Ahogy fentebb is írtuk, a leadmágnes egy olyan értékes „csali”, amiért cserébe a potenciális ügyfeled önként adja oda az adatait, amin keresztül elérheted. Ezek általában e-bookok, PDF-ek szoktak lenni, amik megoldást kínálnak a felhasználó problémájára, így szívesen ad ő is valamit érte.
A jó csali ismérve, hogy nem próbál mindenkinek segíteni. Ha nagyon általános témát választasz, azt veszed majd észre, hogy lassan egy egész könyvet megírtál. Ez egyrészt nem a megfelelő célközönséget fogja bevonzani, másrészt nem pusztán egy e-mail címet ér az ilyesfajta tudás.
Válassz egy egyedi problémát és arra kínálj rövid, hathatós megoldást! Ez lesz a csalid USP-je (Unique Selling Proposition), vagyis az az egyedi tulajdonság, ami miatt a leginkább „megveszik” majd.
Fentebb is hangsúlyoztuk már: egy jó landing page nélkül nehéz csalit értékesíteni. Ezért mindenképp legyen egy átgondoltan megtervezett landonló, egyértelműen azonosítható CTA-val (cselekvésre ösztönző gombbal), ahol a felhasználó megkapja az ajánlatot és cserébe meg tudja adni az adatait.
Bár sok felhasználó érkezhet organikusan az oldaladra és a landolódra – ha megfelelően van keresőoptimalizálva –, nem árt, ha hirdeted is a csalidat. Több megoldás közül is választhatsz, hiszen nem mindegyik szól ugyanannak a célközönségnek. A hirdetési platform lehet például a Google Ads és a Facebook, de a LinkedIn, a TikTok, a YouTube és az Instagram is lehet eredményes, attól függően, hogy a célközönségedet hol éred el a legkönnyebben.