig folyamatosan figyelemmel kísérjük a legjobb iparági praktikákat, és az egyszerű beállításokon túlmutató fejlődési lehetőségeket is nyomon követjük, amivel partnereinket is támogatjuk.
A technikai SEO esetében különösen igaz a folyamatos változás. Ami pár éve működő tipp volt, az mára már figyelmen kívül hagyott apróság. Gondoljunk csak a számozott oldalakkal kapcsolatos Google állásfoglalásra (rel=prev/next), vagy a robots.txt változására. A Google új technikai iránymutatásainak való megfelelés pedig jobb helyezésekben ölthet testet. A mobilbarát weboldal és a betöltési sebesség növekvő jelentősége is ezekre az iránymutatásokra példa.
Az oldal frissítése és optimalizálása tehát nem egyszeri feladat, hanem egy dinamikus folyamat, amiben mindig naprakésznek kell lenni. Aki nem követi ezeket a trendeket, könnyen hátrányba kerülhet a versenytársakkal szemben, és a technikai SEO esetében valóban lemarad.
Hozzájárul az eredményes tartalomgyártáshoz és linképítéshez
A SEO egyes területei támogatják egymást: a tartalomgyártás és a linképítés ugyanis csak megfelelő technikai alapokkal hoz eredményt. Hiába készítesz kiváló, kulcsszavakra optimalizált tartalmat, ha az oldal technikai hiányosságokkal küzd, nem tudja kihasználni a befektetett munkát. Az elkészült tartalom sokkal nagyobb eséllyel fog jó pozícióban rangsorolni, ha a weboldal technikai háttere is támogatja ezt, például megfelelő betöltési sebességgel, mobilbarát felépítéssel és strukturált adatokkal.
Az eredmények még látványosabbak lehetnek, ha hiteles, külső hivatkozásokkal, úgynevezett backlinkekkel is támogatjuk az oldalt. A minőségi linképítés hozzájárul a honlap hitelességének növekedéséhez, ami közvetlen hatással van a keresőmotorok rangsorolására is.
Azonban, ha ugyanezen oldalak noindexre kerülnek, vagy túlméretezett képeket tartalmaznak, esetleg canonical taggel mutatnak egy másik aloldalra, akkor az első osztályú On-Page optimalizálás és a prémium linképítés sem fog segíteni.
Ha egy fontos oldal nem kerül indexelésre, akkor a Google számára láthatatlan marad, függetlenül attól, hogy milyen minőségi tartalom található rajta, vagy hány külső hivatkozás mutat rá. Ugyanez igaz arra az esetre is, amikor egy rosszul beállított canonical tag miatt a keresőmotorok egy másik, kevésbé releváns oldalt részesítenek előnyben az adott URL helyett. Így, ha a technikai SEO hibák nincsenek kijavítva, a tartalomgyártásra és linképítésre fordított energia egyszerűen elvész.
A folyamatos változásokat egyszerűbb lekövetni
A technikai SEO ideális esetben nem merül ki egy egyszeri auditban. Nem létezik a sokak által emlegetett “a fejlesztő megseózta az oldalt” effektus. A technikai SEO függ a honlapot üzemeltető webmesterektől, a tartalmat feltöltő szerkesztőktől és az új landing oldalakat készítő marketingesektől is. Minden új tartalom, változtatás vagy frissítés befolyásolhatja az oldal SEO-teljesítményét, ezért fontos, hogy a különböző szereplők összehangoltan dolgozzanak a technikai SEO fenntartásán.
A biztos alap hosszú távon nem jelenti, hogy SEO-barát marad egy weboldal. A digitális világ folyamatosan változik: új technológiák jelennek meg, a keresőmotorok algoritmusai fejlődnek, valamint a felhasználók elvárásai is módosulnak. Mindemellett a tartalmak törlése, a linkelt külső források megszűnése, illetve új funkciók, bővítmények bevezetése is jelentős hatással lehet a technikai SEO-ra. Éppen ezért elengedhetetlen, hogy a weboldalt rendszeres időközönként újra átvizsgáljuk egy-egy részletes technikai SEO audit segítségével, hogy az oldal biztosan mindig megfeleljen az aktuális szabványoknak és irányelveknek.
