- hello@bpdigital.hu
- +36 70 738 7333
A kitöltés kötelezettségmentes.
A keresőoptimalizálás technikai alapjai segítenek, hogy a legtöbbet hozd ki a honlapodból a keresési találatok között. A technikai SEO olyan, mint egy ház alapja. Húzhatunk falakat, illeszthetünk a falakra tetőt, de ha az alapokkal probléma akad, akkor a nap végén minden erőfeszítés hiábavaló.
Csapatunk szakértői technikai SEO auditokkal és egyedi elemzésekkel segítik ügyfeleinket, hogy az organikus forgalom útjában lévő technikai akadályokat elhárítva, növeljük az oldalaikra irányuló organikus forgalmat.
A technikai SEO a keresőoptimalizálás azon területe, ami a weboldal felépítésének, technikai beállításainak elemzésével foglalkozik.
Feladata az organikus forgalom csökkenésének és a keresési találatok közül való kiszorulás okának meghatározása, és a felfedezett problémák elhárítására javaslatok megfogalmazása.
Egy weboldal technikai hiányosságait, rossz beállításait a technikai SEO audit során térképezzük fel és ezt követően javaslatokat nyújtunk a hibák kijavítására.
TIPP
A technikai SEO auditnak egyetlen célja van: biztosítani, hogy egy weboldal technikai beállításai ne okozzák a keresőkből érkező organikus forgalom csökkenését.
A keresőoptimalizálás egy harmadik fél (általában a Google) által támasztott igények kielégítéséről szól. Ha szeretnénk több forgalmat terelni weboldalunkra a találati listákból, akkor érdemes a Google által támasztott követelményeknek megfelelni.
Ez a technikai SEO esetében hatványozottan igaz.
Az optimális eredmények elérése érdekében nem árt, ha a Google működésének alapjait képező folyamatokkal is megismerkedünk.
Hogyan kerül egy újonnan publikált cikk vagy frissen feltöltött termékoldal a keresési találatok közé a publikálás gomb megnyomása után?
A keresők működését szemléletesen egy könyvtárhoz hasonlítva tudjuk bemutatni. Oldalaink a könyvek, azonban a könyvtárban millió másik kötet is található.
Elvégre a Google nem más, mint egy hatalmas könyvtár.
A bekerülő új tartalmakról három lépésben dönti el a Google, hogy érdemes-e feltenni azokat a polcra, és ha igen, akkor a polc melyik részére.
A feltérképezés során a keresőmotorok robotjai (crawlers) megtalálják az új és frissített tartalmakat. A könyvtáras példánál maradva, feltérképezés során a Google egy tologatós szekrényre teszi tartalmainkat, amelyek helyéről vagy selejtezéséről később dönt.
A feltérképezés csupán annyit tesz, hogy a Google megtalálta a tartalmat, a keresési találatok közé történő beválogatásról a következő lépések döntenek.
TIPP
Gyakori hibák, amelyek nehezítik a feltérképezést: oldaltérkép (sitemap) hiánya, robots.txt helytelen kitöltése, lassú oldalbetöltés.
Egy feltérképezett tartalom még nem biztosíték a keresési találatok közé való bekerülésre. Indexálás során az algoritmusok elemzik és kategorizálják tartalmunkat, majd az bekerül a Google adatbázisába, felkerül a polcra.
Míg a feltérképezést gátló hibák súlyos hiányosságokra mutatnak rá, addig az indexálást gátló tényezők a legtöbb oldal esetében gyakoriak.
Sokszor nem is hibákról, hanem optimalizálható területekről van szó.
TIPP
Gyakori hibák, amelyek nehezítik az indexálást: duplikált tartalmak, helytelenül beállított canonical tagek, kevés egyedi tartalom.
Ha bekerült tartalmunk a Google indexébe, akkor a találati listán elért helyezés már sokkal több tényezőtől függ. Jobb helyezések elérésben is segíthetnek még a technikai SEO auditnál vizsgált elemek (Vannak törött linkek az oldalon? Milyen gyorsan töltődik be az oldal?…), de ennél a pontnál legtöbbször az On-Page SEO és a külső hivatkozások a mérvadóak.
