Miről fogsz olvasni?
Az elmúlt években a mesterséges intelligencia szövegírás terén elért eredményei egyértelműen új szintre emelték az online tartalomgyártást. Semmiképp sem szabad azonban ellenségként kezelned, vagy attól tartanod, hogy elveszi a munkádat, akár marketing szakemberként, akár szövegíróként dolgozol. Az AI inkább egy remek lehetőség, ami segítséget nyújthat számodra a hatékonyabb és kreatívabb szövegírásban és a SEO stratégiák fejlesztésében. Cikkünkből nem csak megtudhatod hogyan fejlődött a mesterséges intelligencia a szövegírásban, hanem hasznos tippeket is adunk azzal kapcsolatban, hogyan használhatod az AI-t a tartalomgyártásban, miként könnyítheti meg a mindennapi munkádat.
AI szövegírás az innováció útján
A mesterséges intelligencia szövegírói karrierútja egészen irigylésre méltó, hiszen alig néhány év alatt elképesztő eredményeket ért el a tartalomgyártás terén. Ehhez persze folyamatos “tanulásra” és “továbbképzésekre” volt szükség, melyek egytől-egyig jelentős technológiai újításokkal és újabb mérföldkövekkel járultak hozzá az AI mai tudásanyagához.
Az alapvető algoritmusok és szabályalapú rendszerek kezdetben előre meghatározott szövegmintákat és szerkezeteket használtak. Ezek már képesek voltak egyszerű, sablonos szövegeket előállítani, azonban még hiányzott belőlük a kreativitás és a változatosság. Éppen ezért a gyakorlatban főként még csak automatizált ügyfélszolgálati válaszokra és alapvető riportok készítésére használták őket.
A neurális hálózatok és a mélytanulás megjelenése új korszakot nyitott az AI szövegírói tevékenységében. Ezek az algoritmusok már nagy mennyiségű adatbázisból tanultak, és képesek voltak komplexebb, természetesebb szövegeket generálni. Ennek köszönhetően az AI alapú szövegírás már egyre inkább kezdett hasonlítani az emberi írásra, és szélesebb körben is alkalmazhatóvá vált a különféle tartalomkészítési feladatokban.
Az AI szövegírás egyik legfontosabb mérföldköve a jelenleg is széles körben használt GPT-2 és GPT-3 modellek megjelenése volt. Ezek a fejlett nyelvi modellek a tartalom-előállítás új szintjét képviselik, melyek képesek összefüggő és logikusan felépített szövegeket létrehozni. A GPT-3 különösen kiemelkedő, hiszen egy hatalmas adatbázisra támaszkodva rendkívül valósághű és változatos tartalmakat tud generálni, melyek már-már megkülönböztethetetlenek az emberi írástól.
A fejlett AI szövegíró modellek integrálása a különféle tartalomkészítő eszközökbe, mint például a Jasper, a CloserCopy vagy az Eskritor, újabb jelentős lépés volt a mesterséges intelligencia fejlődésében. Ezzel ugyanis lehetővé vált a felhasználók számára, hogy gyorsan és jó minőségben állítsanak elő különféle szöveges tartalmakat, például blogbejegyzéseket, közösségi média posztokat vagy e-maileket.
Mesterséges intelligencia a szövegírásban: barát vagy ellenség?
Az AI szövegírásban betöltött szerepe az elmúlt években sok vitát szült. Sokak szerint ugyanis a mesterséges intelligencia veszélyezteti a kreatív iparágakban dolgozók munkáját, míg mások egyfajta támogató eszközként tekintenek rá. Biztos benned is felmerült ez a kérdés, ám úgy véljük, hogy az AI nem helyetted dolgozik, ám jelentősen megkönnyíti és hatékonyabbá teszi a mindennapjaidat. Egy csokorba szedtük, hogyan támogathatja a munkádat a mesterséges intelligencia és miért lehet fontos számodra is a használata.
Hatékonyabban dolgozhatsz
Az AI eszközök használata számos előnnyel jár. Először is sokkal hatékonyabban dolgozhatsz, hiszen gyorsan és jól nagy mennyiségű tartalmat tudsz előállítani. Ez különösen hasznos lehet olyan esetekben, amikor rövid idő alatt kell sok tartalmat készítened, például marketing kampányok vagy egy új weboldal indítása során. Ezzel együtt rengeteg időt takaríthatsz meg, hiszen például a fent említett tartalomkészítő eszközök használatával lehetőséged van akár komplett blogcikkek, közösségi média bejegyzések vagy e-mailek automatikus generálására is. Így, míg az AI segítségével a szövegírási folyamatok egy részét automatizálod, addig olyan feladatokra fókuszálhatsz, amit csak te tudsz hatékonyan elvégezni, mint például telefonon egyeztetni a partnereiddel, ügyfeleiddel.
Törekedj az adatok részletes, pontos átadására a mesterséges intelligencia számára szövegíráskor.
Forrás
Bármilyen AI eszköz használatánál fontos, hogy megfelelően “utasítsd”, azaz minél részletesebb utasításokat adj meg a számára, hogy a válaszok is pontosabbak legyenek. Ezzel nem kevés időt spórolhatsz meg a munkádban. Számos hasznos tanács fellelhető az interneten, ahol segítséget kaphatsz a helyes promptok megírásához.
AI prompt finomhangolására is szükség lehet olykor
Forrás
Minden vállalkozás alapja, hogy anyagilag optimálisan tudjon működni, az AI szövegíró eszközök segítségével pedig akár még csökkentheted is a tartalomkészítés költségeit. Ha kiszámolod, hogy egy szövegíró átlagosan 2-3 órát tölt egy blogcikk megírásával, míg ugyanezt a Chat GPT nagyjából 15 perc alatt végzi el és az eredményt tulajdonképpen csak korrektúráznod kell, könnyen belátható, hogy a fennmaradó időt más feladatokra is fordíthatod.
Kreatív ötleteket gyűjthetsz, versenyelőnyre tehetsz szert
Az AI nagy segítséget nyújthat a kreatív feladatok során is, hiszen hatalmas adatbázisból dolgozik. Az így összegyűjtött, változatos és inspiráló ötletek pedig remek kiindulópontot nyújthatnak a további munkádhoz. Ez különösen hasznos lehet, amikor új kampányok vagy tartalomstratégiák kidolgozásán munkálkodsz. Emellett képes több nyelven is tartalmat generálni, ami nagymértékben megkönnyítheti a dolgod, ha például egy nemzetközi kampány kreatívainak egységes szövegezése a cél. Emellett akár a saját vállalkozásodnak is segíthet abban, hogy a globális piacokat is könnyebben elérd és változatosabb tartalmakat készíts a célközönségednek.