A technikai SEO mindegyik típusú weboldal számára hasznos
Jelentős organikus forgalommal rendelkező, több ezer oldalas piacterek és webáruházak számára éppúgy hasznos a technikai SEO, mint induló weboldalaknál. Jelentős különbség van azonban a hibák típusát és az elérhető hatást tekintve.
Nagy weboldalaknál legtöbbször nem a bennmaradt noindex tag vagy a lassú oldalbetöltés miatt kell aggódni, hanem az évek során felgyülemlett, gazdátlan tartalmak, a feltérképezést gátló felesleges URL-ek és duplikált oldalak fogják vissza legtöbb esetben az oldal teljesítményét.
A Google óvatosan bánik feltérképezési kapacitásaival, így gyakran előfordul, hogy egy piacvezető áruháznak nem minden terméke kerül indexelésre. Egy technikai SEO audit során talált optimalizálási lehetőségek ilyen esetekben szinte ingyen forgalmat eredményezhetnek a weboldalaknak.
Induló projekteknél és kisebb oldalaknál gyakran találunk technikai SEO audit során olyan hibákat, amelyek szinte teljesen meggátolják az oldal találati listában történő eredményes szereplését. A fejlesztés során indokolt, de később is bennmaradt noindex tag bár egyre ritkábban, azonban még mindig előforduló hiba. Sok kisebb weboldal esetében lehetséges az oldal betöltési sebességét javítani, illetve több olyan típushiba is vissza-visszatér, mint a cikkeket megelőző indexelt címkeoldalak.
Mit vizsgálunk egy technikai SEO audit során?
A technikai SEO audit egy olyan átfogó elemzés, ami segít felmérni egy weboldal technikai állapotát és SEO teljesítményét. Az audit során feltárjuk azokat a technikai hibákat és hiányosságokat, amelyek akadályozhatják az oldal rangsorolását a keresőmotorok találati listáin, és javaslatokat is teszünk azok kijavítására.
Az audit elkészítésének hossza a vizsgált oldal méretétől és összetettségétől is függ: egy kisebb oldal esetében akár egy nap alatt is végezhetünk vele, míg egy nagyobb, összetettebb honlap elemzése akár több napig is eltarthat.
Technikai SEO audit lépésről lépésre
Az alábbiakban részletesen bemutatjuk, milyen lépéseket tartalmaz egy technikai SEO audit, és miért fontosak ezek minden weboldal számára.
1. Feltérképezés
Az XML és HTML oldaltérképek segítenek a keresőmotoroknak megérteni, hogy mely oldalak találhatók meg a webhelyen. Az XML oldaltérkép az összes olyan fontos URL-t tartalmazza, amiket a keresőmotoroknak fel kell térképezniük, míg a HTML oldaltérkép inkább a felhasználói élményt növeli. Az audit során azt ellenőrizzük, hogy ezek megfelelően működnek-e, illetve tartalmazzák-e az összes releváns oldalt.
2. Indexelés
Az indexelhetőség kulcsfontosságú a rangsorolás szempontjából. A noindex és nofollow tagek, valamint a robots.txt fájlok segítenek annak szabályozásában, hogy a keresőmotorok mely oldalakat indexeljék, és melyeket ne.
- Noindex tag: ha egy oldalon szerepel a “noindex” tag, akkor a keresőmotorok azt nem veszik fel az indexükbe, így nem fog megjelenni keresési találatok között sem.
- Nofollow tag: a “nofollow” tag például a külső weboldalra mutató linkeknél használható, hogy a keresőmotorok ne kövessék azt, és ne vegyék figyelembe a céloldal rangsorolásánál.