Ez a három szakaszos metafora valójában egy egyszerűsített modell. A háztető alatt sokkal bonyolultabb a Google működése. Nem beszéltünk renderelésről, Javascript SEO-ról, strukturált adatokról és sok más fontos elemről, amelyet vizsgálunk egy technikai SEO audit során, de a nagy kép áttekintéséhez nem feltétlenül szükségesek.
Továbbá nem minden részlete publikus a keresőóriás módszereinek és algoritmusának.
A technikai SEO azonban a keresőmotorok tartalommal való kapcsolatának minden szakaszát erősen befolyásolja.
A SEO elveket figyelembe vevő technikai döntések egy idő után összeadódnak, beszéljünk apró változásokról vagy drasztikus fejlesztésekről. Egy SEO-barát weboldal segítségével maximalizálhatjuk az organikus láthatóságunkat és az oldalunkra érkező organikus forgalom mennyiségét is.
A technikai SEO javaslatok megfogadása több látogatót és végső soron több konverziót jelent.
A technikai SEO a keresőoptimalizáláson belül egy rendkívül sokrétű és naprakész tudást igénylő terület. Bár az alapokat viszonylag könnyű elsajátítani, és bővítmények segítségével egyszerű implementálni, azonban jelentős szaktudás nélkül mindig maradnak olyan elemek, amelyek elkerülik egy honlaptulajdonos figyelmét és visszafogják weboldala organikus forgalmát.
A BP Digitalnál az évek során több száz technikai SEO audittal segítettük ügyfeleink növekedését. A kiforrott folyamataink nemcsak hatékonyabbak, hanem eredményesebbek is, mint az önmagadnak elvégzett tech SEO munka.
Volt szerencsénk piacvezető webáruházakkal, százezres nagyságrendű oldallal rendelkező piacterekkel, évek tartalmát optimalizálni kívánó blogokkal és egyszerű portfólió oldalakkal dolgoznunk.
Egy száz elemet megközelítő listát ellenőrzünk minden auditnál. Az egyszerű hibák mellett figyeljük az iparági legjobb praktikákat, és az egyszerű beállításokon túlmutató fejlődési lehetőségeket is nyomon követjük.
A technikai SEO esetében különösen igaz a folyamatos változás.
Ami pár éve működő tipp volt, az mára már figyelmen kívül hagyott apróság. Gondoljunk csak a számozott oldalakkal kapcsolatos Google állásfoglalásra (rel=prev/next), vagy a robots.txt változására. A Google új technikai iránymutatásainak való megfelelés pedig jobb helyezésekben ölthet testet. A mobilbarát weboldal és a betöltési sebesség növekvő jelentősége is ezekre az iránymutatásokra példa.
Aki nem halad, – az a technikai SEO esetében is – valóban lemarad.
A SEO egyes területei támogatják egymást. A tartalomgyártás és a linképítés csak megfelelő technikai alapokkal hoz eredményt. Egy optimalizált tartalom nagyobb eséllyel rangsorol jó pozícióban. Még látványosabbak lehetnek eredményeink, ha hiteles külső hivatkozásokkal támogatjuk oldalainkat.
Azonban, ha ugyanezen oldalak noindexálásra kerülnek, vagy túlméretezett képeket tartalmaznak, esetleg canonical taggel mutatnak egy másik aloldalra, akkor az első osztályú On-Page optimalizálás és a prémium linképítés sem fog segíteni.
Nem fogunk a befektetett munka által lehetségessé tett pozícióban rangsorolni a technikai SEO hibák javítása nélkül, ha egyáltalán indexálja oldalunkat a Google.
A technikai SEO ideális esetben nem merül ki egy egyszeri auditban. Nem létezik a sokak által emlegetett “a fejlesztő megseózta az oldalt” effektus. A technikai SEO függ a honlapot üzemeltető webmesterektől, a tartalmat feltöltő szerkesztőktől és az új landolóoldalakat készítő marketingesektől is.
A biztos alap hosszú távon nem jelenti, hogy SEO-barát marad egy weboldal. A folyamatos változásokon, új technológiákon kívül a cikkek törlése, linkelt külső források megszűnése, új funkciók bevezetése is jelentős mértékben befolyásolják a SEO technikai oldalát.
Éppen ezért érdemes rendszeres időközönként egy technikai SEO audit elvégzése.
Jelentős organikus forgalommal rendelkező, több ezer oldalas piacterek és webáruházak számára éppúgy hasznos a technikai SEO, mint induló weboldalaknál. Jelentős különbség van azonban a hibák típusát és az elérhető hatást tekintve.
Nagy weboldalaknál legtöbbször nem a bennmaradt noindex tag vagy a lassú oldalbetöltés miatt kell aggódni, hanem az évek során felgyülemlett, gazdátlan tartalmak, a feltérképezést gátló felesleges URL-ek és duplikált oldalak fogják vissza legtöbb esetben az oldal teljesítményét.
A Google óvatosan bánik feltérképezési kapacitásaival, így gyakran előfordul, hogy egy piacvezető áruháznak nem minden terméke kerül indexálásra. Egy technikai SEO audit során talált optimalizálási lehetőségek ilyen esetekben szinte ingyen forgalmateredményezhetnek a weboldalaknak.
Induló projekteknél és kisebb oldalaknál gyakran találunk technikai SEO audit során olyan hibákat, amelyek szinte teljesen meggátolják az oldal találati listában történő eredményes szereplését. A fejlesztés során indokolt, de később is bennmaradt noindex tag bár egyre ritkábban, azonban még mindig előforduló hiba. Sok kisebb weboldal esetében lehetséges az oldal betöltési sebességét javítani, illetve több olyan típushiba is vissza-visszatér, mint a cikkeket megelőző indexált címkeoldalak.
A gyakori hibák elkerülésével és a legjobb praktikák alkalmazásával növelheted esélyeidet, hogy a Google indexálja és megfelelően értelmezze honlapodat.
Az alábbiakban néhány gyakorlati tippel szeretnénk segíteni, hogy a technikai SEO alapjait rendbe tudd tenni, és a tartalmaidat ne a technikai problémák gátolják a rangsorolásban.
A Google algoritmusa régóta egy olyan irányba tart, ami a tartalomban gazdag weboldalakat részesíti előnyben. Ha egy kompetitív iparágban szeretnél helytállni, akkor egy három oldalas portfólióval szinte labdába sem rúghatsz.
Ugyanez igaz a sablon alapján generált URL-ekre. Manapság már nem elég indexálhatóvá tenni egy nagy adatbázissal rendelkező állásportál, webáruház vagy hírportál URL-jeit. Ezek az URL-ek jellemzően alacsony arányban kerülnek indexálásra.
A Google feltérképezi azokat, mégsem jeleníteni meg a keresési találatok között.
Az alacsony indexálási aránynak számtalan oka lehet: belső linkek hiánya, alacsony domain hitelesség, rossz formátumú vagy hibás oldalakat tartalmazó oldaltérkép.
TIPP
Nem indexált URL-ek felfedezése: A legegyszerűbben a Search Console Lefedettség riportjában, a Kizárva fülre navigálva találhatod meg indexálatlan oldalaidat. A feltérképezési anomáliák és a Feltérképezve – jelenleg nincs indexelve címkék alatt található oldalakat érdemes elemezned, összefüggéseket keresned.
A site:domain.com keresési operátorra kapott eredmények száma és az indexálandó URL-ek számának összehasonlítása is hasznos lehet.
Az oldaltérkép nemcsak az oldalaid feltérképezését segíti, hanem egy lehetőség is, hogy jelezd a Google felé a számodra fontos oldalak URL címét, ezáltal egy jó opció a feltérképezési kapacitás optimalizálására.
Különösen több ezer URL-el rendelkező weboldalak esetében hatékony eszköz az oldaltérkép. Mégis sok esetben minden elérhető URL megtalálalható a sitemapben.
TIPP
Tipp: Csak az indexálható és indexálandó URL-eket tüntesd fel az oldaltérképben! A 404-re futó, canonicalizált, paginated, vagy átirányított oldalakat érdemes kihagyni az oldaltérképből.
A 404-es hibák nemcsak a SEO tanácsokkal mennek szembe, hanem a felhasználói élményt is negatívan befolyásolják. Minden alkalom, amikor oldalaid 404-re futnak egy negatív jelzés a Google számára.
TIPP
Törött linkek és 404-es hibák ellen: Töröltél egy oldalt vagy módosítottad az URL címét? Irányítsd át 301-es átirányítással az új URL-re! Így a forgalom mellett a belső és külső linkeket is “örökli” az új URL.
A kitöltés kötelezettségmentes.