- Robots.txt fájl: a robots.txt fájlban megadhatjuk, hogy a keresőrobotok ne indexeljék például az adminisztrációs felülethez tartozó oldalakat, ezzel védve az érzékeny adatokat.
- Canonical tag: ha például egy termékoldal több különböző URL-en is elérhető, a canonical tag segít meghatározni, hogy a keresőmotorok melyik verziót vegyék figyelembe. Így elkerülhetjük a duplikációt, ami hátráltatja a rangsorolást.
3. Státuszkódok
A helytelen státuszkódok – például a 404-es nem létező oldalra mutató vagy 500-as szerverhiba – szintén akadályozhatják a keresőmotorokat a weblap feltérképezésében. Azzal, hogy feltárjuk ezeket a hibás URL-eket és javaslatokat teszünk a javításukra, a felhasználókat és a keresőmotorokat egyaránt segítjük abban, hogy zökkenőmentesen böngészhessenek az oldalon.
4. Analitika
Az olyan elemző eszközök, mint a Google Analytics és a Google Search Console, létfontosságúak a weboldal teljesítményének követéséhez. Ha őszinték akarunk lenni, minden weboldal esetében ennek kellene lennie a keresőoptimalizálás nulladik lépésének. Hiszen ha ezek az eszközök megfelelően vannak bekötve, és pontos adatokat szolgáltatnak, könnyedén nyomon követhetjük többek között a látogatók viselkedését, a forgalmi forrásokat, valamint az oldal keresőkben elért teljesítményét is, amelyek nagyban hozzájárulnak a megfelelő SEO stratégia kialakításához.
5. Betöltési sebesség
A betöltési sebesség jelentős hatással van a felhasználói élményre és a keresőmotorok rangsorolására is. A techikai SEO auditban éppen ezért vizsgáljuk a gyorsítótárak működésével, a fájlok késleltetett betöltésével, a Gzip tömörítéssel, a CSS és Javascript fájlok optimalizálásával, valamint a képek tömörítésével kapcsolatos teendőket is.
6. Tartalmak
A keresőmotorok nem szeretik a duplikált tartalmakat. Ha ugyanaz a tartalom több helyen is megtalálható, az csökkenti az oldal egyediségét és relevanciáját, a keresőmotorok pedig nehezebben tudják eldönteni, hogy melyik változatot rangsorolják, miközben erőforrást pazarolnak a felesleges oldalak feltérképezésére. Azok az oldalak, amelyeken kevés szöveges tartalom található, szintén nehezebben értelmezhetők számukra, hátráltatva ezzel a rangsorolást.
7. On-Page SEO elemek
Az olyan On-Page SEO elemek, mint az oldalcímek, meta leírások és H1 címsorok, szintén kulcsfontosságúak a keresőmotoroknak, hogy megértsék, miről szól egy adott oldal.
- Oldalcímek: a böngészőablak tetején, valamint a keresőmotorok találati listáin megjelenő címek, amik röviden összefoglalják az oldal tartalmát.
- Meta leírások: rövid – nagyjából 150-160 karakteres — összefoglalók, amik az oldal-, vagy meta cím alatt jelennek meg a keresési találatokban. Bár közvetlenül nem befolyásolják a rangsorolást, fontos szerepet játszthatnak a kattintási arány növelésében azzal, hogy vonzóvá teszik a találatot a felhasználók számára.
- H1 címsorok: ezek az oldal fő címsorai, amik a legfontosabb tartalmat jelölik. Az H1 címsor kiemelt SEO elem, mivel segít a keresőmotoroknak gyorsan felismerni és megérteni az oldal témáját és struktúráját.
8. Oldalstruktúra
A belső linkek, az oldal- és URL struktúra, valamint a Breadcrumbs megfelelő használata is fontos szerepet játszik a technikai SEO-ban.
- Belső linkek: olyan linkek, amelyek egy weboldalon belül egyik oldalról a másikra mutatnak. A belső linkek segítik a felhasználókat az oldalak közötti navigációban, a keresőmotorokat pedig a szerkezeti átláthatóságban.
- Oldalmélység: azt jelzi, hogy egy aloldal hány kattintással érhető el a kezdőlapról. Minél mélyebben van egy oldal, annál nehezebben éri el a felhasználó és a keresőmotor, ami ronthatja az weboldal láthatóságát.
- URL struktúra: az URL-ek logikus és SEO-barát felépítése szintén az oldal tartalmának jobb megértésében segítik a keresőmotorokat. Az egyszerű, jól szervezett URL struktúra növeli az átláthatóságát, például: www.pelda.hu/termekek/kategoria/termek-neve.
- Breadcrumbs-használat: a “morzsamenü” egy navigációs elem, ami megmutatja a látogatóknak, hol járnak éppen az oldalon belül, például “Főoldal > Termékek > Kategória > Termék neve”. Ez a keresőmotorok számára is fontos, mivel segíti a weboldal szerkezetének megértését.
9. Mobilbarát weboldal
Egy modern SEO stratégiában a mobilbarát weboldal ma már elengedhetetlen Az audit során éppen ezért azt is ellenőrizzük, hogy az oldal reszponzív dizájnnal rendelkezik-e, és támogatja-e az AMP technológiát (Accelerated Mobile Pages), ami gyorsabb és hatékonyabban működő mobil oldalakat biztosít. A mobilbarát kialakítás javítja a felhasználói élményt és a keresőmotorok rangsorolását is elősegíti.
10. Strukturált adatok
A strukturált adatok segítenek a keresőmotoroknak jobban megérteni az oldal tartalmát, és lehetővé teszik a bővített keresési találatok (rich snippets) megjelenítését is. Ha az oldal megfelelő strukturált adatokat tartalmaz, mondjuk Schema Markup vagy JSON-LD formában, azzal javíthatjuk a láthatóságot a keresési eredményekben.
11. Migráció
Egy migráció során számos technikai SEO elemre kell figyelni, éppen ezért minden esetben ellenőrizzük, hogy a “költözés” – például HTTP-ről HTTPS-re vagy egy teljesen új domainre – megfelelően történt-e, és nem veszélyeztette az oldal SEO teljesítményét.
Mik a legjobb eszközök a technikai SEO audithoz?
A technikai SEO audit során többféle eszköz áll rendelkezésünkre, amelyek különböző területeken nyújtanak segítséget. Nézzük meg, melyek a leghasznosabbak, és hogyan segíthetnek a SEO auditban!
Google Search Console
A Search Console segít nyomon követni, hogyan látja a Google a weboldaladat. Megmutatja az indexelési hibákat, a feltérképezési problémákat, és részletes adatokat nyújt arról, hogyan teljesítenek az oldalaid a keresési eredményekben. Ez az egyik legfontosabb SEO eszköz, ami nélkül a hatékony keresőoptimalizálás tulajdonképpen elképzelhetetlen. A Search Console használatáról ebben a cikkünkben írtunk részletesen.
Google PageSpeed Insights
A Google 2018 óta a betöltési sebességet is figyelembe veszi a rangsorolásnál, így a gyorsabb oldal nemcsak a felhasználói élményre, de a keresőmotorokban elért pozíciókra is hatással lehet. A PageSpeed Insights legnagyobb előnye, hogy egyetlen kattintással átfogó elemzést kaphatunk a weboldal betöltési sebességéről, illetve részletes visszajelzést is ad arra vonatkozóan, hogyan javíthatjuk a teljesítményt asztali és mobil platformokon egyaránt. Ajánlásokat tesz többek között a képek optimalizálására, a CSS és JavaScript fájlok tömörítésére vagy a gyorsítótárazás használatára.
GTMetrix
Ez az eszköz a PageSpeed Insights-hoz hasonlóan a weboldal sebességét elemzi, de még részletesebb és vizuálisabb elemzést nyújt. Megmutatja az oldal betöltési idejét, a különböző fájlok és elemek honlapra gyakorolt hatását, és különféle javaslatokat is ad annak gyorsítására.
Screaming Frog SEO Spider
Ez az eszköz már mélyebb technikai auditot is lehetővé tesz. Felderíti a weboldal szerkezetét, indexelési problémákat, metaadatokat, 404-es hibákat, duplikált tartalmakat és még sok más kritikus elemet. A Screaming Frog különösen hasznos nagyobb weboldalak technikai SEO auditálásánál, ahol manuálisan lehetetlen lenne minden elemet átvizsgálni. Ingyenes és fizetős verzióban egyaránt elérhető, díjmentesen viszont legfeljebb 500 URL feltérképezését teszi lehetővé.
Miért bízzuk szakemberre a technikai SEO auditot?
Az ingyenes eszközök kiválóan alkalmasak alapvető elemzésekre, és a legtöbb kezdő SEO-s számára elegendőek is lehetnek. A PageSpeed Insights és a Search Console felületei egyszerűen használhatóak, az ajánlásaik pedig egyértelműek, ugyanakkor az olyan mélyebb technikai SEO audit eszközök, mint a Screaming Frog vagy a GTMetrix, már igényelnek némi tapasztalatot.
Bár az eszközök használata egy bizonyos szinten elsajátítható, ha az adatokat nem tudod megfelelően értelmezni, a rosszul végzett technikai SEO audit hibás döntésekhez és forgalomcsökkenéshez vezethet. Egy SEO szakember bevonásával ez a kockázat könnyen kivédhető, hiszen a különböző eszközök segítségével nemcsak a fennálló hibákat tárja fel, de stratégiai szinten is átlátja, hogyan hatnak ezek a problémák az oldal teljesítményére, amivel hosszú távon rengeteg időt és energiát takaríthatsz meg.
Például egy eszköz jelezheti, hogy a weboldalon több 404-es hiba van, de csak egy szakember képes azt meghatározni, hogy ezek a hibák valóban kritikusak-e, és javaslatot tenni a megoldásukra. Egy laikus számára a sok adat zavaró lehet, és nehéz eldönteni, melyik probléma a legsürgetőbb.
Mindemellett a szakemberek ismerik a legfrissebb SEO trendeket és a Google algoritmusainak követelményeit, aminek köszönhetően olyan egyedi megoldásokat tudnak kínálni, amik konkrétan a te weboldaladra vannak szabva. Nemcsak a jelenlegi problémákra koncentrálnak, hanem segítenek felkészülni a jövőbeli frissítésekre és technológiai változásokra is.
Az eszközök használata tehát fontos, de a szakértői tudás az, ami valóban kiemeli a technikai SEO audit hatékonyságát.
A technikai SEO audit a keresőoptimalizálás nulladik lépése
A technikai SEO tehát minden hatékony keresőoptimalizálási folyamat alapja. Ha az oldal technikai szempontból nincs megfelelően optimalizálva, hiába a rengeteg minőségi tartalom, linképítés és marketing stratégia, könnyen lehet, hogy az erőfeszítések mégsem hozzák meg a várt eredményeket. A technikai hibák javítása nélkül a keresőmotorok nem tudják megfelelően feltérképezni és rangsorolni az oldalt, ami az organikus forgalom csökkenéséhez vezet.
Mivel a technikai SEO igen összetett, érzékeny és folyamatosan változó területe a keresőoptimalizálásnak, mindenképp érdemes inkább szakértőkre bízni ezt a feladatot. A BP Digitalnál több évnyi tapasztalattal, kiforrott módszerekkel és széleskörű szaktudással segítjük ügyfeleinket: az általunk végzett részletes SEO audit során nemcsak a hibákat tárjuk fel, hanem megoldási javaslatokat is teszünk ezek kijavítására.
A technikai SEO több mint egy egyszeri elemzés: olyan alapot teremthetsz vele, amire hosszú távon építheted a sikeres SEO stratégiád!